تماس با ما
18:00 - 09:00
۱۰ راه برای تبدیل ترس به قدرت
۱۳۹۹-۰۹-۲۰ 0

به نظر می‌رسد بلایای طبیعی در سراسر جهان، در حال افزایش است، از سیل و زلزله اخیر گرفته تا طوفان.

و مهم نیست که وقایع کجا اتفاق می‌افتد، ما ناخودآگاه از اطراف خود، از گزارش‌های مربوط به وضعیت مناطق آسیب‌دیده و در ارتباطات شخصی خود با افراد آسیب‌دیده از این بلایا، انرژی منفی جذب می‌کنیم.

ترس قابل‌لمس است. مهم نیست شما کی هستید یا کجا هستید، ممکن است در برخی زمان‌ها، ترس را تجربه کرده باشید: ترس از چیزهای ناشناخته، ترس از کافی نبودن، ترس از چیز جدید، ترس از دست دادن همه‌چیز، ترس برای عزیزانتان و عدم توانایی برقراری ارتباط با آن‌ها و غیره

بنابراین چگونه می‌توانیم با دانستن اینکه ترس وارد زندگی ما خواهد شد، به جلو حرکت کنیم؟

چگونه می‌توانیم ترس را به قدرت تبدیل کنیم؟ ابتدا باید ترس را درک کنیم تا بتوانیم آن را کنترل کنیم.

همه مردم با دو ترس ذاتی متولد می‌شوند: ترس از افتادن و ترس از صداهای بلند.

همه ترس های دیگر آموخته‌شده و می‌توانند مانعی شوند که ما را از دستیابی به چیزهایی که در زندگی می‌خواهیم و لیاقت آن‌ها راداریم، بازدارد.

ترس احساسی است که می‌تواند ما را فلج کند و بین ما و جایی که می‌خواهیم برویم، وارد شود.

بیشتر بخوانید: زنان و ترس از سرمایه‌گذاری

نام اختصاری Fear را احتمالاً شنیده‌اید: False Evidence Appearance Real.

در بیشتر موارد، ترس به‌سادگی، روشی است که مغز ما سعی می‌کند از ما محافظت کند.

این برنامه میلیون‌ها ساله است و در مغز بزرگ ما وجود دارد و همه‌چیز را از تناسب خارج می‌کند تا خطرات بی‌مورد را متحمل نشویم و بتوانیم روزی دیگر زندگی کنیم.

برخی از ترس ها مفید هستند. موردی که به ما می‌گوید از کوچه تاریک پرهیز کنیم و از مسیر خیابان طولانی‌تر و با نور مناسب استفاده کنیم، برای گوش دادن خوب است.

ترس از شرکت در دروس سال سا زیرا ممکن است گیج شوید و احساس احمقی کنید، چندان مفید نیست.

این نوع ترس زندگی ما را کوچک نگه می‌دارد و احساس ناتوانی در ما ایجاد می‌کند، باوجود رنج ها و مصیبت‌های انسانی، هنوز هم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

برندان بیرچارد، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، پس از سفر اخیر خود به لاس‌وگاس در یک ایمیل گفت: “ما می‌توانیم احساس عصبانیت کنیم و منفی باشیم و نفرت را ادامه دهیم.

یا می‌توانیم به دنبال صلح، الهام بخشیدن به دیگران، مثبت باشیم تا همیشه از طریق عشق و رسیدن به هدفی بالاتر، زندگی کنیم.

حتما این مطلب کاربردی را بخوانید: روش‌های سالم و سریع مدیریت استرس 

۱۰ پیشنهاد، برای تبدیل ترس به قدرت

۱- زندگی مثبت و هدفمند داشته باشید

به خود یادآوری کنید که خوب هستید: آیا نفس می‌کشید؟ اگر شما هستید، پس حال شما خوب است.

شما زنده هستید و می‌توانید با هدایت افکار، گفتار و کردار، خود و دیگران را کمک کنید.

۲- در حال حاضر بمانید

ما نمی‌توانیم بر آنچه قبلاً اتفاق افتاده است، تأثیر بگذاریم. ازآنچه اکنون اتفاق می‌افتد، فهرست برداری کنید.

