چگونه یک کسب‌وکار مربیگری آنلاین راه‌اندازی کنیم؟

چگونه یک کسب‌وکار مربیگری آنلاین راه‌اندازی کنیم؟

مربیگری آنلاین می‌تواند برای هرکسی که از کمک به مردم لذت می‌برد، شغلی پربار باشد. توانایی ارائه خدمات مربیگری از طریق اینترنت، آن را به کسب‌وکاری تبدیل می‌کند که می‌توانید با سرمایه‌گذاری پولی اندک آن را شروع کنید. سرمایه‌گذاری زمانی موردنیاز، داستان دیگری است.

فرآیند ایجاد یک کسب‌وکار مربیگری آنلاین از شما می‌خواهد که جایگاه خود را به‌دقت ارزیابی کنید، دانش خود را به‌روز کنید، مشتریان بالقوه را دقیقاً شناسایی کنید و موارد دیگر. زمان افزایش زیادی وجود دارد.

در این راهنمای جامع در مورد نحوه شروع یک کسب‌وکار کوچینگ، ما کوچینگ آنلاین را تعریف می‌کنیم، مزایای آن را موردبحث قرار می‌دهیم، انواع کوچینگ‌هایی که می‌توانید ارائه دهید را پوشش می‌دهیم و یک فرآیند هفت مرحله‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکار مربیگری آنلاین ارائه می‌دهیم.

مربیگری آنلاین چیست؟

یک مربی آنلاین، مشتری را به سمت هدف موردنظر خود راهنمایی می‌کند، با ارائه عینیت، پشتیبانی مشتاقانه و مشاوره عملی. این خدمات از طریق اینترنت درآمدزایی و ارائه می‌شود.

فناوری، مربیگری را به یک گزینه شغلی مناسب برای افرادی تبدیل کرده است که می‌خواهند یک کسب‌وکار خانگی را اداره کنند.

به لطف اینترنت، بازار هدف شما می‌تواند شامل مشتریان در سراسر جهان باشد و از طریق ویدئو کنفرانس، می‌توانید ارتباط شخصی موردنیاز برای مربیگری مؤثر مشتری را ایجاد کنید.

چگونه یک کسب‌وکار کوچینگ راه‌اندازی کنیم، مرحله صفر: مربی شوید

با گذشتن از زندگی، در بسیاری از زمینه‌ها تجربه کسب می‌کنیم. شایستگی‌های اصلی پدیدار می‌شوند. برای تبدیل‌شدن به یک مربی آنلاین، باید شایستگی‌های اصلی خود را کشف کنید.

حوزه‌های تخصصی را که به شما برای کمک به دیگران واجد شرایط منحصربه‌فرد می‌شود، ارزیابی کنید و سپس به اشتراک‌گذاری آن مهارت‌ها را تمرین کنید.

چه کاری را بهتر از همه کسانی که می‌شناسید انجام می‌دهید؟ آیا صرفه‌جویی در پول، تناسب‌اندام والدین و... است؟

آیا درزمینهٔ مدیریت یا سایر موضوعات مرتبط با تجارت متخصص هستید؟ آیا می‌توانید به افراد کمک کنید تا به اهداف شغلی خود دست یابند؟

مهارت اصلی شما هرچه باشد، می‌توانید با گرفتن هزینه از افراد برای کمک در آن زمینه، از تخصص خود درآمد کسب کنید.

ایده کلی ارائه مشاوره و راهنمایی تخصصی از طریق کنفرانس ویدیویی و انجام این کار به روشی ساختاریافته است که کسب درآمد آسان است.

شما نباید تمام دانش خود را یک‌باره به اشتراک بگذارید. در عوض، برنامه‌ای ارائه دهید که توصیه‌های مربیگری شمارا به‌آرامی ارائه می‌کند.

در حالت ایده‌آل، این رویکرد نه‌تنها با نرخی که مشتری باید ادامه دهد مطابقت دارد، بلکه خدمات ارائه‌شده را در یک دوره زمانی طولانی نیز گسترش می‌دهد.

