یکی از مهمترین عناصر استراتژی بازاریابی، ایجاد مشخصات مشتری هدف یا ایده آل است.
درک درست اینکه مشتری ایده آل چه کسی است به شما این امکان را میدهد که کل کسبوکار، پیام، محصول، خدمات،
فروش و پشتیبانی خود را برای جذب و ارائه خدمات به این گروه از مشتریان محدود کنید.
یافتن و ارائه خدمات به مشتری ایده آل برای کسبوکاری که بهتازگی راهاندازی شده است از اهمیت بالایی برخوردار است
و تمرکز بر کشف مشتری ایده آل و تعریف دقیق آن از همان ابتدا، باعث صرفهجویی زمان و انرژی و پول میشود.
این ممکن است برای بسیاری از افرادی که تازه شروع به کار کردهاند غیرعادی به نظر برسد،
اما شما باید گروهی از مشتریان را پیدا کنید که فکر میکنند آنچه شما ارائه میدهید خاص است.
هنگامیکه تازه شروع به کار میکنید، ممکن است پیشنهادهای بسیار کمی داشته باشید
و در بسیاری موارد منابع بسیار کمی برای ایجاد سروصدای کافی در بازار برای راهحلهای عمومی داشته باشید.
کلید شما این است که یک گروه بسیار نزدیک،
با مشخصات جمعیتی بسیار خاص یا مشکل یا نیاز بسیار خاص پیدا کنید و طرفداران وفاداری از آن گروه ایجاد کنید.
شما همیشه میتوانید پس از جلبتوجه مشتریان ایده آل،
دامنه دسترسی خود را گسترش دهید و با رشد خود میتوانید به یک بازیگر بزرگ در این بازار کوچک تبدیل شوید.
بیشتر بخوانید: ۵ نکته برنامهریزی عصبی-کلامی برای افزایش فروشدر مرحله قبل شما گروه محدودی را پیدا میکنید که آنچه را شما ارائه میدهید، خاص میداند، البته بهشرط اینکه شما واقعاً چیز خاصی برای ارائه دارید.
شما باید یک پیشنهاد ارزشمند "چرا ما" ایجاد کنید و از آن بهعنوان یک فرضیه چرا از ما خرید کنید. برای پیشروی همیشه باید در حالت تست و اصلاح باشید.
بسیاری از مردم در تلاش برای اجرای طرح تجاری خود گرفتار میشوند درحالیکه واقعیت این است که بازار به طرح تجاری شما علاقهای ندارد.
تنها چیزی که اهمیت دارد این است که در آزمایشگاه خارج از دفتر خود چه چیزی را پیداکرده و به کار میبرید.
پیشنهاد ویژه: ۵ راز موفقیت فروش محصولات در فضای آنلاینشرکتهای موفق این توانایی را دارند که هر روز چیزهای زیادی از تعامل با مشتریان یاد بگیرند.
ازآنجاکه استارتاپ ها با مشتریان تعامل ندارند، باید در ابتدا و در طول پروسه، راههایی برای آزمایش نظریههای خود ایجاد کنند.
کلید ایجاد و تأیید مفروضات اولیه شما این است که جلساتی را که به آنها Discovery Test میگوییم
با دیدگاههایی که بهراحتی میتوانند در کوچکترین گروه بازار اولیه شما قرار بگیرند، تنظیم کنید. در اصل، آنها جلسات فردی را سازماندهی میکنند.
این میتواند کمی مشکل باشد زیرا هیچ ارتباطی با مشتریان بالقوه ندارید.
غالباً گروههای صنعتی یا تجاری ممکن است شامل بازار هدف اصلی شما باشند، و با پیوستن به آنها، دسترسی به آن گروه برای شما راحتتر میشود.
گزینه احتمالی دیگر ارائه نمونه رایگان محصولات یا پیوندهای آزمایش بتا به کسانی است که مایل به ارائه بازخورد توافق شده به شما هستند.
