اهمیت نرخ تبدیل - 9 نکته افزایش درآمد از سایت بدون افزایش ترافیک

اهمیت نرخ تبدیل - 9 نکته افزایش درآمد از سایت بدون افزایش ترافیک

مردم برند شمارا می‌شناسند، وب‌سایت شما ترافیک خوبی دارد، اما فروش شما کافی نیست.

آشنا به نظر می‌رسد؟ نگران نباشید؛ شما تنها نیستید.

اکثر فروشگاه‌های آنلاین از نرخ تبدیل پایینی رنج می‌برند و قادر نیستند مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل کنند.

نرخ تبدیل پایین مشکلی برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود.

اگر افراد از فروشگاه آنلاین شما دیدن می‌کنند، اما درجایی، تجربه سایت مانع از خرید آن‌ها می‌شود، باید راه‌حلی پیدا کنید.

در این مقاله، نحوه بهبود نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی را بررسی می‌کنیم.

 

3 دلیل احتمالی که چرا ترافیک خوبی دارید اما فروش ندارید

نرخ تبدیل پایین یک مشکل رایج برای فروشگاه‌های آنلاین است.

اغلب کاربران به‌اندازه‌ای به محصول شما علاقه‌مند می‌شوند که از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند اما بدون خرید وب‌سایت را ترک می‌کنند.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا مصرف‌کنندگان فقط ویترین فروشگاه را تماشا می‌کنند:

• تبلیغات شما تا جایی مؤثر است که کاربران از سایت شما بازدید می‌کنند، اما نمی‌توانند پیشنهاد را پیدا کنند. شما باید به آن‌ها کمک کنید تا به‌طور مؤثرتری در سایت شما حرکت کنند و صفحه پیشنهاد شمارا پیدا کنند.

• برخی از برندهای تجارت الکترونیک به دلیل تجربه ناقص کاربران، هرگونه سود ناشی از آگاهی از برند را در نظر نمی‌گیرند. مطمئن شوید صفحات محصول و صفحات پرداخت برای فروش بهینه‌شده‌اند.

• مشتری می‌خواهد خریدی انجام دهد، اما سیاست‌های شما مشخص نیست. عدم وضوح در مورد شیوه حمل‌ونقل و زمان تحویل می‌تواند منجر به رها شدن سبد خرید شود.

سه دلیلی که در بالا ذکر کردم مشکلات رایج فروشگاه‌های تجارت الکترونیک هستند. چند مشکل دیگر وجود دارد که در ادامه مقاله آن‌ها را نیز توضیح می‌دهیم.

برای بسیاری از مشاغل، جلب مشتری برای شناختن برند آن‌ها چالش‌برانگیزترین مرحله است. بااین‌حال، کار واقعی پس از ورود به سایت شما آغاز می‌شود.

ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه از مشکلات رایج جلوگیری کنید و نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.

  بیشتر بخوانید: چطور در ۳ مرحله ساده یک کانال یوتیوب بسازیم  

چگونه با نرخ تبدیل و بدون افزایش ترافیک، افزایش درآمد داشته باشیم

این یک باور رایج است که ترافیک بیشتر منجر به درآمد بیشتری می‌شود، اما همیشه درست نیست.

فقط درصد معینی از بازدیدکنندگان از سایت شما خرید خواهند کرد.

اگر بتوانید تعداد بازدیدکنندگانی را که خرید می‌کنند افزایش دهید، درآمد تجارت الکترونیکی فروشگاه خود را بدون افزایش ترافیک افزایش می‌دهید.

نکات این بخش به شما کمک می‌کند تعداد بیشتری بازدیدکننده را از صفحه فرود به صفحه پرداخت منتقل کنید.

 

1- مشخص کنید که در کجا مشتریان خود را از دست می‌دهید

قبل از اینکه بتوانید تعداد خریدهای مشتریان فعلی خود را افزایش دهید، باید درک کنید که علاقه آن‌ها را از دست می‌دهید.

با ابزارهایی مانند Google Analytics، می‌توانید سفر مشتری را در سایت خود از ابتدا تا انتها دنبال کنید.

