اینستاگرام یکی از بزرگترین سیستمعاملهای موجود در جهان است.
مردم از سراسر جهان هر روز برای دیدن عکسها و همراه شدن با دوستانشان به اینستاگرام مراجعه میکنند.
استفاده از اینستاگرام برای همیشه با ابزارهای مناسب و همچنین درک عمیق نحوه استفاده از آنها امکانپذیر است.
در این مقاله، ما یک راهنمای گامبهگام به شما ارائه میدهیم که نحوه استفاده از اینستاگرام را برای تمرکز بر موضوعات مهم شرح میدهد.
1- پشتیبانی به دست آورید (ایجاد ترافیک پولی)
در ابتدا کار کردن در اینستاگرام و جلبتوجه کاربران دشوار است. این پلتفرم بیشتر به حسابهایی که قبلاً آن را دریافت کردهاند توجه میکند.
بهعنوانمثال، اگر موضوعی که میخواهید موردتوجه قرار گیرد گرم شدن کره زمین است، میبینید که با هر حسابی که آن موضوع را پوشش میدهد در حال رقابت است.
این میتواند هزاران نفر باشد. اگر لایک یا دنبال کننده زیادی نداشته باشید، پروفایل شما احتمالاً در پایین این لیست نشان داده میشود.
اینستاگرام تمایل دارد به حسابهایی که فعالیت بیشتری دارند پاداش دهد.
مخاطب بالقوه شما نیز احتمالاً بر اساس تعداد لایک و نظرات پستهای شما چیزهایی را تصور میکند.
به خاطر داشته باشید که 1 میلیارد کاربر فعال اینستاگرام وجود دارد، کاربران اکانت هایی را انتخاب میکنند که به نظرشان محبوبیت بیشتری دارند.
به همین دلیل همه، از افراد بانفوذ گرفته تا افراد مشهور، برای افزایش مشاهده پستهای خود از ترافیک پولی استفاده میکنند.
اگر بهطورجدی میخواهید روی موضوع انتخابی خود تمرکز کنید، این میتواند اولین قدم اساسی باشد.
پیشنهاد فروش: ۱۰ نکته افزایش فالوور در اینستاگرام
2- محتوای باکیفیت بسازید
اگر محتوای شما باکیفیت نباشد، بازاریابی نمیتواند کار زیادی برای شما انجام دهد.
و بهاحتمالزیاد به ماهیت موضوعی که انتخاب کردهاید بیشتر از کیفیت واقعی عکس و پست علاقه نشان میدهید.
هرچند دادهها و اطلاعات شما ممکن است موردقبول باشد، اما باید بپذیرید که هر پست باید کیفیت مناسبی را ارائه دهد.
چند روش آسان برای اطمینان از مطابقت کافی محتوای شما با استانداردهای مخاطبان وجود دارد:
تجهیزات واجد شرایط: سرمایهگذاری در تجهیزات عکاسی خود را در نظر بگیرید.
دوربینهای باکیفیت را میتوان با کمتر از 1000 دلار خریداری کرد و میتواند سهم قابلتوجهی در بهبود کیفیت انتشارات شما داشته باشد.
همچنین میتوانید گوشی را با دوربین باکیفیت بالا ارتقا دهید. بسیاری از تلفنهای هوشمند مدرن دارای دوربینهای قابلمقایسه با DSLR هستند.
صحنهپردازی: فراموش نکنید که مدتی را برای صحنهپردازی عکسهای خود اختصاص دهید.
اختصاص دادن زمان برای ایجاد یک عکس دقیق میتواند تفاوت زیادی در کیفیت عکسهای شما ایجاد کند.
نورپردازی: نورپردازی همچنین در کیفیت عکسهای شما تأثیر بسزایی خواهد داشت.
در داخل خانه با برنامهریزی و تست کردن میتوان روشنایی قابل قبولی را با هزینه کم ایجاد کرد. در فضای باز، نورپردازی کمتری نیاز است.
عکاسان ساعات پس از غروب خورشید یا قبل از طلوع آفتاب را "ساعت طلایی" مینامند زیرا بهطور طبیعی شرایط عکسبرداری در استودیو را تسهیل میکنند.
را بهطور طبیعی تسهیل کنند.
پیشنهاد فروش: روشهای دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام
3- در هدفگیری مخاطبان خود دقت کنید
رویکرد فعلی بازاریابی بهندرت نتایج موردنظر شما را به وجود میآورد.
بنابراین، بهجای تلاش برای قرار دادن پستهای خود جلوی چشم تعداد زیاد کاربران، سعی کنید تا جایی که میتوانید روشهای بازاریابی خود را هدفمند کنید.
افزایش فالوورهای بیتفاوت تأثیری را که شما میخواهید برای جلبتوجه و وایرال شدن موضوعات موردعلاقه شما داشته باشد، نخواهد داشت.
