آی شما مدیریت شبکه های اجتماعی را، خستهکننده میدانید؟ آیا شما به یک روش آسان نیاز دارید تا انرژی خود را به یک راهحل همهجانبه، متمرکز کنید؟
کاربران شبکههای اجتماعی میدانند که مدیریت ابزارها و حسابهای مختلف شبکههای اجتماعی میتواند خستهکننده باشد.
اهمیت شبکه های اجتماعی بسیار زیاد شده است و مشا باید به تاثیر ان در بازاریابی خود تحقیقات بیشتری انجام دهید.
غالباً، کارمندان شبکههای اجتماعی، چندین حساب را بر اساس شاخههای مختلف شرکت مدیریت میکنند،
پلتفرمهای مختلفی هستند برخی از پلتفرمها میتواند به فروش اختصاص یابد، درحالیکه برخی دیگر برای خدمات مشتری یا بازاریابی دیجیتال استفاده میشود.
باوجود تلاش فوقالعادهای که در بعضی مواقع نیاز است،
مدیریت چندین حساب در شبکههای اجتماعی مختلف، میتواند مزایا و معایبی برای تجارت شما داشته باشد.
همهچیز به چگونگی ترکیب تلاشهای شما بستگی دارد.
برای یادگیری نحوه افزایش فروش از طریق مدیریت مؤثر چندین حساب شبکه اجتماعی، در این مقاله با ما همراه باشید.
" شبکه اجتماعی یا شبکه اقتصادی؟ " حتما این مطلب را بخوانید تا با تاثیر رسانه های اجتماعی بر کسب وکار آشنا شوید.
قبل از اینکه به چگونگی مدیریت شبکههای اجتماعی بپردازیم، درک مزایا و معایب ایجاد چندین حساب در شبکههای اجتماعی برای برندها مهم است.
یکی از شبکه های متخصصین لینکدین هست که افراد زیادی در آن حضور دارند، پیشنهاد می کنم مقاله استفاده لینکدین برای بازاریابی را بخوانید.
ایجاد چندین حساب در شبکههای اجتماعی به این معنی است که میتوانید با مخاطبان مختلف صحبت کنید.
داشتن چندین حساب کاربری در شبکههای اجتماعی به شرکتها اجازه میدهد که بتوانند در هرکدام، روی موضوعات خاص تمرکز کنند.
این امر بهویژه درصورتیکه کسبوکار شما هم به مصرفکنندگان و هم به سایر شرکتها خدمت کند، بسیار مفید است.
اگر شرکت شما دارای چندین شعبه باشد، داشتن یک حساب جداگانه برای هرکدام میتواند به شما در تأمین نیازهای منحصربهفرد مشتریان در منطقه کمک کند.
مخاطبان احساس میکنند که به آنها خدمت شده است و میتواند تعامل را به میزان قابلتوجهی افزایش دهد.
اگر چندین حساب در شبکههای اجتماعی داشته باشید، به کاربران این امکان را میدهد که نوع محتوایی را که میخواهند، انتخاب کنند و مصرف کنند.
حتی اگر یک حساب مشترک دارید، ممکن است بخواهید با حسابهای ویژه در شبکههای اجتماعی، شعبه خود را جدا کنید.
یکی از کارهایی که افراد حرفه ای انجام می دهند، یکپارچه سازی سبکه های اجتماعی هست.
از طرف دیگر، داشتن چندین حساب در شبکههای اجتماعی، میتواند منجر به سردرگمی مخاطبان شما شود.
آنها ممکن است هدف یا ارزش هرکدام را بهخوبی درک نکنند.
برایشان سؤال پیش میآید که آیا آنها باید همه حسابها را دنبال کنند یا فقط حسابهایی که اطلاعات لازم را به آنها میدهد، دنبال کنند؟
ممکن است باور داشته باشند که اگر محتوای شما در حسابهای مختلف منتشر شود، چیز مهمی را از دست میدهند.
همچنین میتوانید افرادی را که میخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، از هم جدا کنید.
داشتن بیش از یک حساب کاربری البته به معنای کار بیشتر برای مدیران شبکههای اجتماعی است.
مدیریت زمان میتواند دشوار شود، نیازی به گفتن نیست که کارکنان نیز میتوانند خسته شوند.
اگر تیم رسانه های اجتماعی شما منابعی برای مدیریت چندین حساب ندارند، وقت آن است که در استراتژی خود تجدیدنظر کنید.
همچنین ممکن است مدیریت برند با استفاده از چندین حساب کاربری، آسیب ببیند.
