اگر قبلاً دانش پایهای درزمینهٔ تبلیغات و بازاریابی داشتهاید، احتمالاً میدانید که بازاریابی بیشازحد تهاجمی میتواند برداشتهای منفی ایجاد کند.
بااینوجود، برخی از انواع تبلیغات تهاجمی وجود دارد که در صورت استفاده صحیح از آنها، بسیار مؤثر هستند.
نکته اصلی این است که اطمینان حاصل شود همه تلاشهای بازاریابی به سمت مخاطبانی است که علاقهمند به تبلیغ یا پیشنهاد تبلیغاتی شما هستند.
بهعبارتدیگر، بسیاری از مردم وقتی برند شمارا میبینند، بیتفاوت هستند، مگر اینکه چیزی را ارائه دهید که واقعاً میخواهند.
در این مقاله هشت تاکتیک بازاریابی تهاجمی گفتهشده که در دنیای امروزه باوجود مسدود کردن تبلیغات، هنوز کار میکنند و احتمالاً همیشه کار خواهند کرد.
بازاریابی تهاجمی یا Aggressive Marketing یا حمله به جلو به معنی مجموعهای از فعالیتها
و برنامهریزیهای متخصصین بازاریابی در حوزه رقابت، اقدامات و آگاهی مصرفکنندگان است.
در عملیات بازاریابی تهاجمی کلیه استراتژیها و برنامهریزیهای بازاریابی سازمان به عهده بخش بازاریابی است،
زیرا تنها نتیجه این عملیات سود است و همین سود است که تضمینکننده ماندگاری شرکت بازرگانی در بازار است.
در این تاکتیک بر روی کلمه "هدفمند" تأکید میشود. تماس با افراد تصادفی و تلاش برای معرفی برند میتواند اتلاف وقت دلهرهآور باشد،
بهخصوص اگر درزمینهٔ بازاریابی تلفنی آموزش ندیده باشید.
باور کنید یا نکنید، خدمات بازاریابی تلفنی حرفهای هنوز هم در تولید لید بسیار موثر هستند و Prospect Research نمونه خوبی است.
آنها آژانس بازاریابی تلفنی برجسته انگلستان هستند که به مشاغل کمک میکنند تا استراتژیای ایجاد کنند که مخاطبان آنها را بهدرستی درگیر کند.
به این روش فکر کنید: آیا اگر این یک روش سودآور نبود، در حال حاضر مراکز تماس فعال در سراسر جهان به بازاریابی تلفنی مشغول بودند؟
رفتن به سمت افراد تصادفی و ارائه کارتهای ویزیت یا آگهیهای تبلیغاتی به آنها کمی تهاجمی است،
اما میتوانید از تاکتیکهای ظریفتر و هدفمندتری برای گسترش آگاهی از برند استفاده کنید.
بهعنوانمثال، میتوانید سعی کنید مشاغل محلی را پیدا کنید که کارت ویزیت یا پوستر شمارا در مغازه، دفتر یا لابی خود به نمایش بگذارند.
اگرچه ممکن است بهراحتی وسوسه شوید کل بودجه تبلیغاتی خود را به بازاریابی آنلاین اختصاص دهید،
اما به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن در معرض آفلاین نیز ارزشمند است.
هیچکس نظرات بیربط را دوست ندارد، بهخصوص وقتیکه منطقی نباشد و کاملاً بیربط به محتوای پست یا ویدیویی باشد که دیده میشود.
بااینحال، اگر واقعاً چیز مفید یا سرگرمکنندهای برای گفتن دارید، هیچ قانونی برای اظهارنظرهای واقعی در وب وجود ندارد.
به دنبال روشهای خلاقانهای برای شناساندن نام تجاری، شعار یا محصولات و خدمات خود باشید.
اگر بتوانید مردم را وادار کنید که نظر شمارا دوست داشته باشند و بهعنوان نظر اصلی در یک وبلاگ یا پست ویدیویی محبوب به آن رأی دهند،
میتواند در مدتزمان بسیار کوتاهی منجر به نمایش قابلتوجه برند شما شود.
ایجاد لیستی از مشترکان ایمیل که علاقه واقعی به محتوای ارائهشده شما دارند،
به شما کمک میکند مجموعهای از سودهای احتمالی را به دست آورید که میتوانید در هر زمان استفاده کنید.
