چگونگی ارتباط بهتر با مشتری و ارائه راه‌حل برای مشکلات آنها
۱۴۰۰-۰۶-۲۸ 0

قبلاً تنها راه ارتباطی بین شرکت و مشتری، تلفن و فکس بود. امروزه، انتخاب کانال‌های ارتباطی گسترده‌تر از همیشه شده است.

مشتریان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با شما تماس بگیرند، در چت باکس وب‌سایت بنویسند،

با شما تماس بگیرند یا با تماس تلفنی سفارش بدهند، درخواست‌ها را در وب‌سایت یا ایمیل ارسال کنند.

انواع کانال‌های ارتباطی زندگی مشتریان را ساده می‌کند. بنابراین، شرکت‌ها باید روندها را دنبال کنند

و با مشتریان در کانال‌های ارتباطی مختلف ارتباط برقرار کنند، در غیر این صورت خطر از دست دادن مشتریان خود را دارند.

 

کانال ارتباط بهتر با مشتری بستگی به مکانی دارد که مشتری در حال حاضر در آنجا قرار دارد

اگر او در محل کار نشسته و هم‌زمان پوشک برای کودک خود سفارش می‌دهد، بعید است که این کار را به‌صورت تلفنی انجام دهد.

به‌احتمال‌زیاد، او از طریق چت یا پیام‌رسان می‌نویسد. برعکس، برای مشتری راحت‌تر است که در هنگام رانندگی با او تماس گرفته شود

و اگر به‌طور ناگهانی تلفن قطع شود، بهترین گزینه این است که مجدداً تماس بگیرید و…

همه این‌ها با این واقعیت پیچیده می‌شود که مشتریان هنگام تغییر مکان خود، از یک کانال ارتباطی به کانال دیگر می‌روند.

 

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از خدمات مشتری برای ایجاد وفاداری

 

چگونگی ارتباط بهتر با مشتری و مشکلات آنها

برای اینکه کاربران تجربه ارتباطی مثبتی داشته باشند، هر کسب‌وکاری باید موارد زیر را انجام دهد:

• به مشتری امکان انتخاب تمام کانال‌های ارتباطی موجود را بدهید: چت در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها، تماس بگیرید. مشتری کانالی را انتخاب می‌کند که برای او راحت‌تر است و با شرایط فعلی وی مطابقت دارد.

• همه درخواست‌های یک مشتری از طریق کانال‌های مختلف باید به تاریخ مکاتبات از طرف شما “چسبیده” باشد، به‌طوری‌که همیشه از ارتباط قبلی مطلع بوده و سریع حرکت کنید.

• مشتری را برای مدت طولانی منتظر نگذارید و آزرده‌خاطر شوید، سریع و دقیق پاسخ دهید.

 

حتماً بخوانید!  7 مرحله کلیدی برخورد با مشتری عصبانی

چرا  به چت آنلاین نیاز داریم و چگونه به تجارت ما کمک می‌کند؟

تقریباً همه کارهای فوق به‌راحتی حل می‌شوند، خدمات مدرن مشاوران آنلاین برای سایت به شما امکان می‌دهد تمام درخواست‌های مشتری را از همه کانال‌ها در یک پنجره جمع‌آوری کنید.

شما می‌توانید هر شبکه اجتماعی و پیام‌رسان را به چنین خدماتی متصل کنید و عملکرد تماس را می‌توان مستقیماً در سرویس ایجاد کرد.

این به اپراتورها اجازه می‌دهد تا پنجره‌های زیادی را باز نگذارند، کل تاریخ مکاتبات با مشتری را در یک مکان ببینند و سریع واکنش نشان دهند.

بسیاری از چت‌های آنلاین دارای برنامه‌های تلفن همراه هستند که به شما امکان می‌دهد حتی بدون حضور در محل کار جلوی رایانه به مشتریان پاسخ دهید.

 

پیشنهاد ویژه: ۶ نوع خدمات به مشتریان و نحوه انتخاب بهترین آن‌ها

 

چگونه می‌توان یک زنجیره ارتباطی آنلاین ایجاد کرد

چگونه می‌توان یک زنجیره ارتباطی آنلاین ایجاد کرد

این مهم است که درک کنید ارتباط با مشتریان حتی قبل از تماس با شما شروع می‌شود:

او تماس می‌گیرد یا می‌نویسد. وقتی بازدیدکننده‌ای به سایت شما می‌رسد، محتوای خاصی را می‌بیند:

عنوان‌ها، متن‌ها، تصاویر. این بدان معناست که اولین مرحله ارتباط در حال حاضر در حال انجام است.

و می‌توان آن را با روش‌های مختلف مناسب و صحیح مطابق نظر شما بهبود بخشید و تکمیل کرد.

 

سخن آخر

برقراری یک ارتباط بهتر با مشتری هنر است و استفاده از آن برای پیشبرد اهداف، یک علم!

نحوه برخورد با مشتری، تأثیر بسیار زیادی روی برند شما دارد. هیچ‌چیز مانند یک مکالمهٔ دل‌نشین نمی‌تواند رضایت مشتریان را در طولانی‌مدت حفظ کند.

زمانی که شما با ملاحظه و استفاده از روش خاصی اطلاعات را به مشتری منتقل می‌کنید (یا از آن‌ها بازخورد می‌گیرید!)،

بازدهی بسیار بهتری را در کسب‌وکار خود مشاهده خواهید کرد.

مطمئن باشید این بازدهی به‌مراتب بهتر از کوپن‌های تخفیف و لوگوی جدید وب‌سایت‌تان خواهد بود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم ارائه خدمات خوب به مشتریان،

یکی از عوامل اصلی موفقیت شما هستند و نحوه برخورد با مشتری نیز یکی از فاکتورهای ارائه خدمات خوب به مشتری است.

بنابراین هنگام ارتباط با مشتری، فروشنده چه انتظاراتی را باید پاسخ دهد؟

اول توجه و مهربانی، دوم شایستگی و توانایی انتقال اطلاعات محصول و سوم ظرافت و صداقت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]