همان‌طور که بحث کردیم، تجربه صفحه فرود (لندینگ پیج) مهم است. جایی که آن‌ها در سایت شما قرار می‌گیرند، تعیین‌کننده سفر آن‌ها به سایت است.

در اینجا ضرب‌المثل "تا تنور داغ است نان را بچسبان" صادق است.

اگر آن‌ها روی سایت شما کلیک کرده‌اند، آن‌ها را مستقیماً به صفحه‌ای ببرید که احتمال خرید آن‌ها در آن وجود دارد.

ساختار ساده سایت و لینک دهی خوب داخلی به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کند.

در همین راستا، اطمینان حاصل کنید که دسته‌بندی محصولات شما به‌خوبی مدیریت شده است.

یکی از معایب یک فروشگاه آنلاین این است که شما می‌توانید اطلاعات زیادی را در یک صفحه وب ارائه دهید.

این همان چیزی است که دسته‌بندی محصولات را مهم می‌کند.

بازدیدکننده باید طیف وسیعی از محصولات ارائه‌شده را مشاهده کرده و به‌راحتی آن‌ها را پیدا کند.

  پیشنهاد ویژه: ۷ راه برای تبدیل مخاطبین آنلاین به خریدار     نرخ تبدیل - تلاش‌های بازاریابی ایمیلی خود را بهبود بخشید

2- تلاش‌های بازاریابی ایمیلی خود را بهبود بخشید

بازاریابی ایمیلی فرصتی برای ارائه محتوای انتخاب‌شده به مشتریان است که به ایجاد ارتباط بین مخاطبان و برند شما کمک می‌کند.

با ثبت‌نام برای دریافت ایمیل، از قبل می‌دانید که مشترک به محصولات شما علاقه‌مند است.

از یک سرویس تأیید ایمیل برای اطمینان از صحت اطلاعات مشترک خود استفاده کنید.

سپس مطالب مرتبط، هدایای رایگان و پیشنهاد‌های ویژه را با مشترکان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها را جذب کنید.

بازاریابی از طریق ایمیل به این معنی نیست که شما با پیشنهادات محصول مزاحم مشترکان خود شوید.

مخاطب باید احساس کند که محتوا دارای ارزش است. در غیر این صورت، آن‌ها به‌سادگی دکمه لغو اشتراک را فشار می‌دهند.

راه دیگر برای افزایش علاقه و جلوگیری از دکمه لغو اشتراک، معاملات و تبلیغات منحصربه‌فرد است که به نفع مشتریان شما است.

به‌این‌ترتیب، می‌توانید آن‌ها را مجبور به خرید و درآمد بیشتر از طریق ایمیل کنید.

سیستم ایمیل مارکتینگ همچنین به شما امکان می‌دهند که به ایمیل‌های رهاشده در سبد خرید، ایمیل ارسال کنید.

ایمیل‌های رهاشده در سبد خرید، راهی ساده برای افزایش نرخ تبدیل شما هستند.

  حتما بدانید: چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسازیم  

3- بهترین استفاده از رسانه‌های اجتماعی در افزایش نرخ تبدیل

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یک کاربر معمولی حداقل هشت حساب فعال در رسانه‌های اجتماعی دارد.

این بدان معناست که مخاطبان شما در هشت سیستم‌عامل مختلف در دسترس هستند.

در چند کانال اجتماعی فعال هستید؟

برندینگ در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند پیچیده باشد، زیرا همه‌چیز از فیلم‌های ویروسی گرفته تا رویدادهای جاری مخاطبان شمارا حفظ می‌کند.

چندین راه برای اطمینان از رسیدن به مشتری موردنظر خود در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

سایت‌هایی مانند فیس‌بوک اجازه تبلیغات هدفمند را می‌دهند که دسترسی به کاربر موردنظر را آسان‌تر می‌کند.

شما می‌توانید تبلیغات خود را با مخاطبان سفارشی کنید

و به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات با افرادی که اطلاعات جمعیتی مشابه مشتریان فعلی دارند به اشتراک گذاشته شوند.

همچنین می‌توانید بازدیدکنندگان سایت خود را بر اساس کارهایی که هنگام بازدید از سایت شما با پیکسل تغییر مسیر انجام می‌دهند تقسیم‌بندی کنید.

