نحوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

نحوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

اگر پست شما به صفحه اکسپلور اینستاگرام برود، به‌محض ورود پست‌ها به اکسپلور، انبوهی از تعامل و فالوور وارد پیج شما می‌شود.

خیلی از افراد می‌خواهند پیج کسب‌وکاریشان یا پیج های مختلفی که دارند در اکسپلور اینستاگرام دیده شود.

قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام، یکی از اهداف هر دیجیتال مارکتر، بلاگر، اینفلوئنسر و هر شرکتی است که در اینستاگرام فعالیت دارد.

 

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

زمانی که وارد اکانت خود شوید یک آیکون ذره‌بین در قسمت پایین صفحه است که وقتی لمس کنید وارد صفحه‌ای می‌شوید

که از پیج های مختلف برای شما پست‌هایی نشان داده می‌شود.

اینستاگرام فقط پیج های که روی حالت public یا عمومی تنظیم‌شده باشند را در قسمت اکسپلور نمایش می‌دهد.

و پیج های شخصی هیچ‌وقت در اکسپلور ظاهر نمی‌شوند.

صفحه اکسپلور اینستاگرام از عکس‌ها، ویدیوها و البته محصولات قابل‌خرید،

متناسب با هر کاربر بر اساس «اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید یا پست‌هایی که شما یا فالوور هاتون دوست دارید» تشکیل شده است.

پست‌های قرارگرفته در اکسپلور هر فرد با فرد دیگر فرق می‌کند

و بعد از هر بار خروج از اینستاگرام و ورود مجدد به آن محتویات و پست‌هایی که این صفحه به شما نمایش می‌دهد تغییر می‌کند.

  بیشتر بخوانید: چرا تبلیغات اینستاگرام نتیجه نمی‌دهد  

مزایای قرار گرفتن پست در اکسپلور

قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام مزایای مختلفی برای پیج دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• باعث بیشتر دیدن شدن پست شما می‌شود.

• باعث جذب فالوور جدید می‌شود.

• چون افرادی که از طریق یک پست، وارد پیج شما می‌شوند، پروفایل و سایر محتواهای شمارا نیز می‌بینند و همین موضوع باعث جذب فالوور می‌شود.

• فالوورهای جدید جذب شده، با سایر محتواهای شما نیز تعامل می‌کنند که همین موضوع باعث افزایش نرخ تعامل با سایر پست‌های شما نیز می‌شود.

• آگاهی از برند یا Brand Awareness شمارا افزایش می‌دهد.

  نکات مهم برای قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام

نکات مهم برای قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام

1- در زمان‌هایی که کاربران بیشتر در اینستاگرام قرار دارند، پست منتشر کنید

یکی از بهترین ترفندهای اینستاگرام این است که در زمان‌هایی که دنبال کنندگان شما بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، پست‌هایتان را منتشر کنید.

این یک توصیه مهم است زیرا الگوریتم اینستاگرام به خاصیت به‌موقع بودن اهمیت می‌دهد

یعنی پست‌هایی که در زمان‌های خاصی و طبق یک روتین منتشر می‌شوند، بیشتر شانس دیده شدن دارند.

خوشبختانه پیدا کردن زمان‌هایی که دنبال کنندگان بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، سخت نیست.

2- مشخص کنید که مخاطبان شما چه نوع پست‌هایی را دوست دارند

برای داشتن پست گذاری موفق، کافی نیست که فقط زمان حضور کاربران در اینستاگرام را بدانید.

لازم است تا مطمئن شوید که محتوای شما مفید و جذاب است

و با توجه به تعاملات کاربران مشخص می‌شود که چه پست‌هایی جذاب است و مخاطبان آن‌ها را دوست دارند.

پست‌هایی که جذابیت بیشتری دارند، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلورر اینستاگرام دارند.

3- از صفحاتی که در صفحه اکسپلورر اینستاگرام قرار دارند می‌توانید الگوبرداری کنید

تکنیکی که حتماً برای شما جواب می‌دهد این است که به پست‌هایی که در صفحه اکسپلورر اینستاگرام شما قرار دارند، نگاه کنید.

اگر شما حساب‌های کاربری مختلفی را در اینستاگرام دنبال می‌کنید یا با پست‌هایی که مرتبط با صنعت شما هستند،

تعامل دارید، صفحه اکسپلورر، اطلاعات زیادی درباره محتوایی که الگوریتم اینستاگرام به آن‌ها توجه می‌کند و محتوایی که موردنظر مخاطبان است را ارائه می‌کند.

