اگر قصد دارید اهمیت پروموشن و پست گذاری در شبکههای اجتماعی را بیشتر بدانید حتما این مطلب را تا آخر بخوانید.
ممکن است به تأثیرگذاران (اینفلوئنسر) موفق و حتی بسیاری از مشاغل نگاه کنید و تعجب کنید که چرا آنها در شبکههای اجتماعی اینقدر موفق هستند.
چگونه است که آنها میتوانند هزاران دنبال کننده را در تعامل با پستهای خود داشته باشند؟
بدیهی است که این یک مسئله پیچیده است. یکی از دلایل موفقیت آنلاین و برخی از افراد، کیفیت پست گذاری در شبکههای اجتماعی آنهاست.
آنها فقط برای تبلیغ محصولات خود پست نمیگذارند. آنها برای علاقهمندی و جذب پیروان خود پست میگذارند.
کاربران موفق شبکههای اجتماعی از انواع محتوا برای پست گذاری در شبکههای اجتماعی خود استفاده میکنند.
آنها هر پست را به محصول خود، لیست قیمتها یا حتی به پستهای وبلاگ خود پیوند (لینک) نمیدهند. هر پست متفاوت است.
مهمترین مانعی که بسیاری از افراد با حسابهای اجتماعی شرکتی روبرو هستند، غلبه بر این تصور است که یک حساب اجتماعی صرفاً برای فروش یک محصول وجود دارد.
در حقیقت، حسابهای اجتماعی کسبوکار برای تعامل با مخاطبان هدف در شبکه های اجتماعی وجود دارد.
با گذشت زمان، نام تجاری شما برای مخاطبان شما آنقدر آشنا خواهد بود که در صورت نیاز به نوع کالایی که میفروشید، بهطور خودکار به شما فکر میکنند.
دراینبین، شما باید پستهای خود را تازه، مهیج و متنوع نگهدارید، بدون اینکه مانند یک کانال تبلیغاتی ظاهر شوید.
یکی دیگر از موارد مهم، نیاز به اجتماعی بودن است. تعامل برای هر کمپین موفق در شبکههای اجتماعی، حیاتی است.
برای به حداکثر رساندن تعامل اجتماعی، باید پستهای خود را تغییر دهید.
انواع محتوای خوب وجود دارد که میتوانید برای پست خود در نظر بگیرید.
فقط از افتادن در یک چرخه و ایجاد پستهای یکسان بهصورت مکرر خودداری کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه از اینستاگرام برای جلبتوجه به موضوعات مهم استفاده کنیم
بهصورت پیشفرض اولین نوع محتوا برای حسابهای تجاری، معرفی محصولات و خدمات است.
آسان است که در هر پست محصول خود را تبلیغ کنید.
اما متأسفانه، شما از این، طریق مخاطبان خود را افزایش نخواهید داد و هنگامیکه شبکههای اجتماعی عدم تعامل در پستهای شمارا تشخیص میدهند،
الگوریتمهای آنها باعث میشود پستهای شما تقریباً به اکثر دنبال کنندگان نشان داده نشود.
این بدان معنا نیست که شما نباید محصول و خدمات خود را معرفی کنید. شما فرصتی برای تبلیغ محصولات خود دارید.
بهتر است 10 درصد از کل محتوای شما معرفی محصول و خدمات شما باشد.
میتوانید پستهای تعاملی خود را بهعنوان پستهای پیشفرض خود در نظر بگیرید.
از آنها برای تبلیغ محصولات خود استفاده نکنید، اگرچه میتوانید به ویژگیهای محصول و سایر نکات خوب اشارهکنید، البته به شرطی که این امر بر پست مسلط نباشد.
اغلب Engagement Posts به تصویر بزرگتر نگاه میکند و حول برند تجاری است و نه روی هر محصول خاص.
شما میخواهید پستهای تعاملیتان، علاقه کاربران و شاید کنجکاوی آنها را برانگیزد، بدون اینکه آنها را تبلیغاتی برای محصولات خود بدانید.
پیشنهاد ویژه: چگونه فروش و درآمد خود را در اینستاگرام افزایش دهیم
مردم دوست دارند ازآنچه در اطرافشان اتفاق میافتد، مطلع باشند. اگر میتوانید درباره آخرین اخبار حوزه کسبوکارتان پست بگذارید.
