لیست بلاگ

مشتریان و خدمات مشتریان مدرن

  • شنبه 29 مرداد 1401
  • 174
نقش خدمات مشتری تضمین رضایت مشتری و اطمینان از اینکه مشتریان ارزشی را که برای یک محصول یا خدمات پرداخت کرده‌اند دریافت می‌کنند. خدمات مشتریان در حین انجام تراکنش برای مشتری به شکل تعامل حضوری، تلفنی، استفاده از تلفن گویا (پاسخ صوتی یکپارچه) یا سیستم‌های سلف‌سرویس آنلاین، استفاده از برنامه‌های تلفن همراه مشتری محور، چت‌ربات‌ها، هوش مصنوعی، ایمیل و به روش‌های دیگر انجام می‌شود.

10 روش برای دریافت بازخورد مشتری!

  • پنج شنبه 20 مرداد 1401
  • 419
بهترین راه برای اینکه بدانید مشتریان در مورد برند، خدمات و محصول شما چه فکری می‌کنند، جمع‌آوری بازخورد مستقیم از آن‌هاست. هدف این است که فراتر از دوست داشتن و دوست نداشتن ساده بروید و درک مشتریان خود را همراه با احساسات آن‌ها در مورد محصول خود به دست آورید. بازخورد به ارزیابی اینکه کجا می‌توانید پیشرفت کنید و جایگاهی که در بین رقبا دارید کمک می‌کند.

از صفر تا صد چه نمره‌ای به روش برخورد با مشتری می‌دهید؟

  • يکشنبه 19 دي 1400
  • 584
باوجود رشد تکنولوژی و ارتباطات و آموزش‌های مربوط به کسب‌وکار هنوز خیلی از افراد هستند که بدیهی‌ترین مسائل در کسب‌وکار را نمی‌دانند! اگر باور نمی‌کنید کافی ست به مغازه‌ای در شهرتان بروید و طرز برخورد فروشنده‌ها با مشتری‌ها را ببینید! در این مقاله درباره نکات ریز و ظریفی صحبت کردم که می‌تواند لحن و گفت‌وگو فروش شمارا تغییر دهد. پس حتماً تا انتها بخوانید!

چگونه نیازهای پنهان مشتری خود را کشف کنیم؟

  • يکشنبه 19 دي 1400
  • 603
بازخورد صادقانه از مشتریان شما بهترین راه برای بهبود هرگونه مشکل در تجربه مشتری شما است. بااین‌حال، هنجارهای اجتماعی ممکن است حداقل در برخی موارد از این بازخورد صادقانه جلوگیری کنند. غلبه بر موانع هنجارهای اجتماعی یک فعالیت حیاتی برای متخصصان امروزی درزمینهٔ تجربه مشتری است. ما راه‌های مطمئنی داریم تا مشتریان خود را به صحبت وادار کنیم.

چگونه بازگشت مشتری را ضمانت کنیم؟

  • يکشنبه 21 آذر 1400
  • 469
هنگامی‌که شما محصول یا خدماتی را به‌صورت آنلاین یا از طریق سایر وسایل ارتباطی از راه دور (از طریق تلفن، پست) یا خارج از فروشگاه (از فروشنده به خانه) به مصرف‌کننده می‌فروشید، کاربر حق دارد کالا را پس دهد یا خدمات را گاهی اوقات ظرف 14 روز لغو کند. به آن دوره خروج می‌گویند که کاربر نباید دلیل یا توجیهی ارائه دهد.

خدمات عالی مشتریان به چه معناست؟

  • سه شنبه 27 مهر 1400
  • 665
بخش بسیار مهمی از هر کسب‌وکار کوچک، بخش خدمات به مشتریان است. شرکت‌هایی که قادر به ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود نیستند به‌زودی مشتریان خود را از دست می‌دهند. چندین متغیر یا ویژگی کلیدی، خدمات عالی مشتریان را از خدمات متوسط مشتریان متمایز می‌کند. شرکتی که خدمت‌رسانی به مشتریان را به بهترین نحو انجام دهد، مزیت متمایزی نسبت به رقبای خود خواهد داشت.

