در دنیای پرسرعت امروز ما، همه به دنبال نتیجههای فوری هستند. تکنیکهای جدید افزایش فروش در وبسایت بسیار در حال پیشرفت است.
ما میخواهیم غذایمان سریعتر آماده شود، بهسرعت با افراد ارتباط برقرار کنیم و زمانی که بارگذاری وبسایت موردنظرمان بیشتر از پنج ثانیه طول بکشد، بیتاب میشویم.
این امر برای کسانی که میخواهند فروش حاصل از وبسایتشان را افزایش دهند نیز صادق است.
اما همانطور که بورلی سیلز گفت "مکانی که ارزش رفتن دارد، میانبر ندارد."
خوشبختانه، چند روش وجود دارد که میتوانید وبسایت خود را بهینه کنید تا به فروش سریعتر آن کمک کنید.
میدانیم که همانند بیشتر شیوههای بازاریابی دیجیتال، اندکی زمان نیاز است تا نتایج را مشاهده کنیم.
بااینحال، شما میتوانید امروز در طراحی سایت فروشگاهی خود این ده نکته را به کار ببندید و بهراحتی بنشینید و تماشا کنید که آنها برای شما کار میکنند.
این کار ممکن است برایتان تعجبآور باشد، زیرا بسیاری از افراد تصور میکنند شما بهتر است هرچه بیشتر محصولات را در صفحه اصلی خود ارائه دهید، تا طیف وسیعی از گزینهها را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید.
ارائهٔ محصولات کمتر در صفحهٔ اصلی به همراه توصیف متنی بیشتر برای موضوعی خاص است که فروش کلی را افزایش خواهد داد.
این کار جواب خواهد داد چراکه به شرکت شما امکان میدهد روی یک یا دو محصول خاص تمرکز کرده و پرسشهای احتمالی بازدیدکنندهها را پاسخ دهد.
صفحهٔ خانهٔ Electronic Arts نمونهای برجسته از سادگی و تأثیرگذاری است.
آنها بااینکه هزاران عنوان بازی ارائه میدهند، اغلب فقط چند عنوان اخیر را در صفحهٔ اصلی آنها خواهید دید.
همچنین، دقت کنید که آنها در قسمت بالای تیتر اصلی خود اغلب فقط چند دکمه فراخوان را ارائه میکنند.
بیشتر بخوانید: چگونه در فروشگاه آنلاین فروش داشته باشیم
ماشابل ادعا میکند که اضافه کردن ویدئوها به برخی از صفحههای فرود (صفحهای که کاربر برای اولین بار با آن صفحه وارد سایت شما میشود) منجر به افزایش تبدیلها تا حدود 86 درصد میشود!
مغز ما اطلاعات بصری را حدود 60000 بار سریعتر از اطلاعات متنی پردازش میکند که یعنی بازدیدکنندههای سایت شما اطلاعات را از راه ویدئوها بهتر دریافت میکنند، تا از طریق خواندن متن.
اطلاع از محصولات یا خدمات شما از طریق ویدئو اثربخشی بیشتری خواهند داشت.
یک نمونه عالی از افزودن یک فیلم به صفحه اصلی خود را میتوانید در Ditto Residential پیدا کنید.
صفحه اصلی آنها نهتنها بسیار جذاب است، بلکه ویدئوی بزرگ و باکیفیتشان قطعاً توجه هر بازدیدکنندهای را جلب میکند.
بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ همواره یکی از شیوههای موفقیتآمیز بازاریابی دیجیتال است و نسبت به تمام شیوههای بازاریابی، ROI (نرخ بازده سرمایهگذاری) بالاتری ایجاد میکند.
بااینحال، شما نمیتوانید بدون وجود آدرس ایمیل، بازاریابی از طریق ایمیل را انجام دهید.
میتوانید با ایجاد شیوههایی برای گرفتن آدرس ایمیل بازدیدکننده، فرصتی ایجاد کنید تا آنها را از طریق کمپینهای بازاریابی ایمیل به وبسایت خود دعوت کنید.
Forbes پیشنهاد میدهد که ارائهٔ خدماتی ارزشمند مانند دانلود دیجیتال یکی از بهترین شیوههای ثبت ایمیل است که هزینهای برای شرکت شما نخواهد داشت.
وبسایت Profitworks نمونهای عالی از این مورد است. آنها در ازای برخی از اطلاعات، مانند آدرس ایمیل و نام و نام خانوادگی شما، یک بررسی وبسایت رایگان ارائه میدهند.
پیشنهاد عالی: ۶ هدف بازاریابی برای فروشگاههای تجارت الکترونیک
امروزه، بسیاری از شرکتها به اهمیت تأیید اجتماعی پی بردهاند.
اما اگر در حال حاضر راهی برای جلب اعتماد مشتری به وبسایت خود ندارید، مزایای آن را ازدستدادهاید.
مواردی مانند توصیفات، تصاویر کارمندان و مطالعات موردی درباره محصولات یا خدمات شما میتواند بازدیدکننده را ترغیب کند که شما را انتخاب کند.
Marketingdonut نیز توصیه میکند تا میتوانید مجوز جمعآوری کنید تا به بالا بردن شهرت آنلاین شما کمک کند،
خصوصاً اگر ارتباط رودرروی شما با مشتری محدود است یا حتی هیچ ارتباطی بین شما نیست.
ایجاد محتوای باکیفیت، شیوهای مطمئن برای افزایش ترافیک و افزایش فروش در وبسایت شماست، اما باید برای هدفگیری بخشهای متفاوت بازار نیز وقت بگذارید.
نوشتن محتوای خاص برای بخشهای خاص بازار به شما کمک میکند مشتریان متعددی را جلب کنید و به شما فرصت میدهد تا مهارت خود را در صنعتشان نشان دهید.
