چگونه پرسونال برندینگ قدرتمند ایجاد کنیم؟

چگونه پرسونال برندینگ قدرتمند ایجاد کنیم؟

پرسونال برندینگ قدرتمند نقش مهمی در موفقیت شما دارد.

چه از آن آگاه باشید و چه نباشید، همه افراد دارای برند شخصی (پرسونال برند) یا تصویری هستند که بر نحوه مشاهده و تفکر دیگران درباره آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

به همین دلیل برند و پرسونال برند شما، در تعیین موفقیت زندگی، بسیار مهم است.

بیایید با تعریف پرسونال برندینگ قدرتمند شروع کنیم. برند تجاری درواقع یک نوید یا قول است.

وقتی برند تجاری دارید به شخصی که می‌خواهید یا می‌توانید روی آن تأثیر بگذارید یک قولی می‌دهید و به خاطر حفظ آن قول معروف هستید.

انسان‌ها ازنظر احساسی تصمیم می‌گیرند و منطقی توجیه می‌کنند.

اگر برند شخصی خوبی داشته باشید، مردم حاضرند هزینه بیشتری برای محصول یا خدمات شما، به شما پرداخت کنند و کمتر بحث کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه در ۶ مرحله هویت برند ایجاد کنیم پرسونال برندینگ قدرتمند ؛ وقتی خودتان را برند می‌کنید، یعنی چه؟

وقتی خودتان را برند می‌کنید، یعنی چه؟

برند سازی خود به معنای توسعه هویت حرفه‌ای خود، برای همسویی با ارزش‌های خود است.

بیانیه برند شخصی همیشه با ارزش‌های شما شروع می‌شود.

اگر واقعاً می‌خواهید یک رهبر فکری و یک مرجع درزمینهٔ کاری خود باشید، باید نشان از چیزی باشید.

کیفیت؟ برتری؟ پاسخگویی؟ کار تیمی؟ نوآوری؟ رهبری؟

سپس با استفاده از اصل صداقت و یکپارچگی، یک برند شخصی فوق‌العاده ایجاد می‌کنید.

شهرتی بهتر از این نیست که مردم بگویند، "وقتی با شما معامله می‌کنند، همیشه به قول‌های خود عمل می‌کنید".

کلید موفقیت این است که، کاری را که برای انجام آن استخدام‌شده‌اید، انجام دهید.

این امر در هر زمینه از تعاملات شما با دیگران گسترش می‌یابد.

این قانون است:

"همه‌چیز مهم است. هر کاری که انجام می‌دهید یا برند شمارا ایجاد می‌کند و می‌سازد، یا برند شمارا ضعیف می‌کند و از بین می‌برد. "

پیشنهاد عالی: چگونه یک اینفلوئنسر (Influencer) یا “تأثیرگذار” شویم

8 نکته برای ساخت پرسونال برندینگ قدرتمند

1- در یک زمینه تمرکز کنید و متخصص شوید

این بدان معناست که شما باید برند خود را در یک حوزه موفقیت، متمرکز کنید. شما نمی‌توانید همه‌چیز، برای همه باشید.

شما می‌توانید درزمینهٔ کاری خود، در محصول خود، در شرکت یا صنعت خود، در رسانه‌ها، در جامعه خود و غیره تخصص داشته باشید.

اما، شما باید مانند یک پرتوی لیزر روی یک‌چیز متمرکز باشید.

2- درزمینهٔ کاری خود به یک رهبر فکری تبدیل شوید

شما باید به‌عنوان یکی از با دانش‌ترین، مورداحترام‌ترین یا ماهرترین افراد درزمینهٔ فعالیت خود، شناخته شوید.

این‌ها ویژگی‌های رهبری عالی هستند.

بنابراین، یکی از مواردی که از خود می‌پرسید این است: "کجا می‌خواهم درزمینهٔ کاری خود، پیشرو باشم؟"

3- برند شما، شخصیت شما

برند شما باید حول شخصیت شما از همه جنبه‌ها و ازجمله کمبودهای آن ساخته شود.

اکنون یک سؤال مطرح می‌شود: چه کسی بهترین فرد برای نام تجاری شما است؟

اگر می‌خواهید مردم شمارا به روشی خاص توصیف کنند، روش خوب برای توصیف شما چیست؟

حتما بخوانید: سه درس برندسازی سیاه‌چاله   پرسونال برندینگ قدرتمند ؛ یک برند متمایز بسازید

4- یک برند متمایز بسازید

هنگامی‌که برند شخصی خود را ایجاد کردید، باید آن را به روشی منحصربه‌فرد بیان کنید.

