قبل از ظهور اینترنت، تبلیغ نویس ها و مدیران حسابداری مؤسسات تبلیغاتی ساعتها، روزها و هفتهها را برای تکمیل کار خود صرف میکردند.
ممکن بود مدت طولانی طول بکشد تا شعاری ایجاد شود و باعث شود مردم هر چیزی را خریداری کنند.
تبلیغات در قرن بیست و یکم بسیار سریعتر پیش میرود.
شرکتهای بازاریابی میتوانند گرافیک و تبلیغاتی را برای یک کمپین یا ایده برند تجاری ظرف چند روز یا یک هفته ایجاد کنند، .
یک گرافیست بااستعداد میتواند به لطف برنامههای طراحی دیجیتال در عرض چند ساعت تبلیغ آماده چاپ را طراحی کند.
ظهور رسانههای اجتماعی به این معنی است که شرکتها باید پیامها و استراتژیهای مختلفی را توسعه دهند،
و هر روز تبلیغات مختلفی را در زمانهای مختلف و پلتفرمهای مختلف اجتماعی ارسال کنند.
تبلیغ نویس خوب شبکههای اجتماعی محتوای پیامهای شبکههای اجتماعی را برای هدف قرار دادن جمعیتهای مختلف مینویسند.
تبلیغ نویس خوب شبکههای اجتماعی پیامهایی را ایجاد میکنند که شرکتها در پستهای خود در شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
آنها روزهای خود را با کار با نمایندگان شرکت، مشتریان و مدیران حسابداری مؤسسات تبلیغاتی میگذرانند تا ایدههای بازاریابی را به هشتگ،
عبارت یا پست طولانیتر برای کانالهای مختلف رسانههای اجتماعی تبدیل کنند.
تبلیغ نویس ها، متخصصان اصلی، مسئول تولید ایده برای گرافیک رسانههای اجتماعی یا پیامهایی از این نوع هستند.
آنها میتوانند با مفاهیم استوری بورد یا ایده پردازی با یک تیم تبلیغاتی شروع کنند.
سپس آنها مسئول انتقال پیام برند بهصورت مختصر اما قانعکننده از طریق متن تبلیغی یا کپی خود هستند.
ارائه پیام هدفمند با صدا و سبک خاص به تأثیر کلی استراتژی کمک میکند. هنگامیکه مدیران مفهوم یک پست را تأیید کردند،
تبلیغ نویس ها استراتژی را با ایجاد کپی، انتشار پست و بعداً ردیابی موفقیت آن از طریق تجزیهوتحلیل، پیادهسازی میکنند.
بیشتر بخوانید: ۶ نکته در زمینهٔ تبلیغ نویسی برای مبتدیان از دیدگاه دن لاکشرکتهای برخی مؤسسات کپی رایترهای شبکههای اجتماعی را استخدام میکنند تا یک کپی جذاب تولید کنند و مخاطبان آنها را راضی به اقدام کند.
این اقدام ممکن است شامل فالوو کردن یک اکانت، شرکت در یک رویداد تبلیغشده، اظهارنظر درباره یک پست، تماس با ارائهدهنده خدمات یا خرید یک محصول باشد.
خردهفروشیها
شاخص اجتماعی Sprout نشان میدهد که 91٪ از مشتریانی که یک برند را در شبکههای اجتماعی دنبال میکنند از وبسایت یا برنامه آنها بازدید میکنند و 89٪، از آن برند خرید میکنند.
به همان اندازه مهم است که 84٪، این برند را بهجای رقبا انتخاب کنند. طی چند سال گذشته،
این دادهها مزایای بسیاری را برای برندهایی نشان داده است که حضور فعالی در رسانههای اجتماعی دارند،
متنهای تبلیغاتی یا کپیهای جذاب تولید میکنند، عکسهای جالب از محصولات خود منتشر میکنند و تعداد زیادی دنبال کننده کسب میکنند.
ورزشیها
طبق شاخص اجتماعی Sprout، تیمهای ورزشی و ورزشکاران بالاترین تعداد فالوور را در شبکههای اجتماعی دارند.
درحالیکه پلتفرمهای خبری میتوانند علاقهمندان به ورزش را در مورد تیمها و ورزشکاران خاص بهروز نگهدارند،
طرفداران همچنین میتوانند اطلاعات را مستقیماً از پیج خود ورزشکاران مشاهده کنند یا بخوانند.
کپی رایترها میتوانند اکانت های تیمهای ورزشی را برای نوشتن پیامهای کوتاه، آموزنده و جذاب در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی مدیریت کنند.
مراقبتهای بهداشتی
استفاده از رسانههای اجتماعی توسط مراقبتهای بهداشتی، پرستاران، پزشکان و مدیران پزشکی را قادر میسازد تا آگاهی عمومی را در مورد مشکلات بهداشتی،
از شیوع بیماریهای همهگیر گرفته تا توصیههای اولیه بهداشتی معمول، افزایش دهند.
کپی رایترها یا تبلیغ نویس ها میتوانند برای مراکز درمانی و سازمانهایی که مایل به ارسال تعدادی پیام هستند، پستهایی بنویسند.
یک ارائهدهنده مراقبتهای بهداشتی ممکن است بخواهد به افراد یادآوری کند که باید واکسن آنفولانزا بزنند،
یک برنامه غربالگری یا یک قرار ملاقات سالانه برای ارائه مراقبتهای اولیه خود انجام دهند.
