راهنمای کامل فرایند کوچینگ جوانان!

راهنمای کامل فرایند کوچینگ جوانان!

کوچینگ جوانان برای تشویق توسعه شخصی در جوانان و درعین‌حال راهنمایی برای آینده آن‌ها طراحی شده است. شاید از خودتان بپرسید که آیا فقط باید در سنین جوانی برای او به دنبال کوچ و مربی باشیم؟! در ابتدا باید بگوییم که اصلا این موضوع برای این سنین نیست.

بلکه می توانید در سنین پایین تر نیز از کوچ کمک بگیرید. کوچینگ نوجوانان یک روش مطمئن برای رشد و پرورش استعدادهای او است.

گاهی اوقات جوانان ممکن است احساس کنند که در یک ترن هوایی یا یک بازی بی‌پایان گیر کرده‌اند.

انتظاراتی که از خود دارند، و همچنین فشارهای ناشی از تناسب، بزرگ شدن و برنامه‌ریزی برای آینده، می‌تواند کار را برای آن‌ها سخت کند.

کوچینگ جوانان می‌تواند به جوانان کمک کند تا مهارت‌های زندگی را توسعه دهند و یاد بگیرند که چگونه برخی از استرس‌هایی را که در این مسیر ایجاد می‌شود، مدیریت کنند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• ایجاد اعتمادبه‌نفس • تعیین و دستیابی به اهداف • مدیریت استرس • بحث در مورد مسائل دشوار

به‌عنوان والدین، احتمالاً نگران فرزند نوجوان خود هستید. ممکن است تعجب کنید که آیا آن‌ها خوشحال هستند و امیدوارند که در مدرسه خوب عمل کنند.

به‌عنوان والدین ممکن است دشوار باشد، زیرا گاهی اوقات، علیرغم نگرانی شما، نوجوانان به‌سادگی نمی‌خواهند در مورد زندگی شخصی خود بحث کنند.

به‌هرحال، آن‌ها سعی می‌کنند آزاد باشند و بزرگ شوند.

اگر می‌خواهید فرزندتان حمایت بیشتری دریافت کند، یک راه‌حل می‌تواند کمک گرفتن از مربی جوانان باشد.

هدف مربیان در کوچینگ جوانان این نیست که به‌عنوان نقش والدین، معلمان یا دوستان باشند. آن‌ها برای ارائه حمایت بی‌طرفانه و قابل‌اعتماد بدون هیچ قضاوتی حضور دارند.

یک مربی جوانان می‌تواند به یک جوان این فرصت را بدهد که آزادانه و محرمانه در مورد هر چیزی که می‌خواهد صحبت کند.

این موارد ممکن است شامل زندگی مدرسه و خانوادگی، دوستان یا هر چیز دیگری باشد که اتفاقاً در ذهن آن‌ها باشد.

خیلی از جوانان به خاطر غروری که در این سن دارند نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارند. برای این که مراقب آنها باشیم تا در این سنین دچار مشکلات قضایی به دلایل مختلف نشوند، باید نقش مربیگری خانواده را بسیار جدی بگیریم.

اما خیلی از خانواده‌ها آشنایی زیادی با این موضوع ندارند و به مرور دچار مشکلات بیشتری می‌شوند. مطلب " تأثیر مربیگری خانواده بر کاهش پرونده قضایی نوجوانان " کمک زیادی به والدین می‌کند تا بتوانند جلوی این مشکلات بسیار خطرناک در این سنین را بگیرند.

چرا از مربی برای کوچینگ جوانان کمک بگیریم؟

درحالی‌که ماجراجویی بزرگ شدن می‌تواند زمان شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیزی باشد، جوانان و همچنین بزرگ‌سالان می‌توانند مشکلاتی را در زندگی تجربه کنند.

سال‌های نوجوانی می‌تواند دوران عجیب و دشواری برای همه افراد درگیر باشد. در این مدت، پویایی خانواده می‌تواند به‌طور چشمگیری تغییر کند.

