خصوصیات یک بیزینس کوچ (مربی کسب‌وکار) بسیار خوب چیست؟

خصوصیات یک بیزینس کوچ (مربی کسب‌وکار) بسیار خوب چیست؟

برخلاف تصور عمومی، رهبری موفق در کسب‌وکار هیچ ارتباطی با اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد ندارد.

در حقیقت برعکس این امر صادق است: فرزانه‌ترین رهبران می‌دانند چه موقع باید خارج از محل کار مشاوره بگیرند و از توانایی مشاور یا مربی استفاده کنند.

اینجا دقیقاً همان‌جایی است که خصوصیات یک بیزینس کوچ به وجود می‌آید.

بااستعدادترین و بهترین مربیان می‌توانند به رهبران موفق کمک کنند آنچه را نمی‌توانند ببینند،

ببینند و گزینه‌هایی را که هرگز رهبران کسب‌وکار فکر نمی‌کردند، ممکن است در نظر بگیرند.

یک کوچ عالی شنونده‌ای خارق‌العاده است که می‌داند چه سؤالاتی را در چه زمانی بپرسد

و به شما کمک می‌کند مسیر موفقیت، پیشرفت کسب‌وکار و پیشرفت شخصی را به‌روشنی ببینید.

به‌عبارت‌دیگر، بیزینس کوچ باید بتواند بر اساس استعدادها، اهداف و ارزش‌های شما،

تصویری از تعالی عالی ترسیم کند و سپس ابزارهایی را برای دستیابی به آن زندگی در اختیار شما قرار دهد.

اگر در حال حاضر از مربی کسب‌وکارتان راضی هستید و همان شخص موردنظرتان است که در مرحله فعلی زندگی خود می‌خواهید از او بهره‌مند شوید.

عالی است! اما قبل از اینکه یک بیزینس کوچ استخدام کنید. اجازه ندهید چیزی قضاوت شمارا دچار تردید کند.

عوامل مهم خاصی وجود دارند که باید هنگام انتخاب مربی برای موفقیت خود به خاطر بسپارید.

خوشبختانه، بیزینس کوچ های بزرگ مجموعه‌ای از خصوصیات یک بیزینس کوچ بسیار خاص را دارند و ما امروز آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

  بیشتر بخوانید: بیزینس کوچ، مشاور کسب‌وکار نیست  

خصوصیات یک بیزینس کوچ یا مربی کسب‌وکار بسیار خوب موارد زیر است:

1- یک بیزینس کوچ بسیار خوب، صادق و درستکار است

از بین بسیاری از ارزش‌های اساسی برای یک مربی، صداقت از اهمیت بالایی برخوردار است،

زیرا این امر مستقیماً با عزت‌نفس، پذیرش خود و توانایی تصدیق صادقانه اشتباهات ارتباط دارد.

از این گذشته، وقتی نوبت به بیزینس کوچینگ می‌رسد، مخاطرات بسیار زیاد است و به‌راحتی نمی‌توان روی شخصیت با اعتمادبه‌نفس و کاریزماتیک حساب کرد.

آن‌ها همچنین باید معتبر و مؤثر باشند، که بدون شک شامل اخلاق و صداقت قوی است.

همان‌طور که وارن بافت می‌گوید: «در یک رهبر، شما به دنبال سه چیز هستید: هوش، انرژی و صداقت.

و اگر آخرین مورد را ندارند، دو مورد اول را هم نادیده بگیرید.»

  یک بیزینس کوچ بسیار خوب، علاقه‌مند به یادگیری است

2- یک مربی کسب‌وکار بسیار خوب، علاقه‌مند به یادگیری است

وظیفه یک مربی یادگیری مداوم است و نه‌فقط در مورد تکنیک‌های جدید مربیگری،

بلکه تقریباً در مورد هر اتفاق جدیدی که در جهان رخ می‌دهد و از راه دور با علایق و خواسته‌های مشتری مرتبط است.

در غیر این صورت، کسی که طریقه رهبری را نمی‌داند چگونه می‌تواند شمارا هدایت کند؟

مطمئناً تجربه مهم است. اما در محیطی که امروز به‌سرعت در حال تغییر است، این تنها چیزی است که وجود دارد.

  پیشنهاد عالی: ۱۶ سؤال قدرتمند در بیزینس کوچینگ  

3- یک بیزینس کوچ بسیار خوب، آموزش می‌بیند و مدرک یا گواهینامه مربیگری کسب‌وکار دریافت می‌کند

صحبت از یادگیری است، بیشتر مربیان با کیفیت تلاش می‌کنند تا شرایط لازم را داشته باشند.

حتی اگر اجباری نباشد، داشتن گواهینامه معتبر مربیگری به یک مربی کمک می‌کند تا از جمع افراد فاقد مجوز، متمایز شوند،

همچنین فرصت‌های عالی شبکه‌سازی، توسعه مهارت‌ها و یادگیری آخرین روند مربیگری را برای مشتریانشان فراهم می‌کنند،

که برای پیشرفت شغلی بسیار مفید است.

گرچه داشتن گواهینامه 100٪ تضمین نمی‌کند که شما بهترین مربی را استخدام کنید،

اما اطمینان به دانش و توانایی آن‌ها را فراهم می‌کند و در ترکیب با سایر عوامل ضروری است.

 

4- یک مربی کسب وکار بسیار خوب، همدلانه رفتار می‌کند

مربی همدل کسی است که بتواند مشتری‌های خود را با آرزوها، سؤالات و نگرانی‌های مختلف درک کند.

