در این مقاله بررسی میشود که روند جدید خدمات به مشتریان در سال جدید چیست؟
فناوری خدمات مشتری بهعنوان ترکیبی از فناوری، ابزارها، سیستمها و استراتژیهای نوظهور برای ارائه خدمات مطلوب به مشتری با بهترین بازده سرمایه (RoI) تعریف میشود.
به زبان ساده، فناوری خدمات به مشتری باعث میشود، کل فرآیندهای کسبوکار شما در اطراف مشتری شما باشد
و استراتژیهای ارتباطی را در تمام نقاط تماس طراحی میکند تا تجربه عالی مشتری را تضمین کند.
با ظهور روند خدمات مشتری، مشاغل میتوانند جدیدترین ابزارها و فناوریها را برای انطباق با خدمات مشتری خود، گرد هم بیاورند
و بهنوعی فرآیندهای خود را بهطور خودکار انجام دهند.
در طول تعطیلات، مشاغل باید برنامه خاصی برای مدیریت پشتیبانی از مشتری بدون کاهش کیفیت داشته باشند.
هدف نهایی هر فناوری خدمات مشتری، ارائه بهترین تجربه و رضایت مشتری است.
شما باید یاد بگیرید که چگونه با مشتری یاد بگیرید. برای همین منظور مقاله گوش دادن به صحبت مشتریان را بخوانید.
شرکتها سرمایهگذاری زیادی برای بهبود کیفیت پشتیبانی مشتری میکنند.
در حال حاضر، نوآوری در روند تجربه مشتری، بهاندازه نوآوری در محصولات و خدمات مهم شده است.
شرکتها با واکنش ساده، دیگر نمیتوانند سودآور باشند.
برای فعال بودن یا پیشگام بودن، شرکتها باید از روندهای نوظهور خدمات به مشتری در بازار استفاده کنند.
البته واضح است، گفتن آن آسانتر از انجام دادن آن است.
بسیاری از رهبران معتقدند که تلاشهای آنها بیش از انتظارات مشتری بوده است،
درحالیکه حداکثر مدیران تجربه مشتری، متفقالقول میگویند که شرکتهای آنها طی چند سال آینده برای تجربه مشتری، رقابت خواهند کرد.
برخی از روندهای خدمات مشتری که شرکتها در حال حاضر میتوانند به آنها اعتماد کنند شامل موارد زیر است، اما محدود به موارد زیر نیستند:
• تجزیهوتحلیل دادهها (بهویژه تجزیهوتحلیل پیشبینی)
• امنیت سایبری برای محافظت از اطلاعات کاربر
• واقعیت افزوده برای مدیریت کردن اوضاع (انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک میکند. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل میدهد.)
• پشتیبانی 24 ساعته از مشتری با استفاده از گفتگوی زنده
• پشتیبانی از کانالهای مختلف رسانههای اجتماعی، ایمیل و غیره
با استفاده از این روندها در فناوری پشتیبانی از مشتری، بسیاری از شرکتها واقعاً در تجربه مشتری جهشهای بزرگی دارند.
از میان همه این روندها، تمرکز اصلی باید بر پشتیبانی از همه کانالها باشد، زیرا مشتریان اکنون انتظار دارند از طریق ایمیل و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی کمک دریافت کنند.
چندکاناله بودن، ظهور گرایشهای جدید در خدمات مشتری است. آن روزهای تماس با شرکت به دو روش (1) تلفن (2) فکس ناپدید شد.
آخرین روند در خدمات مشتری به شما امکان میدهد برای ارتباط با عامل پشتیبانی یکی از این کانالها را انتخاب کنید: تلفن، ایمیل، چت زنده، پیام کوتاه و رسانههای اجتماعی و غیره.
شرکتها میتوانند با پیروی از روند خدماتدهی به مشتریان چندکاناله، یک تجربه یکپارچه از مشتری ایجاد کرده و حداکثر رضایت مشتری را کسب کنند.
فواید
عملکرد تجاری بالا با خدمات در حال حرکت مشتری
ارائه کمک در زمان واقعی از طریق گفتگوی صوتی و تصویری
اطلاعات دقیق پروفایل مشتری را دریافت میکنید
دسترسی از طریق کانالهای مختلف
از طریق چندین کانال اطلاعات و پیامهای مشتری را دریافت کنید تا بتوانید خدمات استثنایی به مشتری ارائه دهید.
تیم پشتیبانی مشتری میتواند تماسهای مشتری را در کانالهای مختلف توسط یک سیستمعامل بهراحتی پردازش کند.
فنآوریهای پیشرفته و استراتژیهای جدید بازاریابی، روشهای مختلفی را برای برقراری ارتباط با مصرفکننده و کمک به وی در شناخت شفاف محصولات یا خدمات ارائه میدهد.
اما اگر مشتریان قبل از خرید نهایی در وبسایت شما در حال مرور خدمات یا صفحه قیمتگذاری باشند، چه میکنید.