سپس می‌توانید تبلیغات را برای هدایت به این افراد اجرا کنید.

  بهبود نرخ تبدیل با آزمایش مداوم A/B

4- بهبود نرخ تبدیل با آزمایش مداوم A/B

تست A / B فرایند مقایسه دو نسخه مختلف صفحه وب است.

شما یک نسخه از صفحه را به 50 درصد از بازدیدکنندگان نشان می‌دهید و 50 درصد دیگر نسخه دیگری از صفحه را مشاهده می‌کنند.

سپس می‌توانید صفحات را بر اساس پارامترهای مختلف با یکدیگر مقایسه کنید تا ببینید کدام‌یک بهترین است.

برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل خود باید آزمایش‌های A / B و تست‌های تقسیم را اجرا کنید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید تجربه کاربری را بهبود بخشید. با بهبود مداوم نرخ تبدیل خود، به‌آرامی درآمد وب‌سایت خود را افزایش می‌دهید.

مراحل پرداخت، ناوبری سایت و توضیحات محصول را از طریق این آزمایش‌ها تست کنید.

به‌طورکلی، ساده‌ترین راه برای افزایش درآمد این است که از ترافیک موجود خود درآمد بیشتری کسب کنید.

  بیشتر: بازاریابی محتوا چگونه به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند  

5- از داده‌ها برای بهبود استراتژی نرخ تبدیل استفاده کنید

داده‌های رفتاری می‌تواند راه‌حل‌هایی را در مورد اینکه چرا مشتریان بالقوه به درآمد اضافی تبدیل نمی‌شوند ارائه دهد.

همان‌طور که بحث کردیم، داده‌های تجزیه‌وتحلیل به شما کمک می‌کند به‌طور دقیق عنصری از صفحه وب‌سایت که باعث از دست دادن مشتری می‌شود را بازنشانی کنید.

راه دیگری که داده‌ها می‌توانند به شما در افزایش حداکثر درآمد کمک کنند، تقسیم‌بندی است.

شما می‌توانید مشتریان خود را بر اساس خرید آن‌ها تقسیم‌بندی کنید.

ردیابی محصولاتی که بازدیدکنندگان شما در حال مرور آن‌ها هستند به شما امکان می‌دهد تا فروش بالایی داشته باشید و حتی فروش مجدد داشته باشید.

شما می‌توانید بازدیدکنندگان را با نشان دادن محصولات گران‌قیمت‌تر ازآنچه آن‌ها خریداری می‌کنند یا چیزهایی که اغلب با محصول خریداری می‌کنند،

عبور دهید و محصول خود را به فروش برسانید. آمازون این کار را همیشه انجام می‌دهد.

آن‌ها هنگام خرید محصولاتی را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین پس از خرید، پیشنهادات اضافی محصول را برای شما ایمیل می‌کنند.

  پرسونا خریدار محصولات خود را بسازید و درباره مشتریان خود بیاموزید

6- پرسونا مشتریان خود را بسازید و درباره مشتریان خود بیاموزید

وقتی خریداران از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌تواند به شما در ایجاد "پرسونا" کمک کند.

با بررسی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و شناسایی مدل‌ها، با مشتریان خود آشنا خواهید شد.

می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود عملکرد سایت خود و افزایش فروش تجارت الکترونیکی استفاده کنید.

علاوه بر تجزیه‌وتحلیل داده‌هایی که مشتریان می‌گذارند، همچنین می‌توانید از طریق نظرسنجی، از مشتریان خود درخواست بازخورد کنید.

شما باید دائماً بازخورد مشتریان را جمع‌آوری کرده و از اطلاعاتی که دریافت می‌کنید برای بهبود تجربه مشتری استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب، می‌توانید شکاف‌های قیف فروش خود را شناسایی کرده و درآمد بیشتری ایجاد کنید.

  بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی چگونه باهم کار می‌کنند  

7- ارائه خدمات عالی به مشتریان

هدایت ترافیک به سایت شما می‌تواند پرهزینه باشد، زیرا با تبلیغات پولتان را از دست می‌دهید.