در عوض، به دنبال تاکتیکهای بازاریابی برای حسابهای موفق باشید که نتایجی را که میخواهید، بگیرید.
چگونه این حسابها محتوای خود را تنظیم میکنند؟ آنها از چه نوع برچسبی استفاده میکنند؟
اگرچه ممکن است هدف نهایی شما رساندن پیامتان به افرادی باشد که با آن آشنا نیستند، اما بدون تقویت و تعامل محتوای شما توسط کاربران فعال، این اتفاق نمیافتد.
بهعبارتدیگر، اگر موضوع شما محافظهکاری باشد، احتمالاً افراد زیادی را که برای محیطزیست مهم نیستند، جذب نمیکنید.
در عوض، به دنبال مخاطبی باشید که موضوع را به همان شکل نگاه کند.
آنها بهنوبه خود میتوانند لایک کنند و پستهای شمارا با دنیای گستردهتری به اشتراک بگذارند و به جذب پیام شما کمک کنند.
4- بهطور منظم پست بگذارید
برای افزایش مخاطب، پستها باید مرتباً بهروز شوند. اینکه هرچند وقت یکبار پست گذاشته شود، تا حدی به هدف شما، بستگی دارد.
بهعنوانمثال، یک اینفلوئنسر احتمالاً روزانه پست ارسال میکند، درحالیکه یک سازمان غیرانتفاعی ممکن است فعالیت خود را به یک یا دو بار در هفته محدود کند.
قانون کلی این است که حداقل یک پست در هفته بگذارید.
ارسال چندین پست در هفته وقتیکه میخواهید جامعه خود را درگیر کنید، بهتر است، زیرا پستهای روزانه بیشترین تأثیر را در مخاطب سازی دارند.
این بدان معنا نیست که شما باید بهطور نامحدود پست بگذارید.
یک مطالعه نشان داد که تعامل برای حسابهایی که چندین بار در روز پست منتشر میشوند، تا 50 درصد کاهشیافته است.
هدف این است که بدون آزار و اذیت پیروان خود، در ذهن آنها بمانید و آنها بخواهند بهصورت ارگانیک پستهای شما لایک کنند و نظر بگذارند.
حتما بدانید: استوری اینستاگرام و جذب فالوورهای بیشتر
5- در زمان مناسب پست بگذارید
پست گذاری منظم خوب است. پست گذاری هوشمندانه بهتر است. زمان پست گذاری شما میتواند بهطور قابلتوجهی بر فعالیت شما تأثیر بگذارد.
مطالعات نشان میدهد که بیشتر افراد از ساعت 8:00 تا 13:00 از شبکههای اجتماعی خود استفاده میکنند.
گرچه تحقیقات نشان میدهد که بهترین زمان برای پست گذاری است، عوامل دیگری نیز میتوانند برای تصمیمگیری در مورد بهروزرسانی پست شما نقش داشته باشند.
بهعنوانمثال، شما در مورد مخاطبان خود چه میدانید؟
آیا پیروان شما نوع جدیتری هستند که بهاحتمالزیاد در ساعات کاری حسابهای شبکههای اجتماعی خود را بررسی نمیکنند؟
در این صورت، ممکن است بخواهید اواخر بعدازظهر یا اوایل شب پست بگذارید.
همچنین ممکن است ملاحظات عملی وجود داشته باشد که زمان بارگذاری پستهای خاص را تعیین میکند.
بهعنوانمثال، اگر شما یک سازمان غیرانتفاعی هستید و مایل به ارائه اطلاعاتی در مورد کارهای روزمره سازمان خود هستید، ممکن است بخواهید در ساعات کاری پست بگذارید.
بههرحال، ارسال پست در فواصل قابل پیشبینی به شما کمک میکند محتوای شما دیده شود.
اگر فالوورهای شما بدانند که روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه پست میگذارید، صرفاً با رعایت این برنامه، احتمال فعالیت حساب خود را افزایش میدهید.
6- از لحن مناسب استفاده کنید
همانطور که شخصیت خود را در شبکههای اجتماعی ایجاد میکنید (چه برای خودتان و چه برای یک سازمان)،
پیدا کردن لحنی متناسب با پیامی که میخواهید منتقل کنید ضروری است.
در این حالت، شما روی یک موضوع مهم تمرکز میکنید، اما این لزوماً به این معنی نیست که لحن شما همیشه باید جدی باشد.
به یاد داشته باشید: مردم معمولاً برای وقتگذرانی و سرگرمی از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
اگرچه در این سیستمعاملها جای موضوعات آموزشی و علمی وجود دارد،
اما ایجاد محتوای سرگرمکننده میتواند پیام شمارا جذابتر و قابلدسترسی برای به اشتراک گذاشتن افراد کند.
میزان متوسطی از شوخطبعی میتواند کمک زیادی به ایجاد انسجام اجتماعی کند.