بازاریابی از طریق ایمیل در جامعه امروز "حذف پوشه اسپم" ناخواسته و دشوار به نظر میرسد، اما افسون در نرخ تبدیل است.
برای یک لیست ایمیل معمولی، نرخ تبدیل حدود 1٪ به 4٪ دریافت خواهید کرد.
این بدان معناست که از هر 1000 نفر که ایمیل شمارا دریافت میکنند (و آن را باز میکنند)،
حدود 10 تا 40 نفر تماس موردنظر خود را برقرار میکنند.
به نظر باورنکردنی نیست، اما نکته این است که در حجم زیاد کار میکند.
شروع به ساختن یک لیست ایمیل کنید بعداً پشیمان نخواهید شد.
پیشنهاد دادن چیزهای ساده یک رویکرد کلاسیک برای ایجاد هیاهوی بیرویه در اطراف یک برند تجاری است.
بههرحال، افراد زیادی هستند که برای هر چیزی که فرصتی برای یک جایزه بزرگ یا مبلغی را فراهم میکند ثبتنام میکنند.
این تاکتیکی است برای ایجاد آگاهی گسترده بهجای جمعآوری مستقیم مشتریان بالقوه.
در معرض توجه قرار گرفتن همیشه از یکجهت سودمند خواهد بود زیرا به شناخت جایگاه شرکت شما کمک میکند.
اگر تابهحال به یک مرکز خرید، نمایشگاه یا تفرجگاه رفتهاید، احتمالاً این شکل از بازاریابی تهاجمی را در عمل مشاهده کردهاید.
مجریان و نوازندگان خیابانی از این شگرد برای جذب جمعیت به مکانهای عمومی استفاده میکنند.
زیبایی بازاریابی آفلاین این است که در زندگی واقعی چیزی بهعنوان مسدود کردن پنجرههای بازشو وجود ندارد.
رد یک تبلیغ در اینترنت و ادامه مرور جلسه آسان است.
وقتی کسی به شما نزدیک میشود و در زندگی واقعی نمونهای از یک محصول یا بروشور را به شما پیشنهاد میدهد، عدم توجه چندان آسان نیست.
اکثر شرکتهای وابسته از استراتژی بازاریابی کاملاً گردشی استفاده میکنند که شامل تاکتیکهای بازاریابی تهاجمی است،
بنابراین با شروع برنامه وابسته خود، ارتشی از بازاریابان را فعال خواهید کرد که انواع مختلف بازاریابی تهاجمی را برای شما انجام میدهند.
درصورتیکه شما دقیقاً نمیدانید این روش چگونه کار میکند، فقط به شرکای خود انگیزهای برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود ارائه دهید،
معمولاً بهصورت پورسانت یا درصدی از فروش که این فرایند را تسهیل میکنند.
مانند بازاریابی شرکتهای وابسته،
این مرحله به شما تیمی از متخصصان را میدهد که از طرف شما کار میکنند تا مشتریان بالقوه شرکت شمارا پیدا و تبدیل کنند.
بااینحال، بهجای پرداخت پورسانت در هر فروش، برای مشتری بالقوه یک نرخ ثابت پرداخت خواهید کرد.
این معمولاً شکل خوبی از بازاریابی برای شرکتهایی است که میخواهند مشتریانی با ارزش بالا پیدا کنند،
زیرا آنها میتوانند خدمات تولید لید را متناسب با آن جبران کنند،
زیرا ممکن است از یک مشتری هزاران دلار سود کسب کنید.
خدمات تولید لید همیشه قابلتأمل است، زیرا بسیاری از شرکتها فقط هنگام تولید سرنخ از شما هزینه دریافت میکنند،
اگرچه برای اجرای کمپین باید بودجهای در نظر بگیرید و سپردهگذاری اولیه انجام دهید.
هر روش بازاریابی محاسن خود را دارد
درحالیکه در طی این سالها انواع خاصی از بازاریابی محکوم میشوند و مورد استقبال عموم قرار نمیگیرند،
اما هر نوع تبلیغات جای خود را دارد.
تا زمانی که شما از اختیار خود استفاده میکنید تا فعالیتهای تبلیغاتی را مناسب و محترمانه نگهدارید،
هیچ قانونی برای از رده خارج شدن وجود ندارد.
هشت تاکتیک ذکرشده در این مقاله را در یک رویکرد متنوع بازاریابی بگنجانید
و تقریباً مطمئناً شاهد افزایش مشتریان بالقوه و فروش خواهید بود.