4 مدل درآمدزایی از اینترنت

4 مدل درآمدزایی از اینترنت

خوشبختانه، هیچ کمبود ایده‌ای وجود ندارد. انواع مدل درآمدزایی از اینترنت وجود دارد که بسیار متنوع هستند.

تقریباً می‌توانید از هر راهی که می‌خواهید درآمد کسب کنید.

مدل‌های درآمدی به‌قدری متنوع هستند که محدود کردن آن‌ها و انتخاب مدلی که برای کسب‌وکار شما بهترین است، دشوار است.

مدل درآمدزایی مناسب برای کسب‌وکار شما، مدلی است که به شما در دستیابی به اهداف و حفظ رشد طولانی‌مدت کمک می‌کند.

مدل درآمدزایی چیست؟

به بیان ساده مدل‌های درآمدی، توصیف چگونگی درآمدزایی یک کسب‌وکار است.

مدل‌های درآمدی یک نقشهٔ راه برای مدیریت جریان‌های درآمدی و منابع موردنیاز برای هر جریان درآمدی است.

انواع مدل‌های درآمدی (revenue models) وجود دارند که هر یک از آن‌ها مناسب مدل کسب‌وکار خاصی است.

همچنین هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 

جریان درآمدی چیست؟

مالی که توسط تولیدکنندهٔ کالا یا ارائه‌دهندهٔ خدمات با ارائه کالا یا خدماتشان، باعث افزایش دارایی و سرمایه می‌شود را درآمد میگوییم؛

جریان درآمدی به معنای منبع درآمد، برای مثال فروش کالا یا خدمات در یک کسب‌وکار است.

البته در نظر داشته باشید که جریان‌های درآمدی یک کسب‌وکار می‌تواند بیشتر از یک جریان باشد.

  بیشتر بخوانید: ۱۰ راه درآمدزایی از تولید محتوای آنلاین  

4 مدل از محبوب‌ترین مدل درآمدزایی از اینترنت

 

مدل درآمدزایی از اینترنت؛ فروش محصول / تجارت الکترونیکی

1- فروش محصول / تجارت الکترونیکی

همه با این مدل درآمدزایی آشنا هستند، زیرا مستقیم‌ترین مدل درآمدزایی است. این ساده‌ترین پیش‌فرض در جهان است.

شما محصولی را می‌فروشید و مردم هزینه آن را می‌پردازند.

ارزش یک محصول فیزیکی مشخص است، ممکن است مردم آن را برای استفاده عملی بخرند یا فقط برای سرگرمی بخرند.

ممکن است برخی از محصولات، بازار خوبی داشته باشند، اما شما همیشه می‌توانید در تجارت الکترونیکی موفقیت کسب کنید.

مزایا

• فروش محصولات آسان است و محصولات زیادی وجود دارد که مردم مایل به خرید آن‌ها هستند.

• ازآنجاکه تنوع بسیار زیاد است، شما یک فرصت عظیم سودآوری دارید.

معایب

• در مقیاس وسیع برای فروش محصول باید هزینه زیادی بپردازید تا زمانی که به روش دراپ شیپینگ (Drop shipping یک روش مدیریت زنجیره تأمین است که در آن، خرده‌فروش اجناس را در انبار نگه نمی‌دارد بلکه به‌جای این کار، تنها سفارش را از مشتری می‌گیرد و با تولیدکننده و یا عمده‌فروش ارتباط برقرار می‌کند و تولیدکننده جنس را به مصرف‌کننده نهایی ارسال می‌کند.) فعالیت می‌کنید نیازی به انبار ندارید، اما اگر بخواهید خودتان محصولات را وارد کنید یا تولید کنید و بفروشید، به انبار برای نگهداری محصولات خود نیاز دارید.

• همچنین باید مواردی را که خراب است، جایگزین کنید و در مواردی که به‌درستی تحویل داده نشده‌اند، پولشان را پس بدهید.

• سومین مشکل این است که در دنیای تجارت الکترونیک، رقابت زیادی وجود دارد.

  پیشنهاد عالی برای شما: ۱۰ راز کسب درآمد در زمانی که شما خواب هستید

مدل درآمدزایی از اینترنت؛تبدیل لیدها (مشتریان بالقوه) به مشتریان نهایی

2- تبدیل لیدها (مشتریان بالقوه) به مشتریان نهایی

در دنیای B2B شما برای به دست آوردن مشتری‌های جدید، به پرورش لید متکی هستید.

لیدها افرادی هستند که به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند و یا با شما تماس می‌گیرند یا به شما می‌گویند به‌نوعی با آن‌ها تماس بگیرید.

شما با پرورش مشتریان بالقوه، آن‌ها را تبدیل به مشتریان نهایی می‌کنید.

از طریق ارسال ایمیل، ارائه اطلاعات رایگان و تشویق آن‌ها برای تبدیل‌شدن به مشتری نهایی ...

مزایا

• پرورش لید برای هر محصول یا خدماتی که برای نهایی شدن نیاز به قرارداد، ملاقات حضوری یا امضا دارد، بسیار مناسب است.

• در مقایسه با فروش اندک محصولات یک‌بارمصرف، این روش معمولاً در مدت‌زمان طولانی، درآمد بیشتری ایجاد می‌کند.

• پرداخت طولانی‌مدت آن‌ها، ثبات شرکت شمارا تضمین می‌کند.

