مراحل جذب بیشترین مشتری در لینکدین

مراحل جذب بیشترین مشتری در لینکدین

آیا برای یافتن مشتری‌های جدید برای تجارت خود تلاش می‌کنید؟ شاید شنیده باشید که لینکدین می‌تواند مؤثر باشد.

اما تعجب می‌کنید که چرا به درد شما نمی‌خورد. تو تنها نیستی.

این مشکلی است که بسیاری از شرکت‌ها با آن روبرو هستند.

این مشکل در زمانی که باید برای احراز صلاحیت مشتریان بالقوه که می‌خواهید، صرف کنید، بیشتر پیچیده می‌شود.

و این زمانی است که شما برای فعالیت‌های درآمدزا صرف نمی‌کنید.

اگر صاحب شغل، کارآفرین، ارائه‌دهنده خدمات حرفه‌ای یا نمایندگی فروش (B2B) هستید، لینکدین می‌تواند به شما کمک کند تا از پس این چالش‌ها برآیید.

با بیش از 350 میلیون عضو، لینکدین یک بستر رسانه اجتماعی است که به کاربران امکان می‌دهد یک شبکه حرفه‌ای قدرتمند ایجاد کنند.

مشابه یک رویداد شبکه‌ای تجاری، به کاربران خود امکان می‌دهد در یک فضای حرفه‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اما برخلاف یک رویداد حضوری، کاربران به طیف گسترده‌تری از مشتریان احتمالی و اتحادهای استراتژیک دسترسی دارند.

درواقع، لینکدین به شما کمک می‌کند:

• شما به افرادی که تصمیم می‌گیرند، دسترسی آزاد دارید • محتوای خود را به مخاطبان گسترده‌تری توزیع کنید • از وبلاگ‌ها و سایت‌های شما بیشتر از سایر سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی بازدید می‌شود • تولید لیدهای بیشتر - 277٪ کارآمدتر در تولید لید نسبت به Facebook یا Twitter

گرچه این به نظر چشمگیر می‌آید، اما ممکن است هنوز از خود بپرسید که چرا و چگونه LinkedIn در تولید لید، مشتری و فروش در یک محیط B2B بسیار مؤثر است.

لینکدین بسیار مؤثر است. زیرا بهترین بستر برای ایجاد روابط است.

با استفاده بسیاری از متخصصان، صاحبان مشاغل و مدیران سطح C از این سیستم‌عامل، لینکدین به شما امکان دسترسی نامحدود به بازار هدف خود را می‌دهد.

همچنین ابزارهایی را برای یافتن، اتصال و سپس ارتباط با آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

این به‌طور چشمگیری اثربخشی تلاش‌های شمارا افزایش می‌دهد و مدت‌زمان چرخه فروش شمارا کوتاه می‌کند.

با داشتن پروفایل کامل، ظاهری حرفه‌ای و برنامه تولید روزانه لینکدین، فقط در 15 دقیقه در روز (بسته به صنعت و اهداف خود) می‌توانید قیف فروش خود را با مشتریان ایده آل خود پرکنید.

بیشتر بخوانید: لینکدین چگونه به شبکه سازی و برند سازی آنلاین کمک می‌کند

در این مقاله 7 مرحله آورده شده است که به شما کمک می‌کند مشتری بیشتری را به LinkedIn جذب کنید.

  مرحله 1: مشخصات حرفه‌ای

مرحله 1: مشخصات حرفه‌ای

قبل از شروع هر فعالیتی که شما را در مقابل تصمیم‌گیرندگان اصلی قرار دهد،

ابتدا باید مطمئن شوید که یک اکانت حرفه‌ای، بهینه‌سازی شده برای جستجو و از همه مهم‌تر مشتری مداری دارید.

نمی‌توانم به‌اندازه کافی بر اهمیت این مسئله تأکید کنم.

همان‌طور که با این تصمیم‌گیرندگان اصلی در لباس‌های غیررسمی یا غیرحرفه‌ای ملاقات نمی‌کنید،

باید مطمئن شوید که پروفایلتان شما را چگونه معرفی می‌کند که به شما کمک کند و مانع تلاش شما نشود.

 

مرحله 2: مشتریان احتمالی را شناسایی کنید

تولید لید در LinkedIn شمارا ملزم می‌کند که درک روشنی از بازار هدف خود داشته باشید.

بنابراین با فکر کردن روی عناوین مشترکی که بازار شما برای توصیف خود استفاده می‌کند، شروع کنید.

این بخش مهمی دریافتن مشتریان احتمالی آنلاین شما خواهد بود.

این عناوین مربوط به شغل آن‌ها است. به‌عنوان‌مثال: مدیرعامل، حسابدار، معاون فروش، متخصص منابع انسانی و ...

