ایجاد محصولات جدید یک تلاش هیجانانگیز است، بهخصوص اگر تحقیقات بازار و مصرفکننده نیاز را نشان دهد، اما هنوز راهحلهای جامع در دسترس نیست.
مشتریان خواهان راهحل برای مشکلات خود هستند، اما آنها نمیتوانند کاملاً نیازهای خود را تشخیص دهند. اینجا شما وارد میشوید.
اگر محصولی را به بازار عرضه کنید و آن را بهخوبی بفروشید، در ابتدا لحظهای "وااااو!" با بخشی از مخاطبان خود به دست خواهید آورد.
بقیه افراد فوراً آن را نخواهند دید، زیرا نمیدانند که محصول شما کلید حل مشکلات آنها است. یا اینکه آنها بهطورکلی بیتفاوت هستند.
از بین بردن عادات خرید مردم نیز دشوار است، زیرا اکثر مصرفکنندگان بهطور مکرر چیزهایی را خریداری میکنند که بیش از 85٪ نیاز آنها را تأمین میکنند.
برای جلبتوجه مشتری هدف خود، آزمایش برخی از تکنیکهای خلاقانه بازاریابی، ممکن است جوابگو باشد.
یکی از مشکلاتی که خیلی از مدیران در مورد آن آشنایی ندارند، دلایل عدم موفقیت محصولات هست.کمبود محصول اغلب برای افزایش فروش استفاده میشود، همچنین میتواند برای ایجاد آگاهی از نام برند استفاده شود.
این روش، ترس مشتری از بابت از دست دادن را، هدف قرار میدهد.
بازاریابان از پیشنهادهای با محدودیت زمانی مانند معاملات روزانه، محدودیت در مقدار و یا تبلیغات فقط یکبار استفاده میکنند تا احساس اضطرار و کمبود ایجاد کنند.
تبلیغ کالای تمامشده انبار یکی دیگر از رویکردهای مؤثر برای توسعه کمبود محصول است.
زیرا به مشتریان بالقوه نشان میدهد که کالای شما آنقدر محبوب بوده است که موجودی شما بهطور موقت تمام شده است.
این استراتژی در سالهای اخیر توسط تعدادی از تولیدکنندگان استفادهشده است:
• تلویزیونهای Fire Amazon تنها یک هفته پس از تولید به پایان رسید.
• Nintendo تولید کنسول بازی Wii را کاهش داد.
• فقط چند دقیقه پس از عرضه آیفون 5، اپل تحویل خود را تا دو هفته یا بیشتر به تأخیر انداخت.
شما میتوانید آن را بهعنوان مشکلی درزمینهٔ عرضه و تقاضا کنار بگذارید، اما مطمئناً این شرکتها از افزایش پوشش رسانهای و تقاضای مصرفکننده درنتیجه کمبود عرضه خودداری نکردند.
چگونگی معرفی محصول به مشتریان هنری هست که فقط افراد باتجربه و حرفه ای از آن باخبر هستند.اگر واقعاً مخاطب هدف خود را درک کنید، پس از قبل میدانید که چه چیزی توجه آنها را به خود جلب میکند.
اگر قبل از راهاندازی محصول فقط اطلاعات کافی درز کرده باشد، هنگامیکه مخاطبان شما برای کسب اطلاعات بیشتر در همهجا جستجو میکنند، میتوانید صدای زیادی ایجاد کنید.
در سال 2013، درباره Hello Games No Man’s Sky اعلام شد که برخلاف هر چیزی است که قبلاً منتشرشده است و بهعنوان یک بازی جدید انقلابی منتشر خواهد شد.
قبل از انتشار در سال 2016، کارگردان Hello Games، شان موری، اطلاعات کمی راجع به بازی ارائه کرد.
با افزایش پوشش خبری مطبوعاتی و بازاریابی دهانبهدهان، No Man’s Sky بهسرعت به یکی از پر سر و صداترین و پر صحبت ترین بازیهای سالهای اخیر تبدیل شد.
پیشنهاد مطلب عالی: پیش از راهاندازی یک محصول خودتان مشتری آن شویدبعضیاوقات ایجاد تقاضا برای یک محصول به همان سادگی است که به مشتریان خود اجازه میدهید تجربه را برای شما بفروشند.
هیچ نمونهای بهتر از GoPro وجود ندارد. این شرکت محتوای ایجادشده توسط مشتریانی که بهطور فعال از محصولاتش استفاده میکنند را به کار میبرد و نیاز ندارد تلاش زیادی برای بازاریابی نام تجاری انجام دهد.
بهجای اعتماد به کمپینهای گرانقیمت بازاریابی، GoPro اجازه میدهد مشتریان درباره تجربه خود در استفاده از محصول صحبت کنند و بدین طریق میفروشد.
با تبلیغات خوب، برجسته کردن بهترین مشتریان خود و استفاده از تصاویر و فیلمهای مشتریان واقعی هنگام استفاده از محصولات خود در کانالهای اجتماعی، میتوانید همین روش را برای محتوای تولیدشده توسط کاربر داشته باشید.
مردم معمولاً وقتی نمیتوانند چیزی را داشته باشند، بیشتر میخواهند.
آنها میخواهند بدانند که چرا نمیتوانند آن را داشته باشند، چه عاملی آنها را مستثنی میکند و چگونه ممکن است به آن دسترسی پیدا کنند.
انحصار در ایجاد ذهنیت کمبود و ترس از دست دادن، نقش دارد، با این تفاوت که محصولات زیادی برای خرید وجود دارد.
