ضرورت داشتن کوچ اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ

ضرورت داشتن کوچ اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ

دنیای جـدید یعنـی تکنـولوژی و ارتباطــات فـراگیر، و قسمت جدایی‌ناپذیر این دنیـا شبکه‌های اجتماعی است.

شبکه‌های اجتماعی برتر این روزهـا مانند اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک و... محلی برای ارتباطات نوین بین همهٔ مردم دنیاست، هر جــا اینترنـت باشد دسـترسی بـه ایـن شبکه‌ها امکان‌پذیر است.

از سـوی دیـگر بازاریابی و فروش هم دستخوش تغییرات زیادی شده و بازاریابی و فروش آنلاین طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

به‌خصوص بعـد از شـیوع بیمـاری کرونا این اقبال در بین مردم بسیار رشد کرده و تمایل به خـرید اینترنتی رو به افزایش است.

بازار جایی است که مردم حضـور دارنـد و هـرکس می‌خواهد در بازار از رقبا جلوتر باشد و فروشش زیاد باشـد بایـد نبض بازار در دستـانـش باشـد و رفتارهای مشتری و نوع خرید مشتریان را پیش‌بینی کند.

در اهمیت فضـای مجـازی همین بس که بـدانیم هرکدام از افـراد حـاضر در فضای مجازی روزی چند ساعت رادراین محیط می‌گذرانند، آن‌ها برای رفع نیازهای خود سوار ماشین یا مترو می‌شوند و به بازار می‌روند، یا مـوبایل خـود را برمی‌دارند و در اینترنت دنبال رفـع آن نیاز و جواب سؤال خود هستند؟

شما برای خرید گوشی موبایل ابتدا در فروشگاه‌های معتبر در فضای مجازی به دنبال بررسی و کشف قیمت مناسب نیستید؟ قطعاً همین‌طور است. و این فقط یک مثال بود.

بنا بر اکثر نظرسنجی‌های داخلی و خـارجـی یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام است و حتی عده‌ای معتقدند که بی‌رقیب‌ترین شبکه مجازی برای حضور آنلاین کسب‌وکارها همین اینستاگرام است.

  با اهمیت اینستاگرام و ضرورت بلد بودن فعالیت در آن آشنایی دارید؟

با اهمیت اینستاگرام و ضرورت بلد بودن فعالیت در آن آشنایی دارید؟

کسب‌وکار چـه فروش محصول بـاشد یا خدمات و آموزش اگر می‌خواهد شـاهد رشـد خود در فضـای مجازی باشـد بهتریـن مکـان در حال حاضـر اینستاگـرام است.

تقریباً اغلب مــردم ایـران و فارسی‌زبانان در سراسر دنیا این اپلیکیشن را در موبایل خود دارند و به‌صورت میانگین حداقل 2 ساعت در شبانه‌روز را به‌صورت خواسته یا ناخواسته در آن سپری می‌کنند.

ایـن حضـور و وقـت گذاشتن فارغ از اثـرات منفی یا مثبتی کـه بـرای فـرد کـاربر دارد، بهترین فرصت برای بازاریابی و فروش است، بازاریابی برای کسانی که هدف دارند و می‌خواهند از رقبا جـلو بزنند.

سرعت رشد یک کسب‌وکار مجازی نسبت به یک کاسبی سنتی کـه هم‌اکنون فعال است، حـداقـل سـه برابر است.

یعنی اگر کسی در کسب‌وکار سنتی در یک بازه زمانی مشخص به 50 مشتری خریدار برسد این عدد برای همان کاسبی در فضای آنلاین، اگر مطابق اصـول جـلو برود 150 عـدد مشتری خریدار است.

اما آیا این اصول را همه بلد هستند؟ قطعاً اصـول فعـالیت در توییتر با لینـکدین فـرق دارد و هم‌چنین اینستاگـرام با تـلگـرام متفاوت است.

پس کسی که در تلگرام موفق بـوده نمی‌تواند با همان نوع فعالیت در اینستاگرام توفیقی به دست بیاورد.

در اینستاگـرام جـذب مـخاطـب، تبـلیغات، رشد، اعتمادسازی و فروش و سایر فاکتورها اصول خاصی دارد و اگـر کـسی این قـواعـد را بـلـد نباشد و آن‌ها را رعایت نکند فقط در جا می‌زند و بعد از مدتی دلسرد شده و این محیط را تـرک می‌کند و یا از آن فقط برای سرگرمی و خـرید محصولات و خدمات دیگر افراد موفق حاضـر در اینستاگرام استفاده می‌کند.