بااینحال، از گذاشتن انواع محتوا در پستهای خود که ازنظر مخاطبان اجتماعی شما بیربط است، خودداری کنید.
بهطورکلی، مقالات خبری بیش از هر نوع پست دیگری اشتراک ایجاد میکنند.
اگرچه پست گذاری در شبکههای اجتماعی شما اصلاً مربوط به محصول شما نیست،
اما اگر پیوندی پیدا کنید، عملکرد بهتری خواهد داشت و میتوانید برای پیروان خود توضیح دهید که چرا تصمیم گرفتید این پست را بگذارید.
بهعنوانمثال میتوانید خبرهایی مربوط به حمایت مالی بگذارید، که ممکن است برند شما در آنها شرکت کند.
یکی از رایجترین انواع پست گذاری در شبکههای اجتماعی که برندها (و درواقع هرکسی که دارای وبلاگ است) به اشتراک میگذارد، تبلیغات برای پستهای وبلاگ است.
بعضیاوقات ممکن است فقط پیوندی به آخرین پست با شرح مختصر به اشتراک بگذارند.
در حالت ایده آل، شما باید یک پاراگراف را بهصورت سفارشی بنویسید و در آن به فواید خواندن پست وبلاگ اشارهکنید.
مانند تبلیغات محصول، آسان است که از تبلیغ پست وبلاگ استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که اینها فقط بخشی از محتوای پستهای شما هستند و از آنها بهطور انحصاری استفاده نکنید.
حتما بخوانید: بلاگری چیست و چگونه یک بلاگر موفق شویم
یکی از راههای ایجاد تعامل، ایجاد مسابقه برای پیروان خود است.
شما میتوانید پست گذاری در شبکههای اجتماعی را منتشر کنید که برای رقابت شما هیجان ایجاد میکند.
شما به پیروان خود به خاطر تعاملشان پاداش میدهید.
هرچه مسابقات جالب و مفیدی برگزار کنید، افراد بیشتری پستهای اجتماعی شمارا در نظر میگیرند.
بااینحال، هر مسابقهای باید با مخاطبان هدف شما مرتبط باشد.
بهطور خاص، جایزه مسابقه شما باید چیزی باشد که مخاطبان شما برای آن ارزش قائل شوند و ترجیحاً چیزی باشد که کمتر موردعلاقه کسانی باشد که در بازار هدف شما نیستند.
برخی از شرکتها مبلغ قابلتوجهی را صرف خرید جوایز عمومی با ارزش بالا مانند iPad کردهاند و سپس هنگام تجزیهوتحلیل تأثیرات مسابقات خود ناامید شدهاند.
مشکل چنین جایزهای این است که درحالیکه آمار تعامل با پستهای مسابقه شما افزایش مییابد، بسیاری از شرکتکنندگان علاقه کمتری به سایر پستها یا محصولات شما خواهند داشت.
در حالت ایده آل، شما به تمرکز لیزر مانند بین جایزه مسابقه خود و علایق نوع افرادی که میخواهید در مسابقه شما شرکت کنند، نیاز دارید.
اینفوگرافیک ها بهویژه در شبکههای اجتماعی عملکرد خوبی دارند و اغلب ویروسی میشوند. آنها شامل حقایق برجستهای هستند که با یک نگاه قابلمشاهده هستند.
اینفوگرافیک ها میتوانند به کسبوکارها، درزمینهٔ آموزش و دادن اطلاعات مفید به مخاطبین، کمک شایانی بکنند.
بازدیدکنندگان با مشاهده محتوای بصری مربوط به موضوعی خاص، از آن محصول یا سرویس درک بیشتری را پیدا میکنند و در نتیجه اعتماد آنها بیشتر خواهد شد.
اگر شما بهعنوان صاحب کسبوکار میخواهید از محتوای اینفوگرافیکی برای جلبتوجه مخاطبین استفاده کنید، بهتر است بدانید چه موضوعاتی مناسب برای این نوع بازاریابی است.
بنابراین هر اطلاعاتی که در محتوای بصری مفید واقع شود، میتواند اینفوگرافیک عالیای را بسازد.
