رهبری مؤثر افراد، مستلزم ترکیبی از مهارتهای مدیریت و مربیگری کسبوکار است تا کارکنان را درگیر کرده و اهداف سازمان را به نحو موثرتری برآورده کند.
بااینحال، ارائه بازخوردهای ثابت و مربیگری برای تأثیرگذاری و هدایت همه افراد در یک تیم میتواند مدیران را ناامید کند،
زیرا تلاش زیادی باید انجام دهند تا مربیگری بهخوبی انجام شود.
باوجوداینکه میدانیم مزایای واقعی برای ارائه بازخورد مداوم و مربیگری باکیفیت وجود دارد،
چرا سازمانهای بیشتری روی ابزارها و منابع سرمایهگذاری نمیکنند تا این شیوهها آسانتر شود؟
این مشکل غیرمعمول نیست.
رهبران در همهجا وظیفه دارند حداکثر استفاده را از افراد خود ببرند و با بسیاری از چالشهای مشابه روبرو هستند.
قبل از یادگیری نحوه برخورد با این مشکلات، مهم است که بدانید شایعترین چالشهای رایج مربیگری کسبوکار امروز چیست؟
سطوح دانش و مهارتها برای هر کارمند منحصربهفرد است و در بیشتر موارد تفاوتهای قابلتوجهی با هم دارند.
تفاوت مهارتها بین کارکنان تازه استخدام شده و کارمندی با ده سال سابقه کاری میتواند کاملاً متفاوت باشد.
مشکل این است که بدون شناختن فردی که برای مدت زمان طولانی تحت آموزش قرار گرفته است،
یا از روشهای کاری روزانه خود پیروی نمیکند، تشخیص نقایص وی بسیار دشوار است.
این بر شخصیسازی و در نهایت اثربخشی برنامههای توسعهای که برای افرادی که آموزش دیدهاند، تأثیر میگذارد.
بیشتر: بهترین مربیان کسبوکار جهان چه کسانی هستند
بین پروژههای فردی، اهداف فصلی و تعداد افراد تیم، برنامه ریزی بازرسیهای مکرر با افراد تحت آموزش دشوار است.
این امر به ویژه هنگامی صادق است که افراد در بخشهای مختلف پراکنده شده باشند، مکرراً سفر کنند یا مکرراً از خانه کار کنند.
اهداف تعیین شدهاند و افراد آموزش دیده برای رسیدن به آنها سخت تلاش میکنند، اما واقعاً پیشرفت و موفقیت را چگونه اندازهگیری میکنید؟
به دست آوردن بازده سرمایه گذاری یا جمع آوری بازخورد از افراد اشکال سطحی اندازهگیری است.
بهمنظور جمعآوری اندازهگیری جامع موفقیت، عوامل زیادی باید ارزیابی شوند.
اینها ممکن است شامل ارزیابیهای قبل و بعد، جلسات بازبینی با همه ذینفعان، ارزیابی و بازخورد همکاران و همچنین تغییرات کلی در عملکرد باشد.
پیشنهاد: ۸ روش کسب درآمد مربی کسبوکار
بدون آموزش و ایجاد بستر مناسب، چالشها در حال افزایش هستند!
همه چالشهایی که در بالا توضیح داده شد به دلایل خود دشوار است، اما بدون آموزش مناسب و ابزارهای مناسب برای حمایت از مربیگری و بازخورد،
آنها همچنان توانایی رهبران را برای اجرای این شیوههای مهم محدود میکنند.
بستر مناسب مدیریت استعدادها به رهبران کمک میکند تا مهارتها و شکافهای دانش را از طریق ارزیابیهای مختلف شناسایی کنند،
مهارتها و شایستگیهای مهم را ترسیم کنند، فضایی برای ارتباط آسان ایجاد کنند و پیشرفتها و نتایج واقعبینانه را اندازهگیری کنند.
کوچ یا مربی، به افراد کمک میکند تا روی چیزی تمرکز کنند که اهمیت بیشتری برای آنها دارد. کوچینگ روندی جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی حرفهای، اجتماعی، کاری و رشد شخصی آنهاست. به این معنی که در بسیاری از زمینههای زندگی، برای پیشرفت و ارتقاء عملکرد میتوان از کوچینگ کمک گرفت.
محمدمهدی ربانی مدرس دوره آموزشی “تربیت کوچ حرفهای کسبوکار” ۱۵ سال است که در صنعت کوچینگ مشغول به فعالیت است.
او صاحب چندین کسبوکار در داخل و خارج ایران است. در این سالها کوچ صدها نفر بوده است، افرادی که در کسبوکار و زندگی شخصی خود توانستهاند تحولی عمیق ایجاد کنند و ثروت عظیمی کسب کنند.
حال او میخواهد حاصل سالها تجربیات خودش را با تلفیقی از دانش روز در اختیار علاقهمندان به حرفه کوچینگ قرار دهد.
در این دوره بر موضوعات زیر تمرکز ویژهای میشود:
• راهاندازی کسبوکار کوچینگ
• انواع کوچ (مربی)
• آینده صنعت کوچینگ
• بازاریابی خدمات کوچینگ
• برند سازی برای کوچهای حرفهای
• فروش خدمات کوچینگ
• و...
شرکت در این دوره آموزشی ویدان، بهشرط اینکه همه موارد را با پشتکار دنبال کنید، میتواند سرنوشت شمارا تغییر دهد.
کافیست همین حالا اینجا کلیک کنید و با پر کردن فرم در نظر گرفته شده، از مشاوره رایگان بهرهمند شوید.