تماس با ما
18:00 - 09:00
روش‌ها و اصول بازاریابی در لینکدین چگونه است؟
۱۴۰۰-۰۵-۰۶ 0

لینکدین یکی از بهترین و بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی است که از سوی کسب‌وکارها توجه چندانی به آن نمی‌شود.

لینکدین از نگاه متخصصان و مخاطبان، یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای و تخصصی است که امکان ایجاد ارتباطات قدرتمند و ارزشمند را فراهم می‌کند.

درصورتی‌که قصد دارید کسب‌وکار خود را بیش‌ازپیش توسعه دهید و به تعداد مشتریان و مخاطبان خود بیفزایید،

لینکدین (Linkedin) یکی از بهترین ابزارهایی است که در اختیار دارید.

مطالعات نشان می‌دهد که لینکدین، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است.

در این مقاله قصد داریم اصول بازاریابی و مارکتینگ در این رسانه اجتماعی را بیان کنیم.

مواردی که در ادامه بیان می‌شود، اصول و پایه‌های مارکتینگ در این رسانه اجتماعی پرطرفدار و تخصصی است.

درصورتی‌که می‌خواهید در این رسانه بازاریابی کنید، باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید.

 

روش‌ها و اصول بازاریابی در لینکدین

۱- یک پیج کسب‌وکار در لینکدین راه‌اندازی کنید

اولین کاری که برای مارکتینگ در لینکدین باید انجام دهید، ایجاد یک پیج لینکدین است.

این پیج درواقع اصل کار شما در این رسانه تخصصی خواهد بود.

ابتدا باید به بخش پیج های لینکدین بروید و پس از واردکردن ایمیل و انتخاب رمز عبور، دسته‌بندی مناسب را برای پیج خود در نظر بگیرید.

سپس اطلاعات مربوط به کسب‌وکار خودتان را در بخش مشخصات وارد کنید.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های پیدا کردن مشتری در لینکدین

 

۲- یک آدرس خوب و سفارشی برای پیج خود ایجاد کنید

اجازه ندهید که لینکدین آدرس موردنظر خودش را برای پیج شما انتخاب کند.

خودتان یک آدرس منظم برای پیج خود انتخاب کنید و توجه داشته باشید که این آدرس، نام برند شمارا در خودش داشته باشد.

انتخاب URL متناسب با نام برند، راهی برای برندسازی و افزایش شهرت برند شما است.

 

اطلاعات پیج خود را کامل کنید

۳- اطلاعات پیج خود را کامل کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای بازاریابی در لینکدین اهمیت دارد، کامل کردن مشخصات پیج است.

باید سعی کنید که تمام اطلاعات و مشخصات پیج خودتان را تکمیل کنید

تا مخاطبان پس از ورود به پیج شما بتوانند از تمام جزئیات فعالیت، محصولات و خدمات شما اطلاع پیدا کنند.

در ادامه به چند مورد از اطلاعاتی که باید تکمیل کنید اشاره‌شده است:

توضیحات و توصیف کسب‌وکار:

در این بخش در مورد ارزش‌ها، مأموریت، چشم‌انداز و خصوصیات کسب‌وکار خود توضیح دهید

و سعی کنید در چند پاراگراف کوتاه به مخاطب بگویید که چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهید.

وقتی گوگل می‌خواهد پیج شمارا در نتایج جستجوی خودش نشان دهد، ۱۵۶ کاراکتر از این بخش را نشان می‌دهد.

بنابراین سعی کنید که مهم‌ترین مطالب را در ۱۵۶ کاراکتر اول بیان کنید.

موقعیت مکانی:

می‌توانید آدرس فروشگاه، شرکت، مجموعه تولیدی و دفتر مرکزی خود را در این بخش قرار دهید.

این کار به مخاطب کمک می‌کند که با موقعیت مکانی شما آشنا شود و برای خرید محصولات، اقدام بهتری انجام دهد.

هشتگ‌ها:

یکی دیگر از بخش‌های مهمی که باید تکمیل کنید، هشتگ‌ها هستند.

هشتگ‌ها به مخاطبان کمک می‌کند که راحت‌تر شمارا پیدا کنند.

هشتگ‌هایی را در این بخش قرار دهید که پر جستجو و مرتبط با کسب‌وکار شما باشند.

تصویر کاور: یک تصویر کاور برای پیج خود انتخاب کنید. سایز ترجیحی این تصویر ۱۵۸۴ (عرض) در ۳۹۶ (ارتفاع) پیکسل است.

این تصویر باید حوزه فعالیت و صنعت شمارا مشخص کند.

دکمه اختصاصی:

در این بخش می‌توانید آدرس سایت، شماره تماس، ایمیل و غیره را قرار دهید و از مخاطب بخواهید روی این دکمه کلیک کند.

 

حتماً بخوانید!  9 روش اثبات‌شده بازاریابی ویروسی در فضای آنلاین

پیشنهاد عالی: ۷ مزیت استفاده از لینکدین

 

۴- پیج خود را به اشتراک بگذارید

یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که پس از راه‌اندازی پیج‌تان، آن را با مخاطبان، مشتریان و کارکنان خود به اشتراک بگذارید

و از دوستان خود بخواهید که آن‌ها هم این پیج را با دوستان و نزدیکان خود به اشترک بگذارند.

