11 ویژگی برای تبدیل شدن به یک مربی کسب‌وکار موفق

11 ویژگی برای تبدیل شدن به یک مربی کسب‌وکار موفق

تبدیل شدن به یک مربی کسب‌وکار موفق ، یک حرفه نیست، بلکه یک روش زندگی است و اگر از هر مربی بپرسید که راز موفقیت او چیست، مطمئن باشید که خواهید شنید که این کار به تجربه، فداکاری، صبر و شکیبایی زیادی نیاز دارد.

نوع خاصی از عزم. درحالی‌که بدون شک این یک حرفه چالش‌برانگیز است، مربیگری همچنین می‌تواند یکی از رضایت‌بخش‌ترین و پرسودترین تجربیات باشد.

امروزه، تقاضای زیادی برای مربیان در تمام صنایع وجود دارد، درواقع، پس از فناوری اطلاعات، مربیگری کسب‌وکار دومین شغل با سریع‌ترین رشد در جهان است.

هرکسی که مشتاقانه می‌خواهد مربی کسب‌وکار شود، باید از خود بپرسد که آیا این ویژگی‌های حیاتی را دارد یا خیر.

1. یک یادگیرنده مادام‌العمر که انگیزه بالایی دارد و برای موفقیت انگیزه دارد

یک مربی خوب ممکن است تمام تجربیات مدیریت کسب‌وکار در جهان را داشته باشد، اما یک مربی عالی به‌طور مداوم در تلاش است تا در توسعه شخصی سرمایه‌گذاری کند و دانش خود را گسترش دهد و به‌طور مداوم روندهای فناوری جدید را یاد بگیرد.

با جلوتر ماندن از طریق رشد خود، می‌توان تغییرات اقتصادی بالقوه را پیش‌بینی کرد و درنهایت کارآمدتر بود.

2. مشتاق برای کمک به دیگران، برای رسیدن به موفقیت بیشتر در تجارت و زندگی

یک مربی کسب‌وکار نه‌تنها باید تمایل داشته باشد که دانش خود را برای ارتقاء و کمک به موفقیت دیگران به اشتراک بگذارد، بلکه باید تلاش کند و مشتریان خود را تشویق کند تا نسخه‌های بهتری از خود شوند.

به‌عبارت‌دیگر، یک مربی بزرگ کسی نیست که تلاش می‌کند پیشرو باشد، بلکه بیشتر برای ایجاد رهبر تلاش می‌کند.

بنابراین، آن‌ها باید بتوانند مشتریان را تشویق به خودآموزی و سرمایه‌گذاری در توسعه شخصی خود کنند که درنهایت منجر به موفقیت در تجارت می‌شود.

3. کسب‌وکار را به‌عنوان یک کل دوست داشته باشید، نه فقط یک کارکرد یا صنعت

هر مربی می‌خواهد از کسی یاد بگیرد و وقت بگذارد تا به صحبت‌های کسی گوش دهد که چند بار در این رشته بوده است و می‌تواند با اطمینان به تجربه‌های زندگی واقعی تجاری اشاره کند.

برخی از بهترین مربیان کسب‌وکار دارای سابقه‌ای در امور مالی، بازاریابی، اقتصاد یا حقوق هستند.

بااین‌حال، یک مربی عالی باید در مورد هر جنبه‌ای از مدیریت کسب‌وکار اعتمادبه‌نفس داشته باشد و به اندازه کافی مطمئن باشد که بدون توجه به صنعتی که شامل آن می‌شود، پشتیبانی، مشاوره و راهنمایی فوق‌العاده‌ای ارائه دهد.

4. مهارت‌های قوی برای رهبری، ارتباطات و روابط

4. مهارت‌های قوی برای رهبری، ارتباطات و روابط

کسب‌وکار کوچینگ "تمام موارد لیست شده را به اتمام رساندن!" نیست، بلکه ایجاد روابط معتبر و طولانی‌مدت با مشتریان شما است.

