چرا کسب‌وکار شما امروز به یک مربی نیاز دارد

چرا کسب‌وکار شما امروز به یک مربی نیاز دارد

گاهی اوقات ما متوجه نیستیم که برخی فاکتورها چه تأثیر زیادی می‌توانند روی کسب‌وکار ما بگذارند.

برای مثال شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کند که داشتن مربی در کسب‌وکار می‌تواند بسیاری از مسائل موجود در محیط کاری را حل کند یا اینکه باعث شود بسیاری از موقعیت‌های مختلف تغییر کنند.

بیزینس کوچ به مربی کسب‌وکاری گفته می‌شود که نوعی دیدگاه بیرونی برای شما و تجارتتان فراهم می‌کند.

او نه‌تنها در زمینه‌های شغلی بلکه در موضوعاتی با ماهیت شخصی‌تر، مانند یافتن مسیر پیشرفت شغلی، اهداف و ارزش‌ها به شما کمک می‌کند.

یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند یک‌قدم به عقب برگردید، به اطراف خود نگاه کنید و جایگاه خود را ارزیابی کنید.

فقط در این صورت می‌توانید تصمیم بگیرید که به کجا می‌خواهید بروید و برنامه‌ای برای رسیدن به آنجا ایجاد کنید.

چه یک کارآفرین با تیم کوچک باشید و یا صاحب یک شرکت بین‌المللی و بسیار بزرگ، اهمیت بیزینس‌کوچینگ را در هیچ‌یک از این فعالیت‌ها، نمی‌توان دست‌کم گرفت.

درواقع مزایای بیزنس‌کوچینگ مزایایی اثبات‌شده است و در بسیاری از کشورهای جهان از این مفهوم برای کمک به کارآفرینان و صاحبان مشاغل استفاده می‌شود تا بتوانند به‌سوی مرحله بعدی رشد کسب‌وکار خود حرکت کنند.

یک بیزنس کوچ می‌تواند موانعی که سد راه دستیابی به رشد تجاری برای کارآفرینان می‌شود را شناسایی کند.

بنابراین کارآفرینان می‌توانند زمان بیشتری را برای رشد کسب‌وکار خود صرف کنند و این احساس را نداشته باشند که در حال “در جا زدن هستند.”

در ادامه با این مقاله همراه باشید تا دریابیم چگونه می‌توان از وجود بیزنس کوچ برای سازمان‌ها و رشد و ارتقاء کسب‌وکارها بهره بگیریم.

 

دلایل نیاز کسب‌وکارها به یک بیزنس کوچ

دلایل نیاز کسب‌وکارها به یک بیزنس کوچ

عدم تعامل با کارکنان و مشتریان

از شرایط کاری بیزینس خود راضی نیستید و به نظر می‌رسد مدام برای تعامل نداشتن با مشتریان و کارکنانتان به دنبال بهانه می‌گردید.

در این شرایط به‌وضوح به دنبال موفقیت و لذت بیشتر در شرایط کسب‌وکارتان هستید اما به نظر می‌رسد نمی‌دانید باید از چه روشی کمک بگیرید.

عدم تصمیم‌گیری در انجام ایده‌های جدید

هنگام گرفتن تصمیمات مهم و اساسی برای کسب‌وکارتان هیچ اعتمادبه‌نفس و اطمینانی ندارید و همین باعث شده تا از گرفتن این تصمیمات به‌تنهایی شدیداً احساس کلافگی کنید.

به دنبال ایده‌های جدید می‌گردید که کسی تابه‌حال آن‌ها را انجام نداده باشد اما فرد متخصصی را ندارید که در این زمینه به شما کمک کرده و یا از او مشاوره بگیرید.

نبود مهارت در فرآیند جذب مشتری

اشتیاق لازم برای ارتقاء و توسعه کسب‌وکارتان را دارید اما به نظر می‌رسد نبود مهارت لازم و کافی برای جذب مشتری مانع پیشرفتتان شده است.