نوجوانان شروع به مبارزه برای استقلال خود می‌کنند و والدین برای حفظ کنترل مبارزه می‌کنند.

هر جوانی می‌تواند به مشکلات زندگی به‌گونه‌ای متفاوت پاسخ دهد. جایی که یک کودک ممکن است افکار و احساسات خود را بیان کند، دیگری ممکن است به شکل دیگر رفتار کند.

یک فرد جوان که دچار استرس می‌شود ممکن است احساسات خود را سرکوب کند. رفتار آن‌ها ممکن است شروع به تغییر کند.

زیرا ممکن است احساس کنند کسی را ندارند که با او صحبت کنند.

هنگام انجام این تغییرات، مهم است که به فرزند خود اطلاع دهید که برای حمایت در آنجا هستید.

بااین‌حال، آن‌ها ممکن است به‌اندازه کافی اعتمادبه‌نفس نداشته باشند که مسائل خود را با شما در میان بگذارند.

این‌ جایی است که یک مربی نوجوانان می‌تواند کمک کند.

آن‌ها منبع حمایت بی‌طرفی هستند که می‌توانند به چالش‌هایی که فرزند شما با آن روبه‌رو است گوش دهند و درک کنند.

به‌عنوان کوچ جوانان چه کارهایی باید انجام دهید:

به‌عنوان کوچ جوانان چه کارهایی باید انجام دهید:

• به نوجوانانی که مشکل دارند کمک کنید تا به مسیر خود بازگردند • تشویق به اخلاق کاری بهتر • به جوانان کمک کنید تا با مسائل دشوار یا شرم‌آور مقابله کنند • پتانسیل جوانان را کشف کنید و برای رسیدن به آن اهداف تعیین کنید • کمک به بهبود پویایی خانواده

مزایای کوچینگ جوانان

مربیگری برای جوانان می‌تواند راه‌حل مفیدی در هنگام تجربه مشکلات باشد. طبیعی است که هم والدین و هم کودک در دوران رشد و یادگیری احساس خستگی کنند.

تغییرات زیادی در حال رخ دادن است و بسیاری از «تصمیمات بزرگ» که باید با آن‌ها روبرو شد.

در طول هر مرحله انتقالی در زندگی‌مان، می‌توان به‌راحتی این احساس را از دست داد که چه کسی هستیم، چه ارزشی داریم و به کجا می‌رویم.

انتقال بین کودکی و بزرگ‌سالی توسط عدم تعادل هورمونی، نوسانات خلقی، دل‌شکستگی و تغییرات بدنی گیج‌کننده ایجاد می‌شود.

همه این‌ها مشکلات روزمره را ترسناک‌تر و سخت‌تر می‌کند.

برای جوانانی که احساس خستگی و فشار زیادی می‌کنند، یک مربی جوانان می‌تواند به آن‌ها این فرصت را بدهد که نگرانی‌های خود را تشخیص دهند و بیان کنند.

با یک مربی جوانان، نوجوان می‌تواند کشف کند که چه چیزی برای آن‌ها مهم است، واقعاً چه‌کاری می‌خواهد انجام دهد و کجا می‌خواهد باشد.

بسیاری از چیزها وجود دارد که یک جوان احساس می‌کند باید تا زمانی که مدرسه را ترک می‌کند بداند و به آن دست یابد.

ممکن است بشنوید که فرزندتان می‌گوید: "همه از من انتظار دارند..." یا "من باید این کار را انجام دهم..." به‌جای "من می‌خواهم...".

این مرحله از زندگی می‌تواند یک عمل متعادل‌کننده باشد، جوانان می‌آموزند که چه کسانی هستند، و همچنین سعی می‌کنند دوستان، خانواده و معلمان را خوشحال کنند.

صحبت با یک مربی جوانان می‌تواند به یک جوان کمک کند که با اطمینان، باافتخار و بدون احساس گناه بگوید: "من واقعاً می‌خواهم این کار را انجام دهم".