هنگامی‌که چند عنوان دارید که می‌خواهید به‌طور خاص چشم‌اندازهای جدید را هدف قرار دهید، می‌توانید با استفاده از دو روش جداگانه آن‌ها را به‌راحتی پیدا کنید:

• جستجوی پیشرفته LinkedIn • گروه‌های LinkedIn

  مرحله 3: یک پیام تشکر ارسال کنید

مرحله 3: یک پیام تشکر ارسال کنید

وقتی اعلانی دریافت کردید که فردی درخواست ارتباط LinkedIn شمارا پذیرفته است، یک پیام "متشکرم" برای او ارسال کنید.

به‌غیراز افزودن URL وب‌سایت خود در امضا، خدمات خود را ارائه ندهید یا خود را تبلیغ نکنید.

در صورت امکان، یک ویژگی مشترک در پروفایل آن‌ها پیدا کنید که بتواند برای شرکت در مکالمه استفاده شود.

تنها چیزی که ممکن است شما را آزار دهد این است که با این شخص آشنا شوید و تأثیر مثبتی روی او بگذارید.

 

مرحله 4: ارسال پیام‌های ایجاد رابطه

یک یادآوری تنظیم کنید تا در طی یک هفته با آنچه دوست دارم پیام "ایجاد رابطه" بدانم، به ارتباط جدید خود برسید.

تنها هدف این پیام تأمین چیزی باارزش برای آن شخص بدون انگیزه پنهان است.

بخشیدن بدون انتظار برای دریافت، بخشی مهم در ایجاد روابط اصیل با مردم است.

فرضاً دوست دارید با چیزی مرتبط با اهداف تجاری آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

اگر درست انجام شود، نشان می‌دهد که شما کمپین آن‌ها را درک می‌کنید و می‌توانید بذر را برای مشتری آینده بکارید.

در اینجا چند نمونه از محتوایی که می‌توانید به اشتراک بگذارید وجود دارد:

• چک‌لیست‌ها • گزارش‌ها • مقالات / پست‌های وبلاگ • فیلم • مطالعات موردی • کتاب‌های الکترونیکی

به خاطر داشته باشید که هنگام ارسال پیام‌های ایجاد رابطه، از تب LinkedIn استفاده کنید تا چشم‌اندازهای خود را سازماندهی کنید.

پیشنهاد عالی برای شما: اصول موفقیت در تبلیغات آنلاین مرحله 5: در گروه‌های مشترک در LinkedIn با آن‌ها تعامل برقرار کنید

مرحله 5: در گروه‌های مشترک در LinkedIn با آن‌ها تعامل برقرار کنید

نگاهی به گروه‌هایی که مشتریان احتمالی شما به آن‌ها پیوسته است، بیندازید. اگر هنوز عضوی از گروه‌هایی نیستید که چشم‌اندازهای شما بخشی از آن‌ها هستند، شروع به عضویت در مهم‌ترین گروه‌ها کنید که مخاطبان موردنظر شما در آن‌ها هستند. شما می‌توانید حداکثر به 50 گروه بپیوندید. همه در گروه‌های LinkedIn فعال نیستند، اما وقتی مشتریان احتمالی را می‌یابید، فرصتی عالی برای سوارشدن به رادار آن‌ها فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که تجربه و اعتبار شمارا نشان می‌دهد. مرحله 6: به‌صورت آفلاین ارتباط برقرار کنید این مهم‌ترین مرحله‌ای است که اکثر مردم در آن شکست می‌خورند. بدون این مرحله، بسیاری از موارد اجتماعی بدون فروش باقی می‌مانند. پس از ایجاد روابط کافی و ایجاد اعتماد، باید به یک مکالمه آفلاین بروید. به یاد داشته باشید که در حال تبدیل یک مشتری بالقوه به‌صورت آفلاین هستید. سعی نکنید چیزی را بفروشید یا ارائه دهید بدون اینکه مکالمه‌ای داشته باشید و از موضوعاتی که مشتری احتمالی شما با آن روبرو است مطلع شوید. فقط در این صورت است که می‌توانید راه‌حلی ارائه دهید. اگر مراحل 1-6 را به‌درستی دنبال کرده‌اید، مشتریان احتمالی به شما اجازه خواهند داد به‌صورت آفلاین با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اگر شما موارد زیر را اثبات کرده باشید. • اعتبار • تجربه و تخصص • توانایی شما در تأمین ارزش

تداوم در لینکداین کلید موفقیت است

درنهایت، موفقیت شما در LinkedIn به تعهد شما برای پیگیری روند مشخص‌شده در اینجا بستگی دارد. با افزودن مداوم لینک‌های هدفمند به شبکه و ایجاد اعتبار خود به‌عنوان مرجعی در صنعت خود، با تلاش فعالانه خود جذب پایدار مشتریان ایده آل خود را شروع خواهید کرد.  

دیدگاه کاربران (0)