تماس با ما
18:00 - 09:00
نحوه کسب درآمد مربی کسب‌وکار (بیزینس کوچ) چگونه است؟
۱۴۰۰-۰۵-۰۹ 0

برای کسب درآمد به‌عنوان مربی کسب‌وکار یا بیزینس کوچ، ترکیبی از ویژگی‌های شخصی، تجربیات حرفه‌ای و مهارت‌های مرتبط با کسب‌وکار ضروری است.

مربیان کسب‌وکار توسط افراد به کار گرفته می‌شوند تا به آن‌ها کمک کنند توانایی خود را در حرفه انتخابی خود به حداکثر برسانند.

این را نباید با یک مشاور تجاری که معمولاً با شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی، سازمان‌های غیرانتفاعی و دانشگاه‌ها کار می‌کند اشتباه گرفت.

نقش مربی کسب‌وکار شامل کمک به افراد و تیم‌های تجاری در شناسایی اهداف بلندمدت،

بهبود فرایندهای تجاری، حل تعارضات بین فردی و توسعه برنامه‌های توسعه مهارت است.

بهترین استراتژی ها برای کسب درآمد توسط مربی کسب‌وکار

بخش اول: مهارت بیزینس کوچ بودن را یاد بگیرید

۱- توانایی خود را برای کمک به دیگران ارزیابی کنید.

مربیان کسب‌وکار باید به مشتریان گوش دهند، در مورد موضوعات عینی عمل کنند و مشاوره ارائه دهند.

توانایی دیدن دید بزرگ‌تر برای هدایت دیگران مهم است.

استعداد برای سازمان‌دهی، تفکر استراتژیک،

مهارت‌های بین فردی و توسعه برنامه‌ها نیز برای کمک به مشتریان در توسعه مهارت‌ها و برنامه‌های تجاری آن‌ها مهم است.

به نقاط قوت، ضعف و مهارت‌های خود فکر کنید. سعی کنید سؤالات زیر را از خود بپرسید:

• چرا می‌خواهم وارد این شغل شوم؟

• من در مورد کدام جنبه‌های کسب‌وکار، باید آموزش ببینم؟

• آیا من معلم خوبی هستم؟

 

در دنیای تجارت تجربه کسب کنید

۲- در دنیای تجارت تجربه کسب کنید.

در دنیای تجارت یا به‌عنوان یک کارآفرین یا برای یک شرکت کارکنید.

تا حد امکان در مورد همه جنبه‌های عملیات و مدیریت کسب‌وکار اطلاعات کسب کنید.

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد هر جنبه‌ای از محیط کسب‌وکار دریافت کنید، دانش و تجربه بیشتری می‌توانید به مشتریان خود ارائه دهید.

مشتریان دوست دارند ببینند که مربی کسب‌وکار در صنعت خود یا به‌عنوان صاحب کسب‌وکار چه تجربیاتی دارند.

حداقل پنج سال سابقه کار درزمینهٔ شغل داشته باشید. اما بدانید که داشتن تجربه بیشتر اعتبار شمارا افزایش می‌دهد.

هرچه شخصاً نقش‌های بیشتری را بر عهده داشته باشید یا بر آن‌ها نظارت داشته باشید، از نظر مشتریان معتبرتر خواهید بود.

 

۳- در دوره‌های کوچینگ شرکت کنید.

مربیان کسب‌وکار، که به‌عنوان مربیان اجرایی نیز شناخته می‌شوند، با پیشینه تحصیلی متنوع به این حرفه می‌آیند.

دوره‌های کوچینگ که دارای مدرک مربیگری هستند یکی از گزینه‌ها است.

موسسه‌های خصوصی که مدرک مربیگری ارائه می‌دهند، گزینه دیگری است.

مدرک تحصیلی یا برنامه مربیگری رسمی برای کار در این زمینه الزامی نیست.

شما همچنین ممکن است تکنیک‌های کوچینگ را با یک مربی مطالعه کنید یا علاوه بر مدرک تجاری کالج، به‌تنهایی استراتژی‌های مربیگری را تدوین کنید.

فدراسیون بین‌المللی مربیان (ICF) گواهینامه‌های مربیگری تجاری را ارائه می‌دهد.

درحالی‌که این گواهینامه‌ها برای کار به‌عنوان مربی کسب‌وکار ضروری نیستند، داشتن گواهینامه می‌تواند جذابیت را برای مشتریان افزایش دهد.