وقت ما ارزش فوق‌العاده‌ای دارد و همه انسان‌ها به‌صورت برابر فقط 24 ساعت در شبانه‌روز وقت دارند، پس اگـر نمی‌خواهید از اینستاگـرام کسب درآمد یا کسب علم و آگاهی کنید لطفاً آن را پاک‌کنید، چون یکی از حرفه‌ای‌ترین دزدهای زمان در حـال حــاضر همین شبکه اجتماعی است.

اما اگر تصمیم دارید از این فضا برای پول‌سازی و کسب ثروت استفاده کنید، حتماً حتماً ابتدا آموزش ببینید و سپس اقدام کنید یا اگـر شروع کرده‌اید حتماً آمـوزش یا گـرفتن مشـاوره را در دستور کار خـودتان قـرار دهید.

هـزینه آمـوزش ندیدن از آمـوزش دیدن خیلی خیلی بیشتر است، چون شما با صـرف هزینه‌ای اندک برای آموزش از ساعت‌ها اتلاف وقت و از دست دادن مشتریان جلوگیری می‌کنید که ممکن است برای شما جبراً ن ناپذیر باشد.

اما علاوه بر آموزش و گرفتن مشاوره از افراد متخصص اینستاگرام، راه بهتر و مؤثرتری هست که در اینجا به آن می‌پردازیم.

 

کوچینگ

کوچ کسی است که در طـول یک مـدت مشخص در کنار شمـاست تـا شمارا به هدف و قلـهٔ مقصود برساند.

فـرد کوچ یا مربی ابتدا حرف شمارا می‌شنود و با ارزیابی وضع موجود شما و کسب‌وکارتان، ابتدا سؤالاتی حساب‌شده و هدفمند از شما می‌پرسد و شمارا به تفـکر عمیق وا‌می‌دارد.

این سؤالات باعث می‌شود شما نقاط ضـعف و قوت فردی و شغلی خودتان را به‌صورت دقیق متوجه شوید و حتی خودتان برای مشکلات فردی یا کسب‌وکار خـود راه‌حل ارائه دهید.

این هنـر فـرد مربـی است کـه تا چـه حـد متوجـه نقـاط ضـعف فـردی یا سازمانی و کسب‌وکارتان بشود.

کوچ مانند مشاور فقط راه را نشـانتـان نمی‌دهد بلـکه علاوه بر نشان دادن راه در هدف‌گذاری و در مراحل مختلف و راه رسیـدن به هدف هم همراه شماست و شمارا هم راهی می‌کند.

حـرفـهٔ بیزینس کـوچینگ زمینه‌ای تخصصی و بسیار گستـرده است کـه روزبه‌روز در حـال گسـترش و پیشرفت است و شامل موارد بسیار زیادی می‌شود مـانند کوچ زندگی، کوچ منابع انسانی، کوچ کسب‌وکار، کـوچ بازاریـابی و... .

در مـواردی مانند کوچ کسب‌وکار یا بیزنس کوچ یک کوچ علاوه بر کـار تخصصی کوچینگ باید مشاوره و منتورینگ هم ارائه دهد.

مشاور کـسی است کـه در زمینه‌ای تخصص دارد و با شنیدن مشـکلات ر فرد در هر زمینه‌ای راه‌حلی را ارائه می‌دهد. مانند مشاوره املاک یا مشاور درسی.

منتور کسی است که علاوه بر داشتن تخصص در یک زمینه در همان رشته و شغل در حال فعالیت است و تجربه خـوبی در آن کـار دارد.

پس یک بیزنس کـوچ هم متخصص کوچینگ هست، هم خودش یک کسب‌وکار موفق دارد و هم می‌تواند به کسب‌وکارهای مختـلف درزمینهٔ بیزنـس مشاوره بدهد.

  اهمیت داشتن مربی بازاریابی اینستاگرامی یا همان کوچ اینستاگرام مارکتینگ

اهمیت داشتن مربی بازاریابی اینستاگرامی یا همان کوچ اینستاگرام مارکتینگ

یک کـوچ بـرای کسب‌وکار اینستاگرامی چـه می‌کند؟ چرا از دیدن آموزش‌های مختلف مفیدتر است؟ و از گرفتن مشاوره‌های ساعتی هم بسیار مؤثرتر است؟

کوچ اینستاگـرام مـارکتینگ کـسی است که با تمام اصـول اینستاگرام آشنایی کامل دارد و علاوه بر آن فردی متخصص در بازاریابی آنلاین است.

