مربی یا کوچ بازاریابی چه کسی است و آیا به آن نیاز دارید؟

مربی یا کوچ بازاریابی چه کسی است و آیا به آن نیاز دارید؟

آیا تابه‌حال با یک کوچ بازاریابی کار کرده‌اید؟ یا قصد دارید با یکی کار کنید؟ ما می‌دانیم که همیشه در بین صاحبان مشاغل شک و تردید وجود دارد.

ما خود یک کوچ بازاریابی هستیم و به شنیدن باورهای غلط در مورد کاری که انجام می‌دهم عادت کرده‌ایم.

یکی از نگرانی‌های رایج این است که پول بدون بازده بالا از بین می‌رود.

دیگران می‌گویند که نیازی به کوچ ندارند زیرا کسب‌وکارشان شکست نمی‌خورد و راه‌حل سریع آن چیزی نیست که به دنبال آن هستند.

این‌ها فرضیات نادرستی هستند.

• اول، شما نمی‌توانید کوچینگ را به‌عنوان یک ابزار ساده کنید. • دوم، کوچینگ فقط برای کسب‌وکارهای شکست‌خورده نیست. به‌خوبی کمک می‌کند تا بهترین شود. • و سوم، کوچینگ راه‌حل‌های مناسب و کارآمد ارائه می‌دهد.

بنابراین من آن را برای شما ساده می‌کنم. من به‌عنوان یک کوچ، به کارآفرینان کمک می‌کنم تا به موفقیتی که برای کسب‌وکار خود متصور هستند دست یابند.

آیا برای بلند شدن از زمین به کمک نیاز دارید؟ آیا سعی می‌کنید کسب‌وکار خود را ارتقا دهید؟

مهم نیست که تعریف شما از موفقیت چیست، یک کوچ بازاریابی به شما کمک می‌کند تا آن را محقق کنید.

اما بیایید با توضیح اینکه یک کوچ بازاریابی چه‌کاری انجام می‌دهد، قبل از اینکه بدانیم چرا باید یک کوچ را استخدام کنید، شروع کنیم.

1. کوچ بازاریابی کیست؟

2. کوچ‌های بازاریابی چه می‌کنند؟

3. 5 دلیل برای اینکه چرا باید یک کوچ بازاریابی خوب استخدام کنید

4. آیا به یک کوچ بازاریابی نیاز دارید؟

 

کوچ بازاریابی کیست؟

یک کوچ بازاریابی یک مشاور متخصص است که از نزدیک با صاحبان مشاغل برای شناسایی چالش‌ها و کمک به ایجاد یک رویکرد کاملاً سیستمی برای بازاریابی همکاری می‌کند.

این کوچ سال‌ها تجربه دارد که به‌طورکلی درزمینهٔ بازاریابی مشاغل با رشد بالا فعالیت می‌کند.

وظیفه آن‌ها درک ارزش‌ها، مأموریت و اهداف کسب‌وکار شما و توصیه استراتژی‌هایی برای موفقیت است.

  کوچ‌های بازاریابی چه می‌کنند؟

کوچ‌های بازاریابی چه می‌کنند؟

مانند هر کوچ دیگری، یک کوچ بازاریابی با شما همکاری می‌کند تا مهارت‌های شمارا اصلاح کند، در تصمیم‌گیری شمارا راهنمایی می‌کند و به شما در دستیابی به اهداف تجاری‌تان کمک می‌کند. هر کوچ متفاوت است.

آن‌ها در جلسات کوچینگ با صاحبان کسب‌وکار روند خاصی را دنبال می‌کنند.

اما همه‌چیز با یک سری سؤال شروع می‌شود که باید به آن‌ها پاسخ دهید. آن‌ها باید هر چیزی را که می‌توانند درباره برند شما بیاموزند، از بازار هدف گرفته تا دارایی‌های بازاریابی فعلی و تلاش‌های بازاریابی شما.

همان‌طور که هر کسب‌وکاری منحصربه‌فرد است، یک کوچ از شما درباره اهدافتان می‌پرسد.

