تماس با ما
18:00 - 09:00
۱۰ اشتباهی که در هنگام شروع کسب‌وکار اینترنتی باید از آن‌ها اجتناب کنیم
۱۴۰۰-۰۳-۲۹ 0

شروع یک کسب‌وکار اینترنتی با تأمین نیازها و اعتمادسازی آغاز می‌شود، اما عواملی که منجر به موفقیت شکننده کسب‌وکار آنلاین شما می‌شوند، در همین‌جا متوقف نمی‌شوند.

درحالی‌که موانع راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی کم است،

بیشتر افرادی که کسب‌وکار اینترنتی خود را شروع می‌کنند عمدتاً به دلیل اشتباهاتی که به آن توجه نمی‌کنند، شکست می‌خورند،

مانند برآورد بیش‌ازحد سود یا تلاش برای اینکه مشتری از ابتدا زیاد باشد، شکست می‌خورند.

البته صاحبان مشاغل با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

۱۰ اشتباه رایج در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

۱- نداشتن برنامه

شما نیازی به داشتن یک بیزینس پلن رسمی ندارید، اما به یک برنامه نیاز دارید.

تیم بری، رئیس نرم‌افزار پالو آلتو، سازنده نرم‌افزار برنامه‌ریزی تجاری و نویسنده کتاب The Plan گفت:

“مردم طرح تجاری را مشق شب می‌دانند که نمی‌خواهند انجام دهند، اما برنامه‌ریزی به من کمک می‌کند هر موفقیتی را به دست بیاورم.”.

سوجان پاتل، معاون بازاریابی در شرکت نرم‌افزاری When I Work و بنیان‌گذار چندین استارتاپ SaaS، می‌گوید:

“شما برای برنامه‌ریزی موفقیت‌آمیز یک کسب‌وکار نیازی به یک طرح تجاری ۲۰ صفحه‌ای رسمی ندارید.

شما باید بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند، چه چیزهایی می‌فروشید و چه افرادی حاضرند برای محصولات یا خدمات شما پول بپردازند. “

همچنین، در نظر بگیرید که چه مقدار پول دارید و چه مدت دوام می‌آورد.

 

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین مدل‌های کسب‌وکار آنلاین

 

۲- تمرکز بیش‌ازحد روی چیزهای کوچک

استیو توباک، بنیانگذار Invisor Consulting، می‌گوید: “اول، شما باید کار خود را شروع کنید.”

اگرچه این امر واضح به نظر می‌رسد، اما صاحبان مشاغل می‌توانند واقعاً درگیر جزئیات شوند. این کار را نکنید.

کارآفرینان با تمرکز بر روی مواردی مانند شکل کارت ویزیت یا طراحی لوگو خود، وقت ارزشمند خود را تلف می‌کنند.

در عوض، روی کارهایی تمرکز کنید که به پیشرفت کار شما در سطح بعدی کمک می‌کنند.

 

حتماً بخوانید!  7 اصل که باید پایه و اساس هر کسب‌وکار آنلاین موفق باشد

نگران پول یا نقدینگی نبودن

۳– نگران پول یا نقدینگی نبودن

خوش‌بین بودن فقط در مورد پول نیست. توباک هشدار می‌دهد: “احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شرکت شما قبل از درآمدزایی، بی‌پول شود.”

بدانید که چقدر پول برای اداره کار خود دارید، نرخ سوختن سرمایه شما چقدر است. مطمئن شوید برنامه‌ای برای به دست آوردن پول بیشتر قبل از تمام شدن پول خود دارید.”

اغلب اوقات صاحبان مشاغل برای جمع‌آوری کمک مالی، هنگامی‌که خیلی دیر است، اقدام می‌کنند.

در عوض، کارآفرینان باید از همان ابتدا یک برنامه مالی تهیه کنند که جزئیات مراحل و میزان پول موردنیاز برای دستیابی به این اهداف را شرح دهد.

 

۴- محصول یا خدمات را کمتر از ارزش واقعی قیمت‌گذاری کردن

شما کالا یا خدماتی را می‌فروشید، قیمت را آن‌طور که باید، تعیین کنید تا سود مفیدی کسب کنید.

سینتیا سلیم، بنیانگذار و مدیرعامل Citizen’s Mark پس از در نظر گرفتن هزینه‌های کار و مواد برای خط تولید، قیمت اولیه محصول خود را ۴۲۵ دلار تعیین کرد.

سلیم گفت: “قیمت آن چیزی است که باید باشد.”

پاتل همچنین اظهار داشت که “با رشد کسب‌وکار خود، قیمت‌های خود را تنظیم کنید.”

 

حتما بخوانید: ۷ اصل پایه و اساس هر کسب‌وکار آنلاین

 

۵- نادیده گرفتن خدمات مشتری

ازآنجاکه بسیاری از معاملات تجاری ما از طریق اینترنت اتفاق می‌افتد، به‌راحتی می‌توان فراموش کرد که مشتریان افرادی هستند که اگر تجربه خوبی داشته باشند،

احتمال بازگشتشان به وب‌سایت بیشتر می‌شود.

توباکو گفت: “اطمینان حاصل کنید که راهی برای تعامل با افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، دارید. از طریق چت زنده، نظرسنجی، ایمیل یا تلفن.”

همچنین، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را کنترل کنید، بررسی کنید و ببینید چه کسی از تجربه استفاده از محصول یا خدمات شما راضی نیست، با آن‌ها تماس بگیرید.