برای یک مربی بسیار مهم است که بتواند خود را در جایگاه مشتریان خود قرار دهد تا دیدگاه آن‌ها را بهتر درک کند

و ارگانیک ترین و قابل‌دستیابی ترین استراتژی‌ها و اهداف را ارائه دهد.

مربیان کسب‌وکار با مهارت همدلی بالا می‌توانند احساساتی مانند ناامیدی و تحریک‌پذیری یا هیجان و خوشحالی را به‌راحتی تشخیص دهند

و به‌سرعت به نیازهای روانی مشتریان خود پاسخ دهند، که درواقع میانبر موفقیت است.

  حتما بخوانید: ۶ مزیت داشتن بیزینس کوچ چیست  

5- یک بیزینس کوچ بسیار خوب، متواضع است

یک مربی کسب‌وکار متواضع می‌داند که آن‌ها را برای چه‌کاری استخدام کرده‌اید و این بالا رفتن روی صحنه نیست!

یک مربی واقعاً متواضع، از اینکه مشتری‌های خود را خوشحال می‌کند، بسیار لذت می‌برد،

حتی اگر این کار به مقدار زیادی تحقیق، بی‌خوابی‌های شبانه، آزمون‌وخطای بی‌پایان و تفکر مداوم در خارج از جلسه نیاز داشته باشد.

این شخصی است که می‌خواهید در کنار خود داشته باشید تا دنیا را تسخیر کنید!

مهارت‌های اساسی مربیان بزرگ کسب‌وکار علاوه بر خصوصیات شخصی

  یک بیزینس کوچ بسیار خوب، برنامه‌ی شخصی برایتان طراحی می‌کند

1- یک بیزینس کوچ بسیار خوب، برنامه‌ی شخصی برایتان طراحی می‌کند

وقتی صحبت از برنامه‌ریزی جلسات و مراحل بعدی می‌شود، یک بیزینس کوچ خوب شمارا در تاریکی رها نمی‌کند.

برعکس، این استادان برنامه‌ای شخصی و متفکرانه را برای شما آماده می‌کنند که تقریباً موفقیت شمارا ترسیم می‌کند.

 

2- یک بیزینس کوچ بسیار خوب مهارت شنیداری خوبی دارد

آیا مربی‌ای که انتخاب کردید، شنونده خوبی است؟ چه کسی بیشتر صحبت می‌کند؟

آیا مربی شما نیازهای شمارا برطرف می‌کند؟ شنوندگان خوب به صحبت‌های شخص دیگر توجه می‌کنند، علاقه نشان می‌دهند

و مطمئن می‌شوند که با پرسیدن سؤالات اضافی آنچه را که می‌خواستید بگویید، درک می‌کنند.

اگر مربی شما شنونده خوبی نیست، ممکن است زمان پیدا کردن مربی جدید فرارسیده باشد.

در غیر این صورت، شما با یک دیوار صحبت می‌کنید!

  یک مطلب مهم: ۱۰ قانون بیزینس کوچینگ  

3- یک مربی کسب وکار بسیار خوب سؤالات خوبی می‌پرسد

یک مربی خوب سؤالات تحریک‌کننده زیادی خواهد پرسید. اما یک مربی عالی استعداد کافی برای پرسیدن سؤالاتی واقعاً الهام‌بخش دارد،

آن‌هایی که باعث می‌شوند هزاران لامپ در مغز شما روشن شوند و مهمانی ایده پردازی را در ذهنتان شروع کنید!

اگر مربی شما فقط برایتان سخنرانی می‌کند و اطلاعات عمومی را ارائه می‌دهد،

آن‌ها احتمالاً برای شما مناسب نیستند، زیرا سؤال کردن بخشی جدایی‌ناپذیر از مربیگری باکیفیت است.

 

یک بیزینس کوچ بسیار خوب به‌صورت حضوری با شما ملاقات می‌کند.

4- بیزینس کوچ بسیار خوب به‌صورت حضوری با شما ملاقات می‌کند.

همان‌طور که در بالا ذکر شد، شما یک مربی کسب‌وکار نمی‌خواهید که فقط کاریزماتیک باشد.

بااین‌حال، ازآنجاکه ما در مورد انتخاب بهترین‌ها صحبت می‌کنیم، قطعاً حضور از اهمیت بالایی برخوردار است!

این برای همه کمی ذهنی خواهد بود، اما وقتی اولین مربی کسب‌وکار بالقوه خود را ملاقات کردید به دنبال فاکتور WOW باشید.

ما به‌عنوان موجودات اجتماعی، به‌صورت ناخودآگاه عادت‌های کوچکی را از عادت‌های افرادی که اغلب با آن‌ها صحبت می‌کنیم،

شیوه گفتار، اشاره‌ها و ارائه کلی آن‌ها انتخاب می‌کنیم.

اگر می‌خواهید کسی شمارا به سمت موفقیت هدایت کند، می‌توانید از این نشانه‌های بصری نیز بهره ببرید و جذابیت بیشتری پیدا کنید و خود را متقاعد کنید!

در این مقاله فهرستی از خصوصیات یک بیزینس کوچ که برای هر مربی بزرگ کسب‌وکار ضروری است! بیان کردیم.

از این لیست به نفع خود استفاده کنید، به شهود خود گوش دهید، قطعاً می‌توانید بیزینس کوچ مناسب خود را پیدا کنید.

 

دیدگاه کاربران (0)