به‌عنوان‌مثال، من زنی را می‌شناسم که کارت تشکر با یک گل خشک‌شده در داخل آن، ارسال می‌کند. وقتی آن را باز می‌کنید، می‌افتد.

این چیز کوچک همان چیزی است که باعث می‌شود مردم ماه‌ها و سال‌ها بعد، او را به یاد بیاورند.

شاید نام خود را به روش خاص امضا کنید یا به طریقی خاص لباس بپوشید.

من شخص دیگری را می‌شناسم که همیشه قرمز می‌پوشد. پس چگونه می‌توانید متمایز باشید؟

5- قابل‌مشاهده باشید

برای اثرگذاری، برند شخصی شما باید به‌طور مکرر و مداوم دیده شود.

وقتی یک برند تجاری تشکیل می‌دهید، به‌نوعی وارد تجارت نمایش می‌شوید.

اگر خارج از خانه نیستید که با مردم صحبت کنید، شبکه شوید، درگیر شوید، این کار به درد شما نمی‌خورد.

همیشه جایی باشید که مردم شمارا می‌بینند.

خیلی اوقات افراد شمارا استخدام می‌کنند، از شما خرید می‌کنند و شمارا فقط به این دلیل که زیاد دیده‌اند به دیگران توصیه می‌کنند.

6- همه‌جا یکسان باشید

رفتار شما در دنیای آفلاین باید با برند عمومی شما مطابقت داشته باشد.

اگر فردی در خلوت با دیگران بدرفتاری کند و آشکار شود، کاملاً برند شخصی‌اش از بین می‌رود و نابود می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین ادعاهایی که می‌توانید داشته باشید این است که افرادی می‌گویند شما همیشه و همه‌جا به یک‌شکل هستید و رفتار می‌کنید.

7- ثابت‌قدم باشید

وقتی برند شخصی خود را تأسیس کردید، به آن زمان دهید تا رشد کند.

با برند خود همراه باشید و مدها، روندها، تغییرات را نادیده بگیرید. به‌عبارت‌دیگر، تمام‌وقت ثابت‌قدم باشید.

  نسبت به دیگران حسن نیت داشته باشید

8- نسبت به دیگران حسن نیت داشته باشید

شما هرچه بیشتر حسن نیت داشته باشید و یا ایده آل‌های باارزشی را مجسم ‌کنید، تأثیر برند شما بیشتر خواهد بود.

ما این تفکر را "بازگشت به آینده" می‌نامیم.

از خود بپرسید:

"اگر 3 سال دیگر، آن‌ها بخواهند در مورد من تحقیق کنند و یا گزارشی درباره شخصیت من، نحوه برخورد من با دیگران، نحوه صحبت مردم در مورد من، اعتبار من و موقعیت من در قلب و ذهن دیگران بنویسند، من می‌خواهم آن‌ها چه کلماتی را استفاده کنند؟

از بین همه کلمات، کلمه‌ای که بیش از هر چیز دیگری در زمینهٔ فعالیت من، به من کمک می‌کند، چه خواهد بود؟ "

درواقع انتخاب یک کلمه، که ویژگی اصلی شما باشد کار درخشانی است.

پرسونال برندینگ برای شما چه معنایی دارد؟

از خود بپرسید:

مردم باید از چه کلمه‌ای برای توصیف برند فوق‌العاده شما استفاده کنند؟

مرحله بعدی این است که از خود بپرسید: "از حالا به بعد چه‌کاری می‌توانم انجام دهم تا مردم همیشه به من فکر کنند؟"

به یاد داشته باشید که برند وعده‌ای است که می‌دهید.

گفته می‌شود که "اگر با من تعامل داشته باشید، با من تماس بگیرید، از من خرید کنید، با من بفروشید، با من بیرون بروید و غیره، این شخصی است که، به او خواهید رسید."

ایجاد شهرت برای انجام کاری که همیشه انجام می‌دهید، فارغ از هر کاری، مهم است؟

پاسخ بله است.

اما ایجاد شهرت چه تفاوتی در زندگی شما ایجاد می‌کند؟

افرادی که دارای برند شخصی مثبت هستند بسیار راحت‌تر کار می‌کنند، سریع‌تر استخدام می‌شوند، حقوق بیشتری می‌گیرند و سریع‌تر از افرادی که چنین کاری ندارند، ارتقا می‌یابند زیرا اولین کاری که مردم انجام می‌دهند بررسی اعتبار شما (برند شخصی شما) ست.

وقتی مردم نام شمارا می‌شنوند یا نام تجاری شمارا می‌شنوند، می‌خواهید درباره چه کلماتی فکر کنند؟

نوشته‌ای از برایان تریسی

 

دیدگاه کاربران (0)