اغلب مردم نمی‌دانند که کسب‌وکارتان دقیقاً چه خدماتی را ارائه می‌دهد.

به‌طور کل می‌توان گفت بیزنس شما فاقد یک پیام واضح و نام تجاری جذاب برای مخاطبان است.

اگر مسیر واضحی برای رشد و ارتقاء کسب‌وکارتان ندارید وقت آن رسیده تا یک بیزنس کوچ حاذق و متخصص را استخدام کنید.

نداشتن استراتژی کسب‌وکار

اگر روند کسب‌وکارتان دچار بی‌نظمی شده و نمی‌دانید که چطور می‌توان شرایط فعلی را سروسامان داد توصیه می‌کنیم حتماً به فکر استخدام بیزنس کوچ باشید.

هرچقدر هم که روحیه یک مدیرعامل جاه‌طلب، باانگیزه و پرتلاش در شما زنده باشد درست زمانی که قصد دارید تصمیم سخت و مهمی را در مورد روند بیزنستان داشته باشید باید کسی در کنار شما باشد که بتواند احتمالات نادیده گرفته شده را برایتان پررنگ کند و با ایجاد برنامه استراتژیک شما و کسب‌وکارتان را به سمت موفقیت راهنمایی کند.

این بدان معنا نیست که یک بیزنس کوچ از شما باهوش‌تر است بلکه باید توجه داشته باشید که به کمک یک بیزنس کوچ ماهر و متخصص می‌توانید جوانب مختلف تصمیمات خود را بررسی کرده و سریع‌تر به رشد دلخواه و توسعه برند خود دست پیدا کنید.

مزایای وجود بیزنس کوچ در کنار کسب‌وکارها

مزایای وجود بیزنس کوچ در کنار کسب‌وکارها

صراحت در اهداف مطلوب کسب‌وکار

اهداف نقشه راه شما هستند و ازاین‌رو اهمیت زیادی دارند. از مزایای بیزنس‌ کوچ کمک به داشتن اهداف بزرگ و اختصاصی و ارائه مسیر مشخص برای رسیدن به این اهداف است.

یک بیزینس‌کوچ با تکنیک‌های اثبات و تعیین هدف می‌تواند به شما کمک کند تا چشم‌اندازی از آینده ایده‌آلی داشته باشید که قصد دارید به آن برسید.

بسیاری از کارآفرینان اهدافی در سردارند، اما بیشتر این اهداف عمومی هستند و ازنظر عاطفی دستیابی به آن‌ها هیجان زیادی به همراه ندارد.

این امر باعث ایجاد انرژی، انگیزه بیشتر، ایجاد مسیری روشن و برنامه‌ای مشخص برای ایجاد تمرکز روی رشد تجاری است.

 

تعیین فعالیت‌های کلیدی کسب‌وکار

کار با بیزنس‌کوچ به شما کمک می‌کند تعداد اندکی از فعالیت‌هایی که باعث رشد واقعی کسب‌وکار شما می‌شوند را کشف کنید.

در حقیقت، فقط مقدار مشخصی از فعالیت‌ها وجود دارد که کارآفرینان یا صاحبان مشاغل انجام می‌دهند و بر کسب‌وکارشان تأثیر می‌گذارد.

ساده‌ترین راه و شاه‌کلید رشد تجاری، شناسایی سه یا چهار فعالیتی است که انجام دهید و بیشترین تأثیر را برای کسب‌وکارتان ایجاد کند.

بیزنس‌کوچ حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند، فقط آنچه دوست دارید و در آن مهارت دارید را انجام دهید و درعین‌حال بیشترین درآمد ممکن را داشته باشید.

از دیگر مزایای بیزنس‌کوچینگ کمک به مدیران برای حذف فعالیت‌هایی است که غیر لازم هستند و سودی برای کسب‌وکار نخواهند داشت.

موارد مفیدی که در این رابطه به شما کمک می‌کند شامل اعطای نمایندگی و برون‌سپاری یا یافتن متخصصانی برای کمک به شما می‌شود.

