مزایای اینترنتی کردن کسب‌وکار چیست؟
۱۴۰۱-۰۲-۲۸ 0

برای فروش مؤثر محصولات یا خدمات خود به‌صورت آنلاین، باید پلتفرم‌های آنلاین خود را برای تراکنش‌ها و پرداخت‌ها یا به عبارتی ” اینترنتی کردن کسب‌وکار ” راه‌اندازی کنید.

شما باید تصمیم بگیرید که در کدام پلتفرم‌ها محصولات خود را بفروشید و ارائه دهید، مانند وب‌سایت یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی.

تبلیغات آنلاین محصولات و خدمات شما مزایای زیادی دارد، مانند:

• افزایش انعطاف‌پذیری در ارائه اقلام بدون محدودیت‌های فروشگاه فیزیکی
• افزایش دسترسی کسب‌وکار شما به مشتریان بالقوه
• فروش محصولات و خدمات یا ایجاد درخواست در خارج از ساعات کاری
• کاهش هزینه‌ها به دلیل هزینه‌های سربار کمتر مربوط به فروش آنلاین در مقایسه با گزینه‌های سنتی.

ازآنجایی‌که افراد بیشتری کالا و خدمات را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند، کسب‌وکارهای بیشتری در حال اینترنتی کردن کسب‌وکار و راه‌اندازی گزینه‌های پرداخت و ارائه محصول و خدمات آنلاین هستند.

اگر کسب‌وکار شما به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کند، یک سیستم پرداخت امن و قابل‌اعتماد بسیار مهم است.

هنگام آماده‌سازی برای سرمایه‌گذاری در اینترنتی کردن کسب‌وکار و تبلیغ یا فروش محصولات و خدمات خود به‌صورت آنلاین، باید یک استراتژی کسب‌وکار دیجیتالی را در نظر بگیرید.

 

وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های آنلاین

تجارت الکترونیک عمل خرید یا فروش کالا و خدمات به‌صورت آنلاین است.

یک روش رایج تجارت الکترونیک استفاده از فروشگاه دیجیتال به‌عنوان بخشی از وب‌سایت یا پلتفرم رسانه‌های اجتماعی است.

برای تبلیغ و فروش محصولات خود می‌توانید یک عملکرد، صفحه یا بخش به وب‌سایت کسب‌وکار خود اضافه کنید.

فروشگاه‌های آنلاین بسته به نیاز کسب‌وکار شما می‌توانند ساده یا پیچیده باشند.

گزینه‌های دیگر برای ارائه محصولات و خدمات آنلاین عبارتند از:

• فروشگاهی با شبکه‌های اجتماعی
• بازارهای آنلاین
• یک رویکرد چند کانالی با استفاده از روش‌ها و پلتفرم‌های مختلف.

تجارت الکترونیک در وب‌سایت شما نیاز به ارائه یک سیستم پرداخت آنلاین امن برای برآورده کردن انتظارات مشتری و الزامات قانونی دارد.

در این مورد تعهدات قانونی تحقیق کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

 

نکاتی برای موفقیت در تجارت الکترونیک

• اطمینان حاصل کنید که در هنگام اینترنتی کردن کسب‌وکار وب‌سایت شما امنیت و حفاظت از حریم خصوصی مشتریان شما را مشخص می‌کند تا مشتریان از استفاده از سیستم پرداخت شما اطمینان داشته باشند.

• خدمات وب‌سایت خود را با ابزارهای واقعی و عالی همراه کنید. به‌عنوان‌مثال، مطمئن شوید که محصول شما همانگونه است که در وب‌سایت ظاهر می‌شود و هیچ هزینه پنهانی وجود ندارد. بررسی‌های آنلاین باعث می‌شود که مشتریان اگر تجربه‌ای منفی از کسب‌وکار شما داشته باشند، از آن اطلاع یابید و آن را حل کنید و مشتریان را از خودتان راضی نگه دارید.

• اطلاعاتی درباره کسب‌وکار خود ارائه دهید، محل استقرار شما، نحوه تماس با شما و اگر مشکلی پیش آمد چه کاری انجام دهید. این جزئیات باعث افزایش اعتماد مشتری می‌شود.

