تحقیقات مصرف‌کننده - دریابید که مشتریان شما چه می‌خواهند

تحقیقات مصرف‌کننده - دریابید که مشتریان شما چه می‌خواهند

طبق تحقیقات مصرف‌کننده نشان می‌دهد که آنها برای شرکت‌هایی که خدمات به مشتریان، شفافیت و ارائه محصولات عالی را در اولویت قرار می‌دهند، ارزش قائل هستند.

دو عنصر اول به‌آسانی قابل تضمین است، اما چگونه می‌توانیم به‌طور مداوم این آخرین نیاز را برآورده کنیم؟

در مرحله برنامه‌ریزی زنجیره تأمین، شرکت‌ها باید تعیین کنند که مشتریانشان از محصول نهایی چه می‌خواهند.

به‌راحتی می‌توان حدس زد که مشتریان شما چه می‌خواهند، شما به‌وضوح می‌توانید مشخص کنید که نیازهای آن‌ها چیست.

شما باید مستقیماً با آن‌ها صحبت کنید. تحقیقات مصرف‌کننده باید به‌طور مکرر و کامل انجام شود.

جمع‌آوری این اطلاعات فقط برای یک‌بار کافی نیست.

متخصصان موفق زنجیره تأمین باید مصاحبه‌های پیگیری را انجام دهند و همچنان به بررسی شرکت‌کنندگان جدید بپردازند.

برای موفقیت در برنامه‌ریزی زنجیره تأمین خود، به یک برنامه شفاف برای محصول نهایی خود نیاز دارید.

بدون بازخورد مشتری، تعیین موفقیت شما تقریباً غیرممکن است. شما نیاز به ارتباط با مشتریان خود دارید!

در غیر این صورت چگونه متوجه خواهید شد که آن‌ها واقعاً چه می‌خواهند؟

اکنون نمی‌توان انکار کرد که جمع‌آوری نظرسنجی از مصرف‌کنندگان می‌تواند دردسرساز باشد.

از تماس‌های تلفنی اجتناب می‌شود، ایمیل‌ها حذف می‌شوند و نظرسنجی‌های آنلاین نادیده گرفته می‌شوند.

بااین‌حال، برای هر شرکت، همیشه مشتریان منتخبی وجود دارند که با افکار صادقانه و دقیق خود پاسخ خواهند داد.

ترفند این است که بهترین راه را برای انجام تحقیقات مصرف‌کننده، پیدا کنید، هم با استفاده از بهترین روش‌ها و هم با پرسیدن سؤالات مناسب.

در ادامه این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چگونه در این مرحله موفق شوید.

  بیشتر بخوانید: چگونه با مشتریان و مشکلاتشان ارتباط برقرار کنیم   نحوه انجام تحقیقات مصرف‌کننده

نحوه انجام تحقیقات مصرف‌کننده

چندین روش مؤثر برای انجام تحقیقات مصرف‌کننده وجود دارد.

زیرا شرکت شما در جهت بهبود برنامه‌ریزی زنجیره تأمین فعالیت می‌کند.

ما شمارا با هر یک از روش‌های زیر آشنا می‌کنیم.

1- با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

اگر می‌خواهید بدانید کاربران شما چه می‌خواهند، باید با آن‌ها صحبت کنید. ارتباطات شخصی بهترین کار را می‌کند.

اگر مشتری فکر کند که یک ایمیل گروهی برای او ارسال شده است، احتمال پاسخگویی او بسیار کمتر است.

چه در حال ارسال ایمیل، تماس یا ارسال نظرسنجی آنلاین باشید،

سعی کنید رویکرد خود را دوستانه و جذاب نگه‌دارید تا آن‌ها بتوانند به سؤالات شما پاسخ دهند.

2- با مشتریان خود ملاقات کنید.

دسترسی مشتریان به‌صورت حضوری بیشتر امکان‌پذیر است.

بنابراین ایجاد یک غرفه شرکت در یک نمایشگاه تجاری یا سایر رویدادهای صنعتی تشویق می‌شود.

چیزی که می‌توانید از صحبت حضوری با مصرف‌کنندگان خود بیاموزید بسیار شگفت‌انگیز است.

کارکنانی که می‌توانند روابط خوب شخصی برقرار کنند و مجهز به سؤالات متعدد جمع‌آوری داده هستند برای موفقیت بیشتر این مأموریت در نظر بگیرد.