• آیا برای شناسایی جایگاه خود به کمک نیاز دارید؟ • آیا برای توسعه یک برنامه بازاریابی به کمک نیاز دارید؟ • آیا می‌خواهید تیم خود را بیشتر رشد دهید؟ • آیا می‌خواهید فروش و درآمد کسب‌وکار را افزایش دهید؟ • چه چیزی برای شما مهم است؟

هنگامی‌که اهداف شما تعیین می‌شود، کوچ وارد عمل می‌شود، به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را متمرکز کنید، برنامه بازاریابی خود را تکمیل کنید و مسیری روشن برای موفقیت آینده به شما ارائه می‌دهد.

شما یک منبع قابل‌اعتماد از اطلاعات و مشاوره از یک حرفه‌ای با سابقه خوب که از نکات بازاریابی محصولات و مشاغل مبتنی بر خدمات آگاه است، خواهید داشت.

 

یک کوچ بازاریابی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

کوچ‌های بازاریابی در خدماتی که ارائه می‌دهند همه‌کاره و انعطاف‌پذیر هستند.

آن‌ها می‌توانند به مشاغل کوچک، محلی، استارت آپ‌ها، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های بین‌المللی کمک کنند.

بسیاری از آن‌ها فقط بر روی جایگاه‌های خاص تمرکز می‌کنند. همان‌طور که گفتیم، کوچ‌های بازاریابی صرفاً برای کمک به کارآفرینانی که کسب‌وکارهای ازهم‌پاشیده می‌شوند، وجود ندارند.

جدا از کمک به صاحبان کسب‌وکار برای غلبه بر هراس توقف رشد، یک کوچ بازاریابی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های بازاریابی جدیدی برای جذب مشتریان وفادار ایجاد کنید.

این شامل ایجاد طرح بازاریابی، ساختن یک سیستم تجاری یا وب‌سایت شما، شناسایی روش‌های جذب مشتری، انتخاب ابزار برای تیم راه دور خود (در صورت داشتن آن)، تعیین اهداف و اجرای استراتژی‌های تجاری است.

 

یک کوچ بازاریابی کسب‌وکار کوچک چیست؟

اهداف و چالش‌های یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند با اهداف یک تجارت بزرگ متفاوت باشد.

به‌عنوان‌مثال، یک نانوایی محلی قطعاً دارای مجموعه‌ای از اهداف متفاوت از یک زنجیره فست فود است که به یک پایگاه مشتری جهانی پاسخ می‌دهد.

یک کوچ بازاریابی کسب‌وکار کوچک در توسعه استراتژی‌های بازاریابی و برنامه‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک تخصص دارد.

بخش بزرگی از نقش آن‌ها یادگیری همه‌چیز در مورد تجارت و ایجاد یک استراتژی بازاریابی است که به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند به اهداف خود برسند.

  5 دلیل برای اینکه به یک کوچ بازاریابی خوب نیاز دارید

5 دلیل برای اینکه به یک کوچ بازاریابی خوب نیاز دارید

1. شما به حمایت بیشتری نیاز دارید

درسته. شما بهتر از هر کس دیگری کسب‌وکار خود را می‌شناسید. اما واقعاً آیا این دلیل کافی برای انجام همه کارها به‌تنهایی است؟

ما متوجه شدیم که برخی از صاحبان مشاغل فکر می‌کنند که به هیچ کمکی در بازاریابی نیاز ندارند. اما واقعیت این است که استراتژی شما همیشه جای پیشرفت دارد.

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، حتی زمانی که تجارت به‌طور تصاعدی در حال رشد بود، کوچ استخدام کرد و این یکی از بهترین تصمیماتی بود که او گرفت.

بنابراین به زبان ساده، لازم نیست برای همیشه ارتش یک نفره باشید. انفرادی بودن در درازمدت پایدار نیست.

مجبور نیستید به خودتان فشار بیاورید تا همه تصمیمات را به‌طور ناگهانی بگیرید. زمانی که شک دارید، یک کوچ بازاریابی می‌تواند مورد اعتماد شما باشد.