توجه داشته باشید که چه لحظه‌ای ترس ظاهر می‌شود و آن را برطرف کنید.

 

حتماً بخوانید!  چگونه از جواب نه عبور کنیم؟

 

اقدام کنید

۳- اقدام کنید

انسان‌ها عمل‌گرا هستند! بی‌عملی باعث می‌شود احساس کنترل کنیم و درمانده شویم.

کارهای ساده و کوچک انجام دهید، مانند تماس تلفنی با یک شخص برای سلام و احوالپرسی، به عیادت شخصی در بیمارستان بروید.

واقعاً سؤال کنید که چگونه می‌توانید به شخصی که می‌دانید روزگار سختی دارد، کمک کنید، نوشتن و ارسال کارت دست‌نوشته، این چیزهای کوچک مهم هستند.

بیشتر بخوانید: خودشکوفایی چیست؟ ویژگی‌های افراد خودشکوفا

۴- نیاز به کنترل خود را رها کنید

آنچه را که می‌توانید مدیریت کنید و از قدرت شخصی، منابع، ارتباطات و صدای خود برای کمک به دیگران استفاده کنید.

داوطلبانه درجایی/ هرجایی؛ با دوستان، همکاران، اعضای خانواده صحبت کنید و به ارتباط مردم در موارد موردنیاز، کمک کنید.

ارسال پول به موسسه خیریه موردعلاقه خود، کمک به بازسازی خانه‌ها؛ یک عمل خودسرانه از عشق و مهربانی و … انجام دهید.

پیشنهاد ویژه: رازهای خود انضباطی ; چگونه فوق‌العاده متمرکز شویم؟

۵- قرار گرفتن در معرض اخبار منفی را، محدود کنید

کاری را انجام دهید که باعث شادی نوبت تا جریان دائمی اخبار بد را محدود کنید.

فقط یک ‌نفس عمیق بکشید و وسایل الکترونیکی را خاموش‌کنید. به چشمان فرزند خود نگاه کنید؛ برای حیوان خانگی خود اسم انتخاب کنید.

در جنگل قدم بزنید، گردوغبار غلتک‌ها را تمیز کنید و دور محله بچرخانید. گیاه بکارید و …

 

 

با استفاده از قانون 5 ثانیه‌ای مدل رابینز، بر ترس خود غلبه کنید

۶- با استفاده از قانون ۵ ثانیه‌ای مدل رابینز، بر ترس خود غلبه کنید

او می‌گوید لحظه‌ای که احساس کردید در انجام کاری تردید دارید (شاید به دلیل این‌که ترس ایجادشده است)، شروع به شمارش معکوس ۵-۴-۳-۲-۱ کنید، سپس کاری را که به آن فکر می‌کردید، انجام دهید.

این قانون یک فرم فراشناختی اثبات‌شده است.

هنگامی‌که از آن استفاده می‌کنید، چرخ‌دنده‌های ذهنی خود را عوض می‌کنید، عادت به تفکر بیش‌ازحد (ترس در پاسخ) را ترک می‌کنید و قشر پیشانی خود را بیدار می‌کنید، و تغییر را آسان می‌کنید.

این قانون به‌عنوان یک “آیین شروع” عمل می‌کند که عادت‌های بد را از بین می‌برد و باعث تغییر رفتار جدید مثبت می‌شود.

۷- سپاس از ترس

برنامه‌نویسی در مغز ما بسیار قدیمی است. این به ما کمک کرد تا زمانی که غارنشین بودیم زنده بمانیم، اما اکنون ترس دائمی، ناسالم است و بیش‌ازحد انرژی ما را هدر می‌دهد.

بگذارید ترس بداند که شما از تلاش آن برای کمک به شما، قدردانی می‌کنید، و در مقابل یک ببر دندانه‌دار نخواهید رفت، شما فقط می‌خواهید کار جدیدی انجام دهید، یک شعر بنویسید، یا کسب‌وکاری را که آرزو داشته‌اید، شروع کنید.