3- فعالیت مشتریان را در وب‌سایت خود پیگیری کنید.

نحوه استفاده مشتریان از وب‌سایت شرکت شما، گویای میزان موفقیت محصولات شما است. به‌عنوان‌مثال، کدام صفحات را مشاهده می‌کنند، گزارش اشکالاتی که ارسال می‌کنند و بازخوردی که در انجمن‌های آنلاین می‌گذارند، شاخص‌های خوبی هستند.

4- خود را جای مشتریانتان بگذارید.

در صورت امکان، سعی کنید شرکت خود را از نظر مشتری تجربه کنید.

به‌صورت ناشناس، سفارشی ارسال کنید، به شعبه شرکت مراجعه کنید یا با خدمات مشتری تماس بگیرید.

هرچه می‌توانید این تجربه را معتبرتر کنید، اطلاعات بیشتری را می‌توانید از آن جمع‌آوری کنید.

بااین‌حال، این روش بهتر است در ترکیب با یکی از تاکتیک‌های قبلی و مستقیم‌تر استفاده شود.

  یک مطلب مهم: چرا باید تجربه مشتری را در بازاریابی برند در اولویت قرار دهید  

چه سؤالاتی از مشتریان بپرسیم؟

سؤالات مهم در مورد تحقیقات مصرف‌کننده چیست؟

شما روشی را برای نزدیک شدن مستقیم به مشتریان خود انتخاب کرده‌اید.

یک مسئله هنوز باقی است: چه سؤالاتی را از آن‌ها خواهید پرسید؟

به‌عنوان یک قاعده اساسی، اگر تاکتیک‌های شرکت شما برای تعامل با مشتریان وقت‌گیر، پیچیده یا خسته‌کننده باشد،

آن‌ها در صحبت با شما مقاوم خواهند بود. این طبیعت انسان است

برای سؤالات خود، با 5 پرسش اصلی خود که می‌خواهید بپرسید، شروع کنید.

عبارت خود را باز، بدون تهاجم و آسان برای پیگیری نگه‌دارید تا مشتری شما ازنقطه‌نظر خود پاسخ دهد.

اگر نیاز به ایجاد نظرسنجی طولانی‌تری دارید، به کاربرانی که آن را تکمیل می‌کنند، پاداش دهید.

این پاداش می‌تواند به‌سادگی یک کارت هدیه یا تخفیف در خریدهای بعدی باشد.

  حتما بدانید: چگونه می‌توان وفاداری مشتریان را افزایش داد  

سؤالات شما باید مختص کسب‌وکار شما باشد، اما در اینجا چند مثال برای شروع وجود دارد:

• چرا اولین بار از کسب‌وکار ما برای ____ استفاده کردید؟

• علاقه شما در مورد _____ خدمات/محصول ما چیست؟

• چگونه _____خدمات/محصول را بهبود بخشیم؟

• از چه کلمه‌ای برای توصیف تجربه خود به‌عنوان مشتری استفاده می‌کنید؟

پس از جمع‌آوری داده‌های مصرف‌کننده، اجازه ندهید که روی رایانه شما قرار گیرد.

شرکت شما باید آن را تجزیه‌وتحلیل کند تا ببیند در برنامه‌ریزی زنجیره تأمین چه درس‌هایی می‌توان آموخت.

اغلب اوقات، روندهای تکراری مجدداً به‌یک‌باره موردتوجه قرار می‌گیرند.

اگر چندین مشتری شکایات یکسانی دارند، این نگرانی‌ها باید فوراً برطرف شود.

از بالا شروع کنید، جایی که شایع‌ترین مسائل به وجود می‌آید و به سمت مسائل پایین لیست حرکت کنید.

اگر شرکت شما قصد دارد در محصول نهایی خود پیشرفت‌هایی را مشاهده کند، بازخورد مشتریان باید با دقت موردتوجه قرار گیرد.

اگر می‌خواهید دیدگاه برایان تریسی، رهبر بازاریابی جهان را بدانید که مشتریانتان هنگام خرید محصول یا خدمات شما به دنبال چه هستند،

دوره مردم واقعاً چه می‌خواهند را مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دوره روی بنر زیر کلیک کنید.

دوره مردم واقعا چه می خواهند

 
دیدگاه کاربران (0)