بیایید به جایگاه‌های مختلف مربیگری که محبوب‌تر شده‌اند نگاهی بیندازیم و سپس به مراحل موردنیاز برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار مربیگری آنلاین بپردازیم.

انواع کوچینگ

انواع مربیگری آنلاین

شما می‌توانید هر جایگاهی را برای کسب‌وکار مربیگری خود انتخاب کنید. اگر تجربه لازم و توانایی اشتراک‌گذاری آن را داشته باشید، می‌توانید در کمک به افراد در رسیدن به اهدافشان موفق باشید.

برخی از متداول‌ترین و سودآورترین روش‌های مربیگری در زیر توضیح داده شده‌اند.

• کوچ زندگی: مشتری یک مربی زندگی ممکن است بخواهد اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کند، مهارت‌های مقابله‌ای خود را بهبود بخشد یا خشم خود را بهتر کنترل کند. آن‌ها ممکن است برای رویارویی با هر یک از چالش‌های زندگی به کمک نیاز داشته باشند. برای کوچینگ زندگی، بازار هدف کاملاً باز است و آن را به یک جایگاه بسیار محبوب در بین مربیان آنلاین تبدیل می‌کند.

• مربیگری مالی: یک مربی مالی معمولاً در یک ظرفیت انگیزشی خدمت می‌کند و ورودی‌های موردنیاز را در مورد مدیریت امور مالی شخصی ارائه می‌دهد. آن‌ها ممکن است به برنامه‌ریزی بودجه خانوار، اجرای استراتژی‌های پس‌انداز و غیره کمک کنند.

• مربیگری شغلی: مشتری که در شروع حرفه خود با مشکل مواجه است یا می‌خواهد شغل خود را تغییر دهد ممکن است از یک مربی شغلی کمک بگیرد.

• مربیگری سلامتی: بخشی از آموزش شخصی، متخصص تغذیه، و به‌خوبی در همه چیزهای مرتبط با سلامتی مسلط است، یک مربی در این زمینه به افراد کمک می‌کند تا با مسائل سلامتی برخورد کنند و به اهداف تناسب‌اندام برسند.

• کوچینگ کسب‌وکار: این یک مقوله بزرگ است که شامل کوچینگ برای راهنمایی افراد در چالش‌های کارآفرینی، کمک به بازاریابی و فروشندگان برای دستیابی به نتایج بهتر و غیره است.

این تنها نمونه کوچکی از موقعیت‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها مربیگری کنید. در بسیاری از موارد، هرچه مخاطب هدف شما محدودتر باشد، یافتن مشتریان واجد شرایط آسان‌تر خواهد بود.

نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار کوچینگ در 7 مرحله

نقاط عطف مهمی وجود دارد که باید هنگام شروع یک کسب‌وکار مربیگری آنلاین به آن‌ها برسید. این بخش شمارا از تمام موارد موردنیاز راهنمایی می‌کند.

مرحله 1. مأموریت خود را تعریف کنید

اولین قدم شما باید تصمیم‌گیری باشد که چه نوع کوچینگی را ارائه می‌دهید و فلسفه کوچینگ خود را رسمی می‌کنید.

در چه چیزی بهترین هستید؟ به چه چیزی بیشتر علاقه دارید؟ بسیاری از مردم در مورد چه چیزی به کمک نیاز دارند؟

اگر برای هر یک از این سؤالات چند پاسخ بنویسید، احتمالاً یک پاسخ در هر سه لیست ظاهر می‌شود. این چیزی است که شما باید مربیگری کنید.

فلسفه مربیگری شما چه خواهد بود؟

آیا برای کمک به مشتری برای رسیدن به اهدافش، توصیه‌های عملی و آزمایش‌شده ارائه می‌دهید یا رویکردی ارگانیک‌تر را در پیش خواهید گرفت و مشتریان را به سمت تصمیم‌هایی که خودشان می‌گیرند راهنمایی می‌کنید؟

اولین قدم مهم در ایجاد یک کسب‌وکار مربیگری آنلاین نوشتن بیانیه مأموریت است.