• معاملات تجارت الکترونیکی تابع قوانین تجاری مشابه معاملات سنتی است. شما باید تعهدات قانونی خود مانند تجارت منصفانه آنلاین و قوانین کپی‌رایت را بدانید.

مطمئن شوید که شرایط و ضوابط واضح است و جای شکی وجود ندارد، این باید شامل سیاست بازپرداخت یا لغو کالا از طرف مشتری شما باشد.

 

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

راه‌اندازی و اینترنتی کردن کسب‌وکار

هنگام آماده‌سازی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، باید در نظر داشته باشید که از کدام‌یک از پلتفرم‌های آنلاین خود می‌خواهید بفروشید و گزینه‌های مختلف برای تهیه آن‌ها چه مواردی است.

روش‌های رایج تجارت الکترونیک عبارتند از:

• فروشگاه‌های وب‌سایت سفارشی که توسط یک توسعه‌دهنده ایجاد شده‌اند
• قالب فروشگاه با استفاده از افزونه‌های موجود در وب‌سایت شما
• راه‌اندازی فروشگاه‌های فعال رسانه‌های اجتماعی در هر پلتفرم
• از رسانه‌های اجتماعی خود به وب‌سایت فروش خود لینک دهید.

به نمونه‌های دیگر فروشگاه‌های آنلاین نگاه کنید و به نحوه نمایش محصولات خود فکر کنید. درباره ساخت یک وب‌سایت یا نحوه بهبود وب‌سایت خود بخوانید.

همچنین باید روش‌هایی را برای دریافت پرداخت‌های آنلاین تنظیم کنید. شما می‌توانید ۱ یا چند گزینه پرداخت را به مشتریان ارائه دهید، ازجمله:

• پرداخت آنلاین با کارت اعتباری
• پرداخت با کارت اعتباری درگاه بانکی
• پی پال
• اکنون بخرید، همراه با خدمات بعدی بپردازید.

یک وب‌سایت آنلاین معمولی با قابلیت تجارت الکترونیک شامل موارد زیر است:

• لیست یا کاتالوگ محصول
• ابزاری برای انتخاب محصولات (اغلب سبد خرید یا سبد خرید نامیده می‌شود)
• یک ابزار سفارش و پرداخت

شما باید اطلاعات دقیق مربوط به سفارش، حمل‌ونقل و قیمت‌ها را به مشتریان خود بدهید.

آن‌ها همچنین علاقه‌مند به دانستن نحوه بازپرداخت و ضمانت‌نامه در صورت بازگشت و مرجوعی کالا از شما می‌خواهند.

مشتریان ممکن است نگران امنیت خرید آنلاین باشند، بنابراین شما باید اطلاعات واضحی در مورد سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و امنیتی خود در زمان اینترنتی کردن کسب‌وکار در اختیار آن‌ها قرار دهید.

همان قوانینی که روش‌های سنتی فروش در مورد فروش آنلاین اعمال می‌شود.

قبل از شروع فروش آنلاین، مطمئن شوید که با مقررات مندرج در قانون تجارت در کشور آشنا هستید و قوانین آن را می‌دانید.

نکاتی که به شما کمک می‌کند قابلیت تجارت الکترونیک خود را تنظیم کنید:

• با یک توسعه‌دهنده وب‌سایت در مورد ایجاد (یا ارتقاء) یک وب‌سایت صحبت کنید تا به شما امکان فروش آنلاین را بدهد.
• برای افزودن قابلیت فروش به وب‌سایت فعلی‌تان، چه افزونه‌هایی را سرمایه‌گذاری کنید.
• اگر از یک وب‌سایت الگو استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا می‌توانید اشتراک یا مجوز خود را برای افزودن قابلیت خرید ارتقا دهید.