چت تصویری یا گفتگوی زنده، روش صحیحی است که مشتری را با سؤالات خود راهنمایی میکند و به او کمک میکند از خدمات پشتیبانی استفاده کند و اطلاعات دقیق را از طریق پشتیبانی بیدرنگ ارائه دهد.
گنجاندن پشتیبانی در زمان واقعی، در روند خدمات به مشتری، از بسیاری جهات به سود شما خواهد بود.
• حلوفصل فوری سؤالات و مشکلات مشتری
• باعث صرفهجویی در وقت نماینده و مشتری میشود
• شانس تبدیل فروش را به حداکثر میرساند
• قابلیت استفاده آسان برای مشتری
• تعامل و رضایت مشتری را افزایش میدهد
تلفنهای همراه نهتنها به قطب جدید دیجیتال بلکه به پل ارتباطی با دنیای فیزیکی، در روندهای جدید خدمات به مشتری تا سال 2021 تبدیلشدهاند.
بنابراین، تلفن همراه نهتنها بر عملکرد دیجیتال شما تأثیر میگذارد بلکه کل تجارت شمارا متحول خواهد کرد.
توماس هوسون، تحلیلگر ارشد تحقیقات فارستر: کانال موبایل نقشی اساسی در موفقیت و کارایی تیم پشتیبانی مشتری شما دارد.
حل مشکلات از طریق تلفن نشانگر رضایت مشتری است. و وفاداری مشتری و ارتباط مشتری را توسعه میدهد.
میتوان نتیجه گرفت که سرویسدهی به مشتری از طریق تلفنهای همراه، به دلیل استفاده از روندهای نوظهور در خدمات مشتری، برای سازمان شما یک مزیت محسوب میشود.
اغلب کیفیت خدمات ارائهشده به مشتری، توسط تیم پشتیبانی، تصویر محصول را تعیین میکند.
اتوماسیون ضمن به حداقل رساندن زمان پاسخگویی و افزایش رضایت مشتری، کارایی و دقت تیم پشتیبانی مشتری شمارا به حداکثر میرساند.
اتوماسیون میتواند یکروند مهم سرویسدهی خودکار به مشتری باشد که نهتنها میتواند به مشتری خدمت کند، بلکه زمان کافی برای تمرکز روی ارتباط معنادار با مشتری را برای ارتقا پشتیبانی بهتر، فراهم میکند.
زمان آن فرارسیده است که روندهای فنآوری خدمات مشتری را، برای حفظ روابط خوب بازار بازسازی کنیم.
طبق گزارش گارتنر، "85٪ از روابط مشتری و برند، توسط متخصصان پشتیبانی مشتری ارائه میشود."
ارائه خدمات مناسب به مشتری یکی از عناصر اصلی است که در رشد کسبوکار تأثیر میگذارد، در غیر این صورت میتوان آن را کنار گذاشت.
ارائه خدمات مؤثر به مشتری، همراه با جمعآوری دادههای مشتری، برای دستیابی به رشد درآمد، به دست آوردن سهم بازار و غیره ضروری است.
مطالعه انجامشده توسط روند جهانی سرمایه انسانی Deloitte، با مشارکت بیش از 7000 مدیر در 130 کشور نشان داد که: تنها 28٪ از آنها "معتقدند که فرهنگ خود را بهخوبی درک میکنند"، و تنها 19٪ معتقدند که "فرهنگ صحیحی" دارند.
یکی از روندهای مورد انتظار در خدمات مشتری، استفاده روزافزون از رباتها برای مدیریت پشتیبانی مشتری در مقیاس و بدون لمس انسان است.
ظهور و رشد مداوم رباتهای سرویسدهی به مشتری یا چت بات ها، سازمانها را قادر میسازد تا از طریق پاسخهای خودکار دروازهای برای پشتیبانی شبانهروزی فراهم کنند که بلافاصله به مشتری کمک میکند تا عیب فنی را کشف کند.
بسیاری از مشاغل بزرگ انتظار دستیابی به روندهای آینده خدمات مشتری، در سال جدید را دارند، که این امر آنها را به بالاترین روند مدرن تبدیل خواهد کرد.
ترکیبی از گردش کار خودکار و هوش مصنوعی، بات چتها فعالیت سلفسرویس را بهصورت شبانهروزی تقویت میکنند.
رباتهای چت سریع و آسان یک راهحل مفید برای پاسخگویی به سؤالات مکرر مشتری است.
طبق گزارش CNBC، رشد چت بات ها برای کاهش 8 میلیارد دلار هزینههای تجاری تا سال 2022، پیشبینی میشود.
همه شخصیسازی را دوست دارند. سازمانها برای جلب مشتری در خرید محصولات و خدمات از پیشنهادهای شخصی استفاده میکنند.
روندهای شخصیسازی در خدمات مشتری به توسعه وفاداری مشتری کمک میکند.