جوانانی که از کمک‌مربی جوانان استفاده می‌کنند می‌توانند از راه‌های زیر بهره‌مند شوند:

  • آن‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند که در مورد موضوعات دشوار مانند روابط صحبت کنند.
  • آن‌ها تشویق می‌شوند تا دنیا را از منظری تازه ببینند.
  • آن‌ها می‌توانند شروع به تعیین اهداف برای بهبود خود کنند.
  • آن‌ها یاد می‌گیرند که احساسات را کنترل و مدیریت کنند.
  • آن‌ها از حمایت یک مربی عینی و بدون قضاوت برخوردار می‌شوند.
  • آن‌ها یاد می‌گیرند که اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های اجتماعی ایجاد کنند.

یک مربی جوانان با آن‌ها کار خواهد کرد تا نیازهای خود را شناسایی کنند و نگرانی‌های خود را مطرح کنند.

کوچ به‌عنوان پشتیبان در کنارشان عمل خواهد کرد درحالی‌که جوانان را از موانع به‌سوی آینده‌ای با ثبات عبور می‌دهند.

درحالی‌که برخی از آن‌ها در طول سفر نیاز به کمک فردی دیگر دارند، برخی دیگر ممکن است فقط نیاز داشته باشند تا به جهت درست راهنمایی شوند.

مزایای کوچ برای والدین

مزایای کوچ برای والدین

مربیگری جوانان همچنین می‌تواند از دیدگاه والدین فواید زیادی داشته باشد.

درحالی‌که همیشه دوست دارید در کنار فرزندانتان باشید، گاهی اوقات بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بپذیرید در برخی شرایط به‌سادگی نمی‌توان این کار را انجام داد.

واقعیت این است که برخی از نوجوانان معتقدند بخش‌هایی از زندگی آن‌ها باید مخفی باشد و نمی‌توان آن را با والدین در میان گذاشت.

ما می‌دانیم که پذیرش این موضوع می‌تواند دشوار باشد. زمان به‌سرعت می‌گذرد و ناگهان کودک کوچک و معصوم شما بزرگ شده و می‌خواهد دنیا را کشف کند و تجربه‌های جدید کسب کند.

شما نمی‌توانید چیزهایی را که ممکن است با آن‌ها مواجه شوند را کنترل کنید و ممکن است بدانید که بخشی از نقش شما به‌عنوان والدین این است که عقب بنشینید و به آن‌ها اجازه دهید خودشان یاد بگیرند.

کاری که شما به‌عنوان والدین می‌توانید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که اقدامات کافی برای دادن بهترین شانس ممکن به آن‌ها وجود دارد.

ثبت‌نام نوجوان شما در جلسات مربیگری چگونه می‌تواند برای شما به‌عنوان والدین مفید باشد؟

مربی جوانان می‌تواند به هر موضوعی که فرزند شما احساس می‌کند نمی‌تواند با شما صحبت کند، مانند مسائل جنسی، مسائل مربوط به تغییرات بدن و جنسیت، برخورد کند.

حتی اگر نتوانید شخصاً به آن‌ها کمک کنید، می‌توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که آن‌ها کسی را دارند که با او صحبت کنند.

یک مربی جوانان به فرزند شما کمک می‌کند تا راه‌های بالغی برای مقابله با تعارض، استرس و خشم ایجاد کند که به‌طور بالقوه می‌تواند زندگی خانوادگی را آسان‌تر کند.

مربیگری می‌تواند به کودک شما کمک کند تا احساساتی را که تجربه می‌کند و نحوه مدیریت آن‌ها را بهتر درک کند.

وقتی کودک به نظر می‌رسد که به‌شدت سرزنش می‌کند یا واکنش پرخاشگرانه نشان می‌دهد، ممکن است با احساس نگرانی یا ترس دست‌وپنجه نرم کند.

مربیگری جوانان به جوانان کمک می‌کند تا احساسات گیج شده خود را درک کرده و کنترل کنند و به یک رابطه راحت‌تر والدین و فرزند تشویق می‌کند.

