هشتگ ها بخشی اساسی در بازاریابی شبکههای اجتماعی هستند. یک روش عالی برای برچسبگذاری و یافتن بهروزرسانیهای شبکههای اجتماعی است.
محتوای شمارا قابلکشف میکند و به شما امکان میدهد محتوای مربوطه را از افراد و مشاغل دیگر پیدا کنید.
هشتگ به شما امکان میدهد بر اساس یک موضوع یا علاقه مشترک، با سایر کاربران شبکههای اجتماعی ارتباط برقرار کنید و آنها را درگیر کنید.
درواقع، هشتگ ها به شما کمک میکنند تا میزان بازدید در توییتر و اینستاگرام را افزایش دهید.
هشتگ ها میتوانند آگاهی را افزایش دهند، محتوای شمارا بیشتر از دنبال کنندگان در معرض دید مردم قرار دهند و اشتراکات اجتماعی شمارا افزایش دهند.
با واردکردن ساده # هشتگ در محتوای رسانههای اجتماعی خود، میتوانید دامنه خود را گسترش داده و مخاطبان خود را افزایش دهید.
دانستن نحوه استفاده از هشتگ برای موفقیت شما در شبکههای اجتماعی ضروری است.
در اینجا میتوانید هفت روش ابتکاری برای استفاده از هشتگ در بازاریابی شبکههای اجتماعی یاد بگیرید.
پیشنهاد جذاب برای شما: چگونه برای شبکههای اجتماعی استراتژی بازاریابی تدوین کنیم؟
1- ساده و مرتبط باشد
هنگام انتخاب هشتگ، مهم است که مطمئن شوید چیزی را انتخاب کردهاید که افراد در جستجوی آن هستند و بهراحتی میتوانند آن را به خاطر بسپارند.
هشتگ های زیادی در جهان رسانههای اجتماعی پراکندهشدهاند.
استفاده از هشتگی که هجی یا تلفظ آن طولانی و دشوار است بعید است نتیجه خوبی به شما بدهد.
بااینحال، هشتگ مبهم، هرگز استفادهنشده یا عمومی نیز نتایج موردنظر شمارا نخواهد گرفت.
هشتگ شما باید کوتاه، دقیق و نوشتن آن آسان باشد. و باید به مخاطبان شما ایده روشنی از موضوع مکالمه بدهد.
نکته اصلی این است که بدانید مخاطبان شما میتوانند با چه موضوعاتی ارتباط برقرار کنند.
شما باید مواردی را که قبلاً درباره آنها صحبت کردهاند پیدا کنید.
هشتگ به شما کمک میکند محتوای خود را طبقهبندی کنید و به مردم اجازه میدهد که روندی را دنبال کنند
و حتی به شما کمک میکنند تا با یک جامعه ارتباط برقرار کنید.
شما باید از هشتگی استفاده کنید که متناسب با محتوا و شرکت شما باشد و همچنین استفاده از آن ساده باشد.
بیشتر بخوانید: ۷ گام ساده برای بازاریابی مشتریان مرفه در رسانههای اجتماعی
2- استفاده از هشتگ های پرطرفدار
هشتگ مرسوم، یک موضوع هشتگ است که بسیار محبوب شده است.
شاید شما شنیده باشید که مردم در حال صحبت کردن در مورد آنچه "اکنون محبوب است" هستند.
گاهی اوقات، اشاره به هشتگ هایی است که در حال حاضر محبوب هستند یا بیشترین صحبت را در حال حاضر دارند.
اغلب اوقات، هشتگ ها با موضوعات مهم خبری جهان متمرکز میشوند.
وقتی روندی را مشاهده میکنید که مربوط به تجارت شما است، با استفاده از برچسب در آن شرکت کنید.
با استفاده از هشتگ محبوب در بهروزرسانی محتوای خود، پیام شما توسط مخاطبان بسیار بیشتری مشاهده میشود.
بیشتر افراد میتوانند بهروزرسانیهای شمارا ببینند، نهفقط طرفداران و دنبال کنندگان شما.
