آیا هنوز فروش تلفنی موثر، یک استراتژی فروش مؤثر در بازار امروز است؟
شاید تعجب کنید اگر بدانید بازاریابی تلفنی، هنوز هم یکی از قدرتمندترین راهها برای هدایت لیدهای جدید و فروش نزدیک محسوب میشود.
علاوه بر دستیابی به مخاطب هدف و جمعآوری اطلاعات ارزشمند، اثباتشده است که فروش تلفنی برای لید زدن، تعیین قرارها و مدیریت فروش نیز مؤثر است.
بااینحال باید به خاطر داشت که راهاندازی یک کمپین فروش تلفنی موثر تقریباً یک نقطه شروع است که موفقیت مستقیم در فروش را تضمین نمیکند.
نکته اصلی این است که بهدرستی فروش تلفنی را انجام دهید.
بنابراین، برای تولید نتایج مطلوب و اطمینان از گردش کار پایدار، توصیه میشود از تکنیکهای مؤثر فروش تلفنی موثر در بازار استفاده کنید.
اما بیاد در مورد اشتباهات بازاریابی تلفنی هم تجارب کافی را داشته باشید تا در هنگام مشاوره تلفنی از ان اشتباهات پرهیز کنید.
1- اهداف فروش مشخص را تعیین کنید
ممکن است واضح به نظر برسد، اما نکته بسیار مهمی است. هرگونه برنامه استراتژی فروش تلفنی موثر ، بدون هدف غیرممکن است.
وقتی شما و اعضای تیم خود میدانید که میخواهید به چه چیزی دست پیدا کنید (بهعنوانمثال، تعداد معینی از فروش را در روز ببندید) به شما کمک میکند عملکرد خود را ردیابی کنید.
مدیر شما میتواند این ارقام را در یک صفحه راهنما بنویسد یا آنها را در صفحه مرکز تماس نمایش دهد. این انگیزه بیشتری به تیم شما میبخشد.
پیشنهاد می کنم که حتما " چرا بازاریابی تلفنی بد، مشکل واقعی ایجاد می کند " را حتما مطالعه کنید.
2- برای تماس آماده شوید
برای گفتگو آماده شوید. اینیکی از اولین و مهمترین اقداماتی است که باید قبل از برقراری تماس انجام شود.
ما در عصر اینترنت و رسانههای اجتماعی زندگی میکنیم.
بنابراین، قبل از تماس با مشتری احتمالی، همهچیز را در مورد او بدانید، یعنی کسبوکار، نیازها، علائق آنها، قراردادهای اخیراً و غیره.
از مشتری خود در وبسایتهای مختلف مانند LinkedIn، Prospects و سایر سایتها نظرسنجی کنید.
همچنین میتوانید با ارتباط از طریق آشنایان مشترک یا اظهارنظر در مورد پستهای اجتماعی آنها، با استفاده از رسانههای اجتماعی تماس اولیه برقرار کنید.
به خاطر داشته باشید که اطلاعات جمعآوریشده نهتنها به شما در دستیابی به موقعیت فروش بهتر، بلکه در دستیابی به مجموعه فرصتهای کاملاً جدید کمک میکند.
3- یک سناریو برای فروش را دنبال کنید
استفاده از یک سناریو از قبل آماده شده، همیشه محل بحث و مجادله است.
بااینحال، اکثر متخصصان موافقاند که یک سناریو بازاریابی تلفنی که بهخوبی نوشتهشده است،
به شما امکان میدهد بهطور مؤثر تعاملات مختلف تماس را کنترل کنید و همچنین نمایندگان فروش متوسط را به حرفهای تبدیل کنید.
ایده داشتن سناریو، خواندن آن نیست بلکه استفاده از آن بهعنوان راهنما است که به شما کمک میکند پیام خود را بهصورت واضح و با اطمینان انتقال دهید.