ممکن است ایجاد یک بیانیه مأموریت برای یک شرکت تک نفره عجیب به نظر برسد، اما انجام این کار به شما کمک می‌کند تا نیت خود را اصلاح کنید.

با درک کامل از اینکه کسب‌وکار مربیگری شما به کجا می‌رود، می‌توانید مراحل مقدماتی اولیه را ادامه دهید.

مرحله 2. مخاطبان هدف خود را تعیین کنید

مرحله 2. مخاطبان هدف خود را تعیین کنید

چه کسی به خدمات مربیگری شما علاقه‌مند خواهد شد؟ با دموگرافیک اولیه مانند جنسیت، سن و سطح درآمد شروع کنید، سپس سایر عواملی را که به‌طور دقیق‌تری مشتری ایده آل شمارا تعریف می‌کنند، بررسی کنید.

سعی کنید ویژگی‌های کلیدی را شناسایی کنید که یک فرد را به چشم‌انداز خوبی برای کسب‌وکار مربیگری شما تبدیل می‌کند.

اگر یکی از فعالیت‌های مربیگری اولیه شما خوب نتیجه ندهد، به‌احتمال‌زیاد به این دلیل است که مشتری را انتخاب کرده‌اید که برای خدمات مربیگری شما مناسب نبوده است.

شناخت بازار هدف به شما کمک می‌کند از این اشتباه جلوگیری کنید.

مرحله 3. صدور گواهینامه را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید در زمین بازی کنید، ممکن است لازم باشد به‌عنوان یک متخصص در رشته مربیگری انتخابی خود گواهینامه دریافت کنید.

لازم نیست، اما به‌روز کردن دانش و مهارت‌های شما می‌تواند از دو طریق تأثیر مثبتی داشته باشد:

شما مربیگری بهتری ارائه خواهید کرد. گواهینامه فعلی به شما دیدگاهی به‌روز از خرد متعارف در جایگاه شما می‌دهد، مسیرهای موفقیت را که ممکن است به آن فکر نکرده باشید را آشکار می‌کند و درک شما ازآنچه مشتریان شما به کمک نیاز دارند را اصلاح می‌کند.

مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد گواهینامه در حوزه شما به‌عنوان مدرکی است که شما یک متخصص هستید.

شما همچنان باید مردم را متقاعد کنید که می‌توانید مربیگری کنید، اما زمانی که بتوانید اعتبار دانش خود را ارائه دهید، اعتبار شمارا افزایش می‌دهد و به افراد کمک می‌کند تا متقاعد شوند که ممکن است مربی مناسبی برای آن‌ها باشید.

اکنون بیایید ببینیم که چگونه می‌توان با تخصص خود مانند کالای ارزشمندی رفتار کرد.

مرحله 4. دانش خود را تولید کنید

حتی در میان سایر خدمات، مربیگری به‌دوراز یک پیشنهاد ملموس است.

به همین دلیل، هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار مربیگری، می‌توان به راهنمایی شما به‌عنوان یک محصول نگاه کرد. شما می‌توانید محصول خود را به روشی ساختاریافته ارائه دهید که قابل کسب درآمد باشد.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید شما یک مربی مالی هستید با یک استراتژی تکرارپذیر برای کمک به افراد برای رهایی از بدهی در یک دوره 12 ماهه.

شما می‌توانید کل برنامه را در یک یا دو پاراگراف ترسیم کنید و آن را در یک جلسه مربیگری پوشش دهید، اما پول بسیار کمی در این رویکرد وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر جزئیات استراتژی خود را گسترش دهید و اطلاعات را به 12 قسمت تقسیم کنید، یک برنامه 1 ساله خواهید داشت که می‌تواند در جلسات مربیگری ماهانه اجرا شود.

شما می‌توانید یک برنامه 6 ماهه ارائه دهید که به‌صراحت بخش‌های 7 تا 12 را حذف می‌کند. مشتریانی که نیمی از مشاوره را پرداخت می‌کنند و نیمی از کار را انجام می‌دهند نیمی از مزیت را دریافت می‌کنند.

تعیین چگونگی تولید دانش شما گامی حیاتی است که در حین برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار مربیگری خود، شایسته توجه قابل‌توجه است.