4 مورد از رایج‌ترین اعتراضات مشتری و نحوه واکنش تیم فروش به آن‌ها

  • دوشنبه 26 مهر 1400
  • 908
برای فروش، مشتری شما باید مطمئن شود که ارزش محصول بیشتر از ریسک خرید است. در این مقاله رایج‌ترین اعتراضات مشتری و رایج‌ترین راه‌حل‌ها برای پشتیبانی از تیم‌های فروش در هر زمینه وجود دارد. رسیدگی به اعتراضات مشتریان برای نمایندگان فروش می‌تواند مشکل باشد و بسیاری از متخصصان هنگام مواجه‌شدن با آن، عصبی می‌شوند. بااین‌حال، اعتراضات اطلاعات مهم و ارزشمندی را در مورد نگرانی‌ها و نیازهای مشتریان ارائه می‌دهند. اکثر اعتراضات را می‌توان به‌طور مؤثر توسط یک تیم فروش آگاه و مجهز به یک استراتژی بازنگری ساده، که موضوع را از دیدگاه مشتری ببیند، حل کرد.

برای فروش بیشتر در جلسات فروش چه سؤالاتی از مشتری بپرسیم؟

  • سه شنبه 20 مهر 1400
  • 512
اگر جلسات فروش خود را صرف سخنرانی درباره محصول خود و میزان عالی بودن آن می‌کنید، از شیوه ارائه استفاده می‌کنید که فروش زیادی را برای شما در بر نخواهد داشت. یک روش بسیار مؤثرتر این است، سؤالاتی بپرسید که برای مشتری شما جذاب باشد. وقتی سؤالات مناسب را به روش صحیح بپرسید، درنهایت می‌توانید مشتریان بالقوه خود را به سمت خرید محصول خودتان هدایت کنید.

7 مرحله کلیدی برخورد با مشتری عصبانی

  • يکشنبه 11 مهر 1400
  • 517
مشتریان به دلایل مختلف ناراضی یا عصبانی می‌شوند، برخی موجه هستند، برخی دیگر نه. اما ازآنجاکه شما برای خدمت به مشتریان خود در کسب‌وکارتان هستید، احتمالاً هرازگاهی با مشتریان ناراضی یا عصبانی روبرو می‌شوید. نحوه پاسخگویی شما می‌تواند بین مشتریانی که از تصمیم خریدشان رضایت دارند و کسی که عهد می‌کند دیگر از کسب‌وکارتان حمایت نکند یا از شما خرید نکند، تفاوت ایجاد کند. در این مقاله ما چند مرحله کلیدی در مورد چگونگی برخورد با مشتریان عصبانی و برای ایجاد رضایت همه مشتریان ارائه کرده‌ایم.

چگونگی ارتباط بهتر با مشتری و ارائه راه‌حل برای مشکلات آنها

  • يکشنبه 28 شهريور 1400
  • 412
قبلاً تنها راه ارتباطی بین شرکت و مشتری، تلفن و فکس بود. امروزه، انتخاب کانال‌های ارتباطی گسترده‌تر از همیشه شده است. مشتریان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با شما تماس بگیرند، در چت باکس وب‌سایت بنویسند، با شما تماس بگیرند یا با تماس تلفنی سفارش بدهند، درخواست‌ها را در وب‌سایت یا ایمیل ارسال کنند. انواع کانال‌های ارتباطی زندگی مشتریان را ساده می‌کند. بنابراین، شرکت‌ها باید روندها را دنبال کنند و با مشتریان در کانال‌های ارتباطی مختلف ارتباط برقرار کنند، در غیر این صورت خطر از دست دادن مشتریان خود را دارند.