انجام کارهایی که دوست دارید انجام دهید به شما کمک می‌کند که یک برنامه کاری ساده، راضی‌کننده و پربار ایجاد کنید.

 

مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی

برای بسیاری از ما پیش‌آمده که اگر در مورد کاری که به ما محول شده است، مجبور به پاسخگویی نباشیم و انجام آن را به تأخیر بیندازیم.

همان‌طور که گفتیم، بیزنس‌کوچ به کارفرمایان و صاحبان مشاغل برای روشن کردن آینده کمک خواهد کرد و سپس برنامه و مسیری را برای تحقق بخشیدن به این اهداف تدوین می‌کنند.

ممکن است برخی از کارآفرینان به دلیل مشغله زیاد، حواسشان از کارهایی که دارند پرت شوند و درنتیجه احساس خستگی کنند.

داشتن شخصی که مسئول پیگیری این مسیر و کارهای لازم برای طی کردن آن باشد، بسیار مفید است.

در این شرایط، مدیران پاسخگویی بیشتری در قبال کارها و اهداف خود خواهند داشت که یکی از مزایای بیزنس‌کوچینگ است.

برخلاف دوست یا یکی از اعضای خانواده، برای شما دشوار است تا برای یک کوچ که به تمام زوایای کار شما آگاه است، بهانه‌ای بیاورید.

درنتیجه شما اهداف واقع‌بینانه‌ای تعیین خواهید کرد و یک برنامه منظم برای کار کردن خواهید داشت و بهانه‌ای هم برای فرار از تلاش خود نخواهید داشت.

 

بهبود فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی برای صاحبین کسب‌وکار و کارکنان اهمیت زیادی دارد و جای تعجب نیست که حتی آن دسته از شرکت‌هایی که فرهنگ‌های سازمانی قوی ایجاد کردند تمایل بیشتری به بهبود فرهنگ سازمانی خود داشته باشند.

بااین‌حال، اعمال تغییرات فرهنگی یا ایجاد یک فرهنگ قوی در سازمانی که ظاهراً هیچ‌گونه فرهنگی ندارد، می‌تواند دشوار باشد.

یک مربی کسب‌وکار می‌تواند با مدیران اجرایی برای کمک به بهبود رفتارها و شناخت فرصت‌های درون شرکت برای بهبود فرهنگ همکاری کند.

دیدن اینکه چگونه فرهنگ شما ممکن است از اوج تزلزل پیدا کند دشوار است، اما یک مربی می‌تواند دیدگاهی عینی و ظریف ارائه دهد و اهداف قابل‌اجرا برای بهبود ایجاد کند.

 

سطوح بالاتر اعتمادبه‌نفس

زمانی که چیزی به‌درستی پیش نمی‌رود، حتی موفق‌ترین مدیران نیز می‌توانند ضربه‌های بزرگی به اعتمادبه‌نفس خود وارد کنند.

یک مربی کسب‌وکار خوب می‌تواند در مواقع سخت از تجربه خود استفاده کند تا شمارا نسبت به آینده خوش‌بین نگه دارد.

یک مربی می‌تواند همراهی باشد که شما در سخت‌ترین لحظات خود به آن نیاز دارید بدون اینکه باعث تضاد منافع شوید.

 

گسترش دانش صاحبان کسب‌وکار

هر صاحب کسب‌وکار خوب می‌داند که اگر می‌خواهد موفق بماند، هرگز نباید از یادگیری و پرورش ایده‌های جدید دست بکشد.

یک مربی کسب‌وکار به شما بینش جدیدی از خارج از سازمان و همچنین خارج از صنعت به شما می‌دهد.

ممکن است در مورد فن‌آوری‌های پیشگامانه در صنعت جدید و فرصت‌های بزرگ در بازار خود، دانش کسب کنید.

حتی اگر برخی چیزها غیرمتعارف به نظر می‌رسند، ممکن است متوجه شوید که این دانش به شما کمک می‌کند تا قدم‌های کلیدی را بردارید تا به سطح بعدی خود حرکت کنید.

