20 نکته برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب

20 نکته برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب

تیترهای تبلیغاتی جذاب مانند ویترین‌های چشمگیر فروشگاه‌ها است که هر روز در ویترین فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنید.

از آن‌ها استفاده می‌کنند تا شمارا در مسیرتان متوقف کنند، شمارا مجبور کنند که تصور کنید خودتان مالک هر چیزی هستید که می‌فروشند و شمارا مجبور می‌کنند از آستانه روانشناسی عبور کرده و برای خرید به فروشگاه بروید.

در دنیای واقعی، تزئین ویترین مغازه راهی برای جلب‌توجه مشتریان بالقوه است، اما در فضای آنلاین این کار را تبلیغات کلیکی انجام می‌دهند.

تا زمانی که نتوانید مشتریان را قانع کنید روی تبلیغ‌تان کلیک کنند، بهترین محصول یا خدمت ارزشی برای شما ندارد.

این مقاله بر روی چگونگی نوشتن تیترهای تبلیغاتی PPC متمرکز است.

20 نکته برای نوشتن عناوین و تیترهای تبلیغاتی جذاب

1- از کلمات کلیدی استفاده کنید

جای تعجب است که چرا بسیاری از تبلیغات را با عناوین مبهم مشاهده می‌کنیم.

چیزی بنویسید که مشتریان بالقوه شما متوجه شوند که شما چه می‌فروشید.

با قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان، پیوند بین جستجوی جستجوگر و تبلیغات خود را کاملاً واضح کنید.

2- سؤال بپرسید

جلب‌توجه کاربر در افزایش نرخ تبدیل نقش مهمی دارد. یکی از راه‌های جلب‌توجه این است که در عنوان تبلیغ‌تان، پرسشی مطرح کنید.

یک پرسش ذهن مشتریان را درگیر پاسخ آن می‌کند و احتمالاً علاقه‌مند به دانستن پاسخ آن خواهند شد.

بیشتر بخوانید: رابطه و تفاوت تبلیغ نویسی و تولید محتوا تیترهای تبلیغاتی جذاب ؛ مشکلات مشتریان بالقوه خود را حل کنید

3- مشکلات مشتریان بالقوه خود را حل کنید

پری مارشال، نویسنده کتاب پرفروش جهان در Google AdWords، همیشه در مورد اهمیت بیان حل مشکلات افراد در عناوین تبلیغاتی صحبت می‌کند.

مردم نمی‌خواهند "چیزی" بخرند، آن‌ها می‌خواهند مشکلات خود را حل کنند.

نکته‌ای بسیار مهم در نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب آن است که در تیتر به موضوعاتی بپردازید که سعی دارد مشکلات مردم را حل کند.

تیترهای تبلیغاتی جذاب که باعث می‌شود بیننده احساس کند محصول یا خدمت شما این کار را می‌کند، بسیار بیشتر کلیک می‌خورند.

4- کمی شوخ‌طبعی چاشنی کارکنید

اغلب، تبلیغ‌کننده‌ها توجه بسیاری به تبلیغ‌های رقیب‌هایشان دارند، درحالی‌که متأسفانه مشتریان به این مسئله اهمیتی نمی‌دهند.

چیزی که آن‌ها می‌بینند، تعداد زیادی تبلیغ مشابه هم است. ضروری است که تبلیغ‌تان با رقبا متفاوت باشد.‌

شوخ‌طبعی راهی عالی برای این کار است، البته ممکن است چیزی که ازنظر فردی خنده‌دار است، ازنظر فرد دیگری توهین‌آمیز باشد.

بنابراین در انتخاب واژه‌ها بسیار دقت کنید.

توجه: اشکالی ندارد کمی با رقبا شوخی کنید، اما مواظب باشید چگونه این کار را انجام می‌دهید.

ادعاها و اتهام‌های پرسروصدا و خلاف واقع ممکن است شمارا در معرض بدنامی یا نارضایتی قرار دهد.

5- اعداد و آمار اضافه کنید

برخی کاربران در برابر شواهد تجربی و آمار و ارقام واکنش بهتری نشان می‌دهند.

تعداد کمی از داده‌ها، سرنخ‌هایی برای اعتماد هستند و می‌توانند بذر اعتماد را در ذهن افراد بکارند.

بیشتر بخوانید: ۶ نکته برای نوشتن تبلیغ احساسی   تیترهای تبلیغاتی جذاب ؛با دقت درباره قصد کاربر فکر کنید

6- با دقت درباره قصد کاربر فکر کنید

اگر تیترهای تبلیغات جذاب از نوع PPC را با در نظر داشتن قصد کاربر نمی‌نویسید، ممکن است فرصت‌های بی‌شماری را از دست بدهید.

بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات PPC را راهی برای بیان ویژگی‌های محصول خود می‌دانند. این اشتباه است.

به یاد داشته باشید، هیچ‌کس به شما یا محصول شما اهمیت نمی‌دهد.

فقط این‌که چگونه می‌تواند مشکلات آن‌ها را حل کند.

تعیین اینکه این مشکلات چیست، به معنای فکر کردن در مورد قصد کاربر از جستجو است.