آن‌ها می‌توانند کسی باشند که پشتیبانی قابل‌اعتمادی را برای کمک به شما در مواجهه با مشکلات و چالش‌های کسب‌وکارتان فراهم می‌کنند.

 

2. کسب‌وکار شما در حال رشد نیست

شاید شما سال‌ها است که کسب‌وکار خود را اداره می‌کنید، اما به آن سرعتی که انتظار داشتید رشد نمی‌کند.

دلیل شماره یک شکست کسب‌وکارها در مقیاس‌پذیری این است که کارها انجام نمی‌شود و این به این دلیل اتفاق می‌افتد که یا زمانی برای انجام آن ندارید یا نمی‌خواهید آن را انجام دهید.

اگر در حال حاضر این اتفاق برای شما افتاده است، باید طرز فکر خود را تغییر دهید.

انواع مختلفی از افراد موردنیاز در تیم شما وجود دارد و یک کوچ بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند تا افراد مناسب را برای ارتقای کسب‌وکار خود استخدام کنید.

 

3. شما در حال انجام اقدامات تصادفی بازاریابی هستید

بنابراین فرض کنید از تبلیغات فیس‌بوک، تماس سرد، بازاریابی دیجیتال و همه این‌ها استفاده می‌کنید. اگر برای شما کار می‌کند، عالی است.

اما در مورد آن فکر کنید. اجرای تاکتیک‌ها بدون یک استراتژی مستحکم منجر به این می‌شود که شمارا در تعقیب چیزهای اشتباه نگه می‌دارد.

شما به یک استراتژی نیاز دارید، که برنامه‌ریزی تصویر بزرگی است که قبل از تاکتیک انجام می‌دهید.

بنابراین به‌جای انجام اقدامات تصادفی بازاریابی، یک کوچ به شما کمک می‌کند تا یک برنامه بازاریابی قوی بسازید و مدیریت کنید که اهداف و مقاصد شمارا برآورده کند.

 

4. کسب‌وکار شما دارای شکاف‌هایی است که نمی‌توانید ببینید

گاهی اوقات، زمانی که بیش‌ازحد روی اداره کسب‌وکار خود متمرکز هستید، نقاطی را که نیاز به کمک خارجی دارند از دست می‌دهید.

ممکن است بتوانید یک قیف فروش بسازید، خبرنامه ماهانه بفرستید یا در رسانه‌های اجتماعی پست بگذارید. اما باز هم، این‌ها یک استراتژی بازاریابی را تشکیل نمی‌دهند.

یک کوچ بازاریابی شکاف‌های موجود در کسب‌وکار شمارا بررسی می‌کند، فرصت‌های نادر را شناسایی می‌کند و بهترین اقدام را برای انجام توصیه می‌کند.

  شما به آزادی و خودمختاری نیاز دارید

5. شما به آزادی و خودمختاری نیاز دارید

آخرین باری که بدون فکر کردن به تجارت خود با خانواده بیرون رفتید کی بود؟ شبی هشت ساعت میخوابید؟ آیا هنوز هم می‌توانید تعادل کار و زندگی را حفظ کنید؟

اگر به همه یا بیشتر این سؤالات «نه» پاسخ دادید، وقت آن است که یک کوچ بازاریابی را استخدام کنید.

باز هم، شما ممکن است همه چیز را در مورد تجارت خود بدانید، اما یک کوچ یک متخصص است.

آن‌ها مفاهیم بازاریابی را درک می‌کنند، به این معنی که می‌توانند نتایج را سریع‌تر و کارآمدتر ارائه دهند.

می‌توانید یک کوچ بازاریابی استخدام کنید و این آزادی را خواهید داشت که کارهای دیگری را که برایتان ارزشمند است انجام دهید، هم در تجارت و هم در زندگی شخصی‌تان.