شما باید بتوانید نه‌تنها زمان و دانش خود را برای حمایت از مشتریان خود سرمایه‌گذاری کنید، بلکه باید روابط کاری خود را با ایجاد یک ارتباط واقعی دانستن چگونگی ایجاد رابطه با یک نفر می‌تواند تمایل او را برای کمک، همکاری و حمایت از یکدیگر تشویق کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط باز و یک رابطه قوی بین مربی و مشتری قطعاً به موفقیت یک برنامه راهنمایی کمک می‌کند.

5. اعتمادبه‌نفس داشتن تصمیم‌گیرندگان کلیدی به‌عنوان مشتریان و همکاران

درک این نکته مهم است که رهبران بزرگ و اکثر صاحبان مشاغل اهمیت کار با کارآفرینان همفکر و جویای مشاوره و نظرات را می‌دانند.

یک مربی کسب‌وکار موفق تلاش می‌کند با مشتریان و همکارانی که هدف مشترک دستیابی به موفقیت را دارند کار کند.

6. به اندازه کافی مراقب باشید که حقیقت را به مردم بگویید

برای اینکه هر مربی بتواند اعتماد مشتریان خود را جلب کند، صداقت ضروری است.

یک مشتری ترجیح می‌دهد یک مربی کسب‌وکار به‌جای تلاش برای جلوگیری از آسیب رساندن به احساسات او، حقیقت را در مورد مشکلات احتمالی که ممکن است چالش‌های بزرگ‌تری در مسیرش ایجاد کند را بگوید.

7. توانایی شخصی‌سازی با خلاقیت خود و تفکر انتقادی

بر اساس فهرست ده برتر مهارت‌های انجمن جهانی اقتصاد، خلاقیت و تفکر انتقادی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

این‌ها برای هر مربی کسب‌وکار بسیار مهم است زیرا او باید بتواند درعین‌حال که خطرات و نتایج بالقوه را می‌سنجد، ایده تولید کند.

آن‌ها همچنین همراه با همدلی، تمایل به همکاری، سازگاری و از همه مهم‌تر نوآوری هستند که قطعاً ویژگی‌های انسانی لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب برای مشتریان هستند.

8. مربی با تمایل به یادگیری، رشد و توسعه مهارت‌های جدید

یک مربی بزرگ مایل است دقت لازم را انجام دهد، ساعات اولیه را به کار ببندد و مراحل استخدام را طی کند که ممکن است سه ماه یا بیشتر طول بکشد.

به همین دلیل است که یک مربی عالی از هر راه ممکن برای بهبود مهارت‌های خود برای کمک به مشتریان خود برای موفقیت استفاده می‌کند.

9. رقابت‌پذیر، مایل به تعیین اهداف و دنبال کردن آنها

مربی کسب‌وکار بودن به این معناست که تا زمانی که راه‌حل‌های مناسب برای مشتریان پیدا نکنید، هرگز از مشتریان خود دست نکشید.

مهم است که به یاد داشته باشید که افراد موفق آرزو نمی‌کنند که یک چالش آسان‌تر باشد، آن‌ها تکالیف خود را انجام می‌دهند، به‌خوبی آماده می‌شوند و مطمئن می‌شوند که شکست نمی‌خورند.

قاطعیت و انعطاف‌پذیری برای رسیدن به اهداف شخصی خود و مشتریان احتمالاً مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که به تضمین موفقیت برای هر مربی تجاری کمک می‌کند.

10. تمایل به پس دادن با راهنمایی و آموزش دیگران.

از خود بپرسید که چرا می‌خواهید وارد حرفه مربیگری شوید. اگر پاسخ این است که می‌خواهید به مردم کمک کنید تا پتانسیل‌های خود را درک کنند، که به‌نوبه خود به رشد جوامع بهتر کمک می‌کند، در این صورت در مسیر درستی هستید.

هر مربی کسب‌وکار موفق، اشتیاق زیادی برای کمک به افراد برای تحقق رؤیاهای خود دارد و آنها را به درک ارزش واقعی خود در کسب‌وکار و چگونگی ایجاد تغییر کمک می‌کند.

این در مورد نشان دادن به صاحبان مشاغل کوچک است که چقدر می‌توانند سودآور باشند.

