17 دلیل برای اینکه استخدام بیزینس کوچ، کار درستی هست

17 دلیل برای اینکه استخدام بیزینس کوچ، کار درستی هست

مهم نیست که کسب‌وکار شما در چه مرحله‌ای قرار دارد، استخدام مربی کسب‌وکار می‌تواند شمارا وادار کند که سخت‌تر کار کنید و پیشرفت کنید.

به شما کمک می‌کند عزت‌نفس خود را افزایش دهید و شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید، یک مربی کسب‌وکار می‌تواند ابزار و چشم‌انداز لازم برای رفتن از نقطه A به نقطه B را به شما ارائه دهد.

در این مقاله نظرات 10 بنیان‌گذار موفق از شورای کارآفرین جوان (Young Entrepreneur Council) را بر اساس تجربیاتشان، در مورد مزایای استخدام مربی کسب‌وکار خواهید شنید.

همانطور که می‌دانید در دنیای امروز، با توجه به رشد کسب‌وکارها، توانایی برخورد و عبور از مشکلات موجود در این زمینه، شناسایی اهداف مهم و کشف راه‌های جدید جهت توسعه و پیشرفت کسب‌وکار در کنار رشد توانایی‌های فردی ضرورتی غیرقابل‌انکار است.

یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا برای رسیدن به این اهداف مسئولیت‌پذیر و باانگیزه باشید و بر همه خروجی‌ها و نتایج شما نظارت می‌کند که درنهایت این امر می‌تواند منجر به افزایش کارایی و موفقیت‌های شما شود.

طبق پژوهش‌های صورت گرفته کوچینگ کسب‌وکار، یعنی مشارکت با مشتریان، کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار، در یک فرایند تفکر برانگیز و خلاقانه که آنها را الهام می‌بخشد تا پتانسیل خود را در زندگی و کار به حداکثر برسانند.

* کوچینگ یعنی رسیدن به پتانسیل‌ها برای افزایش عملکرد (تیموتی گالوی) * در سطح پایه کوچینگ یک روش معلمی است که با تمرین به مهارت تبدیل می‌شود (جان ویتمور) * رهبران بزرگ باید استراتژی، دانش شغلی و تأثیر فناوری بر کسب‌وکارشان را درک کنند. رهبران باید روی افراد تأثیر بگذارند و آنها را به حرکت وادارند، مربیگری یک کار فنی یا فکری نیست، بلکه فرصتی که خود مدیران باید بخواهند، بپذیرند و ایجاد کنند (مارشال گلد اسمیت)

مزایای استخدام بیزینس کوچ یا مربی کسب‌وکار 

دلایل استخدام بیزینس کوچ و چرا باید بیزینس کوچ استخدام کنیم؟ یک مربی کسب‌وکار می‌تواند طیف گسترده‌ای از مزایای کسب‌وکارتان را به شما ارائه دهد، اگر هنوز در تلاش برای تعیین اینکه استخدام یک مربی کسب‌وکار برای زندگی و شغل شما مناسب است یا خیر، هستید، هفت دلیل اساسی برای استخدام بیزیس‌کوچ که در این مقاله به آن پرداختیم را در نظر بگیرید.

1- مربی کسب‌وکار کمک می‌کند از منطقه راحتی خود بیرون بروید

طبق نظر دیو نووگت از Hubstaff.com: برای کارآفرینان درونگرا که کسب‌وکار اینترنتی را اداره می‌کنند، درگیر شدن در دنیای تجارت شخصی‌شان آسان است.

مربی کسب‌وکار کمک می‌کند که پا را فراتر از منطقه راحتی خود بگذارند، با افراد جدید ملاقات کنند و چیزهای جدیدی را در کار خود امتحان کنند.

حتی کارآفرینان برونگرا نیز ممکن است درگیر این مشکلات شوند. یک مربی کسب‌وکار آن‌ها را از این مشکلات دور می‌کند.

2- شما از مربی کسب و کار توجه شخصی دریافت می‌کنید و او کسب‌وکار داخلی و خارجی شمارا به‌خوبی می‌شناسد

بک بامبرگر مدیر ارتباطات BAM می‌گوید: بیش از پنج سال است که مربی کسب‌وکار دارم.