قیمت برای فروش آنلاین

قیمت دهی برای فروش در اینترنتی کردن کسب‌وکار 

هنگام قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین، در نظر گرفتن تمام هزینه‌های فروش ضروری است، مانند:

• کارمزد فروش – پرداخت شده به اشخاص ثالث، مانند بازارهای آنلاین
• کارمزد پردازش پرداخت – برای پردازش پرداخت‌های آنلاین به ارائه‌دهندگان پرداخت و بانک‌ها پرداخت می‌شود
• هزینه‌های ماهانه یا دائم– هزینه‌های ثابتی که برای دسترسی به کانال‌های فروش آنلاین از شما دریافت می‌شود (مانند هزینه‌های میزبانی وب‌سایت و لیست بازار)
• مالیات‌های قابل‌اعمال یا هزینه‌های دولتی — مالیات کالا و خدمات (این‌ها ممکن است در صورت فروش بین‌المللی، بسته به موقعیت مکانی خریدارتان متفاوت باشد)
• هزینه‌های تحویل – بسته‌بندی و حمل‌ونقل.

هنگام فروش آنلاین، هزینه حمل‌ونقل می‌تواند بالا باشد.

اگر محصولات کم ارزشی را می‌فروشید، هزینه‌های حمل‌ونقل ممکن است حتی بیشتر از هزینه محصول باشد.

سپس باید استراتژی قیمت‌گذاری خود را برای هزینه‌های حمل‌ونقل در نظر بگیرید.

• با اضافه کردن هزینه حمل‌ونقل در هنگام تسویه‌حساب، کل هزینه تحویل را به خریدار منتقل کنید. اضافه کردن هزینه‌های ارسال در حین تسویه‌حساب، خطر تغییر نظر خریداران را در صورت عدم اطلاع از هزینه افزایش می‌دهد. هزینه‌ها را در سایت خود روشن کنید تا خریداران از بررسی آن تعجب نکنند.
• دریافت هزینه ثابت برای همه حمل‌ونقل – بسته به محصول و حجم سفارش داده شده، ممکن است هزینه کل حمل‌ونقل را پوشش ندهد.
• ارائه ارسال رایگان برای سفارش‌های بیش از مقدار معین – مشوق‌های ارسال رایگان ممکن است مشتریان را تشویق به خرید بیشتر کند.
• ارائه ارسال رایگان برای همه سفارش‌ها – قیمت‌های فروش محصول شما باید برای پوشش هزینه‌های شما در این گزینه افزایش یابد. مهم است که اطمینان حاصل کنید که قیمت‌های شما هنوز رقابتی است.

 

گزینه‌های فروش و کانال‌ها

به‌غیراز ایجاد قابلیت تجارت الکترونیک در وب‌سایت خود، می‌توانید محصولات و خدمات خود را از طریق کانال‌های دیگر نیز بفروشید.

شما گزینه‌های زیادی دارید و هرکدام پتانسیل این را دارند که مشتریان شمارا گسترش دهند.

هر کانال فروش دارای مزایا و معایبی خواهد بود. شما باید زمان، هزینه‌های راه‌اندازی و هزینه‌های جاری را در نظر بگیرید.

همچنین باید شرایط و الزامات هر کانال و تناسب آن با کسب‌وکار و مشتریان خود را در نظر بگیرید.

 

روش‌های پرداختروش‌های پرداخت

گزینه‌های مختلفی برای فروش آنلاین و دریافت پول وجود دارد و شما باید مناسب‌ترین گزینه‌ها را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

همچنین هزینه‌ها و خطراتی در ارتباط با پرداخت‌های آنلاین وجود دارد، بنابراین باید در نظر بگیرید که آیا میزان مورد انتظار تراکنش‌های آنلاین شما سرمایه‌گذاری در وب‌سایت تجارت الکترونیک امن شما را توجیه می‌کند یا اینکه آیا باید گزینه‌های دیگر را بررسی کنید.

می‌توانید پرداخت‌ها را در وب‌سایت تجاری خود با استفاده از موارد زیر تنظیم کنید:

• یک حساب تجاری
• یک سرویس پرداخت آنلاین
• یک سرویس پرداخت که توسط برخی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی اداره می‌شود.

حساب‌های تجاری و خدمات پرداخت مناسب مشاغلی است که فروشگاه‌های آنلاین را اداره می‌کنند و انتظار حجم بالایی از تراکنش‌ها را دارند.

روش‌های مختلفی برای دریافت پرداخت وجود دارد. می‌توانید از برخی از این گزینه‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید.