می‌توانید از طریق ایمیل، آدرس پیج خود را برای مشتریان ارسال کنید و برای کاربرانی که این پیج را دنبال کنند، یک کد تخفیف در نظر بگیرید.

همچنین آدرس پیج لینکدین را با مخاطبان پیج‌های خود در رسانه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید که این پیج را دنبال کنند.

 

۵- از دکمه‌های لینکدین استفاده کنید

یکی دیگر از راهکارهای عالی برای بازاریابی در لینکدین، استفاده از دکمه‌های لینکدین است.

اگر این دکمه‌ها را در بخش بالا یا پایین وب‌سایت و خبرنامه خود قرار دهید، کاربران خیلی راحت‌تر می‌توانند شمارا پیدا و دنبال کنند.

سعی کنید که از لوگوی به‌روز لینکدین استفاده کنید.

قابل‌ذکر است که استفاده از دکمه‌های لینکدین به مخاطبان کمک می‌کند که برای دنبال کردن شما در این رسانه، زحمت کمتری بکشند.

 

حتما بدانید: مراحل جذب بیشترین مشتری در لینکدین

 

یک استراتژی برای بازاریابی در لینکدین طراحی کنید

۶- یک استراتژی برای بازاریابی در لینکدین طراحی کنید

پیش از آن‌که بخواهید فرایند بازاریابی و مارکتینگ در لینکدین را آغاز کنید، باید یک استراتژی و راهبرد برای بازاریابی خود تدوین کنید.

این استراتژی درواقع مشخص می‌کند که شما در این رسانه چگونه به اهداف خودتان دست پیدا می‌کنید.

همچنین مشخص می‌کند که از فعالیت در لینکدین چه هدفی دارید. سعی کنید مخاطبان هدف خود را در لینکدین بشناسید تا بتوانید در هنگام تولید محتوا با تمرکز حرکت کنید.

حرکت سردرگم و پراکنده در لینکدین باعث می‌شود که هزینه، زمان و انرژی شما هدر برود.

همچنین رقبای خود را بشناسید و ببینید از چه روش‌هایی برای تولید محتوا و جذب مخاطب استفاده می‌کنند.

درصورتی‌که مخاطبان زیادی دارید، می‌توانید از محتوای آن‌ها ایده بگیرید.

یک تقویم تولید محتوا در لینکدین ایجاد کنید و در آن برای انتشار پست‌ها و محتوای خود برنامه‌ریزی کنید.

برای زمان‌بندی و منظم کردن انتشار محتوا در این رسانه می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی انتشار محتوا استفاده کنید.

 

حتماً بخوانید!  نحوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

بیشتر بدانید: لینکدین چگونه به شبکه سازی و برند سازی آنلاین کمک می‌کند

 

۷- پست‌هایی با محتوای خوب و ارزشمند تولید کنید

تولید محتوای ارزشمند یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای بازاریابی در لینکدین باید انجام دهید.

معمولاً پست‌هایی با تصویر و ویدیو، عملکرد بسیار خوبی در این رسانه دارند.

بر اساس مطالعات کارشناسی و تخصصی،

پست‌هایی که دارای تصویر هستند نسبت به آن‌هایی که بدون تصویر منتشر می‌شوند، ۹۸ درصد کامنت بیشتری می‌گیرند.

همچنین کلاژهای حاوی ۳ تا ۴ تصویر در پست، عملکرد بسیار خوبی دارند.

برای رسیدن به تعامل بیشتر در اینستاگرام از انواع و اقسام محتوا کمک بگیرید.

میزان تعامل یا انگیجمنت ویدیوها، ۵ برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در لینکدین است.

 

۸- الگوریتم لینکدین را در نظر داشته باشید

اگر می‌خواهید از بازاریابی در لینکدین نتیجه بگیرید، باید خودتان را با الگوریتم این رسانه اجتماعی سازگار کنید.

الگوریتم لینکدین پست‌ها را بر اساس ارتباطات شخصی، مربوط بودن منافع و احتمال تعامل، رتبه‌بندی می‌کند.

به‌بیان‌دیگر این رسانه تمایل دارد که مخاطبان محتوایی را مشاهده کنند که به سود آن‌ها است و به آن علاقه‌مند هستند.

بنابراین سعی کنید مخاطبان هدف خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که برای آن‌ها مناسب و مفید باشد.

 

بازاریابی در لینکدین را در دستور کار خود قرار دهید

بازاریابی در لینکدین را در دستور کار خود قرار دهید

لینکدین یکی از بهترین ابزارهایی است که راه رشد و توسعه کسب‌وکار را برای شما هموار می‌کند

و باعث می‌شود که در بین کسب‌وکارها و مشتریان حرفه‌ای به‌عنوان یک برند منحصربه‌فرد شناخته شوید.

درصورتی‌که به دنبال افزایش فروش، برندسازی گسترده و دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر هستید، بازاریابی در لینکدین را در دستور کار خود قرار دهید.

نظر بدهید

آرشیو