معایب

• پرورش لید زمان‌بر است و ممکن است زمان زیادی برای یک لید صرف شود و درنهایت به مشتری نهایی تبدیل نشود.

• شرکت‌های B2B، مانند تجارت الکترونیکی، رقابت زیادی در اینترنت دارند.

  حتما بخوانید:چگونه درآمد خود را در اینستاگرام افزایش دهیم  

فروش اشتراک

3- فروش اشتراک

به‌جای فروش پیشنهادات و محصولات و خدمات ارائه‌شده به‌صورت تک پرداخت، یک اشتراک بر اساس پرداخت های دوره‌ای، اجازه می‌دهد که استفاده، دسترسی و دریافت یک محصول یا خدمات برای یک دوره زمانی خاص امکان‌پذیر باشد.

رسانه‌ها اغلب از این مدل استفاده می‌کنند، پرداخت اشتراک برای سرویس‌های نرم‌افزاری و شرکت‌های پخش آنلاین محبوب است.

مزایا

• یکی از بزرگ‌ترین مزایای این مدل درآمد، باعث افزایش وفاداری در میان مشتریان شما شده و یک جریان ثابت از درآمد قابل پیش‌بینی را ایجاد می‌کنند.

• اشتراک‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند، بسته‌های بزرگ‌تر و گران‌تری به مشتریان خود بفروشید و درآمد بیشتری برای شرکت خود کسب کنید.

معایب

• ممکن است مشتری‌های بالقوه برای یک مدت‌زمان طولانی‌تر، به پیشنهادها توجهی نداشته باشند و اشتراک خود را لغو کنند.

  حتما مطالعه کنید: نحوه کسب درآمد در اینستاگرام با تعداد فالوور کم   تبلیغات

4- تبلیغات

یکی از رایج‌ترین جریان‌های درآمدی این است که به مشتریان تبلیغاتی خود این فرصت را بدهید که برخی از انواع پیام‌های بازاریابی و پیشنهادهای خود را به‌عنوان بخشی از محصولات یا خدمات شما تبلیغ کنند و موجب درآمدهای اضافی برای شما شوند.

اگر وب‌سایتی دارید، فضای خاصی در صفحه شما وجود دارد که تجارت دیگری دوست دارد از آن برای تبلیغ استفاده کند. این مدل درآمدزایی فروش آگهی است.

یک سایت فضای تبلیغاتی را برای بنر و نمایش در سایت خود باز می‌کند و یک تبلیغ‌کننده در آن سایت فضا می‌خرد.

مزایا

• این مدل به این دلیل محبوب است چون با سرمایه‌گذاری بسیار اندک پول یا زمان شما، درآمد اضافی به دست می‌آورید.

• همچنین این مدل یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد درآمد منفعل است. شما اصولاً در وب‌سایت خود ملک را اجاره می‌دهید.

معایب

• این روزها تبلیغات در همه‌جا وجود دارد و تعداد زیادی از آن‌ها می‌توانند به رتبه‌بندی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شما آسیب برسانند یا بازدیدکنندگان شمارا آزار دهند. شما که نمی‌خواهید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید.

  بیشتر بخوانید: ۵ نکته برای کسب درآمد بیشتر از اینترنت  

برای کسب‌وکار خود یک مدل درآمدزایی انتخاب کنید

در دنیای دیجیتال که به‌طور فزاینده‌ای پیچیده است، شما می‌توانید مدل‌های تجاری سودآوری ایجاد کنید و درآمد بیشتری نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی داشته باشید.

راز این است: مدلی را پیدا کنید که هم اهداف شما و هم نیازهای مشتری شمارا تأمین کند.

برخی از بهترین مدل‌های درآمدی در این مقاله ذکرشده است که انتخاب یکی یا تعدادی از آن‌ها بر اساس نوع کسب‌وکار شما و پیاده‌سازی آن‌ها به روش درست، می‌تواند جریان‌های درآمدی شمارا افزایش دهد.

 

دوره مدل‌های درآمدزایی آنلاین

دوره مدل‌های درآمدزایی آنلاین

یکی از فرصت‌های ثروت آفرینی جذاب و چشمگیر ایجادشده در عصر تغییرات سریع و وسیع بازار، فرصت‌های فناوری دیجیتال است.

با نمایان شدن تأثیر ارتباطات سریع و ارزان در فضای مجازی، کسب‌وکارهای ایران و جهان به‌سرعت در حال هدایت مسیر بازاریابی و تبلیغات خود به فضای دیجیتال مارکتینگ هستند.

جایی که به کمک ابزارهای فناورانه و اینترنت، هرکس با هر پیشینه و بودجه‌ای می‌تواند، ارتباط سریع و ساده‌تری را با مخاطبان خود برقرار کند.

دوره مدل‌های درآمدزایی آنلاین، یک دوره فوق‌العاده کاربردی است که از صفر تا صد روش‌های درآمدزایی از اینترنت را به شما آموزش می‌دهد.

در این دوره انواع روش‌های درآمدزایی آنلاین شامل ارائه محصولات اطلاعات محور، همکاری در فروش، وب‌سایت و اپلیکیشن پربازدید، ارائه نرم‌افزار خدمت، درآمدزایی از دیجی کالا، مارکت پلیس، تجارت الکترونیک، درآمدزایی از اشتراک و انتخاب بهترین مدل برای شخص شما می‌باشد.

مفاهیم پیچیده در این دوره، ساده‌سازی شده است و کاملاً مهم و کاربردی هستند.

دیدگاه کاربران (0)