نه گفتن به مشتری - چه وقت و چگونه به مشتری نه بگوییم؟

  • سه شنبه 9 شهريور 1400
  • 631
اگر در خدمات مشتری کار می‌کنید، احتمالاً دستورالعمل اصلی شما "بله و ..." خواهد بود. این قانون بداهه باعث ایجاد ارتباط مثبت بین هر یک از طرفین بر اساس آنچه قبلاً گفته شده است می‌شود. بااین‌حال، گاهی اوقات لازم می‌دانید که قطار را در ریل خود متوقف کرده و درواقع با "نه" گفتن به مشتریان کنار بیایید. نه گفتن به مشتریان کار آسانی نیست. در این حالت امکان رنجش مشتری و از دست دادن شغل شما وجود دارد. هیچ‌گاه خوشایند نیست که حامل خبرهای بد باشید. اما لازم نیست این‌قدر سخت باشد. نه گفتن به مشتریان بخشی اجتناب‌ناپذیر از خدمات به مشتریان است.

اهمیت مشتری وفادار ؛ چگونه مشتریان راضی را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم؟

  • پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400
  • 1382
در دنیای بازاریابی و کسب‌وکار مفهوم رضایت مشتری و وفاداری مشتری یکسان نیست. درست است که رضایت مشتری ممکن است منجر به افزایش وفاداری مشتری شود، اما این دو، مفهوم متفاوتی دارند. باید به این نکته توجه کرد که یک مشتری راضی لزوماً یک مشتری وفادار نیست. مشتریان شما ممکن است از کیفیت خدمات و محصولات شما راضی باشند اما به خاطر عواملی مانند خدمات بهتر، احساس بهتر، قیمت بهتر و... به سمت کسب‌وکار دیگری بروند. برای ایجاد و افزایش وفاداری مشتریان راه‌کارهایی وجود دارد که چند نمونه از آن‌ها را در این مقاله آورده‌ایم.

چرا گوش دادن به مشتریان حائز اهمیت است؟

  • پنج شنبه 12 فروردين 1400
  • 1145
شاید متوجه شده باشید، این روزها صدای مشتریان بلندتر از همیشه است! برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مهم است که به حرف مشتریان خود گوش دهند. چرا؟ صرفاً به این دلیل که تجارت شما بدون آن‌ها تجارت نیست. شما به آن‌ها نیاز دارید. مشتریان از شرکت‌های ارائه‌دهنده محصول یا خدمات انتظارات بالایی دارند. برآورده نشدن تنها یک گروه از این انتظارات کافی است تا مشتری شمارا ترک کند و از رقیبتان خرید کند. بر اساس مطالعات جدید، 82 درصد افراد، بعد از داشتن تجربه‌ای بد با بخش خدمات مشتری، تصمیم گرفته‌اند شرکت ارائه‌دهنده محصول را تغییر دهند. برای جلوگیری از این موضوع، لازم است به حرف مشتریان خود گوش دهید و بازخورد آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل نمایید تا بتوانید مواردی را که باعث نارضایتی مشتری می‌شود، اصلاح نمایید.

تکنیکهای تبدیل افراد غریبه به مشتری وفادار چیست؟

  • يکشنبه 3 اسفند 1399
  • 1118
تبدیل یک غریبه به مشتری شانس نیست، بلکه یک استراتژی است. چگونه ارزش را از طریق فرایند فروش ارائه می‌کنید که یک غریبه را به مشتری تبدیل می‌کند؟ دانستن پاسخ این سؤال تفاوت بین بازاریابان تازه‌کار و کارشناسان است. در زندگی، ما باید کسی را که نمی‌داند چه کسی هستیم متقاعد کنیم تا وقت خود را در رابطه با ما سرمایه‌گذاری کند. غریبه‌ها را دوست کنید و سپس دوستانتان را طرفدار کنید.

مشتری مداری چیست؟

  • يکشنبه 26 بهمن 1399
  • 970
مشتری مداری به‌طور مکرر و جامع در سراسر جهان موردمطالعه قرارگرفته است. در اصل مشتری مداری به معنای احترام به خواسته‌ها و نیازهای مشتری، پیش‌بینی نیازها و خواسته‌ها و عمل کردن مطابق آن‌ها است. مشتری مداری (Customer Orientation) یک اعتقاد، یک فلسفه، یک نگرش (attitude) یا رویکردی است که به‌موجب آن نه‌فقط مدیر بنگاه اقتصادی، بلکه همه عناصر و عوامل سازمانی باید در ارتباط با مشتری، خود را با آن وفق دهند و در آن راستا حرکت کنند.