در جلسه مربیگری جوانان چه انتظاری باید داشت؟

مهم است که ابتدا با فرزند خود در مورد گزینه‌های او صحبت کنید و بدانید که آیا او مایل به همکاری با یک مربی جوانان است یا خیر.

اگر فرزندتان موافق باشد، قدم بعدی پیدا کردن مربی جوانان است که هم شما و هم نوجوانتان به او اعتماد داشته باشید.

مربی وجود دارد تا به شما کمک کند و مهم است که فرزند شما رابطه خوبی با متخصص ایجاد کند.

پس از شرکت در یک جلسه اولیه، نوجوان شما برای شرکت در یک سری جلسات دعوت می‌شود.

در طول جلسات، مربی جوانان مجموعه‌ای از سؤالات را می‌پرسد تا ایده‌ای در مورد هر مشکلی پیدا کند، نوع نگرش‌ها و ارزش‌هایی را که فرزند شما دارد را مشخص کند و بررسی کند که چه اقداماتی برای پیشرفت او لازم است.

ایمنی و حفاظت از او

به‌عنوان یک والد، باید مطمئن باشید مربی جوانانی که شما و نوجوانتان انتخاب می‌کنید، تجربه و دانش مربوطه را دارد.

روش‌های مربیگری جوانان

روش‌های مربیگری و کوچینگ جوانان

هر مربی جوانان روش کار تخصصی خود را خواهد داشت. بااین‌حال، برخی از روش‌های رایج مربیگری جوانان عبارت‌اند از:

یادداشت کردن: گاهی اوقات نوشتن مطالب به افراد کمک می‌کند تا احساساتی را که بیان آن‌ها در قالب کلمات دشوار است بیان کنند. یک مربی جوانان ممکن است مراجع را تشویق کند که به‌جای نگه‌داشتن افکار، احساسات و نگرانی‌های خود عادت کند که آن‌ها را در دفتر یادداشت کند. یک مربی جوانان نیز ممکن است طراحی طرح را پیشنهاد دهد.

مصاحبه کردن: ترسناک به نظر می‌رسد، اما درواقع، فقط فرصتی برای جوان است که صحبت کند و مربی تا حد امکان اطلاعات بیشتری کسب کند. بسیاری از مربیان جوانان سؤالاتی را با دقت بیان می‌کنند که برای صحبت مشتری طراحی شده است. مربی پاسخ‌ها و زبان بدن جوان را برای ایجاد یک رابطه قوی و ایجاد درک غنی‌تر از مشکل در نظر می‌گیرد.

بازی‌ها و فعالیت‌ها: مربیان جوانان ممکن است از فعالیت‌ها و تمرین‌های سبک برای ایجاد یک رابطه قوی و قابل‌اعتماد با مراجع استفاده کنند. این روش اغلب برای اینکه به نوجوان اجازه دهد نگرانی‌های خود را در مورد موضوعاتی بیان کند که بحث در مورد آن‌ها در روش مصاحبه بسیار دشوار است، استفاده می‌شود.

مربیان جوانان ممکن است جلسات حضوری، مربیگری تلفنی یا مربیگری آنلاین ارائه دهند.

هدف اصلی مربی جوانان این است که به جوان اعتمادبه‌نفس بدهد تا پتانسیل خود را بشناسد. از طریق دستیابی به این امر، این دو با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا استراتژی‌هایی را برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های خود طراحی کنند.

سؤالات متداول

مربی جوانان چه می‌کند؟

یک مربی جوانان می‌تواند در موارد مختلف کمک کند. به‌طورمعمول، کوچینگ جوانان با هدف کمک به توسعه شخصی در جوانان (معمولاً نوجوانان یا بزرگسالان جوان، بلکه کودکان) و درعین‌حال راهنمایی برای آینده آن‌ها کمک می‌کند.

با کمک یک مربی جوانان، این افراد می‌توانند در جهت توسعه مهارت‌های زندگی، افزایش اعتمادبه‌نفس، یادگیری نحوه تعیین، مدیریت و دستیابی به اهداف و همچنین نحوه صحبت در مورد مسائل سخت و دشوار تلاش کنند.