بهبود تجربه فروش آنلاین در اینترنتی کردن کسب‌وکار

هنگام فروش آنلاین باید روابط را با مشتری ایجاد و حفظ کنید. شما می‌توانید این کار را انجام دهید:

• ایجاد یک تجربه شخصی برای هر مشتری — به دنبال راه‌هایی باشید که تجربه آنلاین را منحصربه‌فرد کنید
• انتظارات روشنی را در مورد آنچه مشتریان می‌توانند از محصول و خدمات شما انتظار داشته باشند، هم از نظر ارزش و هم هرگونه محدودیت تعیین کنید
• ارائه جزئیات – ارائه دستورالعمل‌های گام‌به‌گام به مشتریان برای استفاده از محصولات یا دسترسی به خدمات خود نیاز به دسترسی به جلسه)
• مطمئن شوید که مشتری شما می‌تواند در صورت نیاز از کسب‌وکار شما کمک بگیرد
• با چک کردن منظم (مثلاً با میزبانی رویدادهای آنلاین یا پخش زنده) مشتریان را درگیر خود نگه دارید.

جذب افراد به فروشگاه اینترنتی شما

پس از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین یا فهرست بازار، باید به فکر تبلیغ فروشگاه آنلاین خود باشید. هدف شما باید این باشد که افراد را به سمت وب‌سایت یا لیست بازار خود سوق دهید.

همچنین ممکن است از آنها بخواهید در لیست ایمیل شما ثبت‌نام کنند یا پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود را دنبال کنند تا بتوانید به تبلیغ محصولات و خدمات خود برای آنها ادامه دهید.

می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را با استفاده از:

• رسانه‌های اجتماعی
• اینفلوئنسر مارکتینگ
• ویدیوها یا کانال‌های یوتیوب
• تبلیغات گوگل
بازاریابی محتوا
• دهان‌به‌دهان

وب‌سایت شما همچنین باید اطلاعات مرتبطی در مورد محصولات و خدمات شما داشته باشد و توجه مشتریان بالقوه شما را جلب کند.

 

چک‌لیست فروش آنلاین

چک‌لیست عالی برای اینترنتی کردن کسب‌وکار 

• در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید. آیا انتظار دارید فروش آنلاین کافی برای پوشش زمان و هزینه راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین کافی باشد؟
• در نظر بگیرید که آیا محصولات خود را فقط با استفاده از یک بازار آنلاین یا همراه با فروش در وب‌سایت خود می‌فروشید.
• اگر از یک بازار آنلاین استفاده می‌کنید، در مورد گزینه‌های موجود تحقیق کنید. در نظر بگیرید که چه چیزی برای صنعت، محصولات و مشتریان شما مناسب است. هزینه‌ها و شرایط هر گزینه را در نظر بگیرید.
• در نظر بگیرید که چگونه فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ می‌کنید. از چه روش‌هایی برای هدایت مشتریان به وب‌سایت یا لیست بازار آنلاین خود استفاده خواهید کرد؟
• چگونه می‌خواهید آدرس ایمیل مشتریان را جمع‌آوری کنید؟ به‌عنوان‌مثال، آیا در ازای ثبت‌نام در لیست پستی خود یک کتاب الکترونیکی رایگان یا کوپن تخفیف ارائه می‌دهید؟
• کمپین بازاریابی ایمیلی خود را برای تقویت روابط خود با مشتریان در طول زمان تنظیم کنید.
• اطمینان حاصل کنید که سیستم‌هایی برای پشتیبانی از مشتریان پس از فروش و تشویق فروش مجدد دارید.

 

ارائه محصولات به‌صورت آنلاین

وجود محصولات برای خرید آنلاین می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای گسترش کسب‌وکار شما یا ایجاد کسب‌وکاری باشد که کاملاً آنلاین عمل می‌کند.

ارائه آنلاین محصولات همچنین می‌تواند بخشی از یک تجربه چند کاناله باشد (مثلاً کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌های مشتری شما می‌توانند لینک‌هایی به فروشگاه آنلاین شما داشته باشند تا مشتریان بتوانند فوراً محصول را خریداری کنند).