7- از همدلی استفاده کنید

مردم علاوه بر اینکه می‌خواهند مشکلات خود را حل کنند، می‌خواهند بدانند که شخص دیگری می‌فهمد که چه چیزی را تجربه کرده‌اند.

این همان چیزی است که همدلی را در بهترین عناوین تبلیغات به یک تکنیک قدرتمند تبدیل می‌کند.

با همدردی با مشکل مشتری خود، شما پیوندی بین خود و آن‌ها ایجاد می‌کنید، که می‌تواند اعتماد را افزایش دهد یا حداقل توجه او را جلب می‌کند.

8- از زبانی ساده استفاده کنید

شاید در حوزه کاری شما تعداد زیادی کلمات تخصصی و عجیب‌وغریب وجود داشته باشد. آن‌ها را به‌طور کامل فراموش کنید.

شما هرگز نباید عنوان‌های تبلیغاتی را با چنین اصطلاحاتی پرکنید، زیرا این کار باعث گیج‌شدن و ناامیدشدن مخاطب می‌شود.

در عنوان‌ها از زبانی ساده و همه‌فهم استفاده کنید.

با این کار خواندن عنوان‌ها راحت‌تر می‌شود و صمیمی‌تر به نظر می‌آیند و کلیک بیشتری خواهند خورد.

همان اولِ کار، مخاطب را با کلمات عجیب‌وغریب دلسرد نکنید.

پیشنهاد ویژه: نقش کپی رایتینگ در استراتژی دیجیتال مارکتینگ   از روندهای اجتماعی الهام بگیرید

9- از روندهای اجتماعی الهام بگیرید

در شبکه‌های اجتماعی بگردید.

ببینید افرادِ حوزهٔ صنعت یا مشتریان بالقوه شما دربارهٔ چه موضوعاتی صحبت می‌کنند و از این اطلاعات برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب استفاده کنید.

توییتر قسمت مفیدی به اسم «What’s trending» دارد تا بتوانید به‌سرعت روند جدید موضوعات دلخواهتان را بیابید.

استفاده از ترندها کمک می‌کند از سرمایهٔ شبکه‌های اجتماعی برای کسب کلیک بیشتر استفاده کنید، البته حواستان به ماهیت زودگذر برخی روندهای اجتماعی باشد!

10- از حداکثر ظرفیت تعداد کاراکتر استفاده کنید

از کلمات یا کاراکترها بی‌هدف استفاده نکنید، اما ناجایی که می‌توانید از کلمات هدفمند استفاده کنید که می‌تواند به کلیک بیشتر کمک کند.

حتماً از همه ظرفیت تعداد کارکتر در تیتر تبلیغاتی استفاده کنید.

اگر مبتید هستید حتما در مورد مهمترین نکات تبلیغ نویسی برای مبتدیان اطلاعات خود را بالاتر ببرید.  

11- وعده‌های دروغین ندهید و ادعاهای گزاف نکنید

ارائهٔ وعده‌های دروغ و پرسروصدا باعث می‌شود مخاطبان از تبلیغ‌تان سریع رد شوند.

اگر در عنوان تبلیغ‌تان ادعایی مطرح کردید، حتماً در متن تبلیغ یا صفحهٔ فرود یا هر دو، از طریق داده‌ای واقعی یا نظر مشتریان یا سایر شواهد آن را اثبات کنید.

به‌عنوان‌مثال این‌که بهترین سایت فروش فلان چیز هستید، ادعایی است که درستی آن را نمی‌توان به‌آسانی بررسی کرد.

با توجه به چه منبعی این سایت بهترین سایت فروش است؟

نه‌تنها تأیید این ادعا غیرممکن است، بلکه فضای باارزشی را هدر داده است که می‌توانست برای معرفی چیزی خاص از این کسب‌وکار صرف شود.

ناکامی در عملکرد به وعده‌های داده‌شده سریع‌ترین راه ممکن برای ضربه زدن به برند شرکت و از دست دادن مشتریان احتمالی است.

12- دربارهٔ نشانه‌گذاری و غلط‌های املایی و دستوری وسواس به خرج دهید

اینکه در نوشتن عنوان و تیترهای تبلیغاتی جذاب با کاراکترهای کمی سروکار دارید، دلیل نمی‌شود برای ویرایش متن‌تان وقت صرف نکنید.

غلط‌های املایی باعث می‌شوند شما در کسب‌وکارتان بی‌سواد به نظر برسید، بنابراین تیتر تبلیغ را قبل از ارسال بررسی کنید.

نشانه‌گذاری‌های زبان فارسی نیز بسیار مهم است و می‌تواند تغییر زیادی در معنای متن ایجاد کند.

حتما مطالعه کنید: بهترین استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات بر مزایا تمرکز کنید

13- بر مزایا تمرکز کنید

هنگام نوشتن متن تبلیغاتی موثر علاوه بر توجه به خواستهٔ مشتری، به خاطر داشته باشید کاربران می‌خواهند بدانند استفاده از محصول یا خدمت شما چه منافعی برای‌شان دارد.