نقش مربی جوانان چیست؟

مربی جوانان به آن‌ها راهنمایی می‌دهد. بخشی از نقش آن‌ها به‌جای دادن یک پاسخ مشخص یا روش "صحیح" واحد برای انجام کارها، هدایت جوانان به سمت یافتن راه‌حل‌های خود، یادگیری چگونگی مقابله با چالش‌های زندگی، و تعیین اهداف و نقاط عطف خود برای کمک به آن‌ها است. رشد کنید، به دست آورید و موفق شوید.

کوچینگ جوانان چیست؟

کوچینگ نوجوانان اغلب به‌جای مربیگری جوانان یا مربیگری جوانان استفاده می‌شوند. با هدف به چالش کشیدن و الهام بخشیدن به جوانان برای کشف پتانسیل‌های خود و ادامه رشد، یک مربی نوجوان ممکن است به نوجوانان کمک کند تا یاد بگیرند چگونه عزت‌نفس خود را ایجاد کنند، مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشند، روی هدف‌گذاری کار کنند، یا حوزه‌هایی را که در آن‌ها به‌ویژه در آن هستند را شناسایی کنند.

دوره هیرو

دوره «هیرو»

برای کودک و نوجوان ۷ تا ۱۸ سال خود، به مدت یک سال کوچ بگیرید. بزرگ‌ترین و ماندگارترین سرمایه‌گذاری برای فرزندتان، ثبت‌نام او در دوره هیرو است.

آرامش ذهنی، فراوانی، توانایی برقراری رابطه و تعامل بسیار خوب با افراد در موقعیت‌های مختلف، ازجمله مزایای هوش هیجانی بالا هستند. فرزند شما با هوش هیجانی بالا، در هر بعدی از زندگی موفق‌تر خواهد بود.

محور توسعه در نهاد آموزش‌وپرورش، انسان است. پرورش و آموزش دانش آموزان برای ایفای نقش در آینده، توجهی خاص می‌طلبد.

اهمیت خودشناسی، هدفمندی، عزت‌نفس، هوش هیجانی، سواد رسانه‌ای و… اگر کمتر از سواد تحصیلی فرزندانتان نباشد، قطعاً کمتر از آن نیست و همان‌طور که می‌دانید، این مهارت‌ها در مدارس آموزش داده نمی‌شوند.

اگر دلسوز فرزندانتان هستید، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و بدون ریسک برای آینده فرزندتان هستید، هیرو بهترین انتخاب است.

دوران طلایی برای آموختن و شکل‌گیری شخصیت فرزندان، از سن ۷ تا ۱۵ سالگی است. در این سال‌ها مدل ذهنی و گفتاری آن‌ها شکل می‌گیرد.

در این سنین اندیشه، حس کنجکاوی و قدرت یادگیری کودکان و نوجوانان در سطح بالایی قرار دارد و چنانچه این قابلیت‌ها رنگ خودباوری و اعتمادبه‌نفس بگیرد، شگفت‌انگیز خواهد بود.

در دوره هیرو، فرزندان شما یاد می‌گیرند ارزش‌هایی را که توسط احساساتشان نشان داده می‌شوند، پیدا کنند. یاد می‌گیرند احساسات خود را پردازش کنند و در هماهنگی با ارزش‌های خود زندگی کنند.

این دوره به فرزند شما کمک می‌کند شخصیت قوی داشته باشد. به توسعهٔ آگاهی عاطفی فرزند شما کمک می‌کند. اول آگاهی از احساسات خود، سپس آگاهی از احساسات دیگران.

فرزند شما یاد می‌گیرد به‌صورت تیمی کار کند و انواع چالش‌ها و تعارضات را مدیریت کند. با تقویت هوش هیجانی، فرزند شما می‌تواند با دیگران همکاری کند و پیوندهای عاطفی سالم برقرار کند.

برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت‌نام در دوره هیرو اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)