11. توانایی استفاده از یک سیستم و مدل اثبات‌شده، در کلاس جهانی

در موسسه ویدان مربیگری کسب‌وکار متناسب کار در ایران و بومی شده تدریس می‌شود. اگر سیستم‌ها و مدل‌های مربیگری را درک کنید، می‌توانید برای مشتریان خود ارزشمند باشید.

دکتر محمدمهدی ربانی تمام رموز و فوت کوزه‌گری خود را در کوچینگ به شما آموزش می‌دهد.

نکته‌های ارزشمند کوچینگ که باید بدانید

چند سال طول می‌کشد تا یک‌شبه به موفقیت تبدیل شود. کوچ‌های موفق با ترکیبی از تجربه، مهارت، آموزش و تمرین، راه‌ها و ابزارهایی را برای به دست آوردن بهترین نتیجه برای خود و مراجعینشان ایجاد کرده‌اند. با نکته‌های ارزشمند کوچینگ ، یک کوچ موفق داشته باشید.

نکته‌های ارزشمند کوچینگ که باید بدانید

در اینجا نکته‌هایی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف کوچینگ آورده شده است:

• مهارت‌های ارتباطی را توسعه دهید و هرگز از تلاش برای بهبود آنها دست نکشید. • یاد بگیرید که به‌طور مؤثر از اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و ایمیل استفاده کنید. • هرگز یادگیری را متوقف نکنید، یادگیری برای زندگی است. • روشن‌فکر بودن، هرگز نگو هرگز. • آنچه ممکن است در دانش شما کم باشد، با اشتیاق، میل و اشتیاق جبران کنید. • الگویی برای مراجعین خود باشید. • انتقاد سازنده را به‌عنوان یک نکته مثبت بپذیرید. از اشتباهات درس بگیرید، از تجربیات برای بهبود گام بردارید و ادامه دهید. • هر روز زمانی را برای سلامتی و تناسب‌اندام شخصی اختصاص دهید. • یک دفتر خاطرات دقیق داشته باشید و کارهایی را که واقعاً توسط مراجعین انجام‌شده است، ثبت کنید، نه‌فقط کارهایی که قرار بود انجام شوند. • تغییرات مؤثر را در آغوش بگیرید. • از علم کوچینگ عاقلانه استفاده کنید، هنر کوچینگ علم عملکرد را به پیش می‌برد. • به دنبال اطلاعات باشید، منتظر نباشید تا "راز موفقیت" در دامان شما بیفتد. • با قلب خود کوچینگ کنید اما اصول اولیه را فراموش نکنید. • سوابق خوبی داشته باشید. • به مراجعین خود ایمان داشته باشید، آن‌ها به شما ایمان دارند. • با چشم گوش کن و با گوش تماشا کن. • نگرش + کاربرد + توانایی = دستاورد. • یک شبکه و ساختار پشتیبانی ایجاد کنید، مدیر منابع باشید. • آنچه باور دارید اتفاق خواهد افتاد، آنچه را که ذهن بتواند تصور کند به آن خواهد رسید. • پشتکار نتیجه می‌دهد، هرگز تسلیم نشوید. • مهارت‌های اساسی کسب‌وکار را بیاموزید، اصول بیمه را بشناسید، با مسئولیت حقوقی آشنا باشید، اصول مالیات و سیستم مالیاتی را بدانید، کوچینگ را به کسب‌وکار خود تبدیل کنید! • یک اونس اطلاعات و یک تن تمرین بدهید. • به‌طور واضح، مختصر، آرام، سازنده، مداوم و هوشمندانه ارتباط برقرار کنید. • به دنبال یک دوست انتقادی باشید، آن‌ها بزرگترین دارایی شما هستند. • با افراد موفق همراه شوید. موفقیت باعث موفقیت می‌شود. • اشتیاق، تشویق، انرژی = تعالی.