هر پستی که در صفحه اکسپلورر قرار می‌گیرد، نکته‌ای برای آموختن دارد و می‌توان از آن‌ها الگوبرداری کرد

و در پست‌های خود این فاکتورها را اعمال کرد؛ حتی اگر پست‌هایی که در اکسپلورر وجود دارند مرتبط با حوزه شما نباشد.

4- از تگ‌ها و هشتگ های مرتبط استفاده کنید

تگ‌ها و هشتگ ها ابزارهای بسیار قدرتمند در اینستاگرام می‌باشند.

تگ‌ها و هشتگ ها راهی عالی برای دیده شدن پست‌های شما توسط افراد بیشتر در اینستاگرام می‌باشد.

بنابراین با استفاده مناسب از هشتگ ها می‌توان به افراد مشتاق بیشتری دسترسی داشت که این افراد می‌توانند لزوماً دنبال کنندگان شما نباشند.

اگر شما یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید با رفتن به قسمت Audience در تب Insights،

مشاهده کنید که دنبال کنندگان شما در چه زمان‌هایی بیشتر در اینستاگرام حضورداشته‌اند.

علاوه بر آن می‌توانید از ابزارهایی که شبکه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند، استفاده کنید و درازای مبلغی، این ابزارها اکانت شمارا تحلیل می‌کنند.

  پیشنهاد ویژه: نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام که فروش را افزایش می‌دهد  

چه عواملی باعث ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌شود؟

ورود محتوای شما به صفحه اکسپلور، به این معنی است که افراد بیشتری محتوای شمارا خواهند دید و در پی بازدید بیشتر مزایای بعدی هم رقم خواهد خورد.

ورود به اکسپلور اینستاگرام کار سختی نیست، اما نکات بسیاری دارد که باید رعایت شود.

اما اگر پست شما به اکسپلورر راه پیدا کند و یک سری ویژگی‌ها را نداشته باشد بازهم نمی‌تواند به‌خوبی دیده شود و بازخورد خوبی بگیرد.

الگوریتم انتخاب محتوا به‌طور دقیق مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد طبق قوانین زیر انتخاب می‌شوند:

لایک های باکیفیت:

یعنی لایک هایی که از طرف افراد واقعی (نه ربات‌های اینستاگرامی) انجام شده است

و در ضمن اگر افراد معروف (اینفلوئنسرها) و افرادی که پیج با فالور بالا دارند ما را لایک کنند احتمال ورود ما به اکسپلور افزایش پیدا می‌کند.

کامنت های با کیفیت: که توسط افراد واقعی در پست‌های ما ایجاد شده باشد.

هشتگ های متناسب و مرتبط: با موضوع پستی که منتشر کرده‌ایم تأثیر بسزایی در ورود پست‌های ما به صفحهٔ اکسپلور اینستاگرام دارد.

دریافت تعداد لایک و کامنت و به‌طورکلی دریافت تعامل بالا در مدت‌زمان کوتاه:

یکی دو ساعت ابتدای پست گذاری در اینستاگرام بسیار مهم است و در انتقال ما به صفحهٔ اکسپلور مؤثر است به شرطی که ما تعداد لایک و کامنت زیادی در آن زمان به دست بیاوریم.

  حتما بدانید: چه چیزی سریع در اینستاگرام فروخته می‌شود   چگونه متوجه شوید پست شما به اکسپلور رفته است یا خیر؟

چگونه متوجه شوید پست شما به اکسپلور رفته است یا خیر؟

فهمیدن ورود به اکسپلور اینستاگرام بسیار آسان است و کافی است گزینه view insights زیر همان پست را بزنیم تا از آماری که خود اینستاگرام به ما می‌دهد

که اگر گزینه اکسپلور آن شامل اعداد و ارقام باشد به این معنی است که آن پست به اکسپلور ورود پیدا کرده است.

این آمار شامل قسمت‌های مختلفی است که شامل بخش follow است

به معنی تعداد پیج هایی که بعد از دیدن پست شما اقدام به فالوو کردن شما کردند که این عدد با میزان اکسپلور اینستاگرام ارتباط مستقیم دارد.

هرچقدر که میزان عدد اکسپلور شما بالاتر باشد و افراد بیشتری پیج شمارا در ذره‌بین ببینند به همان میزان نیز عدد فالو شما بالاتر خواهد رفت.

 

در صفحه اکسپلور هر فرد چه مواردی دیده می‌شود؟

• پست‌هایی که فالویینگ‌های شما لایک کردند

• پست‌هایی با انگیجمنت بالا

• اکانت‌هایی که شبیه اکانت‌های فالویینگ‌های شما هستند

• پست‌هایی که شبیه به پست‌هایی است که شما دنبال می‌کنید

   

دیدگاه کاربران (0)