۸ عامل موفقیت کسب‌وکارها چیست؟
۱۴۰۰-۰۳-۰۶ 0

در این دنیای پر از تغییرات، فکر می‌کنیم همه رهبران کسب‌وکارها دوست دارند موفق باشند.

تعاریف آن‌ها از موفقیت بسیار متفاوت است و وجه مشترک تعریف آن‌ها این است که آن‌ها می‌خواهند کسب‌وکارشان پیشرفت کند و سودآور باشد.

اما همه ما می‌دانیم که برخی از کسب‌وکارها رشد می‌کنند و رونق می‌گیرند و برخی دیگر رشد نمی‌کنند.

چرا این اتفاق می‌افتد؟ و راز موفقیت برخی کسب‌وکارها چیست؟

در گذشته، موفقیت اغلب به شانس محدود می‌شد،

اما به‌عنوان یک جامعه ما عمدتاً از چنین ایده‌هایی عبور کرده‌ایم و محققان کسب‌وکارها را به‌طور دقیق موردمطالعه قرار داده‌اند و به دنبال عناصر مشترک موفقیت هستند.

این عوامل مشترک در کسب‌وکارهای موفق به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به رقابت بپردازند و ایده‌های عالی را در بازارهای گسترده ارائه دهند.

 

۱- کسب‌وکارهای موفق برنامه موفقیت دارند

داشتن برنامه اولین ضرورت موفقیت است.

همه مشاغل از ابتدا برنامه ندارند و اغلب در طول مسیر تغییر می‌کنند.

برنامه‌ای که شما آماده می‌کنید یک سند زنده است که دارای حیات است و باید نسبت به تغییر شرایط داخلی و خارجی محیط کسب‌وکار عکس‌العمل نشان دهد و تغییراتی در بخش‌های مختلف آن ایجاد شود.

هدف از برنامه‌ریزی متمرکز شدن بر هدف و منحرف نشدن در کسب‌وکار است.

وقتی از هدف منحرف نشوید می‌توانید برآوردهای مالی‌تان را ساده کنید،

وقتی برآوردهای مالی‌تان ساده شود کنترل هزینه‌ها را به دست می‌گیرید و با کمبود سرمایه مواجه نمی‌شوید و بر عملکردتان و هزینه‌ها کنترل و تسلط دارید.

همچنین با تسلط بر هزینه‌ها و عملکرد، از فرصت‌ها استفاده می‌کنید و منافع اقتصادی‌تان را افزایش می‌دهید

و می‌توانید کیفیت کسب‌وکارتان را بالا ببرید و ارزش کارتان را حفظ و در کسب‌وکارتان رشد کنید.

 

حتماً بخوانید!  5 دلیل اصلی شکست کارآفرینان

۲- کسب‌وکارهای موفق پشتکار دارند

این احتمالاً مهم‌ترین عامل موفقیت است. راه‌اندازی هر کسب‌وکار نوپای جدیدی در ابتدا سخت است و سپس حتی سخت‌تر می‌شود.

بنیان‌گذاران معمولاً در محدوده توانایی کنترل‌شده و معمولاً بسیار فراتر از آن آزمایش می‌شوند.

چشم‌انداز موفقیت آن‌ها باعث می‌شود که در این زمان آزمایش ادامه دهند، تا اینکه درنهایت به نیروی موردنیاز خود برسند و تجارت باثبات‌تر شود.

اگر پشتکار لازم برای غلبه بر سختی‌ها را از طریق این مشکلات نداشته باشید، آنگاه کسب‌وکارتان دوام نخواهد آورد.

 

بیشتر بخوانید: ۷ نکته‌ای درباره دورکاری در کسب وکار

 

کسب‌وکارهای موفق درک می‌کنند موفقیت یا شکست دائمی نیست

۳- کسب‌وکارهای موفق درک می‌کنند موفقیت یا شکست دائمی نیست

وقتی در مرکز مدیریت کسب‌وکار باشید، بحران‌هایی پیش می‌آید، موفقیت‌هایتان را جشن می‌گیرید،

اما هیچ‌کدام نباید باد در کله شما بیندازد یا مغرور شوید. همه ما همراه اخبار خوب و بد، روی احساساتمان سر می‌خوریم،

اما اگر بگذارید موفقیت مغرورتان کند، می‌پذیرید که موفقیت حق خدادادی شماست و تمرکز خود را از دست می‌دهید.

اگر اجازه دهید شکست به ذهن شما خطور کند، خیلی زود تسلیم می‌شوید و چشم‌انداز داشتن یک تجارت موفق را خراب می‌کنید.

پاهای خود را روی زمین نگه‌دارید، مراقب باشید، موفقیت‌ها را جشن بگیرید،

از شکست‌ها بیاموزید و همراه سختی‌ها برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید و ادامه دهید.

