فنآوریهای بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک به شما کمک میکند تا اهداف بلندمدت کسبوکار را در ذهن داشته باشید.
بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک کلیدی در ایجاد یک برنامه بازاریابی تجاری است که میتواند به رشد کسبوکار جدید و کوچک شما در سال 2021 کمک کند.
با توجه به بیماری همهگیر COVID-19، به مردم توصیه شد در خانه بمانند و به دلیل ایمنی و این همهگیر شدن، تقاضای زیادی برای بازاریابی دیجیتال به وجود آمد.
برای افزایش کانال فروش شما، بسیاری از شرکتهای بازاریابی دیجیتال و کارشناسان بازار وجود دارند که به رشد مشاغل کوچک و جدید کمک میکنند.
استراتژیهای بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک به شما کمک میکند موقعیت بازار خود را مشخص کنید و در هویت برند خود رشد کنید.
استراتژیهای بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک در رقابت بزرگ متمایز خواهند شد.
دنیای بازاریابی دیجیتال بهسرعت در حال پیشرفت است و برندها جهت ارتقای محصولات و سرویسهای خود، از گرایشها و یا همان ترندهای جدید (New Trends) دنیای آنلاین همواره استقبال میکنند.
گرچه با توجه به سرعت بالای تغییرات در دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از این ترِندها فقط برای چند سال مفید خواهند بود.
بازاریابی دیجیتال بهعنوان یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کسبوکارها در یک دهه اخیر، همواره حضوری پررنگ و نقشی تعیینکننده در پیشی گرفتن رقبا از یکدیگر داشته است.
استراتژی بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک در سادهترین، جامعترین و بهترین تعریف، طرحی است که به شما کمک میکند تا از طریق کانالهای بازاریابی دیجیتال اصلی مثل رسانههای پولی، رسانههای رایگان و رسانههای مالکیتی اهداف یا همان استراتژیهای از پیش تعیینشده را اجرا کند.
هویت برند و زبان طراحی برند، که یکسان هستند و در همه نقاط تماس مشتری جلبتوجه میکنند، بسیار مهم هستند.
ایجاد ساختار نام تجاری مناسب، به تعریف مخاطب کامل شما و تعیین نحوه تفکر، احساس و تعامل با برند شما کمک میکند.
برای نام تجاری باید تصویر، چشمانداز، ارزش برند را در نظر بگیرید.
مفاهیم برند باید از طریق آرم شرکت، وبسایت، برچسب محصول و بستهبندی و تجارب مشتری منتقل شوند.
کیفیت برند به بازاریابی شرکت شما و استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک کمک میکند.
وبسایت شرکت باید در عرض 2-3 سال با بهروزرسانی توسط آخرین فناوری بازاریابی، بهروزرسانی شود زیرا وبسایت چهره تجارت است.
استراتژی محتوای وبسایت به مشتریان و مخاطبان کمک میکند تا اطلاعات و جزئیات کافی شرکت را بدانند.
معمولاً افراد زمان کمتری را برای بارگیری در وبسایت میگذرانند. ازاینرو سرعت وبسایت یک فاکتور مهم است.
وبسایتهای امن یک عامل رتبهبندی برای گوگل است و همچنین کاربران هنگام استفاده از یک وبسایت امن احساس اطمینان میکنند.
تبلیغات ویدیویی اکنون در بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک در سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی Linkedin، Instagram، Youtube، Facebook، Snapchat و غیره محبوب شده است.
بیشتر مشتریان پس از دیدن تبلیغات در حال خرید محصولات هستند. ویدئو برجسته کردن ویژگیها و مزایای محصول شرکت را آسان میکند.
بازاریابی ویدئویی بخش اساسی از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک برای سال 2021 خواهد بود.
بهینهسازی موتور جستجو مهمترین عامل برای کسبوکارهای کوچک و محلی است. استراتژیها و فناوری بازاریابی دیجیتال کسبوکارهای کوچک با بهینهسازی کلمات کلیدی و تحقیق در مورد زبانهای مرتبط با تجارت شما موتور جستجوی شمارا بهینه میکند.
استراتژی موتور جستجو به شما اطمینان میدهد که هنگام جستجو در Google قابل جستجو و مشاهده هستید که به معنای دستیابی به مشتری جدید است.