پس شما با داشتن این فـرد در کنار خود از دو بعد می‌توانید کسب‌وکار اینستاگرامی خود را رشد دهید.

اغلب آموزش‌های موجود در بازار فقط به یک جنبه از این دو موضوع می‌پردازند و بعد دیگر را نمی‌توانید کـامل فرابگیرید.

هم‌چنین بیشتر افرادی که دوره‌های آموزشی تهیه می‌کنند به دلیل مشغله کاری فرصت نمی‌کنند همه این دوره‌ها را تماشا کنند و شاید در مرحله اجرا دچار مشکل شوند و در این مرحله متوقف شوند.

 

داشتن یک کوچ اینستاگرام مارکتینگ چه مزایایی برای کسب‌وکار اینستاگرامی شما دارد؟

1-بررسی همه‌جانبه کسب‌وکار شما چه در فضای مجازی و چه واقعی و پیدا کردن نقاط کور و مشکلات مهم و اساسی کسب‌وکارتان که از آن بی‌خبر هستید.

یک کـوچ اینستاگرام مـارکتینگ تا حد زیادی یک مـربی کسب‌وکار هم هست و می‌توانید به‌عنوان یک بیزنس کـوچ نیز روی وی حساب کنید.

2-ارائه راه‌حل با توجه به ضعف‌ها و مشکلات. راه‌حل کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت بنا به‌ضرورت.

3-کشیدن نقشه راه بازاریابی و فروش آنلاین در محیط اینستاگرام.

این‌که در یک بازه زمانی یک‌ساله یا کوتاه‌تر و یـا طولانی‌مدت تر باید چه‌کارهایی در صفحه مجازی انجام شود تا بهترین بازده و عملکرد را شاهد باشیم و به اهداف تعیین شده برسیم.

و در طول این مدت هـم کسی بایــد باشد تا مراقبت داشته باشد که این کارها طبق نقشهٔ ترسیم‌شده پیش برود.

4-مربی اینستاگـرام مـارکتینگ علاوه بر دانستن اصول بازاریابـی و فـروش با تمام پیچ‌وخم‌ها و قواعد خود اینستاگرام آشنایی کامل دارد.

این قواعد شامـل امنیت صـفـحه،، قواعـد ارائه مـحتوای جذاب، اصول طراحی پست و فیلم، کپشـن نویسـی، هشتگ گـذاری، دایرکت مارکتینک، کامنت مارکتینک، آشنایی کامل با الگوریتم‌های اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن و جذب رایگان فالوور، تبلیغ نویسی و بسیار موارد دیگر که یادگرفتن همه این موارد زمان زیادی می‌برد.

همچنین بررسی هفتگی و ماهانه پیج و گوشزد کردن کم‌وکاستی‌ها به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت منجر می‌شود و این یعنی پیشی گرفتن از دیگر رقبا که این موارد را رعایت نمی‌کنند.

5-راهنمایی و مشاوره در طـول یک بازهٔ زمـانی طولانی در فضای مجـازی بسیار حیاتی است و کار یک کوچ اینستاگرام را باارزش‌تر می‌کند. اما چرا؟

به دلیل اینکه اینستاگرام برای رقابت با دیگر شبکه‌های اجتماعی همواره در حـال به‌روز کردن قوانین و هوش مصنوعی و الگوریتم‌های خود است.

مثلاً اصول و قواعد دو سال پیش اینستاگـرام با قـواعـد امـروزی فعالیت در این شبکه بسیار متفاوت است.

اگـر طبـق الگوریتم‌های دو سال پیش اینستاگرام فعالیت کنید ممـکن اسـت هیچ پیشرفتی به دست نیاورید.

پس داشتن یک فـرد در کنـار خـود که همیشه به‌روز است و اصـول و الگوریتم‌های اینستـاگرام را به‌صورت روزانه و به‌روز می‌داند برای رشـد و پیشـرفت کسب‌وکار اینستاگرامی بسیار ضروری است.

6-انگیزه بخشـی و تقویت اراده در طول مسیر.

