۴ استراتژی بازاریابی ارزان‌قیمت که هر کسب‌وکاری باید بداند
1400-02-23 0

بیایید واقع‌بین باشیم، بازاریابی می‌تواند گران‌قیمت باشد.

با چنین تمرکز زیادی بر روی بازاریابی دیجیتال، ممکن است به نظر برسد که تنها راه موفقیت، خرید تبلیغات یا پرداخت هزینه SEO است.

اگرچه هر دو، روش‌های بسیار پرطرفدار و مفیدی برای بازاریابی هستند، اما بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی وجود دارد که اگر به‌صورت رایگان نباشند، هزینه کمی دارند.

چهار استراتژی کم‌هزینه بازاریابی که در ادامه این مقاله توضیح داده می‌شود، باعث ایجاد ترافیک ارگانیک برای کسب‌وکار شما می‌شوند و همه آن‌ها بر مهم‌ترین عامل بازاریابی تأکیددارند: افرادی که شما آن‌ها را هدف قرار می‌دهید.

 

۱- شبکه‌سازی

شبکه‌سازی یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی است که همه به آن دسترسی دارند و روش‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد.

اول‌ازهمه لینکدین، بستری است که کاملاً به شبکه‌سازی اختصاص‌یافته است.

به‌عنوان یک قاعده کلی، شما باید همه ‌کسانی را که با آن‌ها دست می‌دهید یا با آن‌ها صحبت می‌کنید، ازجمله مشتریان، مشاغل مشابه و سایر موارد را به لینکدین اضافه کنید.

با ساخت یک برند شخصی از طریق لینکدین می‌توانید برند تجاری خود را تبلیغ کنید.

برای سهولت در شبکه‌سازی، می‌توانید یک صفحه گروهی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید یا به یک گروه تجاری محلی بپیوندید و با اعضا و مخاطبان موجود تعامل کنید تا میزان بازدید از تجارت خود را افزایش دهید.

لینکدین تنها راه شبکه‌سازی نیست. شبکه‌سازی یک ذهنیت و رویکردی است که مردم را به‌جای موقعیت‌ها و مشاغل، در اولویت قرار می‌دهد.

با قرار دادن افراد در اولویت، می‌توانید تعیین کنید که چه کسی بیشترین اهمیت را دارد، چه چیزی باید بدانید و چه‌کاری می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید.

سپس می‌توانید تجارت خود را مؤثرتر برای مخاطبان گسترده‌تری به بازار عرضه کنید.

بهترین قسمت شبکه‌سازی این است که شما اساساً می‌توانید این کار را در هر مکان، هر زمان و با هرکسی انجام دهید.

آیا یک انجمن بازرگانی محلی وجود دارد که جلساتی برگزار کند؟

به آن بپیوندید. آیا شعبه‌ای از انجمن بازاریابی در شهر شما وجود دارد؟

به این نیز بپیوندید. از هر فرصتی که باعث ارتباط شما با افراد جدید می‌شود، استفاده کنید.

 

حتماً بخوانید!  مهم‌ترین سؤالاتی که برای طراحی استراتژی بازاریابی محتوا باید بدانید!

بیشتر بخوانید: استراتژی‌های بازاریابی مؤثر در سال ۲۰۲۱ این ۵ عنصر را دارند

 

شراکت

۲- شراکت

آیا تابه‌حال این جمله را شنیده‌اید که ” از هر دست بدهی از همان دست می‌گیری “؟

این دقیقاً نحوه کار مشارکت است.

بازاریابی شراکتی به معنای همکاری با یک یا چند کسب‌وکار برای ایجاد استراتژی بازاریابی است که منابع را به اشتراک می‌گذارد و رشد شرکت را به چشم‌اندازی مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند.

فرض کنید شما یک نمایندگی اتومبیل دارید و یک تعمیرگاه و سرویس اتومبیل هم در آنجا وجود دارد.

اگر با تعمیرگاه اتومبیل شراکت کنید، می‌توانید افراد را برای سرویس و نگهداری اتومبیل به آنجا معرفی کنید و کارت ویزیت یا آگهی‌های تبلیغاتی آن‌ها را در نمایندگی خود ذخیره کنید.

در عوض، تعمیرگاه اتومبیل می‌تواند در صورت نیاز مشتریانش به خرید، فروش یا معامله ماشین، آن‌ها را به نمایندگی شما راهنمایی کند و همچنین می‌تواند کارت ویزیت یا کاتالوگ نمایندگی شمارا در فروشگاه خود نگه دارد.

