مشاغل فروشندگی به یک مجموعه مهارت خاص نیاز دارند که شناسایی فرصتهای فروش، ایجاد رابطه با مشتری و بستن موفقیتآمیز فروش را تسهیل میکند.
ازآنجاکه بسیاری از نمایندگان فروش درازای فروش خود پورسانت دریافت میکنند، معمولاً منافع نقدی فوری از طریق بهبود مهارتهای فروش شما حاصل میشود.
درک اینکه روی کدام مجموعه مهارتها تمرکز کنید میتواند به شما در تقویت رزومه و بهبود نتایج حرفهای کمک کند.
در این مقاله، ما نکاتی را ارائه میدهیم که به شما کمک میکند مهارت فروشندگی خود را توسعه دهید.
مهارتهای فروشندگی تواناییهای کلیدی است که متخصصان فروش را برای برقراری ارتباط موفق با مشتریان و بستن فروش مجهز میکند.
نمایندگان فروش با مهارتهای قوی در این زمینه برای تأمین یا حتی بیش از سهمیه فروش خود مجهز هستند.
درحالیکه برخی مهارتها، مانند ارتباطات، بهطور طبیعی برای افراد خاصی به وجود میآید، برخی دیگر، مانند دانش محصول، نیاز به توسعه آگاهانه دارند.
شما میتوانید با یک رویکرد آگاهانه در اصلاح این تواناییها، انواع مهارتهای فروش را بهبود ببخشید.
همچنین با توجه به آشنا بودن شما به مقوله روانشناسی فروش می توانید فروشندگی خود را بهبود دهید.
1- اعتمادبهنفس - حفظ نگرش مثبت
شما در طول زندگی حرفهای خود از هرگونه جواب نه مشتری احتمالی، رنج خواهید برد و بنابراین به سطح بالایی از اعتمادبهنفس، مثبت بودن و پشتکار نیاز خواهید داشت.
داشتن ایمان بیدریغ به خود و محصولی که عرضه میکنید، همه در برابر مقاومت و رد شدن، امری حیاتی است.
چت پاتل، مدیرعامل تجارت جهانی BT میگوید بهترین فروشندگان اعتمادبهنفس خود را حفظ میکنند.
او میگوید: "اگر میخواهید موفق شوید، باید بتوانید باور به خود و محصول خود را به مشتری انتقال دهید." "اما هرگز، اعتمادبهنفس را با غرور اشتباه نگیرید."
2- انعطافپذیری - ارتباط با اعتقاد راسخ
چت پاتل همچنین معتقد است که واکنش مثبت به دفاع ضروری است.
هر فروش ممکن است پر از موانع باشد، بنابراین شما باید ایمان داشته باشید تا بر تمام چالشهای پیشآمده خود غلبه کنید.
وی افزود: "شما ممکن است وقت و تلاش زیادی را صرف تلاش برای انجام معامله کرده باشید،
اما نتیجه نداشته باشد "شما باید مقاوم باشید و باور کنید که نفر بعدی را مجاب خواهید کرد."
برقراری ارتباط با اطمینان میتواند به شما، در انتقال اشتیاق خود به فروش در یک مصاحبه کمک کند.
تحقیق در مورد صنعت، شرکت و نقش به شما این امکان را میدهد تا تأکید کنید که چگونه نقاط قوت و تجربیات شمارا، بهعنوان کاندیدای ایده آل معرفی میکند.
نقشهای مختلف فروش و زمینههایی که میتوانید در آنها کارکنید را، تجربه کنید.
3-گوش دادن فعال - درک نیازهای مشتری
مارک دنتون، مدیرعامل گروه موتورهای ریورساید معتقد است، برقراری ارتباط برای ایجاد اعتماد و ایجاد رابطه با مشتریان ضروری است.
وی میگوید: "مهم است که فروشندگان هنگام مشاوره به مشتریان، اعتمادبهنفس و دانش کافی داشته باشند، اما بهراحتی نمیتوان از ارزش گوش دادن به مشتریان چشمپوشی کرد."