۸ – برای بدترین‌ها برنامه‌ریزی کنید و انتظار بهترین‌ها را داشته باشید

از خود بپرسید، “اگر این کار را انجام دهم، بدترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد چیست؟”

سپس تصمیم بگیرید که برای کاهش هر مسئله‌ای که پیش می‌آید، چه قدم‌هایی بردارید.

پس از شکل‌گیری برنامه خود، در صورت لزوم اقدام کنید و دوره صحیح را انجام دهید.

به‌جای انجام یک مرحله بزرگ، مراحل زیادی را به برنامه خود اختصاص دهید.

اگر “در خیابان قدم بزنید” در مقایسه با هدف نهایی “قدم زدن روی کل دیوار چین”، ترس کمتر می‌شود و فرصتی برای تصرف خود دارد.

یک مطلب عالی: عزت‌نفس چیست و چه اهمیتی در زندگی افراد دارد؟

 

حتماً بخوانید!  5 عادت برای اینکه سال جدید را بهترین سال خود کنید

 

مجله موفقیت خود را مرور کرده و نگه‌دارید

۹- مجله موفقیت خود را مرور کرده و نگه‌دارید

 تجربیات گذشته را مرور کرده و به خود یادآوری کنید. به زمانی فکر کنید که فکر می‌کردید، می‌ترسید اتفاقات بدی رخ دهد، اما آن‌ها درواقع بسیار خوب یا بهتر ازآنچه پیش‌بینی می‌کردید، کارکردند.

موفقیت‌های گذشته را به خاطر بسپارید. وقتی ژورنال را می‌خوانید، احساسی خارق العاده را که هنگام تسخیر ترس های کوچک‌تر احساس می‌کردید، دوباره زنده کنید.

وقتی ترس های بزرگ‌تری به شما دست می‌دهد باعث تقویت شما می‌شود.

مقاله ای کاربردی برای شما: ۵ دلیل برای این‌که چرا به رویاهایمان نمی‌رسیم؟ 

۱۰- در برنامه‌های مشاوره و انگیزشی شرکت کنید

وقتی با ترس خود روبرو می‌شوید و دلیل آن را پیدا می‌کنید، از قدرت آن بی‌بهره می‌شوید.

هنگام عبور از بستر زغال داغ ۱۲۰۰ درجه فارنهایت، بلافاصله انرژی و قدرت آتش را احساس خواهید کرد.

تجربه شرکت در برنامه‌های انگیزشی، ابزاری جذاب است که برای کمک به شما در تبدیل ترس و الهام بخشیدن از فراتر از انتظارات ازآنچه فکر می‌کنید امکان‌پذیر است، ایجادشده است و درنتیجه ارتباط عمیق‌تری با قدرت درون شما ایجاد می‌شود.

خواهید آموخت که وقتی تصمیم گرفتید، می‌توانید ترس را رها کرده و هر کاری انجام دهید! اگر بخواهید از موانع عبور کرده و عملکرد خود را به سطح بالاتری برسانید.

اگر اجازه بدهیم، ترس مسری است. اما ما گزینه قدرت را داریم، جایی که دیگران هستند را بپذیریم و آنچه را که می‌توانیم مانع از ترس و فلج شدن ما شود، انجام دهیم.

همه ما هرروز انتخاب‌هایی داریم که یا قدرت ما را از بین می‌برد و یا به ما قدرت می‌دهد. هر وقت تصمیم قدرتمندی می‌گیریم، آتش درونی خود را برافروخته و قوی‌تر می‌کنیم!

اگر این موارد به شما الهام بخشیده است، ما دوست داریم برخی از پیشنهاد‌های بالا را امتحان کنید و به ما اطلاع دهید که چه‌کاری انجام داده‌اید و چگونه برای شما کارکرده است!

چگونه ترس را به قدرت تبدیل کردید؟ آیا هنگام مواجه‌شدن با ترس روش‌های دیگری برای کمک به شما وجود دارد؟

اگر چنین است، لطفاً در زیر نظر دهید. تجربه شما ممکن است به شخص دیگری کمک کند تا بر ترس هایی که مانع او شده است، غلبه کند.

همیشه وقت خوبی است که دورهم جمع‌شویم و کلمات مثبت و الهام بخشی را به دیگران بگوییم!

پیام بگذارید

آرشیو