راه دیگر برای افزایش درآمد بدون افزایش ترافیک این است که اطمینان حاصل کنید که حداکثر تعداد مشتری وفادار را دریافت می‌کنید.

بهترین راه برای بازگرداندن مشتری این است که برای اولین بار یک تجربه عالی به مشتری ارائه دهید.

خدمات عالی مشتری شامل یک محصول عالی، یک سایت جهت‌یابی آسان، سیاست‌های مشخص و خدمات پس از فروش که غالباً نادیده گرفته می‌شود.

عامل اخیر غالباً دلیل شکست برندها نسبت به مشتریان بازگشتی است ،

زیرا آن‌ها قادر به ردیابی محصول عالی خود با یک سیستم خدمات مشتری به همان اندازه پایدار نیستند.

مراقبت از مشتری شامل نحوه رسیدگی به بازده‌ها و ارتباط آسان با کسب‌وکار شما می‌شود.

  ارائه خدمات تحویل عالی

8- ارائه خدمات تحویل عالی

مشتری محصول شمارا دوست داشته، آن را در سبد خرید قرار می‌دهد، اما با نگاهی به هزینه ارسال، وب‌سایت را ترک می‌کند.

ترک سبد خرید مشکلی برای صاحبان مشاغل است.

مطالعات نشان می‌دهد که هزینه‌های اضافی بالا، مانند هزینه حمل‌ونقل، یکی از دلایل اصلی ترک وب‌سایت است.

هزینه زیاد حمل‌ونقل، محصول عالی و تجربه روان سایت را از بین می‌برد. ارسال رایگان یکی از راه‌های جذب مشتری بیشتر است.

اگر این امر بودجه شمارا کاهش می‌دهد، مشوق‌های سبد خرید را در نظر بگیرید.

مشوق‌های مبتنی بر سبد خرید می‌تواند شامل ارسال رایگان برای حداقل ارزش سبد خرید یا محصولات همراه باشد.

مشوق‌هایی که میانگین ارزش سفارش (AOV) را افزایش می‌دهند می‌توانند به افزایش سود و مبارزه هم‌زمان با رها کردن سبد خرید کمک کنند.

مردم به‌احتمال‌زیاد برای یک محصول اضافی که به آن‌ها چیزی برای دریافت حمل‌ونقل رایگان می‌دهد هزینه می‌کنند که بسیاری آن را هزینه‌ای "خالی" می‌دانند.

 

9- تبلیغات را شروع کنید

هیچ‌چیز مانند یک تبلیغ خوب برای ترغیب مردم به خرید نیست. تبلیغات شامل پیشنهادات ویژه، فروش فوری، تخفیف و کوپن است.

تخفیفات به افزایش فروش و افزایش آگاهی از نام تجاری کمک می‌کند.

یک تبلیغ خوب همچنین می‌تواند خریداران قدیمی را ترغیب به خرید کند.

تبلیغات نرخ تبدیل شمارا افزایش داده و فروش جدیدی ایجاد می‌کند.

فروش را با ایجاد ارزش بلندمدت از طریق محصولات خوب، خط‌مشی‌ها و تجربه وب‌سایت یکپارچه تحریک کنید.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله، نحوه افزایش درآمد سایت از تعداد بازدیدکننده موجود را موردبحث قراردادیم.

روی نظرسنجی از مشتریان سرمایه‌گذاری کنید و آزمایش‌هایی را انجام دهید تا به‌طور مداوم نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

از لیست ایمیل‌ها و تبلیغات فیس‌بوک خود برای هدایت بازدیدکنندگان بر اساس اقدامات آن‌ها استفاده کنید.

چنین سیاست‌هایی به شما کمک می‌کند تا پیشنهاد‌های خود را با نیازهای مشتریان بالقوه مطابقت دهید.

پس از اتمام کار دشوار جذب مشتری به سایت خود، مطمئن شوید که سایت شما برای ایجاد فروش بهینه‌شده است.

تجربه یکپارچه سایت، سیاست‌های کاربرپسند و تبلیغات می‌تواند به شما در افزایش فروش کمک کند.

دیدگاه کاربران (0)