در حال آماده‌سازی محصولات خود برای فروش

هنگامی‌که تصمیم گرفتید محصولات خود را چه و چگونه بفروشید، باید آماده ارائه این موارد برای فروش در پلتفرم انتخابی شوید.

شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

• قیمت‌گذاری – یک استراتژی قیمت‌گذاری واضح داشته باشید که نیازهای کسب‌وکار و رقابت شما را پشتیبانی کند
• توضیحات – محصولات خود را با جزئیات توضیح دهید و شامل اندازه‌گیری‌های دقیق، مواد و سایر اطلاعاتی باشد که مشتریان می‌توانند برای خرید خود از آنها استفاده کنند
• ارائه – عکس بگیرید یا فیلم یا سایر مطالب تبلیغاتی جذاب بسازید.

 

گزینه‌های تکمیل برای محصولات آنلاین

هنگامی‌که تصمیم گرفتید چگونه محصولات خود را برای فروش آنلاین ارائه و عرضه کنید، باید نحوه ترتیب دادن سفارش مشتری را بررسی کنید.

روش‌های تحویل یا تکمیلی را که برای تکمیل فروش یک محصول استفاده خواهید کرد، در نظر بگیرید.

• برای اقلام فیزیکی، آیا می‌توانید تحویل بگیرید (کلیک کنید و با فاکتور دیجیتال دریافت کنید) یا فقط تحویل بدهید؟ چه گزینه‌های تحویل را ارائه خواهید داد (به‌عنوان‌مثال پست یا پیک)؟
• برای رسانه‌های دیجیتال، مشتری چگونه به خرید خود دسترسی خواهد داشت؟ آیا فایلی از طریق ایمیل برای آنها ارسال می‌شود یا یک بار یا مداوم به محصول در وب‌سایت شما یا از فضای ذخیره‌سازی ابری دسترسی خواهند داشت؟

 

ارائه خدمات شما به‌صورت آنلاین

ارائه خدمات شما به‌صورت آنلاین

ارائه خدمات خود به‌صورت آنلاین فرصت‌هایی را برای شما فراهم می‌کند تا به مشتریان بیشتری در خارج از منطقه خود دسترسی پیدا کنید، که می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند.

هنگام آماده شدن برای ارائه خدمات آنلاین، مهم است که در نظر داشته باشید که کدام عناصر خدمات برای تحویل آنلاین مناسب هستند.

ارائه خدمات سنتی به‌صورت آنلاین

بسیاری از خدماتی که به‌طور سنتی در فروشگاه‌های فیزیکی و تعاملات حضوری ارائه می‌شوند، می‌توانند به‌صورت آنلاین ارائه شوند.

حرکت از فروش فیزیکی به فروش آنلاین به‌عنوان “دیجیتالی شدن خدمات” شناخته می‌شود و از پیشرفت‌های فناوری برای گسترش نحوه ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده می‌کند.

طیف وسیعی از خدماتی را که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد یا می‌تواند ارائه دهد، در نظر بگیرید و در مورد نحوه ارائه آنها به‌صورت آنلاین فکر کنید.

در مورد خدمات خود و نحوه تعامل با مشتریان خود فکر کنید تا بفهمید چه عناصری از کسب‌وکار خود را می‌توانید به‌عنوان یک سرویس آنلاین ارائه دهید.

موارد زیر را در نظر بگیرید:

• آیا کسب‌وکار من خدمات ارائه می‌دهد؟
• چه اجزای این خدمات را می‌توان به‌صورت آنلاین ارائه کرد؟
• برای تسهیل این امر به چه فناوری نیاز دارم؟
• آیا این به خدمات من ارزش اضافه می‌کند؟

خدمات خود را به‌صورت آنلاین بفروشید و حضوری تحویل دهید

همچنین می‌توانید خدمات خود را به‌صورت آنلاین بفروشید و به‌صورت حضوری تحویل دهید.

روش‌های مختلفی برای فروش آنلاین خدمات وجود دارد.

نکاتی برای فروش آنلاین محصولات و خدمات

هنگام تهیه آنلاین محصولات و خدمات خود، این نکات را دنبال کنید.