این حرکت حرکتی برد-برد است! برای مثال، به سایت IBM سری بزنید و صفحههای فرود کامل برای تعدادی از صنایع متفاوت را مشاهده کنید.
یک مطلب کاربردی: مشخصات یک وبسایت خوب چیست
چند بار برایتان پیش آمد که فروشنده محصولی را به شما بیش فروشی کند؟
اگر آنها کاری را انجام دهند که مافوقشان از آنها خواسته است، پاسخ شما 100 درصد مواقع خواهد بود.
آیا اگر مردم بتوانند در کسبوکاری بیش فروشی کنند، دلیلی میماند که شما نتوانید فروش آنلاین خود را بیش فروشی کنید؟
Shopify میگوید بیش فروشی 20 برابر مؤثرتر از فروش مستقیم آنلاین است، بااینکه ما مورد آخر را بیشتر میبینیم.
Dollar Shave Club در صفحههای تیغهای خود کاری عالی انجام داد.
آنها با این وعده که هر تیغ تنها یک دلار است شمارا جذب میکنند تا فقط گزینههای گرانتر و مزایای دیگرشان را به شما نشان دهند.
پیشنهاد ارزش یک یا دو جملهٔ ساده است که ارزش محصولات یا خدمات شمارا تبلیغ میکند.
Conversionxl توصیه میکند که هر پیشنهاد ارزش معتبری، باید این سه ویژگی را دارا باشد:
• باید توضیح دهد که محصول شما چگونه مشکلات مشتری را برطرف میکند.
• باید مزایای خاصی را که محصول شما ارائه میکند برشمارد.
• باید توضیح دهد که چرا آنها باید بهجای خرید از رقیب، از شما خرید کنند.
حتما بخوانید: ۱۰ اشتباهی که در هنگام شروع کسبوکار اینترنتی باید از آنها اجتناب کنیم
ابزار گفتگوی آنلاین راهی عالی برای ایجاد فروشهای تجارت الکترونیک است.
اما میتوان از آن برای پاسخگویی به پرسشهای بازدیدکنندهها از سایت شما نیز استفاده کرد.
این ابزار نسبت به ابزار تماس، قابلاستفادهترند چراکه پاسخگویی سریع را ممکن میکنند.
تقریباً هر نوع وبسایت تجاری میتواند از مزیت این ابزار بهرهمند شود، حتی کسانی که از طریق سایت فروش ندارند.
شما میتوانید برای دریافت پاداش دو برابر، از این ابزار گفتگوی زنده برای جمعآوری آدرسهای ایمیل استفاده کنید.
گفتگوی زندهای که از SnapEngage پخش میشود نمونهای عالی از عملکرد خوب این مورد است.
آنها نهتنها گفتگوی مستقیم در سایت دارند، بلکه هر زمان که وارد صفحهای با خطای 404 میشوید، اعلان گفتگو دریافت خواهید کرد.
یک راه عالی برای بهبود کیفیت وبسایت، توجه به هرگونه اعتراض یا پرسشی است که شاید از طریق محتوای فعلی سایت بهطور مستقیم به آن پاسخ داده نشده باشد.
همانطور که مجلهٔ Harvard Business توصیه کرد، تمرکز بر حفظ ارتباطتان با مشتریان است که اهمیت دارد نه با رقیبانتان.
به سایت خود سر بزنید و از تردیدهایی که فکر میکنید شاید بازدیدکنندهها طبق اطلاعات فعلی داشته باشند فهرستی تهیه کنید.
در این مرحله، سایت خود را با دید انتقادی ارزیابی کنید. فکر نکنید که فقط بازدیدکننده میتواند پاسخها را پیدا کند.
شما میخواهید مطمئن شوید که همه موارد بهراحتی قابلدسترس است.
وقتی این کار را انجام دادید، برای مشکلاتی که پیداکردهاید راهحل ارائه دهید.
این کار نهتنها تبدیلهای سایت شمارا افزایش میدهد، بلکه آن را برای کاربر خوشایندتر هم میسازد.
یکی از بهترین راهها برای انجام این کار پاسخ به برخی پرسشهای پرتکرار است. کاری که ConvertKit در این صفحه انجام داده است.
با تمام نکتههای توصیهشده برای افزایش فروش در وبسایت، مهمترین آنها آزمون A/B برای تمام این تبدیلها است.
هر کسبوکاری منحصربهفرد است، یعنی مشتریان آنها منحصربهفردند و برای برخی کسبوکارها مواردی جواب میدهند که برای بقیه آنها جواب نخواهند داد.
شما با انجام آزمون A/B مطمئن باشید که آنچه بهترین کارایی را برای وبسایت شما دارد درخواهید یافت.
در اینجا چند آزمون آوردهایم که میتوانید هماکنون در سایت خود اجرا کنید:
تغییر متن در دکمههای فراخوان آزمونی قدیمی اما ساده است. اگر این تغییر کوچک منجر به دو تا سه درصد افزایش در تبدیلها شد، تعجب نکنید.
تیترهای متفاوت در بالای صفحههای فرود که ترافیک بالا دارند را آزمایش کنید.
صفحههایی داشتهایم که با آزمون تیترهای متفاوت در آنها، از نرخ تبدیل یک درصد به نرخ تبدیل 4.5 درصد جهش داشتهاند.
اگر هرگونه عکس حرفهای در سایت خود دارید، سعی کنید آنها را با عکسهای طبیعی از کارمندان یا کسبوکار خود جایگزین کنید.
برای صفحهٔ تماس، استفاده از فیلدهای کمتر در قسمت تماس را آزمایش کنید. این کار بهطورکلی نتیجه مثبتی ایجاد میکند.