نحوه استفاده از خدمات مشتری برای ایجاد وفاداری در کسب‌وکارهای کوچک

  • چهار شنبه 22 بهمن 1399
  • 937
در ابتدایی‌ترین تعریف، خدمات مشتری عبارت‌اند از: توانایی سازمان در ارضای خواسته‌ها و نیازهای مشتریان خود است. اما این تعریف ماهیت معاملاتی خدمات مشتری را حذف می‌کند و این جنبه معاملاتی است که وفاداری مشتری را به دنبال دارد. بر اساس تحقیقات موسسه ملی بازرگانی، "وفاداری مشتری زمانی وجود دارد که مشتری تصمیم دارد با یک شرکت تجارت کند، حتی اگر جای دیگری ارزان‌تر، راحت‌تر یا بهتر باشد."

6 نوع خدمات به مشتری و نحوه انتخاب بهترین آن‌ها

  • چهار شنبه 15 بهمن 1399
  • 1676
امروزه خدمات مشتری نقش مهمی در بقا و ماندگاری هر کسب‌وکاری دارد. مشتریان حق‌دارند شکایت کنند، اما آنچه اهمیت دارد این است که، شکایت مشتری توسط همه مردم در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی قابل‌مشاهده است.این مورد همه‌چیز را تغییر می‌دهد، زیرا یک ارزیابی منفی می‌تواند نحوه درک شرکت را کاملاً تغییر دهد. همان‌طور که ست گودین سال‌ها پیش اشاره کرد: «اعتماد ارز جدیدی است که شرکت‌ها و مشتریان آن‌ها با آن تجارت می‌کنند.» بنابراین، اگر اعتماد مشتریان خود را از دست دهید، مشتری را از دست می‌دهید و در پایان روند، ضرر می‌کنید.

10 روند برتر فناوری خدمات مشتری در سال 2021

  • چهار شنبه 8 بهمن 1399
  • 1305
شرکت‌های سراسر جهان معتقدند که خدمات مشتری تعیین‌کننده رشد تجارت آن‌ها است. فرض بر این است که این تجارت، با آخرین روند خدمات به مشتری همگام است. ارکان اصلی خدمات مؤثر به مشتری، ترکیبی از ابزارها، سیستم‌ها و فرایندها برای تبدیل استراتژی‌های شما به رضایت مشتری است.

10 چیزی که مشتریان از خدمات مشتری می‌خواهند و انتظار دارند

  • چهار شنبه 24 دي 1399
  • 1757
شرکت‌ها برای تأمین انتظارات مشتری، اهمیت زیادی قائل هستند. طبق گفته فارستر، تقریباً 95٪ رهبران می‌گویند که ارائه یک تجربه خوب مشتری از اولویت‌های مهم استراتژیک است و 75٪ می‌خواهند از تجربه مشتری به‌عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنند.اما یک بازار شلوغ و بزرگ، پر از مشتریانی است که چیزهای مختلف را در زمان‌های مختلف از طریق کانال‌های مختلف می‌خواهند. مشتری‌ها واقعاً چه می‌خواهند؟ مشتری‌ها از بخش خدمات مشتری شما چه انتظاری دارند؟

10 روش برتر برای بهبود تجربه خدمات پشتیبانی مشتری

  • پنج شنبه 18 دي 1399
  • 1451
ارباب‌رجوع و مشتریان عاشق لذت بردن از محصولات و خدمات شما هستند. اما آنچه بسیار مهم است و مشتریان از مارک‌های محبوب خود انتظار دارند، پشتیبانی خوب از مشتری است.شرکت‌ها هرساله میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند که مطمئن شوند خدمات فراموش‌نشدنی به همه مشتریان خود ارائه می‌دهند. برای برخی از افراد، پشتیبانی خوب از مشتری حتی از خود محصول مهم‌تر است. بااین‌حال، خدمات خوب مشتری یک‌چیز است و خدمات عالی مشتری چیز دیگری است.