ارائه امکان انتخاب به مشتری برای ارتباط با مشاغل، بدون شک به تجربه آنها ارزشافزوده میدهد.
همهچیز در مورد ارائه یک تجربه شخصی فوقالعاده است.
• با مشتریانی ارتباط برقرار کنید که به آنها احساس شخصی میدهند
• با استفاده از نام مشتریان، با آنها صحبت کنید
• منافع مشتری را یاد بگیرید
• نیازهای آنها را بدانید
هر مشتری انتظار دارد که یک کسبوکار بهطور کامل نیازهای او را بشناسد و گزینههایی را برای محصولات یا خدمات توصیه کند.
با ارسال پیامهای بازاریابی مناسب و رفتار با مشتریان بهعنوان فردی منحصربهفرد، تجارت را یک قدم جلوتر میبرید.
ست گودین: " شما میتوانید از رسانههای اجتماعی برای تبدیل غریبهها به دوستان، دوستان به مشتری و مشتریان به فروشنده استفاده کنید."
کانالهای رسانههای اجتماعی بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان شما هستند.
در زمان کنونی حضور کمپانی شما در پلتفرمهای شبکههای اجتماعی و ارائه خدمات سریع به مشتری در شبکههای اجتماعی، ضروری است.
حدود 63 درصد مشتریان انتظار دارند شرکتها از طریق رسانههای اجتماعی، پشتیبانی خود را ارائه دهند و 35 درصد مشتریان آن را به کانالهای دیگر ترجیح میدهند. "
شکایات و درخواستهای مشتری برای پشتیبانی رهگیری شده و در داشبورد به تیم پشتیبانی نمایش داده میشود.
سپس تیم پشتیبانی میتواند از طریق همین بستر با مشتری تماس گرفته و سؤالات وی را پاسخ دهد.
مزایا:
• مستقیماً با مشتریان خود تعامل میکنید.
• پاسخگویی و حل مشکلات مشتری در جمع، باعث بهبود روابط عمومی میشود.
• با احترام گذاشتن به درخواست مشتریان خود، آنها را تحت تأثیر قرار میدهید.
یادگیری ماشین، یکی از روندهای نوظهور خدمات به مشتری است که در سال 2021 میتواند به سازمانها در بهبود تجربه کلی مشتری، کمک کند.
برنامههای چت با استفاده از هوش مصنوعی در حال رشد هستند.
سازمانهای بزرگ و همچنین شرکتهای نوپا از این امر برای کاهش هزینهها و بهبود پشتیبانی از مشتری استفاده میکنند.
بهعنوانمثال Swiggy، یک شبکه تحویل غذا است، اخیراً پشتیبانی از گفتگوی زنده خود را با یک ربات هوش مصنوعی افزایش داده است که به مشتریان امکان میدهد سریعتر سفارشهای خود را بدون هیچگونه تعامل انسانی انجام دهند، همچنین سفارشها را لغو میکنند و یا دستورالعملهای خاصی ارائه میدهند.
تجزیهوتحلیل پیشبینی، بسیار مؤثر است. از این طریق میتوان سناریوهایی که منجر به تماسهای پشتیبانی میشوند را بهراحتی پیشبینی کرد.
استفاده از یادگیری ماشین درروند فناوری خدمات مشتری، تفاوت چشمگیری در رشد کسبوکار ایجاد میکند.
موفقیت کسبوکار شما با توجه به تجربه کاربران نهایی شما تعیین میشود.
اگر میخواهید کسبوکار شما رشد کند و مشتریان بیشتری به وبسایت شما مراجعه کنند، تجربه کاربر مهم است.
طبق نظرسنجیها، 88 درصد از کاربران آنلاین، پس از یک تجربه بد، بعید است تصمیم بگیرند که به وبسایت برگردند.
مطالعه موردی نشان میدهد که یک رابط کاربری کاملاً متناسب، میتواند نرخ تبدیل وبسایت شمارا تا 200٪ افزایش دهد، درحالیکه یک طراحی UX بهتر میتواند نرخ تبدیل را تا 400٪ افزایش دهد.
حتی گاهی میتوانید تجربه کاربری را به خدمات مشتری پیوند دهید.
همانطور که توسط گروه نیلسن نورمن بیانشده است، یک تجربه کاربری خوب "نیازهای دقیق مشتری را بدون نگرانی و زحمت" برآورده میکند.
آنها گفتند، فراتر رفتن از تجربه کاربر به معنای ایجاد چیزی است که "استفاده از آن" یک لذت است.
تکنیکهای اساسی گرایشهای فناوری برای خدمات به مشتری
یک تجارت با دید مشتری مداری قطعاً به شما کمک میکند تا مدتها فعالیت کنید.
ابزار و روند خدمات مشتری که در بالا بحث شد میتواند تجارت شمارا بسیار مشتری مدار کند و خدمات مشتری شمارا بهعنوان یک عامل تمایز واقعی برای شما تبدیل کند.