• دوشنبه 22 دي 1399
  • 1395
  • فروش

فروش چگونه تغییر کرده است: برای رقابت آنلاین چه‌کاری باید انجام دهید

فروش چگونه تغییر کرده است: برای رقابت آنلاین چه‌کاری باید انجام دهید

انواع فروشی که دهه‌ها پیش رواج داشت، امروزه به همان شکل وجود ندارند. تغییرات شیوه فروش بسیار شگفت‌انگیز است.

من می‌توانم این واقعیت را شخصاً تأیید کنم،

زیرا من کارم را از زمانی که فروش خونه به خونه مرسوم بود و مجبور بودم برای انجام فروش، تماس‌های سرد برقرار کنم شروع کردم، تا حال حاضر که تجارت متمرکز برداده و مبتنی بر فناوری شده است، دارم ادامه می‌دهم.

برای اطمینان از اینکه از عصر فروش دیجیتال و رقابت آنلاین امروز عقب نمانید، روش‌های زیر را برای تغییر استراتژی‌های کسب‌وکارتان بخوانید.

دنیای فروش تغییر کرده است، پس حتما برای آن باید هر چه سریعتر آماده شوید.

در حالت ایده آل، شما می‌توانید برخی از رویکردهای گذشته فروش، ازجمله مهربانی با مردم را همچنان داشته باشید و از آن برای بهبود نظریه‌های فروش امروز استفاده کنید، که معمولاً شامل فناوری و داده است.

" 7 ترفند روانشناسی فروش برای افایش پتانسیل فروش " جذاب و هیج ، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

 

1- حضور آنلاین داشته باشید

با توجه به اینکه بیشتر افراد از طریق تلفن‌های هوشمند یا لپ‌تاپ، تحقیقات خود را انجام می‌دهند، حضور و رقابت آنلاین در کسب‌وکار بیش از هر زمان دیگری مهم است.

مطمئناً بازاریابی دهان‌به‌دهان هنوز کاربرد دارد. حتی اگر یک وب‌سایت تجاری خوبی طراحی کنید.

اما به برخی نکات مثل نحوه دسترسی کاربر به آدرس و شماره تلفن خودتان توجه نکنید،

تبلیغات دهان‌به‌دهان، می‌تواند به مشتریان بالقوه "اولین برداشت" از کسب‌وکار شمارا بدهد که آن‌ها به‌راحتی نمی‌توانند شماره تلفن و آدرس شمارا پیدا کنند.

ممکن است از خود بپرسید که آیا بدون وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه، هنوز می‌توانید رقابت کنید یا خیر.

خوب ازنظر فنی بله، شما هنوز هم می‌توانید تجارت کنید، اما خودتان را محدود می‌کنید و چرا این کار را می‌کنید؟

واقعیت جالب: بیش از نیمی از جستجوهایی که به من نزدیک است، منجر به بازدید احتمالی از فروشگاه می‌شود.

بنابراین، داشتن یک وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه که برای جستجو به من نزدیک باشد، مهم است.

این همان چیزی است که تبدیل "مشتری مجازی به مشتری حقیقی" نامیده می‌شود و راهی عالی برای افزایش فروش است.

   

محصول خود را به‌صورت آنلاین ارائه دهید

2- محصول خود را به‌صورت آنلاین ارائه دهید

این روش امروزه توسط غول‌هایی مانند آمازون و سایر خرده‌فروشان آنلاین به‌خوبی استفاده می‌شود،

و اغلب در خارج از فروشگاه‌های آجر و ملات (بنگاه‌هایی است که ساختار فیزیکی آن‌ها از خشت و ملات شکل‌گرفته و صرفاً به طریقه سنتی و بدون استفاده از اینترنت فعالیت می‌کنند) انجام می‌شود.

حرکت به سمت یشنهادات خرید آنلاین و راحت به این معنی است که شما باید به مشتریان خود امکان خرید آنلاین را بدهید تا همگام با رقبای خود باشید.

سناریوی زیر را در نظر بگیرید، شما و شرکت دیگری، هر دو محصول تقریباً یکسانی را با هزینه تقریباً یکسان ارائه می‌دهید.

