وقتی میخواهید کالای خود را بهعنوان اولین محصول در بازار به بازار معرفی کنید، احتمال شک و تردید مشتریان وجود دارد.
این بدان معناست که شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ساخت محصولی کاملاً متمایز به روش دیگری نیاز دارید.
یکی از مسائلی که میتواند موجب جذب مشتری شود و یا مشتریان را از خرید یک محصول منصرف کند، نحوه معرفی محصول به مشتری است.
طبیعی است که مشتری در ابتدا نسبت به خرید یک محصول تردید داشته باشد، رفع این تردید به نحوه معرفی محصول به مشتری بستگی دارد.
اگر میخواهید یک محصول را به مشتریان خود معرفی کنید، بهتر است با استفاده از اصول و قواعدی این کار را انجام دهید.
اگر بهتازگی شرکتی تأسیس کردهاید و یا مدیریت یک استارتاپ را برعهدهگرفتهاید،
نگران نحوهٔ عرضه و معرفی محصول خود در بازار بهشدت رقابتی امروز و رقابت با رقبای قدرتمند حاضر در بازار نباشید.
چراکه با استفاده از چند ترفند ساده میتوانید تأثیر مثبتی در معرفی صحیح محصول خود ایجاد کنید.
ما در این مقاله نکاتی را ارائه میدهیم که شما بتوانید با استفاده از آنها محصولات خود را به بهترین شکل به مشتریان معرفی کنید.
محصول شما احتمالاً اولین محصول در نوع خود نیست و ممکن است اولین شرکتی نباشید که نتیجه یا مزیت خاصی از محصول را تضمین میکند.
در صورت عدم رضایت مشتری، ممکن است شرکتهای دیگر پیشنهاد بازپرداخت کامل را داشته باشند.
این ادعاها باعث بازاریابی دهانبهدهان محصول نمیشود،
اما وقتی مشتریان بفهمند شما از ادعایی که میکنید، پشتیبانی میکنید،
باعث جذب مخاطبان و وفاداری مشتریان میشود، و محصولات شمارا از طریق خدمات عالی به مشتری میشناسند.
ادعایی که باعث ویروسی شدن پیام شما شود وسوسهانگیز به نظر میرسد، اما برای بسیاری از شرکتها روش درستی برای پیش بردن امور نیست.
در عوض، برای ایجاد یک پایگاه مشتری قوی تلاش کنید که حرف شمارا باور کنند. در درازمدت، این کار بسیار بهتر به شما خدمت میکند.
یک شرکت خوب در مورد مشتریان ایده آل خود، بهخوبی آموزشدیده است.
شرکتها میدانند که چه انتظاری از جایگاه ویژه خود دارند، رفتار مشتریانشان چیست و چگونه میتوانند با مخاطبان خاص خود ارتباط برقرار کنند.
اما بهمحض جمعآوری تمام این اطلاعات، شرکتها این اشتباه را میکنند که اجازه میدهند پیام آنها گسترده و غیراختصاصی شود.
بهجای این کار، شرکتها باید روی ایجاد پیامهایی تمرکز کنند که به مخاطبان خاص آنها برسد و آنها را درگیر خود کند.
خواه به برچسبهای بیرون جعبه نگاه میکنید یا برچسبگذاری و برندسازی یک صفحه وب، مطمئن شوید که موارد بهوضوح برچسب خوردهاند، مواردی که بهوضوح برچسب خورده باشند، بخش بزرگی از برندینگ کالا و متمایز کردن آن برای مشتریان است.
هنگام مشاهده محصول، مشتریان نباید بپرسند: "این محصول چهکاری انجام میدهد؟" اطلاعات اصلی باید بلافاصله در دسترس مشتری قرار گیرند.
انتظارات مشتریان امروزه فراتر از گذشته است. دیگر کافی نیست که فقط یک محصول خوب تهیه کنید.
مشتریان به دنبال ایجاد روابط طولانیمدت با شرکتها و مدیرانی هستند که با آنها ارتباط دارند.
موفقترین شرکتها پروفایلهای فعال در شبکههای اجتماعی هم برای شرکت و هم برای چهرههای عمومی شرکت دارند.
رهبری اندیشه در ساخت محصولی که از بازار متمایز است، کلیدی است.
اگر کسی در این شرکت بهوضوح در جنبهای از مهندسی بهعنوان یک متخصص در نظر گرفته شود.
بهعنوانمثال محصولی که این جنبه را در خود جایداده باشد قابلاعتمادتر خواهد بود.
رعایت یک خط دقیق هنگام ارائه مشخصات عمومی و شخصی بسیار مهم است.
رهبران باید به یاد داشته باشند که اگرچه شخصیت متمایزی دارند اما فقط با دوستان و خانواده صحبت نمیکنند.
و نباید هر چیزی را در رسانههای اجتماعی گفت.
مشتریان علاقهای به آمار ندارند، حداقل در بالای کانال فروش نیستند. شرکتها غالباً با درصد و بازده و جزئیات شروع میکنند.
به اشتراک گذاشتن این جزئیات ظریف خوب است، اما فقط تا زمانی که توجه مشتری را به خود جلب کنید.
شما باید با یک بیان تجاری قوی شروع کنید که با ارزش پیوند دارد.
به اشتراک گذاشتن آمار و جزئیات مهم است،
اما اغلب در اسناد بارگیری فنی یا در صفحات خاص وبسایت شما که به جزئیات فنی اختصاص دادهشده است، بهتر است که نباشند.
واضح توضیح دهید که محصول شما چیست و امیدوار هستید که چهکاری انجام دهد.
اینفلوئنسرها یک سرمایه باورنکردنی در عصر رسانههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال هستند.
اینفلوئنسرها افرادی هستند که محصول شمارا در یک بستر رسانه اجتماعی خاص با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند.
این میتواند یک وبلاگ، اینستاگرام، فیسبوک یا یک سیستمعامل دیگر باشد.
اینفلوئنسرها با مخاطبان خود رابطهای بر پایه اعتماد ایجاد کردهاند و سپس بر پایه این اعتماد محصولات و گزینههای خاص را با مشتریان خود به اشتراک میگذارند.
این کار برای تجارت مفید است زیرا یک چهره خاص محصول را معرفی میکند.
ما دوست داریم توصیههایی از مردم دریافت کنیم، حتی اگر این توصیه همزمان به صدها هزار نفر برسد.
برجسته ساختن محصول شما در بین مردم، قسمت مهمی از بازاریابی است.
بازار دیجیتال مملو از محصولات و خدمات مشابه است.
از این نکات استفاده کنید تا مطمئن شوید محصول شما در بین مخاطبان شما متمایز و جذاب است.