 

حتماً بخوانید!  فروش چگونه تغییر کرده است: برای رقابت آنلاین چه‌کاری باید انجام دهید

۶- ارائه چیزی رایگان و زیاد و در ازای آن چیزی دریافت نکنید

قبل از اینکه اعتبار خود را به‌عنوان یک فروشنده یا یک متخصص تثبیت کنید، ارائه چیزی رایگان می‌تواند مشتریانی را جلب کند و آن‌ها را به مشتریان بلندمدت تبدیل کند،

به‌ویژه برای آن دسته از کارآفرینانی که تمرکز خود را روی ارائه خدمات می‌گذارند.

بااین‌حال، Joel Widmer، بنیان‌گذار این شرکت، توصیه می‌کند درازای دریافت آدرس ایمیل مشتری، چیزی مفید و نامشهود ارائه دهید،

ازجمله یک کتاب الکترونیکی رایگان، دستورالعمل، وبینار، راهنما یا چک‌لیست و…

 

در رسانه‌های اجتماعی فعالیت‌های کم‌ارزش انجام می‌دهید

۷- در رسانه‌های اجتماعی فعالیت‌های کم‌ارزش انجام می‌دهید

هنگامی‌که شروع به بازاریابی و ساختن نام تجاری خود می‌کنید، یک یا دو مخاطب اصلی اجتماعی را که می‌دانید مخاطبان شما هستند، آزمایش کنید.

می‌توانید با بودجه کم مخاطبان شخصی‌سازی کنید. در ابتدا بودجه تبلیغات خود را به باد ندهید.

به‌عنوان یک قاعده کلی، فیس‌بوک و Pinterest تمایل دارند که برای فروش محصول بهتر باشند.

LinkedIn زمینه بهتری برای یک شخص تجاری است که سعی در ایجاد نام تجاری خود دارد.

لینکدین همچنین مکان خوبی برای هدایت مجدد محتوا است.

 

بیشتر بدانید: چگونه یک بیزینس پلن برای کسب‌وکار آنلاین خود بنویسیم

 

۸- کم‌کاری در استخدام‌های اولیه

کارآفرینان در روند استخدام، برای پر کردن سریع موقعیت‌ها به‌منظور مقیاس بندی تجارت خود، عجله دارند.

اما با پیمودن این مسیر، بنیان‌گذاران در طول مسیر با مشکلاتی روبرو می‌شوند،

ازجمله عدم تطابق در مهارت‌ها و نیازهای تجاری، عدم تطابق شخصیت افراد با فرهنگ شرکت، یا عدم تعهد نسبت به مأموریت شرکت.

بنابراین هنگام استخدام، به دنبال افرادی باشید که مهارت‌های شمارا ندارند و از خصوصیاتی برخوردار هستند که برای آن‌ها احترام قائل هستید.

پاتل گفت: ” پنج استخدام اول، میزان موفقیت شرکت شمارا تا پایان عمر تعیین می‌کند.”

 

حتماً بخوانید!  استراتژی‌های جذب مشتری استارتاپ ها: راهنمای جذب 100 مشتری اول

۹- دست‌کم گرفتن اشتیاق و انگیزه لازم برای موفقیت

شما درباره اهمیت تعادل کار و زندگی بسیار خوانده‌اید اما حداقل برای یکی دو سال اول تعادل کار و زندگی را باید فراموش کنید.

توباک می‌گوید: “نگران زمان نباشید”. “وقتی سعی می‌کنید هر دقیقه از وقت خود را مدیریت کنید ایده‌های بزرگ به وجود نمی‌آیند.

وقتی چند وظیفه انجام می‌دهید، آن‌ها نمی‌آیند. آن‌ها وقتی می‌آیند که شما روی یک ‌چیز متمرکز باشید. بگذارید بقیه موارد محو شوند. “

 

حتما بخوانید: ایده‌های کسب‌وکار آنلاین که شما می‌توانید بدون پول شروع کنید

 

۱۰- فکر کردن به این‌که همه‌چیز یک اندازه است و متناسب با همه است

صرف اینکه یک محصول یا استراتژی برای یک شرکت کار کرده به این معنی نیست که برای شما مفید خواهد بود.

پاتل توصیه می‌کند نسبت به آنچه می‌خوانید و در جاهای دیگر موفق می‌بینید، یک درجه بدبین باشید.

اگر می‌توانید محصول خود را با استفاده از حداقل خطر مالی و منابع آزمایش کنید، این کار را انجام دهید.

منبع: www.entrepreneur.com

 

دوره آموزش غیرحضوری کسب ثروت از اینترنت

دوره آموزش غیرحضوری کسب ثروت از اینترنت

آنلاین شدن کسب‌وکار شما مزایای عمده‌ای خواهد داشت. حتی اگر شرکت شما تجارت اینترنتی انجام ندهد، مشتریان و مشتریان بالقوه انتظار دارند شمارا به‌صورت آنلاین ببینند.

اگر آن‌ها شمارا در بسترهای آنلاین نبینند، ممکن است فرصت افزایش مشتری خود را از دست بدهید و از رقبای خود عقب بمانید.

شما به کمک دوره کسب ثروت از اینترنت می‌توانید یک کسب‌وکار اینترنتی نوآورانه یا یک تجارت الکترونیک یا یک استارتاپ یا یک شرکت دانش‌بنیان تأسیس کنید و با اجرای اصول مدیریت و رهبری به ارزش میلیاردی برسید.

شما یاد می‌گیرید تا بدون هیچ تخصصی در برنامه‌نویسی و بدون هیچ آموزشی در این زمینه برترین وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن ها را داشته باشید.

 

 

 

 

نظر بدهید

آرشیو