نکته اصلی این است که شما با مشتریان احتمالی در مورد آنچه آنها نیاز دارند، آنچه آنها فکر میکنند،
چه چیزی کار میکند، چه چیزی وجود ندارد و آنچه وجود ندارد صحبت کنید.
این راهی است که شما کسبوکار خود را توسعه میدهید، عملکردها و مفروضات خود را بر اساس خدمت به یک هدف محدود تعیین میکنید.
هنگامیکه فرضیه خود را بررسی کردید و آن را با گروه محدود آزمایش کردید، باید به دنبال کشف و تعریف همهچیز در مورد گروه ایده آل خود باشید.
برخی از این اطلاعات معمولاً مانند جمعیتشناسی قابلدرک است،
اما بسیاری از آنها در جلسات آزمایشی شما و برخی تحقیقات بیشتر در مکانهای اجتماعیتر مانند رسانههای اجتماعی کشف میشود.
اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع تفکر CRM با ایجاد پروفایلهای سفارشی است که شامل اطلاعات بسیار غنیتری نسبت به اکثر افراد است.
حتما بدانید: نکاتی برای موفقیت در اتمام فروشهای پیچیدهآخرین مرحله این است که این رویکرد ایده آل جدید برای مشتریان را در سایر عناصر استراتژی خود اعمال کنید.
نکته این است که وقتی مشتری ایده آل اولیه خود را پیدا میکنید،
باید بر تفکر شما در مورد مدل اصلی کسبوکار و استراتژی کلی کسبوکار شما تأثیر بگذارد.
همه مدلهای تجاری عالی بر مشتری متمرکز هستند و اکنونکه ایدهای از آن مشتری دارید،
وقت آن است که به این فکر کنید که چگونه این امر جنبههای دیگر تجارت شمارا تغییر میدهد.
اکنون در نظر بگیرید که چگونه این کشف میتواند بر پیشنهادات، درآمد، کانالهای توزیع و حتی قیمت شما تأثیر بگذارد.
به این فکر کنید که چگونه میتوانید به این بازار برسید، با چه کسانی میتوانید شریک شوید و چه منابعی دارید یا باید برای تأثیرگذاری بر این بازار داشته باشید.
همانطور که کسبوکار شما با یادگیری و رشد شما، رشد میکند،
این الگو نیز تکامل مییابد، اما شاید روند کشف مداوم، بهاندازه آنچه کشف میکنید مهم باشد.
در حال حاضر بسیاری از بنگاههای اقتصادی در شرایط پر از ریسک و متغیری هستند و با رقابت بسیار زیاد و سهم بازارهای بسیار نزدیک مواجهاند. امروزه نسبت به گذشته رقابت بیشتری برای پول، مشتری و عدم اطمینان در کار وجود دارد.
شما برای گذر از عدم ثبات اقتصادی، از چه استراتژیهایی برای افزایش جریان درآمد و سودآوری در کسبوکار استفاده میکنید؟
بسیاری از کسبوکارها به دلیل فروش بالا موفق میشوند، اگر فروش و کسب درآمد و نقدینگی بالا باشد، بهراحتی میتوان از دوران عدم ثبات اقتصادی گذر کرد. بنابراین باید راههای بیشتر و بهتر و مؤثرتری برای جذب مشتریان خود پیدا کنید.
در این ویدان، برایان تریسی یکی از اساتید مطرح دنیا درزمینهٔ رهبری، تکنیکهای کاملاً کاربردی و ثابتشدهای، برای افزایش فروش و سودآوری در کسبوکار را آموزش میدهد.
در این دوره از برایان تریسی یاد خواهید گرفت، چگونه اهداف کسبوکارتان را مشخص کنید.
چگونه نوآوری و بازاریابی داشته باشید. چگونه مشکلات کسبوکارتان را حل کنید و تصمیمگیری کنید. چگونه کارهایتان را اولویتبندی کنید. همچنین یاد خواهید گرفت توجه و تمرکز و منابع خود را صرف چهکارهایی بکنید، چگونه عملگرا باشید و درنهایت نتیجه بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه دوره همین حالا اینجا را کلیک کنید.