مربی کسب‌وکار از کل کسب‌وکار و شیوه مدیریت آن آگاهی کامل و عمیقی کسب می‌کند در صورتیکه جلسات گروهی چنین مزیتی را ایجاد نمی‌کنند.

تا حالا این تجربه را داشتید، فردی فقط یک ساعت روی کار شما تمرکز کند و شمارا در مورد اتفاقی که در سه ماه گذشته افتاده است،

مسئله کارمندی که سه هفته پیش داشته‌اید یا سبک رهبری‌تان موردبررسی قرار دهد.

پیشنهاد عالی: آیا کوچینگ نتیجه‌بخش است

استخدام مربی کسب‌وکار از اصلاح شما نمی‌ترسد

3- مربی کسب‌وکار از اصلاح شما نمی‌ترسد

مارک دیویس، مدیر ساختمان Tri-Town معتقد است که هر تیم بزرگی مربی دارد. به بهترین تیم‌های NFL و NBA فکر کنید که همه مربی دارند.

مربی کسی است که از مقابله با شما نمی‌ترسد و وقتی کاری را اشتباه انجام می‌دهید، به شما می‌گوید.

آن‌ها روشی ثابت برای موفقیت دارند و می‌توانند به شما کمک کنند کسب‌وکار خود را به سطح بالاتری برسانید.

4- شما به کمک مربی کسب‌وکار یاد خواهید گرفت که چگونه ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید

مایلز جنینگز از Recruiter.com معتقد است که مربیان کسب‌وکار یک هدف ‌دارند، اینکه ایده‌های شمارا به واقعیت تبدیل کنند.

اگرچه ممکن است ایده‌های درخشان بسیاری برای شرکت خود داشته باشید، اما گاهی اوقات دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید و برای چه چیزهایی باید مقابله کنید.

مربیان کسب‌وکار برنامه‌های شمارا ارزیابی می‌کنند که آیا آن‌ها واقع‌بینانه هستند یا موفقیت‌آمیز هستند و یا راهی را برای اجرای صحیح آن‌ها تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آیا بیزینس کوچینگ به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند

5- به یک معتمد موردنیاز دست پیدا خواهید کرد

چارلی گیلکی مدیر بخش تولید و بهره‌وری معتقد است: هنگامی‌که شرکت شخصی خود را اداره می‌کنید، اغلب دشوار است که با مردم در مورد نگرانی‌های واقعی خود صحبت کنید.

شرکای زندگی، کارمندان، همسالان و دوستان به دلایل مختلف آن را دریافت نمی‌کنند. در همان زمان، سروصدای زیادی در سر و اطراف شما وجود دارد.

استخدام مربی کسب‌وکار می‌تواند فضای محرمانه و ساکت و آرام را برای تمرکز، تصمیم‌گیری و حل مشکلات با اولویت‌ها و چالش‌های پیش رویتان فراهم کند.

به کمک استخدام مربی کسب‌وکار فرصت‌های شبکه‌سازی شما سر به فلک خواهد کشید

6- به کمک مربی کسب‌وکار فرصت‌های شبکه‌سازی شما سر به فلک خواهد کشید

درو گورلی از مشاوران Redbird معتقد است که هرچه بیشتر با افراد موفق درگیر شوید، بیشتر موفق خواهید شد.

گذشته از نکات جالب دیگر در این مقاله، فرصت‌های شبکه‌سازی هنگامی‌که مربی کسب‌وکارتان به‌عنوان وکیل شما فعالیت می‌کند، سر به فلک می‌کشد.

آن‌ها شما و نحوه واکنش شمارا در بسیاری از موقعیت‌ها می‌شناسند. در بسیاری از مواقع که مربی شما در ملاقات با افراد جدید قرار دارد، سرمربی خواهید بود.

حتما بدانید: کوچینگ برای تغییر

7- به کمک مربی کسب‌وکار پول بیشتری به دست می‌آورید

درک هانتر و ویلیام روام معتقدند که فقط استخدام مربی کسب‌وکار خوب به شما کمک می‌کند تا درآمد بیشتری کسب کنید.