 

۴- کسب‌وکارهای موفق ایمان مشترک و روحیه تیمی دارند

ایجاد یک تیم با عملکرد مناسب برای یک کسب‌وکار موفق ضروری است.

مهم این است که افراد خوب را برای کار انتخاب کنید و یاد بگیرید که روابط کاری خوبی داشته باشید.

هرکسی لحظاتی دارد که به زمین می‌افتد یا ناراحت می‌شود،

اما باز و صادقانه نگه‌داشتن خطوط ارتباطی به شما امکان می‌دهد روابط را دوباره بسازید و قدرت بیشتری ایجاد کنید.

درک چگونگی ایجاد انگیزه و به چالش کشیدن کارکنان ضمن درک آن‌ها به‌عنوان نیروی انسانی و کار با نقاط قوت آن‌ها مهارت مهمی برای پیشرفت است.

 

حتماً بخوانید!  افزایش بازدهی بیزینس و صنعت با کمک هوش مصنوعی

پیشنهاد عالی: ۷ درس از کسب‌وکارهای واقعی که می‌توانید از میلیاردرها بیاموزید

 

۵- کسب‌وکارهای موفق انگیزه دارند

خوب مطمئناً شما باید انگیزه داشته باشید و باید یاد بگیرید که به اطرافیان خود انگیزه دهید.

انگیزه شما با توجه به شرایط مورد آزمایش قرار می‌گیرد و شما باید بتوانید این انگیزه را برای مدت‌زمان طولانی حفظ کنید.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که از کاری که انجام می‌دهید لذت می‌برید زیرا در غیر این صورت متعهد به ماندن در جهنم‌های طولانی هستید!

 

کسب‌وکارهای موفق چشم‌انداز واضحی از موفقیت دارند

۶- کسب‌وکارهای موفق چشم‌انداز واضحی از موفقیت دارند

چشم‌انداز برای هر شغلی مهم است و باید هر چند وقت یک‌بار بازبینی شود که آیا اهداف برآورده می‌شوند یا اینکه مؤثر واقع نمی‌شوند.

درهرصورت، چشم‌انداز را همه باید به‌خوبی درک کنند تا به بهترین نحو برای یک کسب‌وکار دست یابند.

بله، حتی مسئول پذیرش نیز باید بداند چرا این کار را انجام می‌دهد و اهمیت آن را درک کند، در غیر این صورت با جان‌ودل کار نمی‌کند.

 

بیشتر یاد بگیرید: چگونه می‌توان در کسب‌وکار به سودآوری رسید

 

۷- کسب‌وکارهای موفق منابع موجود را به حداکثر می‌رسانند

اداره کسب‌وکار با میزان سرمایه کم خوشایند نیست و بعید به نظر می‌رسد موفقیت‌آمیز باشد.

اگر هر فعالیتی تحت فیلتر “ما توانایی پرداخت آن را نداریم” عبور کند، افراد را خسته می‌کند و خلاقیت آن‌ها را از بین می‌برد.

غالباً مشاغل باید مدتی با کمبود مواجه شوند، اما اجازه ندهید که کمبود سرمایه و بودجه برای همیشه ادامه یابد، ارزشش را ندارد.

 

۸- کسب‌وکارهای موفق درک واضحی از زمان، پول و منابع دارند

مانند شماره ۷، کارمندان و مدیران باید ارزش زمان، پول و منابع را درک کنند.

اگر مردم به‌گونه‌ای رفتار کنند که پول برای همیشه دوام خواهد داشت و کارکنان همیشه پول زیاد دریافت خواهند کرد، پس تجارت دوام نخواهد داشت.

به‌خصوص در مواقع دشوار، مردم باید بفهمند که چه انعطاف‌پذیری برای آن‌ها وجود دارد و محدودیت‌ها در کجاست، در غیر این صورت اقدامات آن‌ها مناسب شرایط نیست.

 

حتماً بخوانید!  چگونه با شبکه‌سازی کسب‌وکار خود را بسازید؟

حتما مطالعه کنید: رایج‌ترین مدل‌های کسب‌وکار آنلاین

 

سخن آخر

سخن آخر

اگر آگاه هستید که در کسب‌وکارتان هیچ‌یک از این عوامل وجود ندارد، پس کسب‌وکار شما احتمالاً به پتانسیل کامل خود نمی‌رسد.

این بدان معناست که شما احتمالاً در حال تلاش‌های غیرضروری هستید و انرژی خود را برای صعود به یک تپه ماسه‌ای هدر می‌دهید.

بنابراین ارزش دارد که در جهت بهبود هر یک از این اقدامات گام بردارید تا مطمئن شوید که از کسب‌وکار خود بهترین بهره را می‌برید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]