علاوه بر این، هشتگ مرسوم، بهترین راه برای افزایش دیده شدن برند است.
قبل از استفاده از هشتگ در پست خود در شبکههای اجتماعی، اطمینان حاصل کنید که ارزش مکالمه موجود شمارا اضافه میکند.
اگر پست شما ارزشافزوده نداشته باشد، احتمالاً نادیده گرفته میشود و در اقیانوس پستها از بین میرود.
اگر یک پست کاملاً آموزنده داشته باشید، افراد بیشتری آن را دوباره به اشتراک میگذارند و باعث افزایش آگاهی از برند شما میشود.
با استفاده از بهترین ابزارهای خودکارسازی رسانههای اجتماعی، پستهای خود را با هشتگ در شبکههای اجتماعی خودکار کنید.
بیشتر بخوانید: تعریف بازاریابی اجتماعی و بازاریابی مدیریتی
برای برقراری ارتباط و ایجاد روابط با بازار هدف خود از هشتگ های محبوب روند استفاده کنید.
3- در چندین کانال بازاریابی شبکههای اجتماعی از هشتگ استفاده کنید
هشتگ ها بخش مهمی از همه سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی هستند.
هشتگ ها باعث میشوند برند شما بیشتر در معرض دید قرار گیرد، بنابراین میتوانید محصول خود را به مخاطبان گسترده منتقل کنید.
بعلاوه، وقتی چندین بار از آن در کانالهای مختلف استفاده میکنید، مردم هشتگ شمارا بهراحتی به خاطر میآورند.
میتوانید قبل از کلمه کلیدی در ذهن خود از هشتگ استفاده کنید و بهاینترتیب مطالب مفیدی پیدا خواهید کرد.
توییتر: به دلیل محدودیت شخصیت، لطفاً برای بهترین تعامل بیش از 2 هشتگ در هر توییت استفاده نکنید.
فیس بوک: از 2 هشتگ در فیس بوک استفاده کنید که یک هشتگ محبوب و یک هشتگ سفارشی را برای نام تجاری خود امتحان کنید.
اینستاگرام: حداکثر 30 هشتگ را مجاز میداند، اما برای بالاترین سطح جذابیت، بیش از 11 هشتگ استفاده نکنید.
لینکدین: استفاده از هشتگ محدودیتی ندارد. اما توصیهشده است که حداکثر به 5 هشتگ محدود شود،
در غیر این صورت، الگوریتم لینکدین میتواند پستهای شمارا بهعنوان هرزنامه علامتگذاری کند.
Pinterest: فقط از 2 هشتگ استفاده کنید، این یک دسته جستجو است.
بنابراین از هشتگ منحصربهفرد خود برای کمک به تهیهکنندگان مطالب مرتبط استفاده کنید.
4- قبل از استفاده از هشتگ، آن را جستجو کنید
هر یک از شبکههای رسانههای اجتماعی را بررسی کنید تا مطمئن شوید از هشتگ شما به دلیل اشتباهی استفادهنشده است.
همچنین، اطمینان حاصل کنید که چیزی را انتخاب نمیکنید که به روش دیگری تفسیر شود.
لازم است مطمئن شوید که برند تجاری دیگری نیز بهطور خاص برای تبلیغات خود از هشتگ استفاده نمیکند.
وقتی از هشتگ ها بهدرستی استفاده میکنید، به ایجاد مکالمه آنلاین، افزایش آگاهی از برند و همچنین فروش شما کمک میکنند.
قبل از استفاده از هشتگ، همیشه باید جستجو کنید تا ببینید آیا افراد دیگر از آن استفاده میکنند و چه میگویند.
اگر میخواهید توییت شما برجسته باشد، توییت کردن یک هشتگ منفی ممکن است بهترین روش برای انجام آن نباشد.
همچنین میتوانید از ابزارهای تجزیهوتحلیل توییتر استفاده کنید تا بفهمید کدام هشتگ هایی که استفاده کردهاید بهترین نتیجه را برای شما داشته است و کدامیک از آنها کارنکرده است.
5- بیشازحد از هشتگ استفاده نکنید
اطمینان حاصل کنید که برای هر پست، حداکثر از دو هشتگ استفاده کنید.
