9 اشتباه رایج کارآفرینان تازه‌کار چیست؟

9 اشتباه رایج کارآفرینان تازه‌کار چیست؟

بخش بزرگی از راه‌اندازی یک کسب‌وکار، داشتن یک برنامه و سپس داشتن نظم و انضباط برای انجام آن است.

اینکه بخشی از استارتاپ باشید همیشه خوب نیست و اغلب باید خود را تسلیم فرآیند کنید.

اریک رایز در کتاب خود با عنوان «استارتاپ ناب» بیان می‌کند: «من از موفقیت‌ها و شکست‌های خود و بقیه یاد گرفته‌ام که همیشه بخش‌های کسل‌کننده مهم‌ترین بخش است.

موفقیت در راه‌اندازی یک کسب‌وکار نتیجه ژن خوب یا قرار گرفتن در مکان و در زمان مناسب نیست.

موفقیت در راه‌اندازی کسب‌وکار را می‌توان با فرآیند مناسب مهندسی کرد و درواقع می‌توان آن را آموخت.»

برداشتن گام‌هایی برای اجتناب از اشتباهات مکرر کارآفرینان تازه‌کار، بخشی از این فرایند است.

9 اشتباه که هنگام شروع یک کسب‌وکار جدید کارآفرینان تازه‌کار باید از آن‌ها اجتناب کنند

1- عدم استفاده از پول کافی یا استفاده از پول زیاد

به‌عنوان یک کارآفرین جدید، پول یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های شما است. گردش وجوه، قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار صفر است.

بنابراین کسب درآمد و پس‌انداز پول معمولاً بر همه‌چیز دیگر اولویت دارد.

دو طرز فکر در میان کارآفرینان تازه‌کار جدید مشاهده می‌شود:

یا باید پول خرج کنید تا پول دربیاورید یا تا زمانی که جریان نقدی مناسبی نداشته باشید، حداقل پول را هزینه خواهید کرد.

هر دوی این نگرش‌ها در صورت افراط‌وتفریط می‌توانند مضر باشند. پول خود را عاقلانه خرج کنید،

اما روی افراد مناسب و محصولات باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. این کار در درازمدت جواب می‌دهد.

  کارآفرینان تازه‌کار - فکر می‌کنید هیچ رقیب مستقیمی ندارید

2- فکر می‌کنید هیچ رقیب مستقیمی ندارید

هیجان تولید یک محصول یا کسب‌وکار جدید اغلب می‌تواند باعث شود کارآفرینان تازه‌کار فکر کنند

درواقع هیچ رقیب مستقیمی ندارند و محصولاتشان بالاتر از سطح رقیبانشان است.

درواقع به‌ندرت پیش می‌آید که هیچ رقیب مستقیمی وجود نداشته باشد. اگر محصول کاملاً جدیدی ابداع نکرده‌اید،

شرکت دیگری وجود دارد که قبلاً سهم بازار را داشته باشد.

مطالعه کنید که این شرکت‌ها کدم‌اند و چطور می‌توانید کسب‌وکارتان را متمایز کنید.

  بیشتر بخوانید: چرا بیزینس کوچینگ یک امر ضروری برای موفقیت کارآفرینان است  

3- تصمیم‌گیری در مورد استخدام بر اساس هزینه

این مورد رابطه نزدیکی با شماره یک دارد، اما باید باز هم تأکید شود. هنگامی‌که بودجه محدود است،

وسوسه‌انگیز است که از هزینه استخدام‌های جدید صرف‌نظر کنید.

اما مشکل این راهبرد این است که در درازمدت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

معمولاً مشاوران و کارمندانی که حق‌الزحمه پایینی دارند، بنا به دلیل خاصی کم‌هزینه هستند.

به‌احتمال بسیار زیاد آن‌ها یا بی‌تجربه‌اند یا بدون مهارت‌اند یا غیرقابل اطمینان یا هر سه مورد.

 

4- عدم تعیین اهداف دست‌یافتنی

کارآفرینان تازه‌کار می‌توانند با "ایده بزرگ" خود بسیار شگفت‌زده شوند. آن‌ها بدون یک برنامه منسجم کار می‌کنند.

اما واقعیت این است که باید اهداف واقع‌بینانه و قابل‌دسترسی را تنظیم کنید تا به موفقیت برسید.

اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت تنظیم کنید و از خاص بودن آن‌ها مطمئن شوید.

فقط نگویید «من می‌خواهم امسال یک میلیون دلار درآمد داشته باشم.»

باید هدف معقولی تنظیم و سپس تعیین کنید چه مراحلی را باید برای دستیابی به آن طی کنید.

  حتما بدانید: ۷ گام تا کارآفرین شدن بدون نیاز به پول   نادیده گرفتن بازاریابی

5- نادیده گرفتن بازاریابی

«اگر آن را بسازید، آن‌ها خودشان خواهند آمد.»

این باور رایج میان کارآفرینان تازه‌کار است که تصور می‌کنند محصولاتشان آن‌قدر انقلابی است که فقط می‌توانند به روابط عمومی رایگان و دهان‌به‌دهان تکیه کنند.

در حقیقت، اکثر قریب به‌اتفاق استارتاپ ها باید سرمایه‌گذاری زیادی در بازاریابی داشته باشند.