حتما مطالعه کنید: چگونه برای شبکههای اجتماعی استراتژی بازاریابی تدوین کنیم
مردم دوست دارند جنبه انسانی کسبوکارها را ببینند. آنها میخواهند اطمینان حاصل کنند که با هواپیماهای بدون سرنشین شرکتی سروکار ندارند.
آنها به شخصیتهای فعال شرکت یا برند علاقهمند هستند.
به اشتراک گذاشتن عکسهای شخصی در حسابهای اجتماعی کسبوکار شما، اغلب معتبر است، و نشانه این است که این کسبوکار شامل افراد واقعی است.
ارتباط مشتریان بالقوه با چهره انسان بسیار آسانتر است.
مردم عاشق دیدن پشتصحنه هستند. این موضوع در مورد یک کارخانه، دفتر، یا حتی ساخت یک فیلم اصلی به همان اندازه مهم است.
در مورد مشاغل تجاری، تصاویر یا فیلمهای پشتصحنه به انسانسازی مکان برای مشتریان بالقوه کمک میکند.
نشان دادن این تصاویر تأکید میکنند که به مشتریان توسط انسانها و نه توسط روباتهای بی چهره خدمترسانی میشود.
همانند عکسهای شخصی، عکسهای پشتصحنه در محل کار به ایجاد اصالت و قابلیت اطمینان کمک میکنند.
اگر میخواهید همیشه از رقبای خودتان در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیشی بگیرید.
توجه مخاطبان را به خود جلب کردن و درگیر کردن آنها از موارد مهمی است که نباید از آن غافل شوید.
امروزه کاربران، بیشتر از قبل محتوای ویدیویی را مشاهده میکنند که همین باعث میشود که محتوای ویدیویی یکی از بهترین انواع محتوا برای پست گذاری در شبکههای اجتماعی ، برای به دست آوردن مخاطبین هدف و درگیر کردن آنها با برندتان شود.
طبق سایت BrightCove، برندهایی که از محتواهای ویدیوی استفاده میکنند، حدود ۵۷ درصد ترافیک ارگانیک سایتشان از سمت موتورهای جستجو بیشتر خواهد شد.
اگر بخواهید از قدرت ویدیو در جلبتوجه مخاطبینتان استفاده کنید این را باید در نظر داشته باشید که چه نوع محتوا و موضوعی مناسب آنها است و این بهصورت خودکار به سفر مشتری شما مربوط میشود.
ویدیوهای کوتاه و قابلتوجه بیشتر برای ارائه اطلاعات مفید و افزایش آگاهی برندتان مؤثر هستند و ویدیوهای آموزشی هم برای تأثیر گذاشتن بر تصمیم خرید از سمت مشتری مناسب است.
ویدئوها میتوانند منجر به بالاترین میزان تعامل شوند، بسیاری از افراد درباره ویدیوهایی که مشاهده میکنند نظر میدهند و به اشتراک میگذارند.
شما میتوانید انواع ویدئوهای تولیدشده را با یکدیگر ترکیب کنید. فیلمها میتوانند تبلیغاتی، آموزشی یا صرفاً به خاطر سرگرمی باشند.
یکی دیگر از انواع محتوای ارزشمند، استفاده از محتوای مطالعه موردی است، درواقع مطالعه موردی، محتوای آموزش است که نشان میدهد کسبوکار شما چگونه میتواند به نیاز مشتری پاسخ دهد.
مخاطبین به این دلیل این نوع محتوا را دوست دارند که بهسادگی به کاربر نشان میدهد که چقدر برند شما به کسبوکار و یا زندگی آنها ارزش میدهد.
مواردی مانند: خلاصه یک موضوع خاص، توضیح یک راهحل، بیان یک مشکل که مخاطبین شما با آن درگیر هستند، محتواهای آموزشی و … میتوانند در دستهٔ این نوع محتوا قرار بگیرند.
برای استفاده از این نوع محتوا باید این را در نظر داشته باشید که برای چه دسته از مخاطبینتان میخواهید تولید محتوا کنید و بهتر است برای کسانی باشد که سرویس و محصول شما تا به الان برایشان مفید بوده است.