اضافه کردن بیشازحد این احساس را ایجاد میکند که شما برای دنبال کنندگان خود هرزنامه ارسال میکنید.
معمولاً نمیخواهید بیش از یک یا دو هشتگ در هر پست استفاده کنید، بهترین هشتگ را انتخاب کنید.
علاوه بر این، مهم است که از استفاده از هشتگ ها در تکتک پستهایی که ایجاد میکنید، خودداری کنید.
زیرا کاربران شبکههای اجتماعی نسبت به مشاغلی که بیشازحد تلاش میکنند تا خود را تبلیغ کنند، احتیاط میکنند.
در صورت منطقی بودن استفاده از این ابزارهای سازمانی، از مزایای یک پایگاه مشترک با اشتیاق بیشتر بهرهمند میشوید.
6- خاص و منحصربهفرد باشید
بهعنوان یک بازاریاب، شما میخواهید با استفاده از هشتگ، بهویژه در هنگام رویدادهای خاص و چتهای توییتر، به جامعه خود دسترسی پیدا کنید.
بااینحال، اگر میخواهید دیگران در مکالمهای شرکت کنند که باید با یکدیگر درگیر شوید، باید از هشتگی استفاده کنید که بینظیرتر است.
نمیتوانید از هشتگ های عمومی مانند # بازاریابی یا #seo استفاده کنید و انتظار دارید که افراد پست شمارا دوباره توییت کنند.
امروزه، مردم از هشتگ منحصربهفرد و خاصی استفاده میکنند و آنها را با نکات بهتر در شبکههای اجتماعی برای تعامل بهتر با مخاطبان ترکیب میکنند.
بدون شک هشتگ ها ابزار قدرتمندی برای بازاریابی برندها در شبکههای اجتماعی هستند.
برای گرفتن نتایج عالی، شما باید از هشتگی استفاده کنید که با دقت انتخابشده و ازلحاظ تاکتیکی استفادهشده باشد.
اگرچه کاربردهای هشتگ، بسته به کانال متفاوت است، اما با پیروی از بهترین روشها میتوانید اثربخشی آنها را افزایش دهید.
بهعنوان یک بازاریاب، شما همچنین باید در مورد ویژگیهای همیشه در حال تکامل رسانههای اجتماعی و تغییر مداوم تنظیمات کاربر در جریان باشید.
هرسال جدید، نوآوریها و ویژگیهای جدیدی را به همراه دارد. سعی کنید از آنها بهخوبی آگاه باشید.
7- ایجاد نام تجاری
نکته مهم در ایجاد هشتگ، توانایی اتصال برند شما با بسیاری از موضوعات محبوب و فوقالعاده قابلمشاهده است.
با این کار بینندگان جدیدی به سمت شبکههای اجتماعی شما سوق داده میشوند و به شما امکان میدهد با آنها ارتباط برقرار کنید.
وقتی از هشتگ با دقت استفاده میکنید، به شما کمک میکند تا دسترسی خود را با کاربران هدفمند گسترش داده و روابط با مشتری را بهبود بخشید.
پیروان شما هرچه با برند شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند، احتمال تعامل آنها با شما در شبکههای اجتماعی بیشتر است.
شما نمیخواهید آنها را نادیده بگیرید، اما لازم نیست هنگام مکالمه با پیروان خود از هشتگ استفاده کنید.
همچنین، در هر پست نیازی به استفاده از هشتگ نیست.
بااینحال، یادآوری این نکته ضروری است که هنگام پاسخ دادن به شخصی نباید از آنها استفاده کنید.
خواه یک توییت مجدد باشد یا یک پاسخ، از استفاده از این علائم در صورت عدم نیاز خودداری کنید.
افزودن کلمات کلیدی به هشتگ های شما برای تقویت حضور آنلاین شما کافی نیست.
شما باید اطمینان حاصل کنید که هشتگ های شما کوتاه، مکالمهای و منحصربهفرد هستند.
بااینحال، هشتگ ها نقش مهمی در استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی دارند.