یکی از آفت‌های موجود در کسب‌وکار مجازی این است که چــون ممکن است در برهه‌ای از زمـان و یا در ابتدای کــار شـاهـد افت فـروش و عملکرد باشید همین امر باعث می‌شود که انگیزه و امیدتان از دست برود و انرژی ادامه دادن راه را از دست بدهید.

یک مربی در این مواقع نقش یک معلم انگیزه‌بخش را بازی می‌کند و باعث می‌شود زود خسته نشویم و راه را باقوت ادامه دهید.

  حال با دانستن اهمیت داشتن یک کوچ اینستاگرام مارکتینگ باید بدانیم کـه یک کـوچ خوب از روی چه مؤلفه‌هایی شناسایی می‌شود؟

حال با دانستن اهمیت داشتن یک کوچ اینستاگرام مارکتینگ باید بدانیم کـه یک کـوچ خوب از روی چه مؤلفه‌هایی شناسایی می‌شود؟

1-داشتن کسب‌وکار موفق اینستاگرامی: یک کوچ اینستاگـرامی باید تمام علـم و دانش خود را قبلاً درجایی پیاده کرده و نتیجه گرفته باشد.

نه اینکه فقط عالم باشد باید عـامل هم بوده باشد. یا به عبارتی به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست.

2-دانستـن رفتار مشتری در فضای مـجازی چـه در فضـای اینستاگـرام و چـه در دیگـر شبکه‌های اجتماعی، دانستـن تمام‌ترند های روز در فضـای مـجازی، نباید تک‌بعدی باشد.

چون بسیاری از کاربران اینستاگرام به‌صورت هم‌زمان در توییتر، یوتیوب، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های مجازی نیز فعالیت دارند.

3- به‌روز بودن خیلی مهم است. اینکه آموزش‌هایی که می‌دهد چقدر به‌روز است و کاربردی.

4-داشتن علم بازاریابی و فروش.

5-داشتن تجربه حضور در بازار.

6-خوش‌بیان بودن و خوش‌اخلاق بودن و از همه مهم‌تر صبور بودن.

موارد فوق را شـما می‌توانید با بررسـی سوابق کـاری او در فضای مجـازی، آموزش‌های رایگان، مـقالات و... کـه ارائه داده متوجه شـوید.

هم‌چنین می‌توانید یک جلسـه مشـاوره با مربی موردنظرتان داشته باشید و در آن جلسه او را تست کنید کـه چـقدر با انتظارات شما تطابق دارد و مؤلفه‌های یک کوچ خوب را داراست و همکاری با وی اثربخش خواهد بود.

نتیجه‌گیری:

استفاده مفید از فضای مجازی و گرفتن بالاترین راندمان از آن برای کسب ثروت و درآمد مستلزم این موضوع است که بدانیم کدام بستر هم‌اکنون بیشترین بازده را دارد.

ارزش زمانی‌مان را بالا می‌برد و با یـک فعالیت مشخـص در بـازه زمــانی تعیین‌شده بهــترین نتیجـه را می‌گیریم.

با توجه به امکـانات وسـیع اینستاگــرام و اقبال عمومی شاهــد این هستیم کــه اغلب فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای سنتـی در حـال ورود به ایـن شبکه مـجازی هستند تا سهـم خـودشان را از ایـن بازار بسیار بزرگ و گسترده بگیرند.

این اتفاق باعث شده رقابت در اینستاگرام زیاد شود و کسی در آن موفق می‌شود کــه بتواند بهتر از دیــگـر رقبا در آن فعالیت کنـد.

داشتن یک مربـی کار بلد درزمینهٔ اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینک می‌تواند سکویی باشد برای پرتاب هر کسب‌وکار اینستاگرامی.

آیا می‌دانستید یـک کـوچ اینسـتاگرام می‌تواند با روش‌هایی به شمـا کمک کند تا دنبال کننده و مخاطب رایگان برای پیجتان و مشتری برای کسب‌وکارتان بیاورد و در ابتدای کار نیازی به هزینه‌های هنگفت بـرای تبلیغات ندارید؟

این موضوع در کـنار موارد دیگری که در این مقاله گفته شد ارزش بالای کار یک کوچ اینستاگرام مارکتینگ را مشخص می‌کند.

نویسنده: جناب آقای سید مسعود رضوی از دانش پذیران دوره دوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)