هر مربی خوب، چه ورزشی و چه کاری، روندی دارد. فیل جکسون با هدایت Triangle Offense توانست شش قهرمانی NBA را کسب کند

و مایکل جوردن وینس لومباردی با ایجاد انضباط معنوی و نظامی موفق به کسب پنج سوپر جام شد و به‌اصطلاح استراتژی اعدام را ایجاد کرد.

استراتژی خود را پیدا کنید. سپس پول نقد کنید.

8- به کمک استخدام مربی کسب‌وکار اعتمادبه‌نفس پیدا خواهید کرد

Jon Tsourakis از Revital Agency معتقد است که بزرگ‌ترین مزیت استخدام مربی کسب‌وکار، ایجاد اعتمادبه‌نفس است. من این را به تجربه نسبت می‌دهم. مربی من 67 ساله است.

او از مالکیت و فروش مشاغل گرفته تا مشارکت ناموفق، دادخواست‌ها و میلیاردها دلار خرید را تجربه کرده است.

هرکاری که شما فکر کنید او آن را انجام داده است. من از شکست‌ها و موفقیت‌های او استفاده می‌کنم.

او به من کمک می‌کند تا اهدافم را محقق کنم، همچنین اطمینان حاصل می‌کند که برای هر موقعیتی که پیش روی من است، آماده هستم.

بیشتر بدانید: خصوصیات یک بیزینس کوچ

 9- به کمک مربی کسب‌وکار در مورد آنچه واقعاً مهم است، پاسخگو خواهید بود

9- به کمک استخدام مربی کسب‌وکار در مورد آنچه واقعاً مهم است، پاسخگو خواهید بود

جف کایلی از Worldwide Cyclery معتقد است که یک مربی کسب‌وکار می‌تواند برای کارآفرینان پرمشغله معجزه کند. هنگامی‌که شما یک سازمان رو به رشد را اداره می‌کنید، همه‌چیز پیچیده می‌شود.

شما مشغول هستید و گاهی اوقات مواردی را که می‌دانید مهم هستند را کنار می‌گذارید. اینجاست که داشتن یک مربی کسب‌وکار مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید در مورد موارد حیاتی که برای دستیابی به اهداف خود باید انجام دهید بحث کنید و مربی شمارا مسئول می‌داند. این کار به‌تنهایی باعث کارآمدی شما می‌شود.

10- از مربی کسب‌وکار نظرات بی‌طرفانه‌ای را خواهید شنید

بریتنی هوداک از ZinePak معتقد است که یک نکته خوب در مورد داشتن مربی کسب‌وکار این است که او بیش از کسب‌وکارتان،

درباره شما اطلاعات دارد و احتمالاً نسبت به صنعت یا شرکت شما هیچ تعصبی نخواهد داشت. این موضوع یک مشاوره عالی بی‌طرفانه را بر اساس نگرانی شما به‌عنوان یک رهبر فراهم می‌کند.

مربیان خوب کسب‌وکار می‌توانند بنیان‌گذاران را به سمت " aha، آها متوجه شدم" سوق دهند. لحظه‌ها و کشف راه‌حل‌هایی که ممکن است افراد نزدیک به کسب‌وکار از آن چشم‌پوشی کنند.

حتما بخوانید: ۱۰ قانون بیزینس کوچینگ

افزایش درآمد و سود

11. افزایش درآمد و سود

با یک مربی کسب‌وکار، به‌جای انجام همه کارها، بیشتر زمان و انرژی خود را بر روی فعالیت‌هایی متمرکز می‌کنید که باعث افزایش درآمد و سود می‌شوند.

یک مربی تجربه‌ای در کسب‌وکارهای در حال رشد دارد و فرایندهای اثبات‌شده‌ای را ارائه می‌کند.

توجه به اهداف استراتژیک، بزرگ‌ترین عامل توسعه برنامه فروش و درنتیجه افزایش درآمد است، هنگامی‌که اهداف خود را به کمک مربی مشخص می‌کنید، از داده‌ها برای کمک به شناسایی بهترین راه‌ها برای حرکت روبه‌جلو استفاده می‌کنید.

شما می‌توانید یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود را ایجاد و یا داده‌های آن را بررسی کنید تا به تقویت نقاط ضعف تیم فروش خود کمک کنید.

12. کمک به تأمین سرمایه

یک مربی کسب‌وکار، برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران نسبت به ارزش کسب‌وکارتان، به شما در توسعه استراتژی‌های ارتباطی و مذاکره کمک می‌کند.

