یکی از عوامل مؤثر بر روی برندسازی لوگو است که تأثیر بسیار زیادی در موفقیت کسبوکارها دارد.
لوگو نماد کسبوکار شما است که جلبتوجه میکند. ضرورت وجود لوگو برای کسی پوشیده نیست.
چراکه منجر به متمایز شدن کسبوکار شما با رقبایتان خواهد شد پس نقش بسیار زیادی در رشد کسبوکار ایفا میکند.
لوگو شما یکی از مؤلفههای مهم "شناسایی برند" است.
لوگو تصویری است که در همه کاتالوگهای بازاریابی و غیره شما استفاده خواهد شد،
بنابراین شما باید کمی سرمایهگذاری کنید تا یک لوگو حرفهای برای کسبوکار خود ایجاد کنید.
بیشتر بخوانید: پرسونال برندینگ | اهمیت و مزایای آنرسانههای اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای برندسازی آنلاین است که این روزها میتوانید از آن استفاده کنید.
درواقع، مرکز تحقیقات PewResearchCenter گزارش داد که از ژانویه 2014، 74٪ از افراد بزرگسال از سایتهای شبکههای اجتماعی استفاده میکنند!
قبل از ورود رسانههای اجتماعی به صحنه، برندسازی اساساً از طریق بازاریابی دهانبهدهان یا از طریق تبلیغات سنتی صورت میگرفت.
بااینحال، اکنون داستان کاملاً متفاوت است. خواه یک کسبوکار بزرگ داشته باشید یا یک کسبوکار کوچک،
رسانههای اجتماعی در حال حاضر نقش اصلی را در معرفی کسبوکارهای کوچک و بزرگ دارند.
با دسترسی رایگان به سایتهای رسانههای اجتماعی، بهراحتی میتوانید:
• نام تجاری خود را بهطور منظم پخش کنید
• با مشتری بالقوه و فعلی خود ارتباط برقرار کنید
• در صنعت خود با همتایان همکار خود تعامل و ارتباط برقرار کنید
اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای جذب مشتریان جدید است. و شما میتوانید با استفاده از استراتژیهای جذب فالوور در اینستاگرام مشتریان خود را افزایش دهید.
فقط تصور کنید که چگونه آگاهی و میزان بازدید از برند شما با افزایش فالوورهایتان افزایش مییابد.
پیشنهاد ویژه: ۷ دستورالعمل برندسازی شخصی به کمک رسانههای اجتماعیمانند لوگو شما، شعار شما باید بهطور مداوم در تمام کمپینهای بازاریابی شما استفاده شود.
تمامی مجموعهها، سازمانها و شرکتهای بزرگ در دنیا بر اساس نوع ارائه خدمات به مشتریان
و مخاطبین خود و همینطور جذب بیشتر مشتریان برای خود از جملات و یا در اصطلاح مرسوم شعار تبلیغاتی استفاده میکنند.
این جملات و یا حتی کلمات با در نظر گرفتن مواردی مانند نوع فعالیت سازمان، نوع مخاطبین، اقلیم، هدف از پیش تعیینشده، معرفی سازمان موردنظر، جذب مشترکین، جذب مخاطبین، جذب مشتریان، تشویقات فراگیر، رسالت و هدف سازمانی، طراحی و با آیتمهای تکمیلی مانند لوگو سازمانی، طراحی بر اساس جمله و یا کلمه، عکس، اسلاید و … در معرض دید جامعه قرار میگیرد.
شعار تبلیغاتی بانک صادرات ایران با عنوان “بانک صادرات، در خدمت مردم” بهصورت مثال شرح فعالیت خود را بیان میکند.
اما در سوی دیگر بانک ملت با شعار “به رؤیاهایت فکر کن” بهصورت غیرمستقیم ذهن مخاطب را درگیر فعالیت خود مینماید.
حتما بخوانید: چگونه پرسونال برندینگ قدرتمند ایجاد کنیمتوصیفات یکی از قدرتمندترین پیامهای بازاریابی و تقویتکننده برند است که میتوانید برای افزایش اعتبار خود استفاده کنید.
اگر از مشتریان خود پیام رضایت از خرید محصول یا دریافت خدمات خود را دریافت کردید، این چند کار را انجام دهید.
• آنها را به وبسایت خود اضافه کنید
• آنها را برای دنبال کنندگان خود ارسال کنید
• آنها را به امضای ایمیل خود اضافه کنید
• آنها را از طریق فیسبوک منتشر کنید
وبلاگ نویسی برای برندسازی کسبوکار خود یکی از هوشمندانهترین کارهایی است که میتوانید انجام دهید.
وبلاگ نویسی تفاوت بین برندسازی و روشهای بازاریابی را برای رشد تجارت مشخص میکند.
ایجاد وبلاگ بسیار آسان است، ارزان است و فقط به کمی از وقت شما نیاز دارد. فقط مطمئن شوید که بهترین میزبان وب را انتخاب کنید.
با وبلاگ خود میتوانید بهراحتی از قدرت رسانههای اجتماعی برای ایجاد شناخت برند در صنعت خود و ایجاد حضور آنلاین استفاده کنید.
در اینجا چند روش برای استفاده بیشتر از وبلاگ آورده شده است:
• مطالب عالی بنویسید
• عناوین جالبتوجه ایجاد کنید که بازدیدکنندگان سایت شمارا به خود جلب کند
• محتوای خود را چندین بار در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید و به بازار عرضه کنید
بیشتر بدانید: چگونه در ۶ مرحله هویت برند ایجاد کنیماگر میخواهید تأثیرگذار باشید، باید یک برند شخصی قدرتمند ایجاد کنید.
شما میتوانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارتهای خود در حوزههای تخصصیتان استفاده کنید.
اهمیت برندسازی شخصی در آن است که شما میتوانید کسبوکار خود را از طریق برند شخصی خود تبلیغ کنید. این کار برای کسبوکارهای کوچک آسان است.
وقتی میتوانم ببینیم که چه کسی پشت برند است، بلافاصله بیشتر به سمت یک برند جذب میشویم.
اگر یک وبسایت و پروفایل رسانههای اجتماعی دارید، قطعاً باید یک عکس از خود (و تیم خود) اضافه کنید تا با مخاطبان خود بهصورت شخصیتر ارتباط برقرار کنید.
دوره نامگذاری موفق و اصول برندسازی کسبوکار آنلاین
برند سازی فرایند معنا بخشیدن به یک کسبوکار، محصول و یا خدمات خاص و شکل دادن یک برند در ذهن مصرفکنندگان است. به بیان سادهتر، چه جایگاهی در ذهن مخاطب، درباره کسبوکار من، محصول و خدمات من، ساختهشده است؟، برند جایگاه، تفکر و نظری است که مخاطب درباره کسبوکار ما در قلب و ذهنش دارد.
قدمهای اولیه برای انتخاب نام برند چیست؟، انواع استراتژیهای نامگذاری چه هستند؟، بهترین راه نامگذاری چیست؟، اصول برند سازی آنلاین چیست؟، تفاوت برند سازی در کسبوکار آنلاین و سنتی چیست؟، دیجیتال برندینگ چیست؟
به همه این سؤالات در دوره نامگذاری موفق و اصول برند سازی کسبوکار آنلاین، توسط آقای محمدمهدی ربانی بهصورت خلاصه و کاربردی پاسخدادهشده است.