سیمون رینولدز در مقالهای برای فوربس، داستان سفر یکی از دوستانش به پاریس را به اشتراک گذاشت، دوستش از یک فروشگاه ساعت مچی لوکس، پاتک فیلیپ بازدید میکند.
در فروشگاه، ساعتی را در یک جعبه شیشهای به ارزش 1 میلیون دلار میبیند.
رینولدز، بنیانگذار گروه فوتون، میگوید: "برای خرید این ساعت، باید با مدیرعامل شرکت Patek Philippe نامه بنویسید و به او بگویید که چرا لیاقت آن را دارید."
"آیا میتوانید این داستان را باور کنید؟" آنها بسیار مشتاق هستند که برای یک ساعت یکمیلیون پول بگیرند.
اما شما باید یک آزمایش کنید تا ببینید آیا لیاقت آن را دارید؟ حیرتآور است!
همین کافی است تا برخی آن ساعت را بخواهند، اما یکقدم فراتر از آن ساعت خاص است.
انحصاری بودن این تک قطعه، ارزش ادراکشده سایر ساعتهای فروختهشده توسط پاتک فیلیپ را بالا میبرد.
حتما مطالعه کنید: چه زمانی قیمت محصول را به مشتری بگوییمهنگامیکه یک مسئله مهم در مواجهه با مخاطب را شناسایی کردید و دانستید که محصول شما کاملاً مناسب است، میتوانید با یک استراتژی جامع بازاریابی محتوا بازار را بهسرعت تسخیر کنید.
بدانید چگونه آنها در حال حاضر به دنبال راهحل هستند و استراتژی خود را بر اساس آن جستجوها توسعه دهید. و بهطور گسترده در هر کانالی که مخاطب میتواند ببیند، تبلیغ کنید.
برای گسترش استراتژی خود، یک پیشنهاد باارزش بالا ایجاد کنید که برای هر کس که به آن علاقهمنداست کاملاً رایگان است.
این پیشنهاد باید شامل بهترین کار شما باشد، که اطلاعاتی را فراهم میکند و به مخاطبان شما مرتبط و برای آنها مفید است.
اگرچه ممکن است این کار در ابتدا غیراصولی به نظر برسد، اما آموزش مخاطبان با محتوای باارزش بالا میتواند به شما کمک کند تا سروصدای زیادی در مورد برند و محصول خود ایجاد کنید.
دان شیوان، بازاریاب محتوا مینویسد: "اولاً، این یک حس اعتماد بین مخاطب و نام تجاری شما ایجاد میکند، به این معنی که احتمالاً آنها به محتوای شما یا وبسایت شما بازمیگردند."
"ثانیاً، بهخوبی در مورد برند شما تأثیر میگذارد، تا آنجا که مشتریان بالقوه مشتاق ممکن است یکقدم جلوتر برود و از طرف شما از نام تجاری شما حمایت کند، و تبدیل به سفیر برند میشوند که همیشه درباره آنها صحبت میکنند"
یک مزیت اصلی این روش این است که شما توجه باارزش آنها را با محتوای رایگان خود جلب خواهید کرد.
هنگامیکه علاقه آنها را جلب کردید، میتوانید راهحل ارائه دهید. بهجای فروش و تبلیغ محصول و ویژگیهای آن، روی فروش تجربه و راهحل آن تمرکز کنید.
تأثیرگذاران تأثیر زیادی بر پیروان خود دارند. مخاطبانشان به آنها احترام میگذارند، به عقاید و نظرات آنها اعتماد میکنند و با تعاملات و محتوای آنها با کمال میل قانع میشوند.
هنگامیکه محصول جدیدی را به بازار عرضه میکنید، استفاده از اینفلوئنسرها در استراتژی بازاریابی شما واقعاً میتواند محصول موردنظر شمارا تقویت کند.
در بازار خود، تأثیرگذارانی پیدا کنید که با مخاطبان هدف شما بیشترین ارتباط را داشته باشند. با آنها ارتباط برقرار کنید تا محصول آینده شمارا تبلیغ کنند.
Lyfe Kitchen از این روش استفاده کرده است و برای تبلیغ محصولات غذایی جدید خود با افراد تأثیرگذار در دنیای ورزش، بهداشت، تناسباندام و مد و همچنین مادران بانفوذ همکاری میکند.
تبلیغات اینفلوئنسر به آنها کمک کرده است ظرف چند ماه از 400 فروشگاه به 1400 فروشگاه گسترش پیدا کنند.
ممکن است اولین نسخه از محصول شما برای صنعت یا بازار شما انقلابی باشد، اما در اینجا متوقف نشوید.
پس از راهاندازی نسخه اصلی محصول خود، بلافاصله با بازخورد مشتری، تمرکز خود را به سمت بهبود آن تغییر دهید.
دریابید که چگونه میتوانید آن را بهتر کنید و سریعتر به پایان برسانید، سپس برای جذب مخاطبان بیشتر نسخه جدید خود را راهاندازی کنید.
این همان کاری است که آمازون هنگام انتشار Kindle انجام داد.
هر نسخه نسبت به نسخه اولیه، محتوای بیشتر دارد و قیمتش ارزانتر است.
آمازون علاوه بر ایجاد نوآوری در محصولات و افزایش تقاضای بیشازحد، مزایای سبک زندگی را نیز به مخاطبان خود میفروشد: لذت بردن از بهترین کتابها، نمایشها، فیلمها و بازیهای موبایل موردعلاقه خود، بدون توجه بهجایی که هستید.
آیا رویکردهای خلاقانهای در تولید تقاضا برای یک محصول، قبل از عرضه داشتهاید؟
در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.