فروشنده‌های حرفه‌ای هنگامی‌که با مشتری صحبت می‌کنند، همیشه در ذهنشان این پرسش را تکرار می‌کنند: «این کار چه منفعتی برای او دارد؟»

شما هم هنگام نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی باید به این مسئله توجه کنید.

در برابر این وسوسه مقاومت کنید که در عنوان تبلیغاتی از خودتان تعریف کنید. در عوض تمرکزتان بر این باشد که بگویید محصول شما چگونه به مشتریان کمک می‌کند بهتر زندگی کنند.

14- احساسات و حس کنجکاوی مخاطب را برانگیخته کنید

از احساسات قوی، مانند ترس و سوءظن و شک و حس کنجکاوی و … بسیار می‌توانید برای جلب‌توجه افراد استفاده کنید تا روی آگهی‌تان کلیک کنند.

15- بر پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد خود تأکید کنید

پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد (USP) آن چیزی است که شمارا از رقبا متمایز می‌کند. در صورت امکان این ویژگی را در عنوان تبلیغ‌تان ذکر کنید.

معمولاً اگر USP شما چشمگیر نباشد، این روش خیلی مؤثر نیست، ولی همچنان ارزشمند است که به آن فکر کنید، به‌ویژه اگر سایر روش‌ها کارآمد نبوده‌اند.

16- فراتر از درج کلیدواژه پویا فکر کنید

درج کلمه کلیدی پویا یا DKI، فرایندی است که در آن کلمه کلیدی مورداستفاده در جستجو به‌صورت پویا در تبلیغ شما قرار می‌گیرد.

DKI یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز است، به‌خصوص اگر تعداد زیادی کلمه کلیدی را در چندین حساب بزرگ هدف قرار دهید.

اما به‌طور انحصاری به آن اعتماد نکنید. DKI می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد.

مطلب کاربردی و مهم: چرا تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار شما مهم است گفته‌ها و نظرهای کاربران را ذکر کنید

17- گفته‌ها و نظرهای کاربران را ذکر کنید

اگر طرفدارانی وفادار یا مشتریانی دائمی دارید، از آن‌ها استفاده کنید و برخی گفته‌ها و نظرهایشان را در عنوان‌های تبلیغاتی ذکر کنید.

از گیومه استفاده کنید تا مشخص باشد از دیگران نقل‌قول می‌کنید.

نظرها و نقل‌قول‌ها را به آگهی ربط دهید. بهتر است نظرِ نوشته‌شده مستقیماً به مزایای استفاده از محصول یا خدمت اشاره کند.

برای مثال: می‌توانید از زبان یکی از مشتریانتان که احتمالاً آدم اثرگذاری نیز هست مزیت‌هایی که از استفاده از محصول شما به دست آورده را بیان کنید.

همچنین بخوانید: اصول موفقیت در تبلیغات آنلاین

18- تعهد بدهید و تضمین کنید

دادنِ تعهد سفت‌وسخت به مخاطب در تبلیغات کلیکی باعث افزایش اعتماد به محصول یا خدمت شما می‌شود که می‌تواند مشوقی قوی برای مصرف‌کننده‌ها باشد.

به‌خصوص اگر کسب‌وکار شما در بازاری شلوغ و رقابتی فعالیت می‌کند.

اگر می‌توانید تعهداتی مانند ارسال رایگان یا ضمانت بازگشت پول را در عنوان تبلیغ جای دهید، حتماً آن را به متن تبلیغ اضافه کنید.

توجه داشته باشید اگر تصمیم گرفتید تعهدی را در تیتر تبلیغ‌تان ذکر کنید، باید توانایی انجام آن را هم داشته باشید.

اگر نتوانید، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به برند و اعتبارتان وارد می‌کنید.

هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش هست و متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی در این امر خواهد داشت.

این تبلیغات می‌تواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وب‌سایت خود شما مورداستفاده قرار گیرد.

19- پیام خود را منحصربه‌فرد کنید

یکی از راه‌های انجام این کار این است که بگویید این پیام تنها برای گروه خاصی از مردم است.

خوانندگانی که آن را می‌بینند و فکر می‌کنند در این گروه قرار دارند، تصور می‌کنند که متن تبلیغات به آن‌ها اختصاص دارد.

در ابتدا تمام خوانندگان احساس می‌کنند که بخشی از گروه هستند و این متن فروش مربوط به آن‌هاست.

به‌عنوان‌مثال:

• برای خانم‌هایی که می‌خواهند در 10 روز 10 کیلو وزن کم کنند

• رانندگانی که کمتر از ۳۷ کیلومتر در روز رانندگی می‌کنند

  تیترهای تبلیغاتی جذاب ؛درباره آنچه ارائه می‌دهید کاملاً شفاف باشید

20- درباره آنچه ارائه می‌دهید کاملاً شفاف باشید

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان به ترفند متکی هستند تا شمارا متقاعد کنند که کلیک کنید.

اما در بسیاری از موارد، این روش اشتباه است. اگر آنچه را می‌فروشید، در بازار وجود دارد، نیازی نیست که آن‌ها را فریب دهید تا از شما خرید کنند.

فقط باید آنچه را که می‌خواهند به آن‌ها بدهید.

دیدگاه کاربران (0)