ارزش اعتبارنامه شما بستگی به درک مشتری از ارزش آن دارد.

هرچه برنامه‌ای مستحکم‌تر، شناخته‌شده و دقیق باشد، بهتر بر شما تأثیر می‌گذارد.

 

یک مطلب کاربردی: چرا کارآفرینان به بیزینس کوچ نیاز دارند

 

 4- بازار گوشه یا نیچ خود را مشخص کنید، تعیین کنید کدام صنایع را ترجیح می‌دهید.

۴- بازار گوشه یا نیچ خود را مشخص کنید، تعیین کنید کدام صنایع را ترجیح می‌دهید.

به مشتری ایده آل خود فکر کنید. ممکن است از کمک به کارآفرینان برای تعریف و توسعه چشم‌اندازهای خود لذت ببرید.

یا ترجیح شما ممکن است همکاری با مدیران شرکت‌های بزرگ باشد.

کمک به افراد برای مدیریت استرس محل کار ممکن است یکی از موضوعات موردعلاقه شما باشد.

یا ترجیح شما ممکن است کمک به مدیر در پیاده‌سازی و ساده‌سازی فرایندهای تجاری باشد.

مربیان کسب‌وکار همچنین می‌توانند بر زمینه‌هایی که نیاز به مدارک خاص دارند، مانند مشاوره حقوقی یا بیمه تمرکز کنند.

اگر قصد دارید در این حوزه‌ها کار کنید، مجوزها یا گواهینامه‌های موردنیاز را دریافت کنید.

 

حتماً بخوانید!  خصوصیات یک بیزینس کوچ (مربی کسب‌وکار) بسیار خوب چیست؟

بخش دوم: به‌عنوان بیزینس کوچ کارکنید

۱- به‌عنوان یک مربی کسب‌وکار اعتبار ایجاد کنید

برای شرکت‌های مشاوره‌ای که مربیان کسب‌وکار را استخدام می‌کنند درخواست دهید.

این شرکت‌ها خدمات شمارا برای شما بازاریابی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که منحصراً بر فعالیت‌های مربیگری تمرکز کنید.

شرکت‌های تأسیس‌شده یک نقطه ورود مؤثر برای کسب تجربه مربیگری هستند.

سعی کنید در یک شرکت رتبه دار یا باسابقه کار کنید.

این کار رزومه شمارا قوی می‌کند و شمارا نسبت به سایر افرادی که ادعا می‌کنند مربی کسب‌وکار هستند، جلوتر قرار می‌دهد.

به‌محض کسب تجربه و ایجاد یک شبکه حرفه‌ای قوی، همیشه می‌توانید کار خود را به‌عنوان یک مربی مستقل شروع کنید.

 

با فروش کتاب و فیلم اعتبار بیشتری ایجاد کنید.

۲- با فروش کتاب و فیلم اعتبار بیشتری ایجاد کنید.

هنگامی‌که شهرت شما به‌عنوان مربی کسب‌وکار ثابت شد،

می‌توانید با نوشتن و فروش کتاب‌هایی که استراتژی‌های مربیگری شمارا برجسته می‌کند، پول بیشتری به دست آورید.

متناوباً، می‌توانید فیلم‌های انگیزشی ایجاد کنید که قابل‌فروش در وب‌سایت شما هستند.

هر نوع رسانه‌ای را که انتخاب می‌کنید، محتوای خود را با تأکید بر شیوه یا استراتژی مربیگری منحصربه‌فرد خود برجسته کنید.

به خوانندگان یا بینندگان بالقوه بگویید که چرا باید به صحبت‌های شما در مورد سایر مربیان کسب‌وکار و سخنرانان انگیزشی گوش دهند.

• بخش مهمی از استراتژی مربیگری خود را که به شما اجازه موفقیت داده است، مشخص کنید. سپس، آن استراتژی را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به خوانندگان یا بینندگان خود بیاموزید. این هسته اصلی محتوای شما خواهد بود.

• اگر در تولید ویدئو یا نوشتن مهارت ندارید، یک متخصص را استخدام کنید تا کار شمارا برای شما تولید کند. یک فیلم یا کتاب ضعیف، هرچقدر هم که خود محتوا مفید باشد، فروخته نمی‌شود.

• در ابتدا بر ایجاد ویدئوهای مربیگری بسیار کاربردی تمرکز کنید تا تمرکز بر مربیگری یک‌به‌یک. این به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی پایگاه کاربران را بسازید و زمان زیادی برای شما هزینه نخواهد داشت.