• برای ارتقای اعتماد مشتری، نام کسب‌وکار ثبت‌شده، نام شرکت و شماره کسب‌وکار خود را نمایش دهید.
• اطمینان حاصل کنید که نام کسب‌وکار آنلاین شما در همه پلتفرم‌ها ثابت است.
• اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما به‌گونه‌ای ساخته و ارتقا یافته است که از اهداف فروش شما پشتیبانی کند.
• بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارید.
• مطمئن شوید که وب‌سایت شما امن است و دارای امنیت SSL در هنگام پرداخت است.
• وب‌سایت خود را برای دستگاه‌های مختلف بهینه کنید.
• فروش چند کاناله را در نظر بگیرید، محصولات و خدمات خود را در پلتفرم‌های مختلف ارائه دهید.
• اطلاعات موجود در وب‌سایت خود (یعنی قیمتها) را به‌روز نگه دارید.
• از توضیحات دقیق برای همه محصولات و خدمات استفاده کنید.
• از تصاویر دقیق برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید.
• با خدمات و ارتباطات آنلاین مشتری مانند یک فروشگاه تجاری فیزیکی رفتار کنید.

همچنین در نظر بگیرید …

• درباره تجارت الکترونیک در کشور بیشتر بخوانید.
• قوانین مختلف مربوط به تراکنش‌های الکترونیکی را بدانید.
• دریابید که چگونه یک استراتژی دیجیتال برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.
• در مورد تحول دیجیتال، ازجمله مراحل و مزایای حرکت آنلاین کسب‌وکار خود بیاموزید.
• به توصیه‌های کم‌هزینه راه‌حل‌های دیجیتالی خدمات مشاوره کسب‌وکارهای کوچک دسترسی داشته باشید تا اطلاعات دیجیتال خود را افزایش دهید.
• درباره مدیریت نظرات مشتریان آنلاین بخوانید.
• با بازاریابی آنلاین کسب‌وکار خود آشنا شوید.

 

نقش مهم کوچ را فراموش نکنید

نقش مهم کوچ را فراموش نکنید

علاوه بر دانستن موارد فوق برای اینترنتی کردن کسب‌وکار ، در این مسیر نیازمند فردی هستید که به شما راهنمایی‌های لازم را بکند و در مواقعی که هیچ مرجعی به شما جوابگو نیست، شما را راهنمایی کند.

کوچ‌ها این وظیفه را به عهده دارند. آن‌ها پیش از شما همراه چندین نفر این مسیر سخت را طی کردند و برای هموار کردن مسیر آن کوشیده‌اند.

اکنون وقت آن است تا شما از تجربیات آن‌ها در این مسیر کمک بگیرید تا راه خودتان را راحت‌تر پیدا کرده و مسیر موفقیت برای شما آسان شود.

نباید از کوچ انتظار معجزه داشته باشید، او فقط به شما راهنمایی می‌کند. هرگز جای شما آن را انجام نخواهد داد.

 

دوره کوچینگ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

کسب‌وکار اینترنتی، کسب‌وکاری است که می‌تواند با استفاده از قدرت نامحدود اینترنت به تمام نقاط جهان دسترسی پیدا کند. می‌تواند درها را به سمت بخش کاملاً جدیدی از بازاریابی باز کند و محصول شمارا با حداقل هزینه تبلیغ کند. اما مانند هر کسب‌وکاری، ابتدا باید اصول راه‌اندازی، رشد و توسعه آن را فرا بگیرید.

به کمک این دوره می‌توانید یک کسب‌وکار اینترنتی نوآورانه یا یک تجارت الکترونیک یا یک شرکت دانش‌بنیان تأسیس کنید، می‌توانید بدون هیچ تخصصی در برنامه‌نویسی و بدون هیچ آموزشی در این زمینه بهترین وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن ها را داشته باشید.

راه صحیح کسب درآمد از اینترنت را فرامی‌گیرید و اگر کسب‌وکار اینترنتی دارید، به کمک این دوره می‌توانید چالش‌های خود را حل کنید و کسب‌وکارتان را رشد و توسعه دهید.

همین‌الان اینجا را کلیک کن و اطلاعات بیشتر را درباره این دوره بخون.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]