این ممکن است شامل SEO، بازاریابی محتوا، روابط عمومی و تبلیغات پولی باشد.

نگاهی بیندازید که رقبای شما هزینه‌های بازاریابی خود را در کجا خرج می‌کنند و از خود بپرسید که چگونه می‌توانید رقابت کنید و خود را متمایز کنید.

 

6- داشتن حاشیه سود بسیار کم

داشتن حاشیه سود مناسب برای موفقیت شما مهم است. کم کردن آن در این زمان، کار شمارا در آینده سخت می‌کند.

زیرا زمانی می‌رسد که باید قیمت‌هایتان را بالا ببرید و این کار سبب می‌شود مشتریان شما خوشحال نشوند.

پس نگاهی به هزینه‌های عملیاتی و تولید خود داشته باشید و میزان انعطاف‌پذیری را بررسی کنید.

آیا می‌توانید این هزینه‌ها را در آینده کم کنید؟ در غیر این صورت، از هم‌اکنون حاشیه سود بالاتری انتخاب کنید تا این هزینه‌ها تأمین شود.

  بیشتر: مهم‌ترین مهارت‌های موردنیاز کارآفرین چیست  

7- فکر می‌کنید همه کارها را خودتان می‌توانید انجام دهید

معمولاً در ابتدا تصور می‌کنید هیچ‌کس نمی‌تواند کار را به‌خوبی خودتان انجام دهد.

شما محصولاتتان را می‌شناسید و تنها کسی هستید که واقعاً اشتیاق به موفقیت کسب‌وکار را دارد.

اما این دستورالعمل درستی برای انجام کار نیست، همچنین می‌تواند مانع موفقیت شما شود.

داشتن یک مربی یا مشاور باتجربه می‌تواند چشم‌انداز عینی موردنیاز را به شما در مورد کسب‌وکارتان و بازار بدهد.

  کارآفرینان تازه‌کار - ترس از اینکه " اگر.... باشد، چه می‌شود؟ "

8- ترس از اینکه " اگر.... باشد، چه می‌شود؟ "

رابرت کندی می‌گوید: «فقط کسانی که دل و جرئت شکست‌های بزرگ را دارند، به توفیق‌های بزرگ دست می‌یابند.»

راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید ترسناک است و برای افراد ترسو مناسب نیست.

ترس از شکست قابل‌درک است، اما اگر این ترس بر کارتان اثر بگذارد پیشرفت نمی‌کنید.

اولین گام این است که ترس‌های رایج را بشناسید.

چون به شما اطمینان می‌دهد که دیگران هم در همین شرایطی که شما اکنون در آن قرار دارید بوده‌اند.

  بیشتر بخوانید: با این ۶ روش ذهن کارآفرینی‌تان را تقویت کنید  

9- قرار دادن محصولات خود در اولویت اول و مشتریان در اولویت آخر

هنگام خلق محصول و تعیین مدل کسب‌وکارتان، باید در درجه اول به فکر مشتری باشید.

این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان جدید آن‌قدر نگران کسب درآمد هستند که کلید داشتن یک کسب‌وکار پایدار را فراموش می‌کنند

و آن کلید چیزی نیست جز داشتن مشتریان راضی و وفادار که در درازمدت محصول را خریداری می‌کنند.

کارآفرین جدید بودن آسان نیست و اشتباهات بخشی اجتناب‌ناپذیر از این روند خواهند بود.

اما این بدان معنا نیست که شما باید اشتباهات بقیه را تکرار کنید!

منبع: www.entrepreneur.com

 

دوره 8 اشتباه غم‌انگیز کارآفرینان

دوره 8 اشتباه غم‌انگیز کارآفرینان

یک ایده خوب برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان به ذهنتان رسیده و آن‌قدر برایش ذوق دارید که به همه دوستان و آشناهایتان درباره آن ایده گفته‌اید، این کار اشتباه است. شما مطمئن هستید که محصولتان یک مشکل بزرگ را در بازار حل می‌کند، این نیز اشتباه است.

ممکن است کارهایی به نظرتان اشتباه نباشند، ولی آن‌ها اشتباه هستند، و شما زمانی به اشتباه بودنشان پی می‌برید که دیگر خیلی دیر شده است. آن موقع هست که می‌بینید از ترن هوایی آویزان شدید، چون یادتان رفته است کمربندتان را ببندید. درنتیجه کسب‌وکارتان می‌میرد، مثل کسب‌وکار 66 درصد کارآفرینانی که قبل از شما شروع کرده بودند. این یک حقیقت آماری ناراحت‌کننده است.

خب باید چه کار کرد؟ باید کسب‌وکار جدیدی را شروع نکرد یا اینکه باید کسب‌وکار جدید خود را شروع کنیم و متوجه اشتباهاتی که دیگر کارآفرینان مرتکب شده‌اند شویم و از انجام آن‌ها اجتناب کنیم؟

دارن هاردی در این دوره از 8 اشتباه بزرگ و سرنوشت‌ساز کسب‌وکارها سخن می‌گوید. این حقیقت که دوسوم کارآفرینان امیدواری که تازه کارشان را شروع می‌کنند، شکست می‌خورند، غیرقابل‌قبول است و دارن هاری در این دوره آموزشی قصد دارد به شما کمک کند که این آمار را عوض کنید. زیرا همه‌چیز با شما شروع می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)