 

پیشنهاد ویژه: آیا باید مربی کسب‌وکار شوید

 

۳- به یک مربی مستقل تبدیل شوید

با توسعه خدمات مشاوره خود، تجارت و نام تجاری خود را بسازید. به دست آوردن مشتری در ابتدا بسیار دشوار خواهد بود،

بنابراین انتظار بسیاری از تماس‌ها و پیام‌های نادیده گرفته شده را داشته باشید.

با گذشت زمان، شما مشتری خواهید داشت و تجربه ایجاد خواهید کرد، که به شما اجازه می‌دهد مهارت‌ها و موفقیت‌های مربیگری خود را نشان دهید.

خوداشتغالی می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

خدمات شما برای شما نیست و باید به‌جای این‌که تمام تلاش خود را برای برخورد با مشتریان انجام دهید، بر فعالیت‌های کسب‌وکار خود تمرکز کنید.

برای حفظ امنیت مالی خود، سعی کنید حرفه مربیگری کسب‌وکار خود را به‌عنوان شغل پاره‌وقت و درعین‌حال شغل فعلی خود را آغاز کنید.

 

خدمات مربیگری خود را به بازار عرضه کنید۴- خدمات مربیگری خود را به بازار عرضه کنید

برنامه‌ای برای بازاریابی خدمات خود ایجاد کنید. برای کسب‌وکار مربیگری خود یک وب‌سایت ایجاد کنید که تخصص شمارا شرح دهد.

خدمات خود را از طریق سایت‌های آنلاین و مجلات تجاری تبلیغ کنید.

شبکه‌ای از ارتباطات تجاری، دوستان و اعضای خانواده که ممکن است افرادی را که نیاز به آموزش دارند بشناسند، ایجاد کنید.

 

۵- مستقیماً با کسب‌وکارها تماس بگیرید

یک ارائه آسانسوری آماده کنید که هنگام تماس با شرکت‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.

تا جایی که ممکن است آن را خلاصه کنید. هر زمان که فرصتی پیدا کردید،

از یک تماس‌گیرنده بپرسید که آیا آن‌ها مدیران منابع انسانی می‌شناسند که نیاز به مربی کسب‌وکار داشته باشند.

همچنین می‌توانید با پرسیدن اینکه آیا مدیران منابع انسانی بودجه‌ای برای توسعه اجرایی دارند،

به‌طور غیرمستقیم درباره آن‌ها تحقیق کنید. سپس شخصاً با مدیران منابع انسانی تماس بگیرید و خدمات خود را ارائه دهید.

 

حتماً بخوانید!  چرا کارآفرینان به بیزینس کوچ نیاز دارند؟!

بیشتر بخوانید: برای اینکه یک مربی کسب‌وکار شویم، چه شرایطی باید داشته باشیم

 

بخش سوم: ارزش خود را اثبات کنید

۱- ایجاد یک فرآیند مربیگری اگرچه همه مشتریان به فرایند متفاوتی نیاز دارند

شما باید به دنبال ایجاد یک استراتژی کلی برای کار در هر پروژه باشید.

فرایند مربیگری معمولی چندین مرحله را طی می‌کند که برای ارزیابی مشکل مشتری طراحی‌شده و سپس به آن‌ها آموزش می‌دهد که چگونه کار کنند.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است در اولین مرحله مربی کسب‌وکار به مشتری پاسخ‌هایی را بدهد که برای بهبود به آن‌ها نیاز دارد.

سپس، مربی کسب‌وکار عقب‌نشینی می‌کند و به مشتری اجازه می‌دهد تا ازآنچه آموخته است با نظارت مربی استفاده کند.

مرحله آخر، ممکن است شامل این باشد که مربی کسب‌وکار به مشتری کمک کند تا جهت کسب‌وکار یا اهداف آینده اش را طراحی کند.

 

مفاهیم کلیدی را برای مشتری توضیح دهید

۲- مفاهیم کلیدی را برای مشتری توضیح دهید

یک مربی کسب‌وکار خوب با مشتری کار می‌کند، به آن‌ها آموزش می‌دهد و سپس از آن‌ها پشتیبانی می‌کند زیرا آموخته‌های او را در کارشان به کار می‌گیرند.

با شفاف‌سازی و توضیح مهارت‌هایی که مشتری باید یاد بگیرد شروع کنید.