مارک دنتون طبق تجربهاش در تمام معاملات تجاری، توضیح میدهد که چگونه اجتناب از فیلترهای شخصی، فرضیات، قضاوتها و باورها بسیار حیاتی است.
دلیل این امر این است که مشتری بهترین درک از خواستهها و نیازهای خود را دارد و بنابراین فروشنده باید با دقت گوش کند تا درک درستی از این موضوع داشته باشد.
مارک دنتون پیشنهاد میکند: "بهترین راه برای اطمینان از انسجام کامل، طرح سؤالات روشن و خلاصه صحبتهای شماست."
"بخش عمدهای از گوش دادن فعال این است که با دیگران با احترام و توجهی که میخواهید در یک مکالمه دریافت کنید، رفتار کنید.
بنابراین آنها احساس میکنند که نیازهای آنها درک شده است و به آنها احترام گذاشته میشود."
کلر اسنل، مدیر منابع انسانی جهانی برای سرمایهگذاری مشترک بین Unilever و PepsiCo، نیز معتقد است که فارغالتحصیلان فروش باید در مرحله جذب، شنونده فعال باشند.
وی گفت: "در بین فارغالتحصیلان مراکز ارزیابی یک تصور غلط وجود دارد که همهچیز به مکالمه، بهویژه در تمرینات گروهی مربوط است."
" اما اغلب این متقاضیان هستند که خوب گوش میدهند، جمعبندی میکنند و گروه را به تصمیمی میکشانند که بیشتر تحت تأثیر ما قرار میگیرد."
بیاموزید که چگونه به مراکز ارزیابی نزدیک شوید و آزمونها و تمرینات مصاحبهای که اغلب برای سنجش مناسب بودن متقاضیان فروش هست را، استفاده کنید.
4- گزارش تهیه کنید - شخصیت خود را بفروشید
آزاد کردن شخصیت شما در مورد توسعه مهارتهای خدمات به مشتری، به همان اندازه ارزش دارد.
خود را معتبر و جذاب معرفی کنید دیگران را خشنود میکند و اعتماد آنها را جلب میکند.
ایجاد یک رابطه قوی با مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است.
زیرا شما باید آنها را متقاعد کنید که بهترین فرد برای فروش یک محصول به آنها هستید.
برای نمایش این مهارتها، بهترین زمان هنگام مصاحبه شغلی است، زیرا این بهترین فروش شما است.
شما استعدادهای خود را میفروشید، اما مهمتر از همه، شخصیت خود را میفروشید.
حتما مقاله " 15 کتاب عالی برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای " را مطالعه کنید و از کتابهایی که در این مقاله گفته شده است استفاده کنید.5- روحیه کارآفرینی - خودسازی مستمر
کلر ادعا میکند که بهترین متقاضیان فروش، انگیزه و روحیه کارآفرینی واقعی دارند.
چیزی بهسادگی بازاریابی eBay میتواند به طرز شگفتانگیزی نشان دهد که شما توانایی و چابکی کافی برای ایجاد وقفههای شخصی خود رادارید و انعطافپذیر هستید.
او میگوید: "با این توانایی که نشان دهید میتوانید موقعیتهایی را که بهوضوح وجود ندارند ایجاد کنید و آنها را برای اجرا و تحویل مرور کنید،
نشان خواهید داد که استعداد طبیعی درفروش دارید."
حتما مقاله " چگونه در سال جدید با تنبلی و اهمالکاری خداحافظی کنیم؟ " را مطالعه کنید.برای کسانی که این ویژگیها رادارند، کار برای خود و شروع کار خود، ممکن است موضوعی باشد که اکنون یا در آینده باید موردتوجه قرار گیرد.
درزمینهٔ خوداشتغالی و آنچه برای کارآفرین شدن لازم است تحقیق کنید.