موتورهای جستجو نهتنها از کلمات کلیدی بلکه از زمینه، معنا و هدف برای ارائه نتایج جستجو به کاربران استفاده میکنند.
بیشتر بازاریابان از طریق بازاریابی در شبکههای اجتماعی بر حفظ مشتری متمرکز هستند. بازاریابی در شبکههای اجتماعی برای مشاغل کوچک و متوسط ضروری است.
سیستمعاملهای مختلف رسانههای اجتماعی به طرق مختلف با مخاطبان مختلف درگیر میشوند.
بسیاری از کاربران پلتفرم رسانههای اجتماعی از بیش از یک بستر رسانه اجتماعی استفاده میکنند که هرکدام مخاطبان خاص خود را دارند.
شما در LinkedIn همان استراتژی بازاریابی را که در Facebook انجام میدهید، اعمال نمیکنید.
فیسبوک ابزاری قدرتمند برای مشاغل کوچک است و در صورت استفاده مؤثر میتواند هم ترافیک وب و هم تبلیغات فیسبوک را در سود افزایش دهد.
قرار دادن تبلیغات میتواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. چندین قسمت مختلف در فیسبوک و اینستاگرام وجود دارد، Pinterest، Twitter و کاربران آن را متفاوت تجربه میکنند.
ممکن است مکان تبلیغات خود را بر اساس تجربهای که میخواهید مردم تجربه کنند، انتخاب کنید.
اکنون ایمیل مدتهاست که یکی از ستونهای استراتژیهای بازاریابی مؤثر است.
برنامههای بازاریابی از طریق ایمیل میتواند شمارا با افرادی که از وبسایت شما بازدید کردهاند، اما تصمیم به خرید ندارند یا مشتری احتمالی را که ممکن است قبل از تبدیلشدن به کاربر جدید به اطلاعات اضافی نیاز داشته باشد، پشتیبانی کنید.
مهم است که مجموعه آدرسهای ایمیل را از وبسایت خود مرتب و خودکار کنید.
برای سازماندهی علایق آنها و کمک به شما در برقراری ارتباط با ارتباط بیشتر، لیستها یا برچسبهای تقسیمشده ایجاد کنید.
هرچه ایمیل شما شخصیتر باشد، احتمال ایجاد ارتباط معنیدار با آن مشتری یا مخاطب بالقوه بیشتر خواهد بود.
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک استراتژی مورد استفاده در شبکههای اجتماعی یا صفحات نتایج موتور جستجو است که تبلیغاتی را نشان میدهد که مربوط به آنچه بیننده در حال حاضر مشاهده میکند، است و پس از آن تبلیغکننده با هر بار کلیک کاربر هزینهای را پرداخت میکند.
در اینجا روندهای زبانی، مرتبط بودن و مرتبط با مشاغل شما از مهمترین عواملی است که میتواند یکشبه تغییر کند و تبلیغکنندگان مجبورند برای استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادهای خود را برای کمپینهای PPC پیشنهاد دهند.
کمپینهای PPC باید با بهینهسازی مناسب موتور جستجو کارآمدتر انجام شود.
بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد و انتشار محتوای تجارت آنلاین برای مشاغل کوچک است.
بازاریابی محتوا نهتنها نوشته میشود، بلکه از طریق محتوای ویدئویی نیز بیان میشود. محتوا مشارکت مشتری را بهبود میبخشد.
استراتژی بازاریابی محتوایی باعث ایجاد وفاداری به برند و آگاهی از برند میشود.
نتیجهگیری
بازاریابی دیجیتال هرساله با گرایشهای جدید، تغییرات و استراتژیهای جدید همراه است. برای موفقیت، باید بهطور مداوم توسعه پیدا کنند، تغییر کنند و سازگار شوید.
با استراتژیهای بازاریابی دیجیتال، تجارت خود را پیش ببرید. اگر بخواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید، از کجا شروع میکنید؟
این مسئله همچنان یک چالش رایج است چون علیرغم اینکه بسیاری از کسبوکارها میدانند کانالهای دیجیتال و موبایل چقدر برای جذب و حفظ مشتری حیاتی هستند اما بااینوجود برنامهای یکپارچه برای رشد و جذب مؤثر مخاطبان خود ندارند.