به دنبال چیزهایی برای بهبود در خود باشید

• به دنبال چیزهایی برای بهبود در خود باشید. • وقتی مراجعین عملکرد خوبی دارند، کوچینگ آسان است. آیا توانایی این را دارید که به مراجعین (و خودتان) در مقابله با روزهای سخت کمک کنید؟ • حتی زمانی که تلاش می‌کنید در کوتاه‌مدت به موفقیت برسید، روی بلندمدت تمرکز کنید. • کمک به توسعه کوچ‌های دیگر، شما ممکن است از تدریس یاد بگیرید و دانش آموزان اغلب بهترین معلمان هستند. • به مراجعین خود گوش دهید. • دید محیطی را در ذهن خود توسعه دهید. • ارائه اطلاعات در دوره‌ها و کارگاه‌های کوچینگ، مایل به اشتراک‌گذاری باشید. • با مراجعین مانند مشتریان رفتار کنید، کوچینگ در خدمات مشتری نهایی است. • مجلات صنایع جایگزین را بخوانید و اصولی را جستجو کنید که بتوانید در موقعیت‌های کوچینگ اعمال کنید. • در روش‌ها و رویکرد خود انعطاف‌پذیر باشید. • این اصل را بپذیرید که "به خاطر عشق به آن، نه برای پولی که در آن وجود دارد!" • مراجعین از طریق شایستگی اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهند، هیچ‌چیز به‌اندازه یک آمادگی کامل اعتمادبه‌نفس را ایجاد نمی‌کند. • به‌طور مداوم خود و مراجعین خود را به چالش بکشید. • در آماده‌سازی مراجعین هیچ‌چیز را به شانس واگذار نکنید، خودتان بسازید! • سعی کنید به هر مراجعینی کمک کنید تا به بهترین شکل خود برسد، مهم نیست آن سطح در چه سطحی باشد. • شجاعت متفاوت بودن داشته باشید. • سعی کنید بیش‌ازحد کوچینگ نکنید، نیازی نیست همیشه صحبت کنید. • هرگز اعتمادبه‌نفس خود را از دست ندهید، شما می‌توانید آن را انجام دهید! • مراجعین خود را تشویق کنید که مالکیت برنامه را داشته باشد. • ظاهر خوب را حفظ کنید، مانند یک حرفه‌ای به نظر برسید. • تکنولوژی متحد شماست نه دشمن شما، عاقلانه از آن استفاده کنید. • وقتی کار سخت می‌شود، سخت‌ها پیش می‌روند. سرسختی ذهنی هنوز جزء کلیدی رقابت موفق است. • همدردی کنید نه همدردی. • دلایلی که کوچینگ می‌کنید را در سرلوحه ذهن خود قرار دهید و اهداف خود را نزدیک قلب خود نگه دارید. • چه چیزی یک کوچ بزرگ را می‌سازد؟ مراجعین بزرگ! • محکم و منصف باشید. • برنامه خود را بر اساس این موارد بسازید: برابری، تعالی، همدلی و توانمندسازی. • سؤالات میدانی و پاسخ‌ها را به عقب برگردانید. مراجعان را به چالش بکشید تا پاسخ‌ها را برای خود کشف کنند و درس‌هایی بیاموزند. • مشاهده کنید، تأمل کنید، پاسخ دهید، ناظر رفتار انسانی باشید. • تجربیات را با کمال میل به اشتراک بگذارید. • برقراری ارتباط باز و مؤثر با همه ذینفعان، والدین، مراجعان، مدیران، مسئولان و سایر افراد مهم. • وقتی شک دارید، مکث کنید و آن را بررسی کنید، از گفتن "نمی‌دانم" نترسید. • از اقداماتی استفاده کنید که ریسک را به حداقل برساند، مسئولیت اصلی همه کوچ‌ها ایمنی مراجعینشان است. • از مسئولیت‌های قانونی خود آگاه باشید و به آنها عمل کنید. • کوچ‌های کارآمد مسئولیت اثربخشی خود را بر عهده می‌گیرند. • خوداندیشی همراه همیشگی شماست، بهترین منتقد خود باشید، اما سعی کنید به‌جای خودویرانگر، عینی باشید. • به سهم دیگران، مراجعان، والدین، مسئولان، دستیاران، کارکنان و ... توجه کنید، همه از قدردانی شدن لذت می‌برند. • به رسمیت بشناسید، تبلیغ کنید و پاداش دهید. در ملأعام تمجید کنید، در خلوت انتقاد کنید. • کوچ خالق تجربیات مثبت است.