 

هزینه کوچینگ چقدر است؟

درواقع این به کوچ و نوع خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند بستگی دارد. به‌طورکلی، شما باید هزینه‌ای جداگانه برای آن در نظر بگیرید.

بااین‌حال، بیشتر کوچ‌های حرفه‌ای به صاحب کسب‌وکار بسته‌ای پیشنهاد می‌کنند.

قبل از اینکه برای مشتری شدن ثبت‌نام کنید، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که مناسب هستید.

سوابق آن‌ها چگونه است؟ بخواهید چند مورد از مشتریان را ببینید. بررسی‌های گوگل را بررسی کنید. هرچه نظرات 5 ستاره بیشتر باشد، بهتر است.

درخواست صحبت با مشتریان موجود برای دانستن این نکته که چه استراتژی‌هایی توصیه‌شده و موردتوافق قرارگرفته‌اند، چه نوع دانشی به اشتراک گذاشته شده است و چقدر در دستیابی به اهداف کلیدی موفق بوده‌اند.

فرآیند کوچ مشاور را مرور کنید و مطمئن شوید که می‌توانید تیم خود را آزاد کنید تا تلاش‌های بازاریابی خود را بر روی استراتژی‌هایی متمرکز کنید که به نتایج می‌رسند (به‌عنوان‌مثال، ایجاد یک سیستم تجاری، انتخاب ابزار مناسب برای تیم خود، و به‌روزرسانی وب‌سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود).

مهم‌تر از همه، اگر نتوانید برای پیاده‌سازی وقت بگذارید، مشتریان، فروش و سهم بازار خود را افزایش نمی‌دهید.

دانستن این موضوع می‌تواند به شما اعتمادبه‌نفس لازم برای سرمایه‌گذاری زمان و پول خود را برای همکاری با یک کوچ بازاریابی بدهد.

  بنابراین، آیا به یک کوچ بازاریابی یا یک آژانس مشاور نیاز دارید؟

آیا به یک کوچ بازاریابی یا یک آژانس مشاور نیاز دارید؟

پیشنهاد ما به شما این است که با یک آژانس مذاکره کنید. جوانب مثبت و منفی وجود دارد.

به‌عنوان‌مثال، مذاکره با یک آژانس تبلیغاتی هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی داخلی شما دارد. شما همچنین مالکیت معنوی خود را نمی‌سازید.

اما اگر می‌خواهید مسئولیت بازاریابی کسب‌وکار کوچک خود را بر عهده بگیرید و یک تیم بازاریابی داخلی بسازید، به کوچ بازاریابی نیاز دارید.

اکنون‌که مزایای سرمایه‌گذاری در کوچینگ بازاریابی را می‌دانید، بررسی کنید که در کجا ایستاده‌اید؟

تبلیغات بسیار زیادی وجود دارد. راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که مردم به شما می‌گویند در هنگام بازاریابی خود آن‌ها را دنبال کنید - تبلیغات فیس‌بوک، سئو، بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی، تماس‌های سرد، شما نام ببرید.

اما آنچه واقعاً به آن نیاز دارید شفافیت بازاریابی است.

شما باید بدانید که از منظر بازاریابی چه‌کاری انجام دهید و به‌جای انجام کارهای تصادفی بازاریابی و تبلیغات ساده روی دیوار، می‌توانید یک استراتژی بازاریابی را دنبال کرده و اجرا کنید که درآمد شمارا افزایش می‌دهد و کسب‌وکار شمارا بیش ازآنچه تصور می‌کردید موفق می‌کند.

و این چیزی است که یک کوچ بازاریابی خوب می‌تواند به شما ارائه دهد. به‌طور خلاصه، با کوچینگ کسب‌وکار شما چه چیزهایی دریافت می‌کند؟

• کمک، راهنمایی و پشتیبانی اضافی • زمان و آزادی بیشتر برای انجام آنچه می‌خواهید • یک برنامه بازاریابی قوی که شکاف‌ها را پر می‌کند و رشد کسب‌وکار را تضمین می‌کند.

 

دیدگاه کاربران (0)