حتی اگر بگویند چه کسی آن‌ها را معرفی کرده است، تخفیف بگیرند.

ایجاد یک شراکت یا همکاری باعث می‌شود که شرکت شما به مشتریان مشاغل دیگر معرفی شود و بالعکس.

این امر به‌ویژه برای مشاغل محلی بسیار مفید است زیرا باعث ایجاد احساس وحدت و حمایت در جامعه می‌شود.

مردم پذیرای توصیه‌هایی هستند که از مشاغل مورد اعتماد آن‌ها و تجربیات مثبت با آن‌ها حاصل می‌شود، و شما می‌توانید از طریق مشارکت، از آن به نفع خود استفاده کنید.

این روش بازاریابی مقرون‌به‌صرفه و هوشمندانه است و سبب افزایش اعتبار شما می‌شود.

 

حتما بخوانید: ۷ استراتژی برای تعریف مزیت رقابتی کسب‌وکارتان

 

حتماً بخوانید!  دلیل نیاز شما به استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟

۳- بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی که گاهی از آن با عنوان بازاریابی دهان‌به‌دهان نیز یاد می‌شود، به زبان ساده همان خرید یک مشتری به خاطر نظر یا پیشنهاد دیگران است.

این نوع بازاریابی از روش‌های بسیار مؤثر بازاریابی است؛

زیرا مردم به نظر اطرافیان، دوستان، افراد مشهور جامعه، افراد خانواده یا ستارگان شبکه‌های اجتماعی بیشتر از تبلیغات مستقیم اطمینان دارند و به آن‌ها راحت‌تر اعتماد می‌کنند.

درواقع اهمیت این موضوع را زمانی می‌توان به شکلی روشن‌تر متوجه شد، که گاهی اوقات خودمان هم برنامه‌های تلویزیونی و حتی لباسی که می‌پوشیم را تحت تأثیر اطرافیانمان انتخاب کرده‌ایم.

مردم در گوگل نظرات مشتریان را در مورد یک شرکت جستجو می‌کنند.

آنچه مشتریان شما در مورد شما می‌گویند، صریح‌ترین نشانه از تجربیات مشتریان آینده با شما است.

از مشتریانی که تجربه مثبتی داشته‌اند بخواهید نظراتشان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و شمارا معرفی کنند.

همه این‌ها تقریباً بدون هزینه است و به مشتریان شما این امکان را می‌دهد تا بازاریابی را برای شما انجام دهند.

سود جستن از بازاریابی شفاهی یا دهان‌به‌دهان و برنامهٔ ارجاع مشتری، شیوهٔ کم‌خطر و پربازده رشد کسب‌وکار است.

 

وبلاگ نویسی

۴- وبلاگ نویسی

کمک به مردم قبل از اینکه واقعاً به چیزی احتیاج داشته باشند، یک تاکتیک بازاریابی است.

ممکن است یک تاکتیک بازاریابی “واقعی” به نظر نرسد اما بازده بالایی دارد.

یک راه آسان برای انجام این کار اضافه کردن یک عنصر وبلاگ نویسی به وب‌سایت شرکت شما است که در آن می‌توانید نکات و اطلاعات مفیدی درباره موارد مربوط به تجارت خود ارائه دهید.

تنها هزینه آن برای شما وقت است.

با وبلاگ نویسی درباره موضوعاتی که قبلاً در مورد آن‌ها آگاهی دارید، می‌توانید اعتماد و اعتبار خود را در بازار افزایش دهید و از همه مهم‌تر خود را متخصص حوزه کاریتان معرفی کنید.

وبلاگ نویسی تجاری یک روش بازاریابی است که در آن از وبلاگ نویسی برای بهتر دیده شدن کسب‌وکار شما در دنیای وب استفاده می‌شود.

با نوشتن مقاله می‌توانید به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته مخاطب جذب کنید و به دنبال آن هرماه فروش بیشتری داشته باشید.

مهم‌ترین نکته درباره وبلاگ نویسی این است مشتریان به‌دلخواه خودشان با شما آشنا می‌شوند و هیچ اصرار و درگیری برای خرید محصولات شما وجود ندارد.

این امر باعث رشد سالم تجارت شما می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام‌شده، ۶۳% از وب‌سایت‌ها وبلاگ ندارند و این بدان معناست که تعداد زیادی از آن‌ها مشتریان خود را ازدست‌داده‌اند.

اگر شما هم نمی‌خواهید که جزء این ۶۳% باشید، وقت آن هست که شروع به وبلاگ نویسی کنید.

 

نظر بدهید