در پایان، درحالی‌که شما منحصربه‌فرد هستید و هر کسب‌وکاری منحصربه‌فرد است، خرد و تجربه یک مربی کسب‌وکار موفق می‌تواند شما و کسب‌وکارتان را به سطح بالاتری برساند.

یک مدل اثبات‌شده که بر روی فرهنگ شرکت شما کار می‌کند، به شما اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد، دیدگاه شخص ثالث را ارائه می‌دهد و می‌تواند سودآوری شمارا افزایش دهد و همچنین شمارا مسئول نگه می‌دارد و دانش شمارا افزایش می‌دهد.

نظرات بزرگان در مورد مزایای بیزنس کوچینگ

نظرات بزرگان در مورد مزایای بیزنس کوچینگ

امروزه اغلب افراد موفق در حوزه کسب‌وکار و حتی سلبریتی‌ها نیز یک بیزینس‌کوچ در کنار خود دارند و این امر نشان‌دهنده اهمیت مسئله بیزنس‌کوچینگ در دنیای امروز است.

با این تفاسیر بد نیست نظر تعدادی از بزرگان را در مورد مزایای بیزنس‌کوچینگ باهم بخوانیم.

تیموتی گالوی؛ مربی بزرگ تنیس

“کار مربی شکستن سدی است که مقابل توانایی‌های شما وجود دارد تا بیشتری بازدهی را داشته باشید.”

تام لندری؛ از بزرگان کوچینگ

“کوچ کسی است که آنچه را که نمی‌خواهید بشنوید به شما می‌گوید، چه کسی چیزی را که نمی‌خواهید ببینید، می‌بیند، بنابراین می‌توانید به آنجایی برسید که همیشه به دنبال آن بودید.”

مجله کسب‌وکار هاروارد

“هدف بیزینس‌کوچینگ، کمک به مدیریت بهتر است. یعنی استفاده بهینه از منابع ارزشمند یک سازمان. “

بیل گیتس؛ کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار

“همه به یک کوچ نیاز دارند. همه ما به افرادی نیاز داریم که به ما بازخورد دهند و این‌گونه است که پیشرفت می‌کنیم.”

اریک اشمیت: مدیرعامل گوگل

“چیزی که مردم در آن مهارت ندارند این است که خود را از بیرون و از چشم دیگران ببینند. یک بیزینس‌کوچ برای رسیدن به این دیدگاه به شما کمک می‌کند”

 

نتیجه‌گیری

تعداد قابل‌توجهی از صاحبان کسب‌وکار از بیزنس کوچ‌ها بهره نمی‌برند، به این معنی که خود به‌تنهایی تمام تصمیمات را می‌گیرند و استراتژی‌های تجاری خود را می‌سازند.

متأسفانه این موضوع، پتانسیل شمارا محدود می‌کند زیرا شما به دانش و تجربه خود محدود هستید.

اگر می‌خواهید از آن جعبه تنهایی خارج شوید، یک مربی کسب‌وکار می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌وکارتان را از دیدگاهی متفاوت ببینید، در مورد ابزارهایی که از آن‌ها آگاه نبودید، یاد بگیرید تا به شما نشان دهد که چگونه تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.

یک مربی کسب‌وکار شمارا مسئول نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند تا به‌تنهایی با موضوعات مهمی مقابله کنید که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید.

وقت آن است که شما خود را وقف رشد و پیشرفت شغلی‌تان کنید.

اگر مربی کسب‌وکار مناسبی در کنار خود داشته باشید، می‌توانید آسان‌تر در عرصه پیشرفت گام بردارید و رشد نمایی را تجربه کنید.

شما لیاقت این را دارید که از کنار زمین خارج شوید و وارد بازی شوید. یک مربی کسب‌وکار به شما در انجام این کار کمک خواهد کرد.

نویسنده: جناب آقای حسین طهماسبی از دانش پذیران دوره سوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

 
دیدگاه کاربران (0)