چه چیزی محصول شمارا متمایز می‌کند؟

البته به نحوه بازاریابی محصول شما بستگی دارد.

می‌توانید محصول خود را برای خرید به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به سوارشدن مشتری در اتومبیل خود و رانندگی در سطح شهر برای انجام معاملات خود، ارائه می‌دهید.

با دادن فرصت به آن‌ها برای بررسی و پرداخت هزینه کالای خود، همه به‌راحتی می‌توانند از خانه خرید کنند، و به کسب‌وکار شما رونق لازم برای رقابت در برابر تجارت دیگر را می‌دهد.

همچنین به شما این امکان را می‌دهد، بدون اینکه هرگز حضوری با آن‌ها روبرو شوید، فروشی را انجام دهید.

 

3- بازخورد مشتری را به‌صورت حرفه‌ای پردازش کنید

مشتریان بالقوه اکنون فقط یک کلیک برای یافتن هرگونه اطلاعات در مورد محصولات و تجارت شما جهت بررسی، فاصله‌دارند.

گاهی اوقات، این بررسی‌ها ناعادلانه است.

خوشبختانه حتی سروصدای منفی پیرامون تجارت شما، امکان پاسخگویی با خدمات مناسب به مشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد

و اگر حتی با انتقادات ناعادلانه ازنظر حرفه‌ای برخورد کنید، اعتبار شما دست‌نخورده باقی می‌ماند و حتی ممکن است بهبود یابد.

حتما مطلب " 6 روش ایجاد اضطرار در چرخه فروش " را مطالعه کنید. نکات بسیار جالبی در آن گفته شده است.

    مشتریان خاص را هدف قرار دهید

4- مشتریان خاص را هدف قرار دهید

امروزه با فرصت‌های فراوانی که برای پیگیری تقاضای مشتری و مواردی ازاین‌دست به مشاغل ارائه می‌شود،

می‌توان افراد خاصی را که احتمال خرید یک محصول خاص رادارند، هدف قرارداد.

این اتفاق همیشه می‌افتد، حتی برای شما.

فقط به این فکر کنید که چند بار یک محصول یا خدمات را جستجو کرده‌اید و سپس تبلیغات مربوط به آن یا موارد مشابه را در شبکه‌های اجتماعی خود ببینید.

راستش را بخواهید، کمی عجیب است، اما کار می‌کند.

تبلیغات آنلاین ویژه‌ای که برای مشتری خاص طراحی‌شده است، اکنون امکان‌پذیر است و این ابزاری است که باید از آن استفاده کنید.

به گفته برایان هالیگان، مدیرعامل هاب اسپات "مردم در مقایسه با همین چند سال پیش در حال خرید و یادگیری به روشی کاملاً جدید هستند،

بنابراین خرده‌فروشان باید خود را باید برای رقابت آنلاین سازگار کنند و یا خطر ناپدید شدن کسب‌وکارشان را بپذیرند."

شما به‌عنوان یک متخصص فروش مدرن، چه یک مشتری بزرگ یا کوچک داشته باشید، باید تغییرات ذکرشده در بالا را بپذیرید یا خطر عقب ماندن از رقبا را بپذیرید.

موارد زیر روش‌های عملی برای فروش شما در عصر دیجیتال امروز است.

 

5- حضور آنلاین ایجاد کنید

اگر هنوز وب‌سایتی ندارید، امروز یک وب‌سایت طراحی کنید! سپس با افزودن محتوای جالب و جذاب، با آن ادامه دهید.

همچنین با پاسخ به نظرات و غیره، حضور آنلاین کسب‌وکار و رقابت آنلاین خود را پیگیری کنید.

  در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید

6- در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید

حتی اگر شما از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، از کمپین‌های ایمیل یا از ابزاری استفاده می‌کنید که عادت‌های خرید مشتریان بالقوه را ردیابی می‌کند، واردکردن کسب‌وکار خود به دنیای بازاریابی دیجیتال، یک ضرورت است.

روند فروش شما با گذشت زمان چگونه تغییر کرده است؟ آیا شما با این تغییرات سازگار هستید؟

نوشته‌ای از برایان تریسی

دیدگاه کاربران (0)