هنگامیکه از سناریو بهدرستی استفاده میشود، سناریو نوشته شده برای فروش تلفنی موثر مزایای زیر را به همراه دارد:
4- روی چالشهای مشتری تمرکز کنید
هدف نهایی فروش تلفنی موثر این نیست که کالا یا خدماتی که برای آنها مفید نیست، بخرند،
بلکه ارائه راهحلهای مفید برای حل چالشهای روزمره تجارت است
و مستلزم یک گفتگوی دوطرفه است که نماینده فروش سؤالات واجد شرایط میپرسد و به نیازهای آنها پی میبرد.
نکته کلیدی در اینجا این است که کمتر صحبت کنیم و بیشتر گوش دهیم.
زیرا این یک روش اساسی برای ایجاد اعتماد و ایجاد احساس ارزشمندی است.
5- همیشه در تماسهای خود اقدام کنید
اگر قول دادهاید که کاری انجام دهید، آن را انجام دهید.
هرگز پیگیری را در دست مشتری نگذارید بلکه بهجای آن تاریخ و زمان مشخصی را برای ملاقات یا مکالمه بیشتر تعیین کنید.
دانستن نکات مهم در هنگام مکالمات تلفنی فروش می تواند باعث بهبود عملکرد فروش نمایندگان شما شود.
هر ثانیه تأخیر، علیه شرکت شما کار میکند.
میتوانید در عرض چند ثانیه با یک پیشنهاد، پیام کوتاه یا یک ایمیل، پاسخ استاندارد را به مشتری احتمالی خود ارسال کنید.
6- بهطور مداوم دادهها را تجزیهوتحلیل کنید
بهطور مداوم دادهها را تجزیهوتحلیل کنید.
به تماسهای نمایندگان گوش دهید، روی مهارتهای فروش آنها کارکنید و در مورد چگونگی عملکرد بهتر شرکت و افزایش درآمد با آنها صحبت کنید.
این به شما کمک میکند تا نهتنها شکاف دانش تیم فروش خود را شناسایی کنید،
بلکه همچنین میتوانید ببینید مشتری هنگام ارائه محصول یا خدمات شما چه واکنشی نشان میدهد.
بهاینترتیب، مدیر شما میتواند درک کند که چه چیزی باید بهبود یابد و چگونگی انجام فروش تلفنی موثر مؤثر را بفهمد.
7- تیم فروش خود را آموزش دهید و این روند را ادامه دهید
با آموزش کارکنان خود، میتوانید کارهای نمایندگان فروش را با موفقیت سازماندهی کرده و مهارتهای فروش آنها را ارتقا دهید.
به تماسهای آنها گوش دهید، روی اشتباهات آنها کارکنید،
به آنها تکنیکهای مؤثر بازاریابی تلفنی را بیاموزید، و در مورد نحوه عملکرد بهتر شرکت و افزایش درآمد خود با آنها بحث کنید.
8- فروش بالا
در جستجوی مشتریان جدید، مشتریان موجود را فراموش نکنید.
شما قبلاً توجه آنها را جلب کردهاید پس چرا به آنها بیشتر نمیفروشید؟ شما نیازهای این مشتریان را بهتر درک میکنید،
بنابراین فرصتی مناسب برای ارتقا یا فروش متقابل است.
تجزیهوتحلیل مشتری کمک میکند فروش خود را به میزان قابلتوجهی افزایش دهید.
نتیجهگیری
اگرچه امروزه شرکتها میتوانند از کانالهای جدید برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و ایجاد مشتری بالقوه استفاده کنند.
اما بازاریابی تلفنی همچنان یکی از مؤثرترین راهها برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن است.
با استفاده از استراتژیهای موفق فروش تلفنی موثر ، شرکتها تمایل دارند هزینههای بسیار کمتری را برای دیگر اشکال بازاریابی هزینه کنند.
بنابراین، اثباتشده که بازاریابی تلفنی یک فرصت حیاتی و ارزشمند تجاری است که نمیتوانید آن را از دست بدهید.