نویسندگان حرفهای، متناسب با دانش پزشکی و کار در مراکز بهداشتی درمانی میتوانند انتشار اطلاعات غلط را به حداقل برسانند
و به کاربران شبکههای اجتماعی کمک کنند اطلاعات را از منابع معتبر دریافت کنند.
پیشنهاد ویژه: رابطه و تفاوت تبلیغ نویسی و تولید محتوابرای کپی رایتر شدن در رسانههای اجتماعی باید مهارتهای صحیح کسب کنید که شامل درک رسانههای دیجیتال، ارتباطات و نوشتن است.
آموزش مناسب میتواند به دانشجویان در ارتقا این مهارتها بیشتر کمک کند و کار آنها را برای کارفرمایان آینده جذاب کند.
1- حضور آنلاین داشته باشید
هرکسی میتواند آنلاین شود، پروفایل شبکههای اجتماعی ایجاد کند و در چندین پلتفرم بهصورت رایگان حساب باز کند.
متخصصان حرفهای رسانههای اجتماعی باید با پلتفرمهای اصلی راحت باشند: فیسبوک، توییتر و اینستاگرام.
با استفاده حرفهای از آنها، تبلیغ نویس های آینده شبکههای اجتماعی میفهمند که چه چیزی کار میکند و چه چیزی کار نمیکند،
همچنین سبکهای مختلف ارتباطی که هر پلتفرم بر آنها تأکید دارد را یاد میگیرند.
حتما بدانید: چگونه متن تبلیغی بنویسیم که مخاطب مقاومت نکند2- مهارتهای رسانههای اجتماعی خود را توسعه دهید
هنگامیکه یک تبلیغ نویس مشتاق، در شبکههای اجتماعی آنلاین شد، گام بعدی توسعه مهارتهای رسانههای اجتماعی است.
این شامل درک درستی از طراحی گرافیک، تجزیهوتحلیل و تفسیر آنها و چگونگی نوشتن پستهای رسانههای اجتماعی است که توانایی "ویروسی شدن"
و جذب مخاطبان گسترده را دارند. نویسندگان آینده با حضور خود در شبکههای اجتماعی، اقدام به ساختن برند و برقراری ارتباط بین تصاویر و پیامها میکنند.
3- مدرک بگیرید
در حال حاضر مهارتهای شبکههای اجتماعی بدون چهارچوبی برای پیشرفت قابلدستیابی است.
اما تحصیلات آکادمیک میتواند به نویسندگان علاقهمند و مشتاق کمک کند تا درک صحیحتری از لحن، صدا، سبک و نوشتار و تأثیر آن بر مخاطب پیدا کنند.
دریافت مدرک معتبر اغلب گام مهمی در راه تبدیلشدن به تبلیغ نویس خوب در رسانههای اجتماعی است.
کار در شبکههای اجتماعی مزایای زیادی دارد.
طی دهه گذشته، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به محبوبیت خود ادامه دادهاند و بهطور مداوم کاربران روزانه، هفتگی و ماهانه بیشتری به دست میآورند.
بسیاری از شرکتها در سراسر جهان بازاریابی شبکههای اجتماعی را در استراتژیهای تجاری خود گنجاندهاند،
بنابراین تقاضای زیادی برای تبلیغ نویس یا کپی رایترهای علاقهمند به شبکههای اجتماعی وجود دارد.
یکی دیگر از مزایای کار بهعنوان کپی رایتر در شبکههای اجتماعی انتخاب گستردهای از موضوعات است،
از سیاست و سفر گرفته تا محصولات زیبایی و نوشیدنیهای غیرالکلی.
کار در شبکههای اجتماعی خلاقیت نویسندگان را درگیر میکند و آنها را قادر به تعامل با مخاطبان متنوع میکند.
پیشنهاد عالی: ۶ نکته برای نوشتن تبلیغ احساسی (کپی رایتینگ)طبق وبسایت PayScale، متوسط حقوق و دستمزد سالیانه تبلیغ نویس ها با مهارت بازاریابی در شبکههای اجتماعی از سپتامبر 2020 حدود 51000 دلار بود.
10٪ پایینتر از رقم میانگین، یعنی تقریباً 37،000 دلار درآمد دارند و 10٪ بالاتر از رقم میانگین یعنی 73،000 دلار درآمد دارند.
اداره آمار کار ایالاتمتحده (BLS) دادههای خاصی را درباره کپی رایترهای شبکههای اجتماعی گزارش نمیکند،
اما آنها را در گروه متخصصان روابط عمومی قرار میدهند.
افراد حرفهای در این شغل از ماه مه 2019 متوسط حقوق سالانه 61،150 دلار دریافت کردند.
BLS گزارش میدهد که بازار کار متخصصان روابط عمومی در سال 2019 شامل 274،600 شغل بود.
این پروژه پیشبینی کرده است اشتغال این افراد حرفهای بین سالهای 2019 و 2029 7٪ رشد کند.
این رقم کمی بالاتر از میانگین رشد شغل ملی در آمریکا (4٪) است و برابر با 19،700 شغل جدید در بسیاری از صنایع است.
همانطور که مهارتهای طراحی گرافیک و رسانههای اجتماعی خود را افزایش میدهید،
حتماً برای پیشرفت مهارتهای نوشتاری و ارتباطی خود در دورههای آموزشی مناسب ثبتنام کنید.
دورههای سخنوری، نوشتن خلاق، ادبیات کلاسیک و موارد دیگر میتواند به شما کمک کند تسلط بیشتری در نوشتن متون تبلیغاتی داشته باشید.