مرحله 5. خرید دامنه و ایجاد یک وب‌سایت

مرحله 5. خرید دامنه و ایجاد یک وب‌سایت

شما باید یک نام دامنه خریداری کنید که نشان‌دهنده کسب‌وکار مربیگری شما باشد و یک وب‌سایت پشتیبانی ایجاد کنید.

این نه‌تنها مکانی برای ارسال مشتریان بالقوه‌ای خواهد بود که می‌خواهند در مورد خدمات مربیگری شما بیاموزند، بلکه به‌عنوان پورتالی برای محتوای تکمیلی که مشتریان شما نیاز به دسترسی به آن دارند، عمل می‌کند.

برای سهولت فرآیند ایجاد وب‌سایت، می‌توانید از یکتم وردپرس که برای کسب‌وکارهای مربیگری آنلاین ساخته شده است استفاده کنید. میزبانی وب‌سایت نیز مشکلی نخواهد داشت.

می‌توانید میزبانی مشترک مقرون‌به‌صرفه‌ای پیدا کنید که تمام نیازهای شمارا برآورده می‌کند، ازجمله برنامه‌هایی که دسترسی کلیدی به وردپرس و پشتیبانی از عملکرد تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهند که به جمع‌آوری پرداخت‌ها از مشتریان مربی شما کمک می‌کند.

یک وب‌سایت جذاب که تجربه و اعتبار شمارا توصیف می‌کند، یک ابزار بازاریابی ارزشمند و بخش اصلی ارائه خدمات شما خواهد بود.

مرحله 6. اصول ارائه خدمات را تمرین کنید

شما باید تصمیم بگیرید که چگونه خدمات مربیگری را به‌صورت آنلاین ارائه دهید. با قفل‌کردن حالت‌های ارتباطی شروع می‌شود.

• یک کانال مربیگری شما باید خدمات خود را از طریق جلسات ویدیو کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده ارائه دهید. شما به تعامل شخصی و رودررو نیاز دارید تا مطمئن شوید که مشتری ورودی شمارا درک می‌کند. هر جلسه می‌تواند شماره‌گذاری، تاریخ‌گذاری یا به‌طور دیگری برای مقاصد صورت‌حساب قابل‌شناسایی باشد.

• منابع تکمیلی در وب‌سایت خود، باید به محتوای دروازه‌ای دسترسی داشته باشید که از مربیگری شما پشتیبانی می‌کند. با پیشرفت مشتری، اطلاعات جدیدی را منتشر کنید و در طول هر جلسه کوچینگ توجه خود را به این مطالب تکمیلی جلب کنید.

• یک کانال ارتباطی مشتری شما چگونه بین جلسات کوچینگ با شما تماس خواهد گرفت؟ آنچه را که مشتری می‌تواند از نظر زمان پاسخ انتظار داشته باشد، تعیین کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که چه چیزی را شارژ خواهید کرد. در اینجا دو نکته مهم هنگام تعیین نرخ شما وجود دارد.

• در مورد نرخ خود تحقیق کنید نرخی که مردم برای کوچینگ آنلاین می‌پردازند بسته به جایگاه بسیار متفاوت است. شما باید خدمات خود را با نرخی قیمت‌گذاری کنید که به‌اندازه کافی بالا باشد تا مشروعیت را نشان دهد و به‌اندازه کافی پایین برای جذب مشتری باشد. اینترنت منبع خوبی برای اطلاعات در مورد میانگین نرخ مربیگری در یک جایگاه خاص است.

• خدمات خود را بخش‌بندی کنید ارائه دو سطح خدمات را در نظر بگیرید. یک طرح، یک سرویس کم‌هزینه و سطح پایین، می‌تواند اهداف مشتری را به روشی محدود، اما با یک مسیر کوتاه به سمت موفقیت در مرحله اول، بررسی کند. این باعث ایجاد مشتریان برای برنامه مربیگری بلندمدت شما می‌شود که نوید موفقیت مداوم و کمک به دستیابی به اهداف پیشرفته‌تر را می‌دهد.