توضیح دهید که چرا این مهارت‌ها برای عملکرد مناسب کسب‌وکار آن‌ها مهم است.

گام‌به‌گام مراحل لازم را طی کرده و مکث کنید تا به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید.

مهارت‌های آموزش داده‌شده ممکن است در مدیریت، امور مالی، سازمان، تدارکات یا هر جنبه دیگری از کسب‌وکار مشتری باشد.

با خیال راحت مشتری را با اهداف، سؤالات و حتی تکالیف خاص به چالش بکشید.

 

حتما بدانید: انواع مختلف کوچینگ در محیط کار

 

۳- با مشتری کارکنید تا مفاهیمی را که آموخته‌اند در سازمانشان بکار ببرند

کارهای آن‌ها را نظارت کرده و ارزیابی کنید و در طول مسیر از آن‌ها پشتیبانی و حمایت کنید.

نظرات خود را صرف‌نظر از خوب یا بد بودن آن‌ها، عقب نیندازید. هر چیزی که مشتری می‌تواند برای بهبود استفاده کند باید ذکر شود.

به مشتری اطمینان دهید که می‌تواند به‌راحتی با شما تماس گرفته و از او در هر مشکلی که ممکن است داشته باشد، پشتیبانی می‌کنید.

به آن‌ها کمک کنید فرصت‌های تجاری را با استفاده از شبکه حرفه‌ای خود به‌عنوان نقطه شروع پیدا و ارزیابی کنند.

کار شما فراتر از حمایت از مشاغل مشتری است. شما همچنین باید به آن‌ها کمک کنید تا زندگی حرفه‌ای و شخصی‌شان را متعادل کنند.

 

به مشتری انگیزه دهید و از او حمایت کنید

۴- به مشتری انگیزه دهید و از او حمایت کنید

نقش یک مربی کسب‌وکار بیش از ارائه مشاوره و ارائه ابزار لازم برای بهبود کسب‌وکار مدیران است.

شما همچنین باید از آن‌ها در مسیر موفقیتشان حمایت کنید.

روی ایجاد یک رابطه کاری قوی با مشتری کارکنید و اعتماد و احترام متقابل را در اولویت خود قرار دهید.

به مشتری الهام ببخشید تا بهترین کارش را انجام دهد و انتظارات عملکرد بالا اما قابل‌دستیابی را برای آن‌ها تعیین کند.

انتظارات خود را از مشتری بیان کنید و برنامه‌ای برای توسعه آن‌ها ایجاد کنید.

مشتری خود را به این انتظارات بسپارید و پیشرفت آن‌ها را نسبت به آن‌ها ارزیابی کنید.

واضح بگویید که شما در موفقیت مشتری خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید. هرگونه منبع یا ارتباطی را که با آن‌ها دارید ارائه دهید.

مشتری را در مورد موفقیت‌ها و شکست‌هایش در این مسیر پاسخگو نگه‌دارید.

در مورد اهداف یا کارهایی که از آن‌ها خواسته‌اید، به آن‌ها بازخورد دهید.

به یاد داشته باشید که زمان کافی برای ملاقات با مشتری چندین بار در هفته یا بیشتر، به‌ویژه در ابتدا، اختصاص دهید.

 

بیشتر: آیا واقعاً بیزینس کوچینگ به رشد کسب‌وکارم کمک می‌کند

 

۵- برای بهبود روند خود، بازخورد مشتریانتان را مستند کنید

هنگامی‌که کار خود را با مشتریان به پایان می‌رسانید، از آن‌ها بخواهید یک نظرسنجی که عملکرد شمارا ارزیابی می‌کنند، پر کنند.

هدف این است که بهترین کاری را که انجام می‌دهید یا به عبارتی مزیت منحصربه‌فرد خود نسبت به سایر مربیان کسب‌وکار مشخص کنید.

سپس می‌توانید از این اطلاعات برای بازاریابی خود و ارائه خدمات خود استفاده کنید.