برنامه‌ریزی صحیح قبلی از عملکرد ضعیف تأسف‌بار جلوگیری می‌کند

• برنامه‌ریزی صحیح قبلی از عملکرد ضعیف تأسف‌بار جلوگیری می‌کند. • تمجید و تقویت مثبت ابزاری برای کوچ است. • قبل از گفتن به آنچه می‌گویید فکر کنید. سپس قبل از گفتن هر چیز دیگری مراقب واکنش‌های خود به کلمات خود باشید. • زبان بدن جایگزین بسیاری از کلمات می‌شود، مهم این نیست که شما چه می‌گویید، بلکه چگونه آن را می‌گویید. • به مراجعان خود الهام دهید تا هرچه می‌توانند باشند، هر روز و در همه چیز. • کوچینگ یک فرآیند دوطرفه است: مراجع احساس می‌کند اما نمی‌تواند ببیند، کوچ می‌بیند اما نمی‌تواند احساس کند. • به‌طورکلی مهارت‌های ذهنی مراجعین خود را به چالش بکشید. آن‌ها را می‌توان درست مانند مهارت‌های فیزیکی توسعه داد. • مراجعان زمانی گوش می‌دهند که کوچ به آنها گوش می‌دهد. • بدانید چه زمانی نه بگویید. • نشان دهید، توضیح دهید، دوباره نشان دهید، تمرین کنید و بازخورد سازنده بدهید. • روی عملکرد تمرکز کنید نه نتیجه. • اهداف فرآیندی (چگونگی دستیابی) باید بر اهداف نتیجه (چه چیزی به دست آوریم) غالب باشد. • به مراجعان خود آموزش دهید تا بین دست‌یافتنی و دست‌نیافتنی تمایز قائل شوند، اما هرگز از رؤیاپردازی در مورد آنچه ممکن است دست برندارند. • برای کوچینگ خوب، باید تفسیر فعلی قوانین و مقررات کاری خود را بدانید. • کوچ فرصت بسیار خوبی دارد تا به‌راحتی دایره اجتماعی خود را گسترش دهد، شما هرگز تنها نخواهید بود.

دوره چهارم تربیت کوچدوره چهارم تربیت کوچ حرفه‌ای ویدان

محمدمهدی ربانی مدرس دوره آموزشی “تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار” ۱۵ سال است که در صنعت کوچینگ مشغول به فعالیت است. او صاحب چندین کسب‌وکار در داخل و خارج ایران است.

در این سال‌ها کوچ صدها نفر بوده است، افرادی که در کسب‌وکار و زندگی شخصی خود توانسته‌اند تحولی عمیق ایجاد کنند و ثروت عظیمی کسب کنند.

حال او می‌خواهد حاصل سال‌ها تجربیات خودش را با تلفیقی از دانش روز در اختیار علاقه‌مندان به حرفه کوچینگ قرار دهد.

در دوره "تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار" دستورالعمل‌ها و آموزش گام‌به‌گام کوچینگ را بدون پنهان‌کاری در مورد چگونگی کسب درآمد پایدار از حرفه مربیگری دریافت می‌کنید.

نقشه راه و نحوه کسب درآمد از شصت میلیون تا شش میلیارد تومان در سال را از کوچینگ، کاملاً مشخص و شفاف و طبق تجربه شخصی محمدمهدی ربانی کوچ و مربی کسب‌وکار می‌آموزید تا در مدت زمان محدود از استاد خود جلو بزنید و به درآمدی بسیار بالا برسید.

این دوره آزمون و کارآموزی دارد و در صورت گذراندن تمام مراحل با موفقیت، می‌توانید با ویدان همکاری داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان اینجا را کلیک کن.

دیدگاه کاربران (0)