• نیاز به حداقل تعهد شما باید از مشتری خود بخواهید که به حداقل تعداد جلسات کوچینگ متعهد شود. این یکی از دلایلی است که ارائه یک گزینه خدمات ارزان‌تر و کوتاه‌مدت هوشمندانه است.

شما هزینه خدمات مربیگری را از مشتری خود دریافت خواهید کرد، بنابراین عادلانه است که کار را برای ایجاد یک ارائه خدمات منسجم انجام داده باشید. با انجام این کار، تنها چیزی که باقی می‌ماند بازاریابی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مرحله 7. خدمات مربیگری خود را بازاریابی کنید

مرحله 7. خدمات مربیگری خود را بازاریابی کنید

برای جذب مشتریان به کسب‌وکار کوچینگ خود، باید پیشنهادات خود را به‌دقت توصیف کنید، اعتبار و تجربیات خود را بدون اینکه در مورد آن‌ها لاف بزنید برجسته کنید.

پیام‌هایی بنویسید که با مخاطب هدف شما صحبت کند و باید از چندین کانال بازاریابی استفاده کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید برای بازاریابی کسب‌وکار مربیگری آنلاین خود انجام دهید:

• برای کسب‌وکار مربیگری خود در رسانه‌های اجتماعی حضور ایجاد کنید. تلگرام، اینستاگرام و توییتر می‌توانند به شما کمک کنند تا به یک مخاطب هدف خاص برسید. افرادی را دنبال کنید که متناسب با مشخصات مشتری شما هستند. پست‌های آن‌ها را لایک کنید و هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند را بررسی کنید.

• تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، اگرچه گران است، اما کسب‌وکار مربیگری شمارا به‌سرعت شروع می‌کند. تبلیغات کلیکی بسیار مؤثر هستند و نرخ بازگشت بالایی دارند.

• از ایمیل به‌عنوان یک کانال بازاریابی استفاده کنید.

درحالی‌که به دست آوردن چند مشتری اول شما مستلزم تمجید نسبتاً تهاجمی از خود است، فقط برای اثبات اینکه دانش لازم برای مربی شدن را دارید، پس از مدتی، مشتریان راضی شما به مؤثرترین ابزار بازاریابی شما تبدیل خواهند شد. این موضوع بعدی و نهایی ماست.

چگونه مشتریان بیشتری برای کوچینگ به دست آوریم

بهترین راه برای به دست آوردن مشتریان بیشتر، این است که از تأیید مشتریان راضی خود استفاده کنید.

وقتی مربیگری عالی ارائه می‌کنید، گواهی درخشان کسب خواهید کرد.

از هر مشتری یکی جمع‌آوری کنید و از آن تأییدیه‌ها برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای ثبت‌نام استفاده کنید.

برخی از توصیفات شما ارزشمندتر از سایرین خواهند بود.

اگر یکی از مشتریان راضی شما به اهداف چشمگیر در جایگاه شما دست می‌یابد و این کار را به روشی قابل‌تأیید انجام می‌دهد، توصیه آن‌ها یکی از مواردی است که باید در پیام‌های بازاریابی خود برجسته کنید.

به همین ترتیب، توصیفات افرادی که کاملاً نماینده مخاطبان هدف شما هستند، برای تولید سرنخ عالی هستند.

همه ابتکارات بازاریابی که برای به دست آوردن چند مشتری اولیه خود انجام می‌دهید، زمانی مؤثرتر می‌شوند که یک یا چند تأیید درخشان از مشتریان خوشحال اضافه کنید.

برای افراد متخصص که از کمک به دیگران لذت می‌برند، مربیگری آنلاین می‌تواند شغلی پرسود و رضایت‌بخش باشد.

امیدواریم این راهنما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچینگ به سهولت ورود شما به دنیای مربیگری آنلاین کمک کند.

اگر مراحلی را که ما توضیح دادیم انجام دهید، کسب‌وکار مربیگری آنلاین خود را در کمترین زمان راه‌اندازی و راه‌اندازی خواهید کرد!

 

دیدگاه کاربران (0)