اگر به‌تازگی شروع به کار کرده‌اید، می‌توانید از افرادی که در گذشته با آن‌ها کارکرده‌اید بازخورد بگیرید،

نه لزوماً فقط افرادی که مربی آن‌ها بوده‌اید. سعی کنید از آن‌ها بپرسید:

• آیا مرا به دیگران توصیه می‌کنید؟ اگر چنین است، چرا؟

• من برای موفقیت شما چه کردم؟

• به نظر شما چه چیزی من را از سایر مربیان کسب‌وکار متمایز می‌کند؟

 

حتماً بخوانید!  بیزینس کوچ، چه کسی هست و چه کسی نیست؟

بخش چهارم: افزایش درآمد و سود

تلاش‌های بازاریابی و فروش گذشته را تجزیه‌وتحلیل کنید

۱- تلاش‌های بازاریابی و فروش گذشته را تجزیه‌وتحلیل کنید

نگاهی به تلاش‌های گذشته خود برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود در مورد جذب مشتری بیندازید.

عواملی مانند منابع لید و تعداد سرنخ‌هایی که به فروش تبدیل می‌شوند را ارزیابی کنید.

سپس مواردی را که در گذشته منجر به ایجاد و تبدیل مشتری شما شده بود، و نحوه استفاده از آن برای ایجاد مشاغل جدید را در نظر بگیرید.

همچنین ممکن است بخواهید به اصلاح پایگاه مشتریان خود بپردازید و زمان و توجه بیشتری را بر سودآورترین مشتریان متمرکز کنید.

 

پیشنهاد ویژه: آیا کوچینگ نتیجه‌بخش است

 

۲- سایر افراد پردرآمد را دنبال کنید

به دنبال مربیان کسب‌وکاری باشید که شناخته‌شده‌تر هستند و می‌توانند بالاترین هزینه را برای خدمات خود مطالبه کنند.

استراتژی و مسیر آن‌ها را به سمت رشد مطالعه کنید.

به پایگاه مشتریان و اطلاعات جمعیتی آن‌ها، و همچنین آنچه مشتریان در مورد آن‌ها می‌گویند،

به نحوه بهبود مشاغل مشتریان توسط مربیان شناخته‌شده و نحوه بازاریابی آن‌ها توجه کنید.

از روش‌های آن‌ها در کار خود، تقلید کنید.

 

قیمت‌های خود را افزایش دهید

۳- قیمت‌های خود را افزایش دهید

ساده‌ترین راه برای افزایش دستمزد خود به‌عنوان مربی کسب‌وکار، افزایش قیمت است.

بااین‌حال، انجام این کار به دو چیز نیاز دارد.

اول، شما باید شهرت داشته باشید تا قیمت بالاتری نسبت به سایر مربیان کسب‌وکار مشابه داشته باشید.

چه چیزی شمارا بهتر (ارزشمندتر) از دیگران می‌کند؟

ثانیاً، شما باید به مشتری ثابت کنید که سودی که عاید کسب‌وکار آن‌ها می‌شود، همچنان بالاتر از هزینه‌های شما خواهد بود.

به آن‌ها نشان دهید که چقدر درآمد مشتریان قبلی را افزایش داده‌اید یا برای مشتریان گذشته پول پس‌انداز کرده‌اید تا ارزش خود را به آن‌ها ثابت کنید.

 

۴- در مورد هزینه‌های موفقیت مذاکره کنید

همچنین می‌توانید قیمت خود را با در نظر گرفتن هزینه‌های موفقیت در قرارداد افزایش دهید.

درصورتی‌که کسب‌وکار مشتری به مراحل خاصی از اجرا در طول یا بعد از کار با آن‌ها برسد، این هزینه‌ها دریافت می‌شود.

این امر به شما انگیزه کار برای رسیدن به اهداف مشتری را می‌دهد

و به مشتری اطمینان می‌دهد که در صورت عدم موفقیت در پولش صرفه‌جویی می‌شود.

 

در موفقیت مشتریان خود سهیم باشید

۵- در موفقیت مشتریان خود سهیم باشید

یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد شما این است که دستمزد خود را به موفقیت مشتری وابسته کنید.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است حقوق خود را به‌عنوان درصدی از درآمد افزایش‌یافته توسط مشتری درنتیجه مربیگری خود تعیین کنید.

نحوه تنظیم این قرارداد در قرارداد شما قابل‌مذاکره است و به شما و مشتری شما بستگی دارد،

اما پتانسیل کسب درآمد از این نوع توافق می‌تواند بسیار زیاد باشد.

در این مورد، شما و مشتری خود باید در مورد تعریف موفقیت واضح، ملموس و عینی به توافق برسید.

اگر این کار را نکنید، ممکن است ارزش کارهای شما تشخیص داده نشود.

نظر بدهید

آرشیو