در صورت گسترش مسئولیتهای شبکههای اجتماعی، اطمینان از بهروز بودن همهچیز، دشوارتر است.
در این صورت مدیریت شبکههای اجتماعی مفید است.
البته تاثیر شبکه های اجتماعی به قدری زیاد هست که نمی توان براحتی از آن گذشت.
آیا مطمئن هستید که به چندین حساب در شبکههای اجتماعی نیاز دارید؟ اگر یک برند تجاری واحد هستید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
نکته مهم دیگری که وجود دارد این هست که شما باید بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.
برای فهمیدن این موضوع پیشنهاد می کنیم حتما مقاله " مخاطبان هدف و پیدا کردن آنها در رسانه های اجتماعی " را حتما مطالعه کنید.
بیشتر مطالب شما شامل شکایات است
افراد بیشتری از رسانههای اجتماعی، برای جلبتوجه شرکتها استفاده میکنند.
در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که 47٪ از مصرفکنندگان برای شکایت از برندهای تجاری به شبکههای اجتماعی مراجعه کردهاند که در رتبه دوم بعد از شکایات حضوری قرار دارد.
اگر تیم رسانههای اجتماعی شما متوجه شود که رسیدگی به شکایات اکثر پستها، در یک حساب مشترک است، ممکن است ایجاد یک حساب جداگانه برای رسیدگی به مشکلات، مفید باشد.
این یک روش آسان برای شکایت از طرف مشتری است و بدین طریق به آنها پیام واضحی میدهید که شما به حل مشکلات آنها اهمیت میدهید.
در صورت اجرای یک پروتکل کارآمد برای رفع نیازهای مشتریان، مانند سیستم پشتیبانی تهیه بلیت، حسابهای جداگانه برای شکایات نیز میتوانند عملکرد متفاوتی داشته باشند.
شرکت شما چندین شعبه یا مکاندارد
اگر شرکت شما تعداد معدودی دپارتمان با مخاطبان بسیار متفاوت دارد، داشتن چندین حساب در شبکههای اجتماعی مفید است.
صدایی که یک شرکت برای بازاریابی در هر بخش استفاده میکند،
احتمالاً برای هرکدام از بخشها متفاوت است و باید هرکدام از بخشها محتوای رسانهای مشترکی داشته باشند.
مشتریان نیز میتوانند حسابی را دنبال کنند که مربوط به صنعت آنها است، نه اینکه مجبور شوند همه محتوا را یکباره مصرف کنند.
همین امر برای شرکتهای دارای چندین مکان نیز صدق میکند.
اکانت های جداگانه به مشتریان این امکان را میدهد تا اطلاعات موردنیاز خود را بسیار سریعتر پیدا کنند.
خوب است اگر این اکانت ها محتوای یکسانی را که مهم است به اشتراک بگذارند،
اما اطمینان حاصل کنید که میتوانید نیازهای منحصربهفرد مشتریان در منطقه خود را برآورده کنید.
شما محصولات یا خدمات مختلفی دارید
شرکتهای بزرگ انواع مختلفی از محصولات و خدمات را میفروشند. بنابراین با مسائل مختلف و مخاطبان متفاوت روبرو هستند.
بهعنوانمثال، اگر به فروش محصولات ورزشی، خدمات و فناوری معروف هستید، احتمالاً نقاط مشترک بسیار کمی در بین مصرفکنندگان وجود دارد.
حفظ حسابهای شبکههای اجتماعی برای محصولات و خدمات مختلف میتواند به جلوگیری از سردرگمی و سادهسازی چرخه خرید کمک کند.
همه دقیقاً میدانند که درگیر چه مواردی هستند و شما میتوانید از نیازهای متغیر مخاطبان فردی آگاهی پیدا کنید.
اکنونکه متوجه شدید، آیا به چندین حساب در شبکههای اجتماعی نیاز دارید یا خیر، میتوانید در صورت نیاز آنها را مدیریت کنید.
در این مقاله 5 مرحله وجود دارد که میتوانید برای مدیریت هر یک از حسابهای خود استفاده کنید. البته فقط یکپارچه سازی این شبکه ها مهم نیست.
بلکه ارائه تاکتیک های جذاب در رسانه های اجتماعی اهمیت بالایی دارد.
اگر تیمی از افراد داشته باشید که چندین حساب در شبکههای اجتماعی را مدیریت میکنند، برای مردم سخت است همراه برند تجاری باقی بمانند.
با تدوین و مستند کردن استراتژی رسانههای اجتماعی که شامل خطمشیها، رویهها و یک راهنمای آسان است،
میتوانید به هر مشارکتکننده چیزی را بدهید که همیشه دنبال کند.