در این نوع تأمین مالی، یک بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند پتانسیل رشد کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و مهارت‌های خود را رشد دهید.

همچنین می‌توانید با یک مربی کسب‌وکار درباره منابع مالی جایگزین نیز صحبت کنید.

و نیز بعدازاینکه بررسی‌های فنی و اقتصادی توسط شرکت انجام شد و بازگشت سرمایه اتفاق افتاد یک مربی با ایجاد ارتباطات مناسب بین سرمایه‌گذار یا افراد دیگری که در شبکه ارتباطی خود، در اختیار دارد، و یا استفاده از ارتباطات خود شرکت یا مدیر می‌تواند این مسیر را هموارتر کند.

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

13. ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

اگر در زندگی کاری و شخصی خود احساس عدم تعادل می‌کنید، یک مربی به شما کمک می‌کند تا مسائل را مرتب کنید.

شما می‌توانید زمان بیشتری را صرف گذراندن وقت با خانواده و سرگرمی کنید، درحالی‌که هنوز یک مدیر کارآمد در تجارت خود هستید.

یک مربی از شما سؤال می‌کند و از تحلیل نظرات شخصی شما و انتقاد از آنها هراسی ندارد.

زیرا این کار برای رهایی شما از افکار و عادات ناسالم که مانع از تبدیل‌شدن شما به یک تاجر خوب می‌شوند، بسیار مهم است.

یک مربی می‌داند که صاحب کسب‌وکار بودن یک سفر سخت است، شما به فداکاری، زمان و انرژی زیادی نیاز دارید.

درنتیجه بسیاری از صاحبان مشاغل تمایل دارند بخش بزرگی از زندگی شخصی خود را فدای شغل خود کنند، یک مربی خوب به شما کمک می‌کند تا زمان خود را به‌درستی مدیریت کنید.

14. کسب مهارت تفویض اختیار

به کمک یک مربی می‌توانید با سیستم‌سازی مناسب و مشخص شدن افراد کلیدی اعم از مدیران و سرپرستان کارآمدتر، تفویض اختیار را انجام داده و زمان را بهتر مدیریت کنید و برای تصمیم‌گیری‌های غیر روتین و بااهمیت‌تر زمان صرف کنید، در این صورت شما زمان بیشتری برای انجام فعالیت‌های حیاتی و کلیدی در اختیار دارید.

صاحبان مشاغل گاهی به‌سختی می‌توانند فعالیت‌ها را رها کنند، حتی اگر هدفی نداشته باشند.

با یک مربی کسب‌وکار می‌توانید فعالیت‌هایی را که دوست دارید انجام دهید، بهترین کارها را انجام دهید و بهترین نتایج را خلق کنید. شما یاد خواهید گرفت چگونه از زمان خود حداکثر استفاده را داشته باشید.

15. تبدیل ایده‌ها به واقعیت

مربیان کسب‌وکار یک هدف دارند: تبدیل ایده‌های شما به واقعیت.

ممکن است ایده‌های بزرگی برای شغل خود داشته باشید، اما گاهی اوقات نمی‌دانید از کجا شروع کنید و یا در ابتدا با مانعی روبه‌رو می‌شوید، یک مربی کسب‌وکار برنامه‌های شمارا ارزیابی می‌کند که آیا آنها واقع‌بینانه یا قابل‌دستیابی باشند و راهی را تعیین می‌کند که بتوانید آنها را به‌درستی اجرا کنید.

یک مربی کسب‌وکار با شناخت فرایندهای کاری و نحوه چینش آنها و درنهایت ایجاد یک بیزینس پلن (نقشه کسب‌وکار)، و همین‌طور شناخت موانع احتمالی، مسیری روشن و هموارتر در اختیارتان قرار می‌دهد تا دقیقاً بدانید چه فعالیت‌های مهمی را می‌بایست انجام دهید.

16. شبکه‌سازی

شبکه‌سازی بخش بزرگی از کسب‌وکار و موفقیت است، وقتی با افراد موفق صحبت می‌کنید آنها تأکید دارند که درآمد شمارا می‌توان با درآمد پنج نفری که بیشترین زمان را با آنها می‌گذرانید تعیین کرد.