حتی اگر هر اکانت اهداف مختلفی داشته باشد، یک استراتژی مستند میتواند به همه کمک کند همگام باشند و از پیام شرکت دور نشوند.
پروسه کپی و چسباندن محتوای یکسان در چندین حساب در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی، میتواند بسیار طولانی شود.
برای کمک به شما در مدیریت انتشار و تعامل همه در یک مکان میتوانید از نرمافزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی مانند Buffer استفاده کنید.
این برنامهها میتوانند به شما کمک کنند تا با کلیک یک دکمه، همزمان مطالب مشابه را در حسابهای مختلف شبکههای اجتماعی منتشر کنید.
تقویمهای تحریریه برای راهنمایی شما و اطمینان از اینکه از استراتژی رسانههای اجتماعی خود پیروی میکنید، مفید هستند.
این کار را میتوانید از طریق نرمافزار مدیریت شبکههای اجتماعی یا حتی با به اشتراک گذاشتن یک سند ساده با تیم اجتماعی خود، انجام دهید.
همهچیز را در یک مکان قرار میدهد و اطلاعاتی را برای مدیران شبکههای اجتماعی فراهم میکند.
همچنین میتوانید شکافها یا فرصتهای ازدسترفته در برنامه انتشارات را تشخیص دهید.
پیگیری نام ها و کلمات کلیدی بسیار مهم است، خصوصاً اگر یک حساب مربوط به پشتیبانی راهاندازی کرده باشید.
شما میخواهید بدانید که آیا مشتری به کمک شما نیاز دارد یا میتوانید به یک موضوع پرطرفدار مرتبط با تجارت خود بپردازید.
به همان اندازه مهم است که شما نمیخواهید با هیچیک از همکاران خود اصطکاکی داشته باشید.
نرمافزار مدیریت شبکههای اجتماعی باید بتواند در هنگام ایجاد فضای همکاری در تیم شما، به نظارت کمک کند.
اگر یک برند به یک پست بعد از یک سال جواب دهد یا یک سؤال فقط دو پاسخ دریافت کند، جنبه خوبی برای برند ندارد.
مهم است که نتایج استراتژی رسانههای اجتماعی خود را تجزیهوتحلیل کنید.
آیا برخی از حسابهای شبکه اجتماعی از دیگر حسابها بهتر عمل میکنند؟
چگونه میتوانید به کسانی که عقبماندهاند کمک کنید؟ آیا هر حسابی در شبکههای اجتماعی به برند شما کمک میکند؟
بدون تجزیهوتحلیل دقیق متوجه نمیشوید.
استفاده از استراتژی و ردیابی نتایج، تنها راهی است که میتوانید رویکرد خود را در شبکههای اجتماعی، دقیق تنظیم کنید.
ممکن است دلایل زیادی برای شرکت شما وجود داشته باشد که بخواهید چندین حساب در شبکههای اجتماعی داشته باشید،
اما قبل از اینکه کار خود را شروع کرده و شروع به ایجاد حساب کنید، باید مطمئن باشید که به دلایل درست آنها را ایجاد میکنید.
اگر به دلیل اینکه رقیب شما این کار را انجام داده است یا به این دلیل که فکر میکنید داشتن چندین حساب در شبکههای اجتماعی، شمارا بزرگ جلوه میدهد، این کار را نکنید.
هر شرکت تعداد محدودی از منابع در اختیار دارد و شما باید از منابع خود هوشمندانه استفاده کنید تا از رسانههای اجتماعی بیشترین بهره را ببرید.
وقتی استراتژی رسانههای اجتماعی را نوشتید و تصمیم به باز کردن چندین حساب در شبکههای اجتماعی مختلف گرفتید،
یافتن ابزارهای نرمافزاری مناسب برای کمک به شما در مدیریت همهچیز مهم است.
این میتواند به تحکیم تلاشهای همه اعضای تیم رسانههای اجتماعی شما کمک کند و به آنها فرصت همکاری با یکدیگر را بدهد.
این برنامهها همچنین به شما امکان میدهند استراتژی اجتماعی خود را تجزیهوتحلیل کنید تا ببینید آیا لازم است تغییر کند یا اینکه بدانید چه نوع محتوایی به بهترین وجه با مخاطبان موردنظر شما سازگار است.
از طریق استراتژی خوب، سرمایهگذاری هوشمندانه و اشتیاق از طرف تیم رسانههای اجتماعی، شانس موفقیت همیشه در دسترس است.