به‌عبارت‌دیگر هرچه با افراد موفق‌تری ارتباط برقرار کنید، موفق‌تر خواهید بود. مهم نیست که چه چیزی را می‌دانید، بلکه مهم است که چه کسی را می‌شناسید.

یک مربی کسب‌وکار ارتباطات گسترده‌ای با افراد موفق، کارآفرینان، رهبران و صاحبان کسب‌وکار دارد و به شما این مزیت را می‌دهد که فرد موفق دیگری را درون حلقه ارتباطات خود داشته باشید، که این افراد می‌توانند باعث گسترش ارتباطات و موفقیت شما شوند.

با ارتباطات شناخته‌شده‌ای که مربی در اختیار شما قرار می‌دهد، شمارا از آزمون‌وخطا، در مورد افراد ناشناس و همین‌طور صرف زمان و هزینه‌های گزاف بازمی‌دارد و شما با اطمینان بیشتری با افراد مختلف ارتباط و همکاری خواهید داشت.

شناخت دقیق ارزش پیشنهادی‌تان

17. شناخت دقیق ارزش پیشنهادی‌تان

امروزه محیط کسب‌وکار دائماً در حال تغییر است، و در جامعه امروزی موفقیت اصل کسب‌وکار بر پایه ارزش پیشنهادی بنا نها شده است، ارزش پیشنهادی مزیت شما و فوایدی است که مشتری با خرید محصول یا خدمات شما به دست می‌آورد.

یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند به‌جای ارائه ویژگی‌های محصول یا خدمات، ارزش پیشنهادی خود را به بهترین شکل به مخاطب ارائه کنید.

یک مربی به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی قدرتمند طراحی کنید و مهارت‌ها و تجربه کاری خود را با پیشینه منحصربه‌فرد خود برای ارائه ارزش پیشنهادی، تطبیق دهید.

مربی به شما کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید تا بتوانید به‌طور مؤثر بیان کنید که چرا شایسته شغل رؤیایی خود هستید.

مجموع این عوامل باعث می‌شود از رقبای خود متمایز شوید.

نتیجه‌گیری:

یک مربی کسب‌وکار با شفاف‌سازی چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌های دستیابی به اهداف، که در اختیار شما قرار می‌دهد، مسیر را برای شما روشن و رشد و توسعه سازمان یا کسب‌وکار شمارا تسریع می‌کند.

استخدام یک مربی کسب‌وکار نحوه تفکر، کار کردن و اقدامات شمارا تغییر می‌دهد. یک مربی شفافیت، تمرکز و مسئولیت‌پذیری شمارا برای رشد کسب‌وکارتان فراهم می‌کند.

به شما کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شوید تا بتوانید زمان بیشتری را صرف کسب‌وکار خود کنید.

قبل از اینکه یک بیزینس‌کوچ استخدام کنید، مشخص کنید اکنون کجا هستید و می‌خواهید به کجا بروید، بنابراین از قبل نتایجی که می‌خواهید به دست آورید، مشخص کنید.

اولین گام در استخدام یک مربی صرفاً شروع یک مکالمه یا گفت‌وگو است.

برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ

برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ “Business Coaching”مجموعه مهارت‌هایی است که استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه ی فرد را شکوفا می‌کند تا بتواند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود کارایی و عملکرد بهتری داشته باشد. کوچینگ برای فرد فرصتی محیا می‌کند تا در مسیر محقق کردن اهداف خود گام بردارد و اقداماتی انجام دهد تا به آن‌ها دست یابد.

در برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ بر موضوعاتی چون: چگونگی سیستم سازی برای زندگی ایده آل و لذت بخش، ساخت سیستم تفویض اختیار، ساخت سیستم شبکه سازی و ارتباطات، اصول ساخت کسب و کارهای سودآور، تفکر برنده و بازنده در زندگی و کار و روش تغییر الگو، تبدیل تفکرات به نتایج سرشار، سیستم تاثیرگذاری حداکثری برای افزایش درآمد پایدار، ساخت سیستم ثروت سازی بیش فعال، تسلط بر بازی ذهنی، موفقیت در کسب و کار، مهارت های ساخت کسب و کار پرسود جهانی تمرکز می‌شود.

دیدگاه کاربران (0)